ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 січня 2012 р. (12:50) Справа №2а-10306/11/0170/5
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Сидоренка Д.В., при с екретарі Павленко Н.О.,
За участю представника поз ивача - ОСОБА_1, довірені сть № 9552/10/10-0 від 31.08.2011 року,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Євпаторі ї АР Крим
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Пансіонат «Тропіки»
про стягнення заборговано сті в сумі 390888,54 грн.,
Обставини справи: Дер жавна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Крим звернула сь до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом про стягнен ня з Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Пансіонат «Тропіки» заборгованості у розмірі 673099,35 грн.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 13.09.2011 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 10.11.2011 року та від 21.11.2011 року п озовну заяву залишено без ро згляду в частині позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача 267453,93 грн. та 14756,88 грн. відпові дно.
Представник позивача , присутній у судовому засіда нні 12.01.2012 року, наполягав на зад оволенні адміністративного позову та просив стягнути з в ідповідача 390888,54 грн. заборгова ності з орендної плати за зем ельні ділянки державної і ко мунальної власності, посилаю чись на те, що відповідачем не своєчасно проводиться сплат а узгодженого податкового зо бов' язання з орендної плати за 2010-2011 роки.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час, дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином. За перечення на позовну заяву, а також клопотання про відкла дення розгляду справи відпов ідач до суду не надав, про прич ини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 К АС України юрисдикція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» до систем и органів державної податков ої служби належать: Державна податкова адміністрація Укр аїни, спеціалізовані державн і податкові інспекції, держа вні податкові адміністрації в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі, державні податков і інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастопо ля), районах у містах (далі - орг ани державної податкової слу жби).
Державна податкова адміні страція України є центральни м органом виконавчої влади. Д ержавні податкові адміністр ації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі підпорядковую ться Державній податковій ад міністрації України.
Державні податкові інспек ції у районах, містах (крім міс т Києва та Севастополя), район ах у містах, міжрайонні, спеці алізовані та об'єднані держа вні податкові інспекції підп орядковуються відповідним д ержавним податковим адмініс траціям в Автономній Республ іці Крим, областях, містах Киє ві та Севастополі (ст. 4 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»).
Згідно із ст. 2 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» основним зав данням органів державної под аткової служби є завданнями органів державної податково ї служби є здійснення контро лю за додержанням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством (далі - податки, і нші платежі).
Враховуючи зазначене, пози вач, здійснюючи свої повнова ження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноваже нь, спір що виник між сторонам и пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-пр авових відносин і є справою а дміністративної юрисдикції , його належить розглядати в п орядку, встановленому КАС Ук раїни.
Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим 16.12.2004 року проведено де ржавну реєстрацію юридичної особи - Товариства з обмеже ною відповідальністю «Пансі онат «Тропіки», що підтвердж ується витягом з ЄДРПОУ стан ом на 12.07.2011 року.
Згідно з довідкою № 80/29-045 від 2 8.02.2011 року відповідач з 24.12.2004 року взятий на облік як платник по датків та зборів в ДПІ в м. Євп аторії АР Крим за № 277/28-1.
Як вбачається з матер іалів справи, відповідач є, зо крема, платником орендної пл ати за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і.
Так, 11.10.2005 року між Євпат орійською міською радою АР К рим та ТОВ «Пансіонат «Тропі ки» укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 53580,00 кв.м., яка зареєстро вана за Євпаторійською місь кою радою та знаходиться за а дресою: Україна, АР Крим, м. Євп аторія, вул. Кірова,86. Строк дії договору - 50 років.
Згідно з даними подат кового органу, за відповідач ем утворилась заборгованіст ь з орендної плати за земельн у ділянку комунальної власно сті за 2010 та 2011 роки у загальній сумі 390888,54 грн.
Що стосується заборг ованості відповідача за 2010 рі к, то суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 4 Закон у України «Про систему опода ткування», чинному на момент виникнення спірних правовід носин, платниками податків і зборів (обов' язкових плате жів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Украї ни покладений обов' язок спл ачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пе редбачено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.
Порядок, підстави та строки сплати орендної плати за зем лю на час виникнення спірних правовідносин були передбач ені Законом України «Про пла ту за землю» від 03.07.1992 року № 2535 - ХІІ (далі по тексту - Закон № 2535).
Відповідно до ст. 2 Зак ону № 2535 використання землі в У країні є платним. Плата за зем лю здійснюється у вигляді зе мельного податку чи орендної плати, що визначаються в зале жності від грошової оцінки з емель. Власники земельних ді лянок (паїв) і землекористува чі згідно з ч.2 ст. 2 Закону Украї ни «Про плату за землю» сплач ують земельний податок. Стат тею 15 даного нормативно-право вого акту передбачено, що вла сники землі і землекористува чі платять земельний податок з дня виникнення права власн ості чи права користування з емельною ділянкою.
Згідно зі ст. 14 Закону № 2535 пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку за ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій Платник п одатків має право подавати щ омісячно нову звітну податко ву декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання по даткової декларації до 1 люто го поточного року, у тому числ і і за нововідведені земельн і ділянки, що не звільняє від о бов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.
Враховуючи вимоги по даткового законодавства, від повідачем до ДПІ в м. Євпаторі ї АР Крим 25.01.2010 року була предст авлена податкова декларація орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності № 1231 на 2010 рік, відп овідно до якої сума орендної плати за 2010 рік становить 669216,00 г рн., у тому числі 55768,00 грн. щоміся чно, починаючи з січня по груд ень 2010 року.
У зв' язку з несвоєча сною сплатою самостійно визн ачених сум орендної плати за відповідачем утворилась заб оргованість за період з квіт ня по грудень 2010 року в сумі 234533,10 грн.
Станом на день розгля ду справи заборгованість від повідача з орендної плати за 2010 рік в сумі 234533,10 грн. не сплачен а, про що свідчить довідка ДПІ в м. Євпаторії АР Крим № 236/10/24-023 ві д 11.01.2012 року.
Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 234533,10 грн., поз овні вимоги в зазаченій част ині належить задовольнити.
Що стосується вимог позива ча щодо стягнення з відповід ача 156355,44 грн. заборгованості за 2011 рік, то суд зазначає наступн е.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, вичерпний перелік пода тків та зборів, що справляють ся в Україні, та порядок їх адм іністрування, платників пода тків та зборів, їх права та обо в'язки, компетенцію контролю ючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб п ід час здійснення податковог о контролю, а також відповіда льність за порушення податко вого законодавства встановл ені Податковим кодексом Укра їни (далі по тексту - ПК Украї ни).
Пунктом 16.1 статті 16 ПК Україн и передбачено, що платник под атків зобов' язаний подават и до контролюючих органів у п орядку, встановленому податк овим та митним законодавство м, декларації, звітність та ін ші документи, пов'язані з обчи сленням і сплатою податків т а зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розміра х, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної с прави.
Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України п одаткова декларація, розраху нок (далі - податкова декларац ія) - документ, що подається пл атником податків (у тому числ і відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Ко дексом) контролюючому органу у строки, встановлені законо м, на підставі якого здійснює ться нарахування та/або спла та податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про с уми доходу, нарахованого (вип лаченого) на користь платник ів податків - фізичних осіб, су ми утриманого та/або сплачен ого податку.
Платник податків зобов'яза ний за кожний встановлений ц им Кодексом звітний період п одавати податкові деклараці ї щодо кожного окремого пода тку, платником якого він є, від повідно до цього Кодексу нез алежно від того, чи провадив т акий платник податку господа рську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК Укр аїни крім випадків, передбач ених податковим законодавст вом, платник податків самост ійно обчислює суму податково го та/або грошового зобов'яза ння та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларац ії або уточнюючому розрахунк у, що подається контролюючом у органу у строки, встановлен і цим Кодексом.
Платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного цим Кодексом для подан ня податкової декларації, кр ім випадків, встановлених ци м Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України ).
Порядок справляння плати з а землю, у тому числі орендної плати з юридичних осіб визна чений Розділом ХІІІ Податков ого кодексу України.
Згідно із ст. 269 ПК України пл атниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористу вачі.
Статтею 288 ПК України визнач ено, що підставою для нарахув ання орендної плати за земел ьну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядув ання, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лют ого подавати органу державно ї податкової служби за місце знаходженням земельної діля нки переліки орендарів, з яки ми укладено договори оренди землі на поточний рік, та інфо рмувати відповідний орган де ржавної податкової служби пр о укладення нових, внесення з мін до існуючих договорів ор енди землі та їх розірвання д о 1 числа місяця, що настає за м ісяцем, у якому відбулися заз начені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є зе мельна ділянка, надана в орен ду.
Розмір та умови внесення ор ендної плати встановлюються у договорі оренди між орендо давцем (власником) і орендаре м.
Відповідно до п.п.286.2 ст. 286 ПК Ук раїни платники плати за земл ю (крім фізичних осіб) самості йно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не п ізніше 20 лютого поточного рок у подають відповідному орган у державної податкової служб и за місцезнаходженням земел ьної ділянки податкову декла рацію на поточний рік за форм ою, встановленою у порядку, пе редбаченому статтею 46 цього К одексу, з розбивкою річної су ми рівними частками за місяц ями. Подання такої деклараці ї звільняє від обов'язку пода ння щомісячних декларацій. П ри поданні першої декларації (фактичного початку діяльно сті як платника плати за земл ю) разом з нею подається довід ка (витяг) про розмір норматив ної грошової оцінки земельно ї ділянки, а надалі така довід ка подається у разі затвердж ення нової нормативної грошо вої оцінки землі.
Згідно із ст. 287 ПК України вл асники землі та землекористу вачі сплачують плату за земл ю з дня виникнення права влас ності або права користування земельною ділянкою.
Податкове зобов'язання щод о плати за землю, визначене у п одатковій декларації на пото чний рік, сплачується рівним и частками власниками та зем лекористувачами земельних д ілянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податк овий період, який дорівнює ка лендарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, щ о настають за останнім кален дарним днем податкового (зві тного) місяця.
Як вбачається з матер іалів справи, відповідачем в порядку податкової зітності 31.01.2011 року до ДПІ в м. Євпаторії А Р Крим було подано податкову декларацію № 2675 з пла ти за землю (земельний подато к та/або орендна плата за земе льні ділянки державної або к омунальної власності).
Згідно з відомостями, надан ими податковим органом, відп овідачем у визначені законод авством строки не сплачена с ума орендної плати з січня по червень 2011 року у загальній су мі 156335,44 грн.
Порядок узгодження суми по даткового боргу з 01.01.2011 року вре гульовано нормами Податково го кодексу України.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України платн ик податків зобов'язаний сам остійно сплатити суму податк ового зобов'язання, зазначен у у поданій ним податковій де кларації, протягом 10 календар них днів, що настають за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого ц им Кодексом для подання пода ткової декларації, крім випа дків, встановлених цим Кодек сом.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податково го кодексу України сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання є податковим боргом.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Под аткового кодексу України).
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу Україн и).
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу У країни).
Таким чином, несплачена пла тником податків сума податко вого боргу за податковими де клараціями є узгодженою з мо менту отримання ним податков ої вимоги.
Проте, позивачем суду не бул о представлено доказів узгод ження суми боргу відповідача , який виник у 2011 року, в розмірі 156335,44 грн., а саме: не було надано доказів направлення на адрес у відповідача відповідних по даткових вимог.
Враховуючи зазначене, суд в важає необгрунтованими вимо ги позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 156335,44 грн., у звязку з чим в ідмовляє у їх задоволенні.
Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 12.01.2012 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 16.01.2012 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити частко во.
2.Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Пансіонат «Тропіки» (97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Кірова ,68; ЄДРПОУ 33271213; р/р 26004825397111 в ПАТ «Банк «Грант», МФО 451607; р/р № 260076223 в ПАТ «У ПБ», МФО 300205) податковий борг з о рендної плати за земельні ді лянки державної або комуналь ної власності у розмірі 234533,10 г рн. з рахунків у банках, обслуг овуючих Товариство з обмежен ою відповідальністю «Пансіо нат «Тропіки», на р/р № 33219812700015 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740798; код платежу 53-13050200, одержувач: де ржавний бюджет м. Євпаторії.
3. В задоволенні іншої части ни позовних вимог - відмови ти.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Сидоренко Д.В.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20953722 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні