Постанова
від 10.01.2012 по справі 2а/0570/18210/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2012 р. спр ава № 2а/0570/18210/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Голуб В.А .

при секретарі Пітель В.М.

за участю:

представника позивача Чебаненка Є.О.,

представник відповідача Деревянк а В.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50- ї Гвардійської дивізії, 17, адм іністративну справу за позов ом Донецького обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Комунально го лікувально-профілактично го закладу Дитяча міська сто матологічна поліклініка м. Д онецька про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені у розмірі 53 675, 15 грн ., -

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суд у з позовною заявою до Комуна льного лікувально-профілакт ичного закладу Дитяча міська стоматологічна поліклініка м. Донецька про стягнення адм іністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 53 675, 15 грн.

В обґрунтування позову поз ивач вказав, що згідно звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2010 рік Кому нального лікувально-профіла ктичного закладу Дитяча місь ка стоматологічна полікліні ка м. Донецька, що наданий до Д онецького обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів, середньообліков а чисельність штатних праців ників облікового складу відп овідача становила 142 особи. Та ким чином, згідно зі ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в України» на Комунальному лі кувально-профілактичному за кладі Дитяча міська стоматол огічна поліклініка м. Донець ка у 2010 році повинні бути праце влаштовані 6 інвалідів. Факти чно ж, згідно даних, наданих пі дприємством у звіті, працюва ло 3 інваліда.

Отже, на думку позивача, Ком унальний лікувально-профіла ктичний заклад Дитяча міська стоматологічна поліклініка м. Донецька не виконав нормат ив по створенню 3 робочих місц ь по працевлаштуванню інвалі дів.

Згідно розрахунку, сума адм іністративно - господарських санкцій за невиконання Кому нальним лікувально-профілак тичним закладом Дитяча міськ а стоматологічна поліклінік а м. Донецька нормативу робоч их місць, призначених для пра цевлаштування інвалідів у 2010 році, становить 50 953, 53 грн.

Відповідачем адміністрати вно - господарські санкції станом на 10 жовтня 2011 року не сп лачені, тому на підставі ст. 20 З акону та п. 4 Постанови Кабінет у Міністрів України від 31.01.2007 ро ку № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в України», порушення термінів сплати, тягне за соб ою нарахування пені, яка стан ом на 10 жовтня 2011 року складає 2 7 21, 62 грн.

Загальна сума позову з урах уванням пені становить 53 675, 15 гр н. Тому позивач просить стягн ути вказану суму боргу з відп овідача.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та просив їх задовольнити, н адав пояснення, аналогічні в икладеним у позовній заяві.

Відповідач з адміністрати вним позовом не погодився та надав письмові заперечення, відповідно до яких зазначив , що ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні» пере дбачено, що підприємства, уст анови, організації, фізичні о соби, які використовують най ману працю, зобов'язані виділ яти та створювати робочі міс ця для інвалідів.

Як зазначає представник ві дповідача, нормами чинного з аконодавства щодо соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні на підприємства поклад ено обов'язок щодо забезпече ння певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, але не обов'язок їх працевлаштування.

Це підтверджується також п . 4.2 рекомендацій президії Вищ ого адміністративного суду У країни «Про деякі питання пр актики застосування адмініс тративними судами законодав ства про забезпечення права інвалідів на працевлаштуван ня» від 14 квітня 2008 року, де зроб лено однозначний висновок, щ о «обов'язок з працевлаштува ння інвалідів відповідно до встановленого Законом норма тиву покладається як на робо тодавців, так і на державну сл ужбу зайнятості».

Як зазначає представник ві дповідача, Комунальним лікув ально-профілактичним заклад ом Дитяча міська стоматологі чна поліклініка м. Донецька р егулярно інформувався Донец ький міський центр зайнятост і населення про наявність пр отягом 2010 року в штаті поліклі ніки вакансій, однак протяго м усього року жодного інвалі да та жодного безробітного д ля працевлаштування центром зайнятості направлено не бу ло. Обов'язок підприємства що до створення робочих місць д ля інвалідів не супроводжуєт ься його обов'язком підбират и і працевлаштовувати інвалі дів на створені робочі місця , такий обов'язок покладено на органи працевлаштування, за значені в ст. 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні".

Таким чином, як зазначає пре дставник відповідача, саме д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці ї МСЕК, наявних у інваліда ква ліфікації і знань, з урахуван ням його побажань.

Статтею 238 Господарського к одексу України визначено, що за порушення встановлених з аконодавчими актами правил з дійснення господарської дія льності до суб'єктів господа рювання можуть бути застосов ані уповноваженими органами державної влади чи органами місцевого самоврядування ад міністративно-господарські санкції, тобто заходи органі заційно-правового або істотн ого характеру, спрямовані на припинення правопорушення с уб'єкта господарювання та лі квідацію його наслідків.

Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" зазн ачено, що забезпечення прав і нвалідів на працевлаштуванн я та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється ш ляхом їх безпосереднього зве рнення до підприємства, уста нови, організації або в держа вну службу зайнятості. Тобто визначено порядок реалізаці ї прав інвалідів і на цю служб у, а не на роботодавця покладе но обов'язок, займатися пошук ом і працевлаштуванням інвал ідів.

Як зазначає представник ві дповідача, Комунальний лікув ально-профілактичний заклад Дитяча міська стоматологічн а поліклініка м. Донецька є бю джетною неприбутковою устан овою, повністю фінансується з місцевого бюджету, штатний розклад якого встановлюєтьс я і затверджується Управлінн ям охорони здоров'я Донецько ї міської ради. Відповідно са мостійно створювати або скор очувати робочі місця, у тому ч ислі і для інвалідів не має по вноважень. Тому просить відм овити в задоволені позовних вимог.

В судовому засіданні предс тавник відповідача надав поя снення, аналогічні викладени м в письмових запереченнях, п росив відмовити в задоволенн і позову у повному обсязі.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову та наданих запе речень, встановив наступне.

Позивач - Донецьке обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів - заре єстрований 18.07.1991 року виконавч им комітетом Донецької міськ ої ради, ідентифікаційний ко д юридичної особи - 13492430, що під тверджується Довідкою АА № 4667 23 з Єдиного державного реєстр у підприємств та організацій України (а.с. 86).

Відповідач - Комунальний лікувально-профілактичний з аклад Дитяча міська стоматол огічна поліклініка м. Донець ка - зареєстрований 28.08.2002 року в иконавчим комітетом Донецьк ої міської ради, ідентифікац ійний код юридичної особи - 05484652, що підтверджується Свідо цтвом про державну реєстраці ю юридичної особи серії А00 № 3077 93 (а.с. 34).

23 лютого 2011 року відповідаче м був наданий звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів за 2010 рік. Згідно звіту в 2010 році на підприємстві відпо відача працювало 142 особи, з ни х 6 інвалідів повинні бути пра цевлаштовані на підприємств і. Фактично на підприємстві у 2010 році працювало 3 інваліда (а .с. 8).

Як вбачається з матеріалів справи, у 2010 році Комунальний л ікувально-профілактичний за клад Дитяча міська стоматоло гічна поліклініка м. Донецьк а інформувало центр зайнятос ті про вакантні робочі місця для працевлаштування осіб з обмеженою працездатністю шл яхом надання звітів Форми № 3-П Н (а.с.21-33).

Таким чином, відповідачем п риймалися заходи щодо працев лаштування інвалідів на вака нтні посади у підприємстві.

Згідно зі ст.19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів у розмірі 4 % від загальної чисельності п рацюючих.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» забезпечення прав інв алідів на працевлаштування т а оплачувану роботу, в тому чи слі з умовою про виконання ро боти вдома, здійснюється шля хом їх безпосереднього зверн ення до підприємств, установ , організацій чи до державної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Згідно зі ст. 181 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.

Отже, з положень Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» не вбачається, що обов' я зок підприємства щодо створе ння робочих місць для інвалі дів супроводжується його обо в' язком займатись пошуком і нвалідів для працевлаштуван ня їх на створені робочі місц я. Такий обов' язок ст. 18 зазна ченого Закону покладено на о ргани виконавчої влади з пит ань праці та соціальної полі тики, органи місцевого самов рядування, громадські органі зації інвалідів.

Нарахування адміністратив но-господарських санкцій за незайняті інвалідами робочі місця є заходом впливу до пра вопорушника у сфері господар ювання у зв'язку зі скоєнням п равопорушення. Такі санкції не можуть застосовуватися у разі відсутності необхідної кількості працевлаштованих інвалідів, якщо при цьому суб 'єкт господарювання вжив усі х передбачених Законом N 875-XII за ходів для працевлаштування о станніх, тобто коли у його дія х відсутній склад правопоруш ення.

З огляду на вищезазначене, с уд вважає, що відповідач вимо ги закону виконав, та в його ді ях немає складу правопорушен ня. У судовому засіданні не вс тановлено фактів відмови від повідача у працевлаштуванні направлених на вакантні пос ади інвалідів.

Крім того суд зазначає, що в ідповідно до ст. 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим ст. 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, за кожне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом. Для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом, визначається в розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, у фізичної особ и, яка використовує найману п рацю. Положення цієї частини не поширюється на підприємс тва, установи і організації, щ о повністю утримуються за ра хунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Сплату адміністративно-го сподарських санкцій і пені п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, проводять в ідповідно до закону за рахун ок прибутку, який залишаєтьс я в їх розпорядженні після сп лати всіх податків і зборів (о бов' язкових платежів).

Таким чином, суд зазначає, щ о адміністративно-господарс ькі санкції не сплачуються п ідприємствами, установами, о рганізаціями, що повністю ут римуються за рахунок коштів державного або місцевих бюд жетів.

Відповідно до п. 1.5 Статуту Ко мунального лікувально-профі лактичного закладу Дитяча мі ська стоматологічна поліклі ніка м. Донецька, поліклініка є неприбутковим закладом (а.с .38).

Також з листа Державної под аткової інспекції у Ленінськ ому районі м. Донецька (а.с. 51) вб ачається, що Комунальний лік увально-профілактичний закл ад Дитяча міська стоматологі чна поліклініка м. Донецька є неприбутковою організацією , яка повністю фінансується з бюджету, і не має власних пот очних рахунків у фінансових установах.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги Донецьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Комунального лікувал ьно-профілактичного закладу Дитяча міська стоматологічн а поліклініка м. Донецька про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів та пені у розмірі 53 675, 15 г рн., не підлягають задоволенн ю.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111,112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-18 6, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Донец ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Комунального лікув ально-профілактичного закла ду Дитяча міська стоматологі чна поліклініка м. Донецька п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені у розмірі 53 675, 15 грн., - відмо вити повністю.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошена ї ї вступна та резолютивна час тина у судовому засіданні 10 сі чня 2012 року. Постанову у повном у обсязі виготовлено 15 січня 2 012 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 цього Кодексу - протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Голуб В. А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2012
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20955411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/18210/2011

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 16.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 01.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні