Постанова
від 05.12.2011 по справі 2а/0270/4800/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

05 грудня 2011 р.           Справа № 2а/0270/4800/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Яремчука Костянтина Олександровича,

за участі секретаря судового засідання: Колос Мирослави Сергіївни

представників сторін:

позивача  :   ОСОБА_1

відповідача - Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди :   ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

третьої особи: ОСОБА_6, ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: управління Пенсійного фонду України у Немирівському районі   

до:   Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди, Немирівської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Ситковецька селищна рада Немирівського району  

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось управління Пенсійного фонду України у Немирівському районі  (далі - УПФУ  у Немирівському районі) до Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди про  стягнення заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 12284 грн. 75 коп.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що Ситковецька територіальна місцева пожежна команда своєчасно не сплатила суму єдиного соціального внеску до управління Пенсійного фонду, в зв'язку з чим утворилась заборгованість в загальній сумі 12284 грн. 75 коп.

Оскільки добровільно вказана сума сплачена не була, тому управління Пенсійного фонду вимушено звернулося до суду щодо її стягнення.  

Ухвалою суду від 10 листопада 2011 року до участі у справі в якості другого відповідача залучено Немирівську районну державну адміністрацію та третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Ситковецьку селищну раду Немирівського району.

28 листопада 2011 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду надійшло клопотання від представника позивача про збільшення розміру позовних вимог, у якому зазначив, що в зв'язку із збільшенням заборгованості за період розгляду справи судом, тому просив стягнути з Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди 24608 грн. 35 коп.

З урахуванням положень статтей 51 та 137 КАС України судом прийнято клопотання  представника позивача про збільшення позовних вимог.  

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги з урахуванням поданої заяви про збільшення розміру вимог та просила стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску в розмірі 24608 грн. 35 коп.

Представники Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди проти позову заперечували, посилаючись на подані заперечення (а.с. 18-21). Крім того зазначили, що Ситковецька територіальна місцева пожежна команда є неприбутковою установою, а фактичним розпорядником коштів являється Немирівська районна державна адміністрація. В зв'язку з тим, що райдержадміністрація не виділяє пожежній команді відповідних коштів, тому й виникла заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску у відповідному розмірі.  

Представник Немирівської районної державної адміністрації в судове засідання не з`явився, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлявся вчасно та належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 183).

Представники третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Ситковецької селищної ради Немирівського району також заперечували проти задоволення позовних вимог з підстав, що наведені представниками пожежної команди.

Заслухавши пояснення представників осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд зважає на таке.

Відносини, що виникають між Пенсійним фондом України та платниками єдиного соціального внеску, регулюються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон).

Відповідно до статті 1 цього Закону, єдиний внесок - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи  загальнообов'язкового державного соціального  страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту  у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами (пункт 1 частини 1 статті 4 Закону).

Статтею 9 Закону передбачено, що обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску,  звітності,  що подається платниками  до територіальних  органів Пенсійного фонду,  бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми  яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

При цьому, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (частина 12 статті 9 Закону).

Також положеннями статті 25 Закону визначено, що суми єдиного внеску своєчасно не сплачені страхувальниками у вищезазначені строки вважаються простроченою заборгованістю зі сплати єдиного внеску і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

В ході судового розгляду, суд встановив, що Ситковецька територіальна місцева пожежна команда утворена на підставі розпорядження Немирівської районної державної адміністрації №81 від 21 березня 2003 року (а.с.23).

21 березня 2003 року Немирівською районною державною адміністрацією пожежну команду зареєстровано як юридичну особу, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію (а.с.30).

Пожежну команду взято на облік в управлінні Пенсійного фонду України у Немирівському районі як платника внесків, що підтверджується заявою (а.с.10).

Проте, внаслідок несплати Ситковецькою територіальною місцевою пожежною командою єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за нею рахується заборгованість перед УПФ України у Немирівському районі в загальному розмірі 24608,35 грн., з яких 24015,81 грн. - недоїмка, 580,41 грн. - штрафні санкції, 12,13 грн. - пеня. Розмір заборгованості підтверджується витягом із картки особового рахунку платника єдиного внеску, рішенням про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) єдиного внеску №166 від 10 серпня 2011 року.

Управлінням Пенсійного фонду на адресу Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди надсилались вимоги Ю №101 від 04 жовтня 2011 року, а також Ю №101 від 02 листопада 2011 року. Зазначені вимоги отримані представником пожежної команди, проте залишились невиконаними.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що обставини, викладені у позовній заяві, знайшли підтвердження в ході судового розгляду, сума заборгованості підтверджується належними доказами, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Разом з тим, помилковими є висновки Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди, що вказані кошти належить до сплати Немирівською районною державною адміністрацією, оскільки саме остання своїм розпорядженням утворила цю пожежну команду, а тому і має нести витрати по сплаті єдиного соціального внеску. Такі посилання є необґрунтованими, оскільки пожежна команда зареєстрована в управління Пенсійного фонду  платником єдиного соціального внеску, сплата якого не залежить від фінансового стану такого платника.         

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно зі статтею 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

За наведених вище обставин, саме платник єдиного соціального внеску, яким є Ситковецька територіальна місцева пожежна команда, повинна сплатити заборгованість, що утворилась, а відтак позов належить задовільнити шляхом стягнення із Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди на користь управління Пенсійного фонду України у Немирівському районі заборгованість в розмірі 24608,35 гривень.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) відповідно до частини 4 статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.   

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовільнити.

Стягнути із Ситковецької територіальної місцевої пожежної команди (вул. Леніна, 112, смт. Ситківці, Немирівський район, Вінницька область, р/р 35439001003366 в УДК у Немирівському районі, МФО 802015, код за ЄДРПОУ 26339658) на користь управління Пенсійного фонду України у Немирівському районі (вул. Горького, 88, м. Немирів, Вінницька область, код 20118413, р/р 37194024000214 ВАТ "Державний ощадний банк", МФО 302076) заборгованість  в розмірі 24608 (двадцять чотири тисячі шістсот вісім) гривень 35 копійок.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя          Яремчук Костянтин Олександрович

05.12.2011

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20953860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/4800/11

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Постанова від 05.12.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні