Постанова
від 11.01.2012 по справі 2а-15808/11/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

< Текст >

11 січня 2012 р. < Текст > Справа №2а-15808/11/0170/13

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Ольшанської Т.С., при секр етарі Ківа А.С.,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу

за позовом Управління Пен сійного фонду України у Крас ноперекопському районі АРК < Список > < Позивач в особі >

до суб'єкта підприємницьк ої діяльності ОСОБА_2 < Сп исок > < Відповідач в особі > < Текст >

про стягнення заборговано сті у сумі 1525,52 грн.,

за участю представників:

від позивача - не з' явивс я;

від відповідача - не з' яв ився.

Обставини справи: Управлін ня Пенсійного фонду України у Красноперекопському район і АРК звернулось до Окружног о адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим з ад міністративним позовом до су б'єкта підприємницької діяль ності ОСОБА_2 про стягненн я заборгованості у сумі 1525,52 гр н.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 13.12.2011 відкрито провадження в ад міністративній справі, закін чено підготовче провадження по справі та справу призначе но до судового розгляду.

Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, надав клопотання про розгляд справи за його ві дсутністю

Відповідач заперечення на позов до суду не надіслав, явк у свого представника у судов е засідання не забезпечив, пр о місце, час та день його прове дення був повідомлений належ ним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні у разі відсутності п отреби заслухати свідка чи е ксперта.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних у ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого: суд ви рішує справи відповідно до К онституції та законів Україн и, а також міжнародних догово рів, згода на обов'язковість я ких надана Верховною Радою У країни; суд застосовує інші н ормативно-правові акти, прий няті відповідним органом на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Приймаючи до уваги, що спірн і правовідносини виникли до набрання чинності Законом Ук раїни «Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» від 08.07.2010 року № 2464-VІ, то бто до 01.01.2011 року, суд вважає за н еобхідне керуватися нормами , чинними на момент виникненн я спірних правовідносин.

Принципи, основи та механіз м функціонування системи заг альнообов' язкового держав ного пенсійного страхування визначені в Законі України « Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування» в ід 09.07.2003 року №1058-IV (далі по тексту - Закон).

Згідно із ст. 1 Закону страхо ві внески - це кошти відраху вань на соціальне страхуванн я та збір на обов'язкове держа вне пенсійне страхування, сп лачені згідно із законодавс твом, що діяло раніше; кошти, с плачені на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання відповідно до цього Зак ону.

Стаття 3 Закону визначає, що суб'єктами системи пенсійно го забезпечення в Україні є, з окрема застраховані особи, а в окремих випадках, визначен их цим Законом, - члени їхніх с імей та інші особи та Пенсійн ий фонд.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 11 Зако ну загальнообов' язковому д ержавному пенсійному страху ванню підлягають фізичні осо би - суб'єкти підприємницької діяльності, у тому числі ті, я кі обрали особливий спосіб о податкування (фіксований под аток, єдиний податок, фіксова ний сільськогосподарський п одаток, придбали спеціальний торговий патент), та члени сім ей зазначених фізичних осіб, які беруть участь у провадже нні ними підприємницької дія льності.

Порядок, строки подання зві ту про суми нарахованої заро бітної плати (грошового забе зпечення, доходу) застрахова них осіб і суми нарахованих в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння, набутий страховий стаж (д алі - звіт) до управлінь Пенсій ного фонду України в районах , містах, районах у містах (дал і - органи Пенсійного фонду) та його форму передбачені Поря дком формування та подання с трахувальниками звіту щодо с ум нарахованих внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування органам Пенсійного фонду України, за твердженого постановою Прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 05.11.2009 № 26-1, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 24.11.2009 року за № 1136/17152.

Відповідно до п. 2.2 цього Поря дку фізичні особи- суб' єкти підприємницької діяльності , у тому числі ті, які обрали ос обливий спосіб оподаткуванн я, самі за себе і за членів сім 'ї, які беруть участь у провадж енні підприємницької діяльн ості; особи, які забезпечують себе роботою самостійно - зай маються адвокатською, нотарі альною, творчою та іншою діял ьністю, пов'язаною з отриманн ям доходу безпосередньо від цієї діяльності, самі за себе формують та подають до орган ів Пенсійного фонду звіт оди н раз на рік до 1 квітня року, на ступного за звітним періодом .

Базовим звітним періодом д ля них є календарний рік.

Частиною 6 статті 20 Закону вс тановлено, що страхувальники зобов' язані сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 днів із дня закінчення цьог о періоду (ч. 6 ст. 20 Закону).

Згідно з ч. 6 ст. 17 Закону, страх увальник зобов'язаний нарахо вувати, обчислювати і сплачу вати в установлені строки та в повному обсязі страхові вн ески.

Відповідач зареєстров аний платником збору на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування в Управ лінні Пенсійного фонду Украї ни в Красноперекопському рай оні АР Крим.

Отже, відповідач, який є фіз ичною особою-підприємцем та відповідно до вимог Закону У країни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання» - платником збору на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування, пов инен у визначені законодавст вом строки нараховувати та с плачувати страхові внески.

Однак, всупереч вимогам ст. 17 вимог Закону України «Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування» відпов ідач не здійснював сплату ст рахових внесків, у зв' язку з чим за ним утворилась заборг ованість за 2010 рік у розмірі 1525,5 2 грн.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов'язаний сплатити су ми недоїмки та суми фінансов их санкцій.

Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а в раз і неузгодження вимоги із орг анами Пенсійного фонду має п раво на оскарження вимоги в с удовому порядку (ч. 3 ст. 106 Закон у).

В порядку ст. 106 Закону позива чем на адресу відповідача бу ли направлена вимога про спл ату боргу від 31.07.2011 року № 571 на су му 1446,70 грн. та відповідно до акт у №219 від 13.05.2011 про донарахування суми внеску за результатами перевірки на суму 1220,86 грн. Відп овідачем частково сплачено 5 6,00 грн.

Рішення №278 про застосуванн я фінансових санкцій у сумі 244 ,17 грн. та рішення №277 про застос ування фінансових санкцій у сумі 116,49 грн. були прийняті 18.08.2011, тобто в той час, коли норма п. 5 ч . 9 ст. 106 Закону України № 1058 втрат ила чинність у зв' язку із на бранням законної сили Законо м України від 08.07.2010 р. № 2464 “Про збі р та облік єдиного внеску на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування”. Ріш ення відповідача не містить посилання на будь-яку іншу но рму права.

Пунктом 7 Прикінцевих та пер ехідних положень Закону Укра їни “Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування” передбачено, що на пе ріод до повного стягнення за боргованості із сплати страх ових внесків за діючими вида ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання та сум штрафних санкцій , нарахованих та/або не сплаче них у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внес ків, строк сплати яких на 1 січ ня 2011 року не настав, та відпові дних штрафних санкцій за фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування зберігаються повнова ження щодо контролю за прави льністю нарахування, своєчас ністю сплати страхових внеск ів, застосування фінансових санкцій, якими вони були наді лені до набрання чинності ци м Законом.

Дія вказаної норми Перехід них положень поширюється і н а сплату внесків із загально обов' язкового державного п енсійного страхування, оскіл ьки відповідно до ст.ст. 1, 4, 6 Осн ов законодавства України про загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування № 16 від 14.01.1998 р. Пенсійний фонд Укр аїни відноситься до фондів з агальнообовязкового держав ного соціального страхуванн я.

Так, відповідно до ст. 4 Основ законодавства України про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування № 16 від 14.01.1998 залежно від страховог о випадку є такі види загальн ообов'язкового державного со ціального страхування: пенсі йне страхування; страхування у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими похованням; ме дичне страхування; страхуван ня від нещасного випадку на в иробництві та професійного з ахворювання, які спричинили втрату працездатності; страх ування на випадок безробіття ; інші види страхування, перед бачені законами України.

Згідно ч. 1 ст. 14 Основ законод авства страхові фонди є орга нами, які здійснюють керівни цтво та управління окремими видами загальнообов'язковог о державного соціального стр ахування, провадять акумуляц ію страхових внесків, контро ль за використанням коштів, з абезпечують фінансування ви плат за загальнообов'язковим державним соціальним страху ванням та здійснюють інші фу нкції згідно з затвердженими статутами.

Відповідно до ст. 6 Основ зак онодавства України № 16 страхо виками є цільові страхові фо нди з: пенсійного страхуванн я; медичного страхування; стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими похо ванням; страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань; страхування на випадок безр обіття.

До 01.01.11, тобто до набрання чин ності Законом України “Про з бір та облік єдиного внеску н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування”, в ідповідальність за несвоєча сну сплату страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування т а порядок її застосування ре гулювалися статтею 106 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”. Стаття 106 цього Зако ну втратила чинність із 01.01.11.

Відповідно, з 01.01.11 втратили чи нність норми, які визначали с клад правопорушення і розмір и відповідальності в галузі нарахування і стягнення стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.

Виходячи зі змісту пункту 7 Перехідних положень Закону У країни “Про збір та облік єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування”, органи пенсійног о фонду зберегли повноваженн я щодо контролю за правильні стю нарахування, своєчасніст ю сплати страхових внесків, з астосування фінансових санк цій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Зак оном, тобто в тому числі повно важення, передбачені статтею 106 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”.

Відтак органи пенсійного ф онду можуть стягувати ті нед оїмки, штрафи та пеню, які вини кли до 01.01.11р. Механізм стягненн я цих сум відповідає змісту с татті 106 Закону України “Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування” та застосовується з посиланням на пункт 7 Перехідних положен ь Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування”.

Проте органи пенсійного фо нду з 01.01.11 не вправі за порушенн я, вчинені до 01.01.11, нараховувати штрафи та пені, визначені ста ттею 106 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування”,оскі льки передбачені відповідни ми нормами склади правопоруш ень та санкції втратили чинн ість, і їх застосування з 01.01.11 с уперечить статті 58 Конституц ії України, не зважаючи на змі ст пункту 7 Перехідних положе нь Закону України “Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування”.

Застосування відповідачем при винесенні оскаржуваного рішення недіючої норми прав а суперечить засадам верхове нства права, що передбачає, в п ершу чергу, суворе дотриманн я суб'єктами владних повнова жень вимог чинного законодав ства під час виконання остан німи владних управлінських ф ункцій при реалізації публіч но-правового інтересу.

Відповідачем не доведено з аконність винесення рішення №278 від 18.08.2011 про застосування фі нансових санкцій у сумі 244,17 грн . та рішення №277 від 18.08.2011 про заст осування фінансових санкцій у сумі 116,49 грн.

Суд відмовляє позивачу у ча стині позовних вимог щодо ст ягнення з відповідача заборг ованості у сумі 360,66 грн.

Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити част ково.

2.Стягнути з суб'єкта підпри ємницької діяльності ОСОБ А_2 (АДРЕСА_1; ідентифікац ійний номер НОМЕР_1; відом ості про відкриті рахунки в у становах банків в матеріалах справи відсутні) на користь У правління Пенсійного фонду У країни в Красноперекопськом у районі АР Крим (96000, АР Крим, м. К расноперекопськ, пл. Героїв П ерекопу,1а; на р/р 25601010046107 в КРУ ВАТ «Державний Ощадний банк Укр аїни» м. Сімферополь, МФО 324805, ЄД РПОУ 22300375) 1164,86 грн.заборгованост і зі сплати страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування .

3.В іншій частині позовних в имог - відмовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Ольшанська Т.С.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20953767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15808/11/0170/13

Ухвала від 26.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Постанова від 29.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 16.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні