Постанова
від 13.01.2012 по справі 2-а-5240/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2012 р. Справа № 2-а-5240/10/0270

Вінницький окружний ад міністративний суд в складі:

Головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом Ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю у Вінницькій області (далі - Інс пекція ДАБК у Вінницькій обл асті) до Теплицької дитячо-юн ацької спортивної школи (дал і - Теплицька ДЮСШ), треті осо би, які не заявляють самостій ні вимоги на предмет спору, на стороні відповідача - Тепли цька районна рада та Теплиць ка районна державна адмініст рація (далі - Теплицька РДА) п ро стягнення штрафу

в с т а н о в и в :

В вересні 2010 року Інспек ція ДАБК у Вінницькій област і звернулась до суду з позово м до Теплицької РДА про стягн ення штрафу за правопорушенн я у сфері містобудування.

Позовні вимоги мотивовано тим, що, на виконання покладен их на інспекцію повноважень та вимог листа від 14.09.2009 року Пр окуратури Теплицького район у, працівниками інспекції Де ржавного архітектурно-будів ельного контролю у Вінницькі й області було проведено пер евірку Теплицької ДЮСШ на пр едмет дотримання законодавс тва, державних будівельних н орм, стандартів і правил при в иконанні робіт з будівництва (капітального ремонту) туале ту по вул. Незалежності, 1-А у се лищі Теплик. В процесі провед ення перевірки виявлено пору шення відповідачем законода вства у сфері архітектури і м істобудування, що виявились у проведені робіт з будівниц тва (капітального ремонту) ту алету без дозволу на виконан ня будівельних робіт. За резу льтатами перевірки 07.10.2009 року п рацівниками інспекції склад ено протокол про правопоруше ння у сфері містобудування Т еплицькою ДЮСШ. Постановою п ро накладання штрафу за прав опорушення у сфері містобуду вання від 13.10.2009 року, інспекція Державного архітектурно-буд івельного контролю у Вінниць кій області за виконання буд івельних робіт без дозволу і нспекції при проведенні буді вельних робіт (капітального ремонту) туалету застосувала до Теплицької ДЮСШ штрафні с анкції у розмірі 14 096,20 грн. Так, у встановлений законодавство м строк відповідачем штрафні санкції не були сплачені, в зв ' язку з чим, позивач змушени й звернутись з адміністратив ним позовом до суду.

Ухвалою суду від 09.03.2011 року кл опотання відповідача задово лено та залучено до участі у с праві в якості третіх осіб, як і не заявляють самостійні ви моги на предмет спору, на стор оні відповідача - Теплицьку районну раду та Теплицьку ра йонну державну адміністраці ю (а.с.74).

Представник позивача в суд ове засідання не з'явився, про те надав до суду заяву, в якій вказав, що позовні вимоги під тримує повністю та просить р озглядати справу за його від сутності у порядку письмовог о провадження (а.с.115).

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, проте надав до суду письмо ві заперечення в яких вказав , що проти задоволення позову заперечує та просить розгля нути справу за відсутності ї х представника (а.с.113,114).

Представники третіх осіб в судове засідання не з' явил ись з невідомих суду причин. П ро дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та завчасно, що підтвер джується повідомленнями про вручення поштового відправ лення наявними в матеріалах справи.

Відповідно до частини 1 стат ті 122 КАС України адміністрати вна справа має бути розгляну та і вирішена протягом розум ного строку, але не більше міс яця з дня відкриття провадже ння у справі, якщо інше не вста новлено цим Кодексом.

Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази в їх сукуп ності, суд приходить до висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню в повному о бсязі, виходячи з наступного .

Судом з' ясовано, що 23.09.2009 рок у до Державного архітектурно -будівельного контролю у Він ницькій області звернулась п рокуратура Теплицького райо ну з вимогою від № 2012 від 14.09.2009 рок у про проведення перевірки д одержання вимог містобудівн ого законодавства при будівн ицтві туалету в селищі Тепли к по вул. Незалежності, 1-А (а.с.38).

Так, на виконання вимог лист а від 14.09.2009 року працівниками ін спекції було проведено перев ірку законності виконання б удівельних робіт з будівницт ва туалету за вищевказаною а дресою. В процесі проведення перевірки виявлено порушенн я Теплицькою ДЮСШ законодавс тва у сфері архітектури та мі стобудування. Зокрема, як вба чається з протоколу інспекці ї Державного архітектурно-бу дівельного контролю у Вінниц ькій області від 07.10.2009 року про правопорушення у сфері місто будування (а.с.36), в присутності директора Теплицької ДЮСШ п роведено перевірку дотриман ня вимог чинного законодавст ва у сфері містобудування та встановлено таке правопоруш ення: Теплицькою ДЮСШ викона но будівельні роботи з капіт ального ремонту туалету по в ул. Незалежності, 1-А, селище Те плик без дозволу (проектної д окументації) інспекції ДАБК у Вінницькій області на вико нання будівельних робіт, чим порушено вимоги статті 29 Зако ну України “Про планування і забудову територій”.

Згідно довідки Теплицької ДЮСШ від 07.10.2009 року, вартість ре монтних робіт туалету стадіо ну Теплицької ДЮСШ, що знаход иться за адресою смт. Теплик, в ул. Незалежності, 1-А становить 28 192,39 грн. (а.с.37).

13.10.2009 року заступником началь ника інспекції - начальнико м управління інспекції ДАБК у Вінницькій області винесен о постанову № 862 про накладанн я штрафу за правопорушення у сфері містобудування (а.с.35) в п орушення п.п. 1 п. 1 статті 1 Закон у України “Про відповідальні сть підприємств, їх об' єдна нь, установ та організацій за правопорушення у сфері міст обудування” та застосовано до Теплицької ДЮСШ штрафні с анкції в розмірі 14096,20 грн., оскіл ьки, як передбачено статтею 1 З акону України “Про відповіда льність підприємств, їх об' єднань, установ та організац ій за правопорушення у сфері містобудування”: проведення будівельних робіт без дозво лу на їх виконання або без зат вердженої проектної докумен тації тягне за собою накладе ння штрафу у розмірі п'ятдеся ти відсотків вартості цих ро біт.

Постановою про накладання штрафу за правопорушення у с фері містобудування, відпові дно до статті 3 Закону України “Про відповідальність підпр иємств, їх об' єднань, устано в та організацій за правопор ушення у сфері містобудуванн я”, відповідачу надано строк для сплати штрафу до 28.10.2009 року , яка отримана директором Теп лицької ДЮСШ 13.10.2009 року, про що с відчить її підпис в постанов і (а.с.35-зворотній бік).

Непогоджуючись із штрафни ми санкціями накладеними пос тановою від 13.10.2009 року № 862, відпо відач оскаржив її до Вінниць кого окружного адміністрати вного суду.

Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 14.12.2009 року, залишеною бе з змін ухвалою Київського ап еляційного адміністративно го суду від 14.03.2011року, по справі № 2-а-4839/09/0270 Теплицькій ДЮСШ відм овлено в задоволенні позову щодо скасування постанови № 862 від 13.10.2009 року про накладення ш трафу за правопорушення у сф ері містобудування (а.с.90-93).

Доказів погашення заборго ваності зі сплати штрафу за п равопорушення у сфері містоб удування на день розгляду сп рави у суді відповідачем не н адано.

Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог та наданих у справу доказів, суд виходит ь з наступного.

Необхідність отримання до зволу на виконання робіт пер едбачено статтею 28 Закону Укр аїни "Про архітектурну діяль ність" вiд 20.05.1999 № 687-XIV, згідно із як ою власники та користувачі о б'єктів архітектури зобов'яз ані отримувати в установлено му законодавством порядку до звіл на виконання робіт, пов'я заних із реконструкцією, рес таврацією чи капітальним рем онтом об'єкта архітектури, а т акож Положенням про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердж еного Наказом Державного ком ітету будівництва, архітекту ри та житлової політики Укра їни від 05.12.2000 року №273, п. 1.1 якого ви значено, що документом, котри й дає право на здійснення роб іт з будівництва (нового буді вництва, реконструкції, рест аврації та капітального ремо нту будинків, споруд та інших об' єктів, розширення і техн ічного переоснащення), є дозв іл на виконання будівельних робіт, який видається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю.

Згідно Положення “Про інсп екції державного архітектур но-будівельного контролю в А втономній Республіці Крим, о бластях, мм. Києві і Севастопо лі” основними завданнями інс пекцій державного архітекту рно-будівельного контролю є: участь у формуванні та реалі зації державної політики у с фері будівництва, містобудув ання та архітектури; виконан ня в межах компетенції дозві льних, реєстраційних функцій та здійснення контролю і наг ляду у сфері будівництва, міс тобудування та архітектури.

Відповідно до п. 5 Положення інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю мають право в установлених законодавством випадках про водити перевірку об'єктів бу дівництва і підприємств, що в иготовляють будівельні мате ріали, вироби і конструкції, н езалежно від форм власності щодо дотримання вимог законо давства з питань, що належать до їх компетенції. Від імені і нспекцій державного архітек турно-будівельного контролю розглядати справи про право порушення і накладати стягне ння мають право начальники і нспекцій державного архітек турно-будівельного контролю та їх заступники.

Згідно статті 29 Закону Укра їни “Про планування і забудо ву територій" від 20.04.2000 року № 1699- III, дозвіл на виконання будів ельних робіт - це документ, що засвідчує право забудовни ка та підрядника на виконанн я будівельних робіт, підключ ення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордерів на проведенн я земляних робіт. Дозвіл на в иконання будівельних робіт надається інспекціями держа вного архітектурно-будівель ного контролю, які ведуть ре єстр наданих дозволів. Здійс нення будівельних робіт на о б'єктах містобудування без дозволу на виконання будівел ьних робіт або його перереєс трації, а також здійснення н е зазначених у дозволі буд івельних робіт вважається самовільним будівництвом і тягне за собою відпові дальність згідно з законодав ством.

Статтею 3 Закону України “П ро відповідальність підприє мств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушен ня у сфері містобудування” в становлено, що підставою для розгляду справи про правоп орушення у сфері містобудув ання є протокол, складений у повноваженою на те особою ін спекції державного архіте ктурно-будівельного контро лю за результатами перевірк и. Рішення посадової особи ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю п ро накладення штрафу оформл яється постановою про накла дення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері мі стобудування відповідно до ц ього Закону. Штраф підлягає с платі підприємством у п'ятн адцятиденний термін з дня йо го накладення. У разі несплат и штрафу у зазначений термін він стягується у судовому по рядку.

Згідно із статтею 2 Закону У країни “Про відповідальніст ь підприємств, їх об'єднань, ус танов та організацій за прав опорушення у сфері містобуду вання”, накладати штраф ві д імені інспекцій держа вного архітектурно-будівель ного контролю мають право на чальник Державної архітекту рно-будівельної інспекції У країни та його заступники, н ачальники інспекцій державн ого архітектурно-будівельно го контролю та їх заступник и.

Відповідно до статті 1 Закон у України “Про відповідальн ість підприємств, їх об'єднан ь, установ та організацій за п равопорушення у сфері містоб удування”. Підприємства, їх об'єднання, установи та ор ганізації незалежно від форм власності, які здійснюють пр оектування, роботи по будівн ицтву, реконструкції, рестав рації та капітальному ремонт у, виготовляють будівельні матеріали, вироби і констр укції, а так само які є замовн иками у будівництві або по єднують функції замовника і підрядчика, несуть відпов ідальність у вигляді штраф у за такі правопорушення:

- проведення будівель них робіт без дозволу на їх в иконання або без затверджено ї проектної документації - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів вартості цих робіт.

Згідно з частиною 1 статті 72 К одексу адміністративного су дочинства України обставини , встановлені судовим рішенн ям в адміністративній, цивіл ьній або господарській справ і, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді ін ших справ, у яких беруть участ ь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обстави ни.

Відповідно до частини 5 стат ті 254 КАС України постанова аб о ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, пост анова Верховного Суду Украї ни набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідк ами розгляду у письмовому пр овадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у сп раві.

Як свідчать матеріали спра ви, правомірність постанови № 862 від 13.10.2009 року про накладення штрафу на Теплиць ку ДЮСШ за п равопорушення у сфері містоб удування в сумі 14 096,20 грн., встан овлена судовим рішенням у ад міністративній справі, яке н абрало законної сили.

Відповідно до статей 11, 71 Код ексу адміністративного судо чинства (далі - КАС) України, к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, а суд, згідно статті 86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за свої внутрішнім п ереконання, що ґрунтується н а їх безпосередньому, всебіч ному, повному та об' єктивно му дослідженні.

На підставі вищенаведеног о, суд дійшов висновку, що позо вні вимоги слід задовольнити .

У відповідності до частини 4 статті 94 КАС України, у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Теплицької дитя чо-юнацької спортивної школи (вул. Незалежності, 26, смт. Тепл ик, Вінницька область, р/р 3541200100192 1, р/р 35422002001921 УДК у Вінницькій обла сті, МФО 802015,ЄДРПОУ 25512600) до Держав ного бюджету України штраф з а правопорушення у сфері міс тобудування у розмірі 14 096 (чоти рнадцять тисяч дев' яносто ш ість) гривень 20 (двадцять) копі йок.

Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя /підпис/ Дончик Віталій Володимир ович

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

13.01.2012

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2012
Оприлюднено24.01.2012
Номер документу20953972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5240/10/0270

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 14.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 22.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Постанова від 13.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні