КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 червня 2011 року 2а-1230/10/1070
Київський окружний адмін істративний суд у складі гол овуючого - судді Панченко Н. Д ., при секретарі судового зас ідання Савранчук А.В., за участ ю представників сторін
від позивача: Прися жної Т.В., Семенюк С.В., Л існичої Т.В., Маніло В.В.,
від відповідача: Пус тякової О.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Садового товариства «Оаз ис»
до Баришівської об' єднаної державної податкової інспек ції Київської області
про визнання протиправним та скасування податкового пові домлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
Садове товариство «Оазис»(надалі - позивач) звер нулось до Київського окружно го адміністративного суду з позовом до Баришівської об' єднаної державної податково ї інспекції Київської област і (надалі - відповідач або Ба ришівська ОДПІ) з урахування м уточнених позовних вимог, п ро визнання протиправним та скасування податкового пові домлення - рішення № 0000012332/3 від 06.07.2009 про сплату податку на при буток підприємств у розмірі 102001, 50 грн. та штрафних санкцій у розмірі 53040, 75 грн.
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що оспорюване податк ове повідомлення-рішення є п ротиправними, так як прийнят е з порушенням норм Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»в частині порядку оподаткування доход ів неприбуткових організаці й, оскільки відповідачем без підставно, самостійно було з мінено код неприбутковості позивача та, як наслідок, дона раховано суму податкових зоб ов'язань з податку на прибуто к підприємств у розмірі 102001, 50 гр н. і застосовано штрафні санк ції у розмірі 53040, 75 грн.
Крім цього, позивач вказує на порушення Баришівською О ДПІ порядку призначення та у мов проведення позапланової виїзної перевірки, оскільки така може здійснюватися вик лючно на підставі рішення су ду.
Представники позивача у судовому засіданні 29.06.2011 підтр имали позовні вимоги та прос или суд позов задовольнити.
Відповідач позов не визнав, заперечення надав су ду у письмовій формі та проси в суд у його задоволені відмо вити. В обґрунтування запере чень вказав, що оскаржуване р ішення прийняте ним з урахув анням вимог чинного законода вства, оскільки відповідач д іяв в межах повноважень, нада них йому законами України та підзаконними нормативно-пра вовими актами.
Представник відповідача у судовому засіданні 29.06.2011 запе речував з мотивів, викладени х у письмових запереченнях.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, об' єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огля ду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, садове товариство «О азис» (код за ЄДРПОУ 13724573) є юрид ичною особою, яка зареєстров ана Баришівською районною де ржавною адміністрацією Київ ської області 29.08.1997 та знаходит ься на податковому обліку у Б аришівській об' єднаній дер жавній податковій інспекції Київської області з 19.11.1999 за № 16- 712.
Відповідно до довідки Бари шівської ОДПІ форми 4 - ОПП ві д 13.04.2005 № 267 про взяття на облік пл атника податків позивач є не прибутковою організацією (6- г ромадські організації). (а.с. 42).
В період з 18.12.2008 по 26.12.2008 пос адовими особами відповідача на підставі направлення на перевірку від 18.12.2008 № 134 була пр оведена позапланова виїзна п еревірка позивача з питань дотримання ним вимог податк ового, валютного та іншого за конодавства за період з 01.01.2005 по 30.09.2008.
За результатами перевірки складений акт перевірки від 10.01.2009 № 4/23-2-13724573 (надалі - Акт пере вірки), в якому зафіксовані порушення позивачем, зокре ма, підпункту 7.11.9 пункту 7.11 стат ті 7 Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв»від 22.05.1997 № 283/97-ВР, що полягало у заниженні податку на прибу ток за період з IV кварталу 2005 ро ку по ІІІ квартал 2008 року на сум у 102001,50 грн.
Так, у ході проведення пер евірки встановлено, що у пері од з 01.01.2005 по 01.10.2008 на підставі приб уткових, видаткових касових ордерів, касових книг та випи сок банку встановлено, що поз ивач отримував дохід у вигля ді вступних внесків на соціа льний розвиток товариства ві д нових членів товариства (у р озмірі 252720,50 грн.) та членських в несків від існуючих членів т овариства (у розмірі 54418,75 грн.). К рім цього, у зазначений періо д на рахунок позивача також н адійшли грошові кошти від пр остого товариства «Світло Оа зису»в сумі 142435,00 грн. Загалом - 449574, 25 грн.
На підставі того, що податко вим органом під час перевірк и встановлено, що позивач від носиться до неприбуткових ус танов і організацій за кодом «0011», а не «0006»відповідач вважа в, що дохід, отриманий за періо д, що перевірявся, підлягає оп одаткуванню у порядку, визна ченому положеннями підпункт у 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств», тобто на загальних засадах.
На підставі Акта перевірки позивачеві, враховуючи прип иси підпункту 4.2.2 пункту 4.2 стат ті 4, підпункту 17.1.3 пункту 17.1 стат ті 17 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181, який підля гав застосуванню на дату вин икнення спірних правовіднос ин (надалі - Закон України № 21 81) у зв' язку з заниженням поз ивачем податку на прибуток п ідприємств, нараховані под аткові зобов' язання в сум і 155042,25 грн. у т.ч. за основним плат ежем - 102001,50 грн., за штрафними (фі нансовими) санкціями - 53040,75 грн ., про що прийнято податкове по відомлення - рішення від 26 .01.2009 № 0000012332/0.
За наслідками адміністра тивного оскарження до Бариші вської ОДПІ, Державної подат кової адміністрації в Київсь кій області та Державної под аткової адміністрації Украї ни, податкове повідомлення - рішення від 26.01.2009 № 0000012332/0 залишено без змін, про що прийняті пода ткові повідомлення - рішенн я від 02.03.2009 №0000012332/1, від 26.05.2009 № 0000012332/2, від 06.07.2009 № 0000012332/3.
Як встановлено у ході розг ляду справи спір між сторона ми виник лише в частині право мірності зміни у ході провед ення перевірки відповідачем коду ознаки неприбутковості позивача з «0006»на «0011».
Так, відповідно до твердже нь позивача, він зареєстрова ний як неприбуткова організа ція відповідно до рішення ДП І у Старокиївському районі м . Києва від 29.08.1997 № 643.
З 19.11.1999 позивач взятий на облі к у Баришівській ОДПІ та згід но електронної картки обліку платників податків йому виз начено ознаку неприбутковос ті «0006»- «громадська організ ація».
Вказана обставина підтве рджується наявною в матеріал ах справи довідкою форми 4- О ПП від 13.04.2005 № 267, яка видана Бариш івською ОДПІ, та податковими звітами про використання ко штів неприбутковими установ ами й організаціями, в яких вк азана ознака неприбутковост і з кодом «0006».
Оскільки позивачем до дати , під час та після проведення п еревірки не подавалися до по даткового органу документи н еобхідні для внесення змін (д оповнень) до реєстраційної з аяви та враховуючи ту обстав ину, що податковим органом не приймалися рішення про скас ування позивачеві ознаки неп рибуткової організації за ко дом «0006», позивач вважає, що він правомірно здійснював нарах ування податкових зобов' яз ань, як неприбуткова організ ація за кодом ознаки «0006».
Як стверджує відповідач, о скільки у ході проведення пе ревірки встановлено, що пози вач не є громадською організ ацією, створеною з метою пров адження екологічної, оздоров чої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та нау кової діяльності, громадсько ю організацією інвалідів та її місцевим осередком, створ ених згідно з Законом Україн и "Про об'єднання громадян" (ко д ознаки неприбутковості «0006» ), а є юридичною особою, діяльн ість якої не передбачає одер жання прибутку згідно з норм ами відповідних законів (код ознаки неприбутковості «0011») , дохід отриманий у вигляді вс тупних, членських внесків та грошових коштів від простог о товариства «Світло Оазису» не є коштами, які надходять та ким неприбутковим організац іям від проведення їх основн ої діяльності, пасивними дох одами; дотаціями або субсиді ями, отриманими з державного або місцевого бюджетів, держ авних цільових фондів або у м ежах благодійної, у тому числ і гуманітарної допомоги чи т ехнічної допомоги, що надают ься таким неприбутковим орга нізаціям відповідно до умов міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надан а Верховною Радою України.
У зв' язку з цим, на виконан ня наказу Державної податков ої адміністрації України від 10.12.2003 № 594 та інших нормативно-пр авових актів при проведенні інвентаризації платників по датків, внесених до реєстру н еприбуткових установ (органі зацій) позивачеві на рівні з у сіма іншими подібними органі заціями внесено зміни до озн аки неприбутковості та зміне но код ознаки з «0006»- «громадсь ка організація»на код ознаки «0011»- «інші юридичні особи дія льність яких не передбачає о тримання прибутку». Тому, заз начений вище отриманий дохід підлягає оподаткуванню відп овідно до положень підпункту 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств».
Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд зазначає наступне.
Що стосується правомірнос ті проведення позапланової п еревірки.
Відповідно до пункту 1 статт і 11 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і»в редакції, яка підлягала з астосуванню на дату виникнен ня спірних правовідносин (на далі - Закон України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»), органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право здійснюват и контроль, окрім іншого, за до держанням валютного законод авства юридичними особами, ї х філіями, відділеннями, інши ми відокремленими підрозділ ами, що не мають статусу юриди чної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб 'єктів підприємницької діяль ності.
Порядок проведення позапл анових перевірок своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування та сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), регламентовано положен нями статті 11-1 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні», зокрема, у разі , коли вищестоящий орган держ авної податкової служби в по рядку контролю за достовірні стю висновків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку д окументів обов'язкової звітн ості платника податків або в исновків акта перевірки, скл аденого нижчестоящим контро люючим органом, та виявив їх н евідповідність вимогам зако нів, що призвело до ненадходж ення до бюджетів сум податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів).
Позапланова виїзна переві рка в цьому випадку може ініц іюватися вищестоящим органо м державної податкової служб и лише у тому разі, коли стосов но посадових або службових о сіб нижчестоящого органу дер жавної податкової служби, як і проводили планову або поза планову виїзну перевірку заз наченого платника податків, розпочато службове розсліду вання або порушено криміналь ну справу;
Відповідно до часини шосто ї статті 11-1 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»позаплановою виїз ною перевіркою вважається пе ревірка, яка не передбачена в планах роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених у частині шостій статті 11-1 цьо го Закону.
Тобто, позапланова виїзна перевірка здійснюється на п ідставі виникнення обставин , викладених у цій статті, за р ішенням керівника податково го органу, яке оформляється н аказом.
Умови допуску посадових о сіб органів державної податк ової служби до проведення пл анових та позапланових виїзн их перевірок визначені статт ею 11-2 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні».
Так, посадові особи органу д ержавної податкової служби в праві приступити до проведен ня планової або позапланової виїзної перевірки за наявно сті підстав для їх проведенн я, визначених цим та іншими за конами України, та за умови на дання платнику податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та тр ивалість перевірки, посади, з вання та прізвища посадових осіб органу державної податк ової служби, які проводитиму ть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печатко ю органу державної податково ї служби;
2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та тривалість.
Ненадання цих документів платнику податків або їх над ання з порушенням вимог, вста новлених частиною першою ціє ї статті, є підставою для недо пущення посадових осіб орган у державної податкової служб и до проведення планової або позапланової виїзної переві рки.
Як вбачається із змісту Акт а перевірки та матеріалів сп рави, перевірка проводились з відома голови СТ «Оазис»Ц екова Ю.І. та в присутності г оловного бухгалтера СТ «Оази с»ОСОБА_7., на підставі нап равлень на перевірку від 18.12.2008 № 134 та від 25.12.2008 № 152, які були отрима ні уповноваженою особою пози вача, про що свідчить її підпи с на них; на підставі наказів н а проведення позапланової пе ревірки та її продовження ві д 12.12.2008 № 178, від 15.12.2008 № 196.
Поряд з цим, як вбачається і з Акта перевірки та не було сп ростовано позивачем, ним пер евіряючим були надані всі не обхідні документи для провед ення перевірки, а отже допуще но до перевірки.
Оцінюючи фактичні дані, ная вні матеріали справи у їх сук упності, а також факт допуску працівників податкового орг ану до проведення перевірки, надання всіх необхідних док ументів для її проведення, су д дійшов висновку, що недотри мання порядку проведення пер евірки суб'єкта господарсько ї діяльності є підставою вик лючно для недопущення посадо вих осіб органу державної по даткової служби до проведенн я планової або позапланової виїзної перевірки. Водночас, наявність такого порушення за своїми правовими наслідка ми жодним чином не спростову є висновків Акту перевірки, щ о складений за результатами її проведення.
Що стосується визначення о знаки неприбутковості позив ача суд зазначає наступне.
В силу положень підпункту 7. 11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств»від 22.05.1997 № 283/97-ВР, в редакції, яка діяла н а в період виникнення спірни х правовідносин (надалі - За кон України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств») на буття статусу неприбуткової організації здійснюється пр и її первісній реєстрації.
Для забезпечення єдиних п ринципів ідентифікації непр ибуткових організацій та уст анов, а також їх обліку в подат кових органах України наказо м Державної податкової адмін істрації України від 11.07.1997 № 232, я кий зареєстрований у Мініст ерстві юстиції України 06.08.1997 за № 291/2095 було затверджено Положе ння про Реєстр неприбуткових організацій та установ (нада лі - Положення про Реєстр непр ибуткових організацій та уст анов).
Відповідно до приписів Пол оження про Реєстр неприбутко вих організацій та установ, в редакції, що діяла на дату вкл ючення позивача до реєстру н еприбуткових організацій, пр и включенні неприбуткової ор ганізації або установи до ба зи Реєстру їй по її ідентифік аційному номеру ставиться оз нака неприбуткової організа ції (установи). Структуру озна ки неприбуткової організаці ї або установи встановлює Де ржавна податкова адміністра ція України. Для внесення до Р еєстру неприбуткова організ ація або установа повинні по дати (надіслати) до податково го органу за її місцезнаходж енням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком д о цього Положення, а також коп ію статутних і установчих до кументів. Державна податкова адміністрація України може проводити перевірку відомос тей, що містяться в поданих до кументах. За результатами ро згляду заяви можуть бути при йняті рішення про внесення а бо про відмову у внесенні неп рибуткової організації (уста нови) до Реєстру (розділ 2 Поло ження).
Крім цього, відповідно до пу нкту 1.2 Положення про Реєстр н еприбуткових організацій та установ, організації та уста нови, які не підпадають під ви значення неприбуткових відп овідно до підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств», не повинні проходи ти реєстрацію згідно із цим П оложенням.
Як вбачається з матеріалів справи, у реєстраційно-звітн ій справі СТ «Оазис», яка одер жана із ДПІ у Старокиївськом у районі м. Києва знаходиться оригінал реєстраційної заяв и платника податку форми 1 - РН , вхідний номер 647 від 17.07.1997.
Відповідно до листа Бариші вської ОДПІ від 22.01.2009 № 36/10/23-2 остан ня не заперечувала того факт у, що позивач включений до реє стру неприбуткових організа цій та установ.
Крім цього, Баришівська ОДП І у додаткових поясненнях ві д 12.03.11 № 183/9/10 пояснила суду, що згі дно одержаної від ДПІ в Старо київському районі м. Києва ел ектронної картки обліку плат ників податків СТ «Оазис»в е лектронну базу даних Баришів ської ОДПІ позивачеві при вз ятті його на облік як платник а податків внесено ознаку не прибутковості «0006»- «громадсь ка організація».
Вказана обставина також пі дтверджена наявною в матеріа лах справи довідкою Баришівс ької ОДПІ за формою 4 - ОПП від 13.04.2005 № 267, відповідно до якої поз ивач взятий на облік, як платн ик податків - неприбуткова ор ганізація за кодом 6- громадсь кі організації.
Необхідно зазначити, що з ме тою використання єдиної раці ональної методики обліку пла тників податків і зборів (обо в'язкових платежів) в органах державної податкової служби наказом Державної податково ї адміністрації України від 19.02.1998 № 80 затверджений Порядок о бліку платників податків, зб орів (обов'язкових платежів).
Згідно пункту 4.17 даного Поря дку, після взяття платника по датків на облік орган держав ної податкової служби формує довідку про взяття на облік п латника податків за формою № 4-ОПП. Довідка про взяття на об лік платника податків за фор мою № 4-ОПП є єдиним документом , який підтверджує взяття пла тника податків на облік в орг ані державної податкової слу жби (пункт 4.18 Порядку).
Тобто, податковим органом в казаною довідкою підтвердже но ту обставину, що позивачев і присвоєну ознаку неприбутк овості за кодом «0006»та він є ос обою, яка включена до Реєстру неприбуткових організацій.
Відповідно до розділу 3 Поло ження про Реєстр неприбутков их організацій та установ, у р азі виникнення змін (доповне нь) у даних неприбуткової орг анізації або установи, визна чених реєстраційною заявою, така неприбуткова організац ія або установа зобов'язана в 10-денний термін (після їх вини кнення) подати до податковог о органу за місцезнаходження м документи з указаними змін ами (доповненнями) та додатко ву реєстраційну заяву з позн ачкою "зміни" або "доповнення".
Згідно з положеннями розді лу 5 Положення про Реєстр непр ибуткових організацій та уст анов, виключення неприбутков ої організації або установи з Реєстру відбувається на пі дставі рішення державної под аткової адміністрації у разі порушення неприбутковою орг анізацією або установою Зако ну та (або) інших законодавчих актів про неприбуткові орга нізації. Виключення організа ції або установи з Реєстру ві дбувається шляхом скасуванн я наданої їй ознаки неприбут кової організації або устано ви.
А відтак, як вбачається із с истемного аналізу зазначени х вище приписів Положення, са мостійна зміна податковим ор ганом саме ознаки неприбутко вих установ (організацій) не п ередбачена.
Законодавець надав повнов аження, зокрема, податковим о рганам лише скасовувати нада ну платнику податків ознаку неприбуткової організації ч и установи та, як наслідок, вик лючати його з відповідного р еєстру.
Дана правова позиція тако ж підтверджується приписами Порядку визначення структур и ознаки неприбуткових устан ов (організацій), який затверд жений наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 03.07.2000 № 355 та зареєстровани й в Міністерстві юстиції Укр аїни 27.07.2000 за № 451/4672 (надалі - Порядо к визначення структури ознак и неприбуткових установ), від повідно до пункту 1 якого прис воєння установам та організа ціям коду ознаки здійснюють місцеві органи державної под аткової служби та виключення неприбуткової організації а бо установи з Реєстру в разі п орушення норм Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" або інших закон одавчих актів відбувається з а поданням державних податко вих адміністрацій в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві і Севастополі Д ержавною податковою адмініс трацією України. Рішення цен трального податкового орган у можуть бути оскаржені в суд овому порядку.
В силу положень статті 19 Кон ституції України, органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України. Тобто, їх діяльні сть максимально повно і точн о визначена, врегульована, ре гламентована з тим, щоб упере дити можливість з будь-яких п ричин завдати шкоди, зокрема , особі.
З огляду на те, що чинне зако нодавство України не передба чало права податкових органі в самостійно без згоди платн ика податків змінювати ознак у неприбутковості, суд дійшо в висновку, що відповідач у ви падку встановлення певних по рушень позивачем повинен був прийняти рішення про виключ ення останнього з реєстру не прибуткових організацій та у станов, оскільки іншими повн оваженнями податковий орган не наділений.
В силу положень статті 67 Кон ституції України, кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.
Суд при вирішенні даної спр ави виходить із презумпції с умлінності платників податк ів та інших учасників правов ідносин у економічній сфері.
За загальним правилом, що ви пливає з принципу змагальнос ті, кожна сторона повинна под ати докази на підтвердження обставин, на які вона посилає ться, або на спростування обс тавин, про які стверджує інша сторона.
Судом, з метою забезпечен ня повного та об' єктивного розгляду справи на підставі частини другої статті 150 Кодек су адміністративного судочи нства України неодноразово о голошувалась перерва. Тобто, сторонам були створені усі н еобхідні умови для надання д оказів з метою встановлення судом фактичних обставин спр ави та правильного застосува ння законодавства.
Проте, податковим органом н е надано суду жодного докуме нту про скасування наданої н им же позивачеві ознаки непр ибутковості за кодом «0006», як і доказів вилучення його з р еєстру неприбуткових органі зацій та установ, зокрема, при йняття рішення за формою та у спосіб, що передбачені у дода тку 2 до Положення про Реєстр н еприбуткових організацій та установ.
Таким чином, у перевіряємий період, позивач правомірно з дійснював оподаткування отр иманих доходів, як неприбутк ова організація за ознакою н еприбутковості «0006».
Особливості оподаткування неприбуткових установ та ор ганізацій встановлено у пунк ті 7.11 статті 7 Закону України "П ро оподаткування прибутку пі дприємств".
Згідно з підпунктом 7.11.3 пунк ту 7.11 статті 7 Закону України "П ро оподаткування прибутку пі дприємств" від оподаткування звільняються доходи неприбу ткових організацій, визначен их у абзаці "б" підпункту 7.11.1 пун кту 7.11 статті 7 цього Закону, (пі дприємства яким відповідно д о абзацу першого підпункту 2.2 пункту 2 розділу II Порядку виз начення структури ознаки неп рибуткових установ, присвоює ться ознака неприбуткових ус танов (організацій) «0006»), отри мані у вигляді: коштів або май на, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добр овільних пожертвувань; пасив них доходів; коштів або майна , які надходять таким неприбу тковим організаціям від пров едення їх основної діяльност і, з урахуванням положень під пункту 7.11.11 цієї статті; дотаці й або субсидій, отриманих з де ржавного або місцевого бюдже тів, державних цільових фонд ів або у межах благодійної, у т ому числі гуманітарної допом оги чи технічної допомоги, що надаються таким неприбутков им організаціям відповідно д о умов міжнародних договорів , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни, крім дотацій на регулюва ння цін на платні послуги, які надаються таким неприбутков им організаціям або через ни х їх отримувачам згідно із за конодавством, з метою знижен ня рівня таких цін.
Аналіз вищенаведеної нор ми дає підстави для висновку , що, по-перше, від оподаткуван ня звільняються не будь-які д оходи неприбуткових організ ацій, а лише визначені в цій но рмі, по-друге, Закон України "П ро оподаткування прибутку пі дприємств" передбачає можлив ість отримання неприбутково ю організацією доходу, який є базою оподаткування.
Зазначене підтверджується положеннями частини другої підпункту 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств" згідно якої, у разі коли непри буткова організація отримує доход з джерел, інших ніж визн ачені відповідними підпункт ами 7.11.2 - 7.11.7 цього пункту, така не прибуткова організація зобо в'язана сплатити податок на п рибуток, який визначається я к сума доходів, отриманих з та ких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних із отр иманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.
З огляду на ту обставину, що вступні та членські внески н е передбачають грошової комп енсації, тобто надаються без оплатно, суд дійшов висновку , що такі доходи, в силу положе нь абзацу "б" підпункту 7.11.1 пунк ту 7.11 статті 7 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств»не підлягають опо даткуванню.
Аналогічна правова позиці я також викладена у листі Дер жавної податкової адміністр ації України від 06.10.2004 № 8883/6/15-1316.
Суду не надано також жодн ого доказу того, що у перевіря ємий період на рахунок позив ача надходили грошові кошти саме від простого товариства «Світло Оазису»в сумі 142435,00 гр н., а не від членів СТ «Оазис» ч и від інших організацій; дока зів того, що такий дохід не під падає під дію положення підп ункту 7.11.3 пункту 7.11 статті 7 Зако ну України "Про оподаткуванн я прибутку підприємств", а від так, не доведено порушення вс тановленого порядку оподатк ування та, як наслідок, донара хування податкових зобов' я зань за дане правопорушення.
Суд звертає увагу на ту обс тавину, що в силу положень пун кту 3 розділу І Порядку визнач ення структури ознаки неприб уткових установ, кошти непри буткових установ та організа цій вважаються доходом та оп одатковуються на загальних п ідставах у випадку, коли заре єстровані неприбуткові уста нови та організації будуть в иключені з Реєстру неприбутк ових організацій та установ. Оподаткування таких орга нізацій на загальних підстав ах буде здійснюватися з моме нту виключення з Реєстру неп рибуткових установ та органі зацій.
Крім цього, приписами пун кту 17.1 статті 17 Закону України № 2181 встановлено, що штрафні са нкції накладаються на платни ка податків у розмірах, визна чених цією статтею, за поруше ння податкового законодавст ва.
В силу положень підпункту 17 .1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону Укр аїни № 2181, у разі коли контролюю чий орган самостійно донарах овує суму податкового зобов' язання платника податків за підставами, викладеними у пі дпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону такий п латник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі дес яти відсотків від суми недоп лати (заниження суми податко вого зобов'язання) за кожний з податкових періодів, устано влених для такого податку, зб ору (обов'язкового платежу), по чинаючи з податкового період у, на який припадає така недоп лата, та закінчуючи податков им періодом, на який припадає отримання таким платником п одатків податкового повідом лення від контролюючого орга ну, але не більше п'ятдесяти ві дсотків такої суми та не менш е десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян су купно за весь строк недоплат и, незалежно від кількості по даткових періодів, що минули .
Тобто, розмір нарахованих штрафних (фінансових) санкці й не може перевищувати 50% від д онарахованої податковим орг аном суми податкових зобов' язань за основним платежем, я кі містяться у відповідному податковому повідомленні ко нтролюючого органу, яке отри мав платник податку, а відтак , законодавством встановлені певні межі застосування роз міру штрафних санкцій.
Як вбачається із змісту ос каржуваного податкового пов ідомлення - рішення, на підс таві Акта перевірки № 4/23-2-13724573 ві д 10.01.2009 та підпункту 17.1.3 пункту 17.1 с татті 17 Закону України № 2181 від повідачем позивачеві визнач ено суму податкового зобов' язання за платежем «податок на прибуток»у розмірі 155042,25 грн . у тому числі за основним плат ежем - 102001,50 грн., за штрафними (фін ансовими) санкціями - 53040,75 грн .
Однак, розмір застосованих відповідачем штрафних (фіна нсових) санкцій згідно з оска ржуваним податковим повідом ленням - рішенням не відпові дає вимогам, встановленим пі дпунктом 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 З акону України № 2181, оскільки ск ладає більш ніж 50 відсотків ві д суми основного зобов' язан ня.
В силу положень статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд при роз гляді спорів з приводу рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень у справах про притягнення до а дміністративної відповідал ьності, перевіряє лише їх зак онність та не наділений повн оваженнями зменшувати розмі р стягнення, застосованого с уб' єктом владних повноваже нь до особи за вчинене нею пра вопорушення.
Поряд з цим, відповідно до ч астини другої статті 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.
На виконання цих вимог, відп овідач, як суб'єкт владних пов новажень, не довів належними та допустимими доказами пра вомірності прийнятого рішен ня.
З огляду на зазначене та бер учи до уваги достатній і взає мний зв'язок доказів у їх суку пності, суд дійшов висновку п ро обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини перш ої статті 98 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд вирішує питання щодо су дових витрат у постанові суд у або ухвалою. Статтею 97 Кодек су адміністративного судочи нства України передбачено, щ о грошовий розмір судових ви трат, які повинні бути компен совані, суд визначає за клопо танням однієї зі сторін.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись статтями 69 - 71, 94, 160 - 1 65, 167, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння - рішення Баришівської о б' єднаної державної податк ової інспекції Київської обл асті № 0000012332/3 від 06.07.2009.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Садов ого товариства «Оазис» судов ий збір у розмірі 3 (три) грн. 40 ко п.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, якщо скаргу не було пода но в установлені строки. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду чере з Київський окружний адмініс тративний суд протягом деся ти днів з дня її проголошення , а в разі проголошення лише вс тупної та резолютивної части ни постанови або прийняття п останови у письмовому провад женні, - протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви.
Суддя Панч енко Н.Д.
постанову виготов лено у повному обсязі та підп исано - 04.07.2011
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2011 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20957234 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні