Постанова
від 02.11.2011 по справі 2а-6189/10/1770
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а-6189/10/1770

02 листопада 2011 року 11год. 45хв. м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Щербакова В. В. за участю секретаря судового засіданн я Маньковського Д.В. та сторін і інших осіб, які беруть участ ь у справі:

позивача: представник не з "явився;

відповідача: представник н е з"явився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Контрольно-ревізійне упр авління у Рівненській област і < Список > < Позивач в особі > третя особа, яка не заявляє са мостійних вимог на предмет с пору на стороні позивача < 3-тя особа >

до Товариство з обмеженою від повідальністю "Трион" третя особа, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору н а стороні відповідача < 3-тя ос оба >

стягнення коштів, використ аних не за цільовим призначе нням, згідно вимоги від 08.11.2010 ро ку №17-06-17/6823, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач- Контрольно-реві зійне управління у Рівненськ ій області звернувся до суду з позовом до Товариства з об меженою відповідальністю "Тр ион" (надалі- Товариство) про с тягнення коштів, використани х не за цільовим призначення м, згідно вимоги від 08.11.2010 року № 17-06-17/6823.

Ухвалою суду від 21.01.2011 року пр овадження у данній справі бу ло зупинено до набрання зако нної сили рішенням по справі № 2а/1770/161/2011 за позовом ТОВ«Трион » до КРУ у Рівненській област і про визнання протиправною та скасування вимоги від 08.11.2010 № 17-06-17/6823.

Ухвалою суду від 29.09.2011 року пр овадження у данній справі бу ло поновлено.

Позовні вимоги полягають у наступному.

Контрольно-ревізійним упр авлінням в Рівненській облас ті проведено планову ревізію окремих питань фінансово-го сподарської діяльності Това риства з обмеженою відповіда льністю «Трион» за період з 01. 01.2008р. по 30.06.2010р., за результатами я кої складено акт від 11.10.2010р. № 17-06-0 6/99. Даною ревізією встановлен о, що відповідно до Порядку ви користання коштів, передбаче них у державному бюджеті для проведення селекції у рибно му господарстві, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 31.03.2007 № 352 із змі нами, ТОВ «Трион »на 2008 рік та 2009 рік затверджені Плани заход ів на проведення селекційно- племінної роботи у рибництві .

ТОВ «Трион», яке є підприємс твом приватної форми власнос ті, включене до реєстру розпо рядників та одержувачів бюдж етних коштів як одержувач бю джетних коштів. Таким чином, в частині одержання та викори стання бюджетних коштів ТОВ «Трион» є підконтрольною уст ановою для органів ДКРС в роз умінні вимог ст. 2 Закону Украї ни «Про державну контрольно- ревізійну службу в Україні».

Зазначає, що фінансування з державного бюджету за КПКВ 280 4080 проведено у 2008 році в сумі 150,00 т ис. грн., та у 2009 році- 46,2 тис.грн.

ТОВ «Трион» для проведення формування племінного покол іння райдужної форелі на гос подарстві "Святе", відповідно до укладених договорів від 13. 06.2008р. №8/08 та від 20.08.2009р. №6/09 з Інститу том рибного господарства Укр аїнської академії аграрних н аук на створення за рахунок к оштів державного бюджету Авт орської науково-технічної пр одукції «Науковий супровід п ри формуванні племінного пок оління райдужної форелі в фо релевому господарстві «Свят е» прийнято та оплачено дві о диниці зазначеної Авторсько ї Науково-технічної програми загальною вартістю 29998грн.(з ПД В). При цьому, частина оплати д ругої одиниці програми у 2009 ро ці проведено Товариством за рахунок власних коштів в сум і 2000грн.

Вказує, що оплата за Авторсь ку науково-технічну програму у червні та грудні 2008 року в су мі 19997грн. здійснена Товариств ом за рахунок асигнувань, пер едбачених на поточні видатки за КЕКВ 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (у становам, організаціям)", а сам е: "Оплата інших послуг та інші видатки" та у липні 2009 року так ож за рахунок асигнувань, пер едбачених на поточні видатки за КЕКВ 1310 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (у становам, організаціям)", а сам е: "Оплата інших послуг та інші видатки" на суму 8000грн.

Таким чином, здійснюючи опл ату за авторську науково-тех нічну програму в сумі 27997,00 грн. ( в т.ч. за 2008 рік - 19997,00 грн. та за 2009 р ік - в сумі 8000,00 грн.) не у відповід ності до кодів економічної к ласифікації видатків бюджет у, ТОВ «Трион» допущено неціл ьове використання бюджетних коштів, чим порушено п. 8 ст. 7 Бю джетного кодексу України.

Тобто, ТзОВ «Трион» повинен був використовувати кошти, з аплановані на поточні видатк и, саме на ці цілі, а не матеріа льні цінності, що призначают ься для використання у госпо дарській діяльності протяго м періоду, який перевищує 365 ка лендарних днів та вартість я ких без податку на додану вар тість перевищує 1000 грн., які від носяться до категорії «Капіт альні трансферти».

Вважає, що кошти, використан і не за цільовим призначення м підлягають поверненню до б юджету, та під час ревізії вка зані порушення усунуті не бу ли. За результатами проведен ого контрольного заходу, від повідно до ст.ст. 10, 14 Закону Укр аїни «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні » відповідачу направлені вим оги про усунення виявлених р евізією порушень від 08.11.2010р. № 17-0 6-17/6823, пунктом 2 яких передбачала сь необхідність повернення д о державного бюджету коштів в сумі 27997,0 грн. З цих підстав про сить суд задовольнити позовн і вимоги повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився , надав суду письмові запереч ення, відповідно до яких зазн ачає наступне.

Головним контролером-реві зором відділу інспектування в АПК та сфері використання п риродних ресурсів КРУ в Рівн енській області Марчук О.П. проведена ревізія окремих питань фінансово-господарсь кої діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Трион» за період з 01.01.2008 ро ку по 30.06.2010 року, про що складено акт від 11.10.2010 року № 17-06-06/99, який бул о підписано посадовими особа ми ТОВ «Трион» з відповідним и запереченнями від 27.10.2010р. №76. В подальшому на адресу ТОВ «Тр ион» від Контрольно-ревізійн ого управління в Рівненській області надійшли листи, у яки х містилися висновок про неп рийняття заперечення на акт, а також вимога про поверненн я до бюджету коштів в сумі 27997 г рн., використаних не за цільов им призначенням від 08.11.2010 №17-06-17/6823.

Відповідач вважає, що висно вки акта ревізії та прийнята на його підставі вимога Конт рольно-ревізійного управлін ня в Рівненській області про повернення до бюджету кошті в, використаних не за цільови м призначенням від 08.11.2010 №17-06-17/6823 є незаконними та необгрунтова ними, з наступних підстав.

Вимогу про повернення кошт ів в сумі 27997 грн. у дохід держав ного бюджету у зв'язку з викор истанням відповідачем зазна чених бюджетних коштів не за цільовим призначенням позив ач обгрунтовує порушенням п. 8 ст. 7 Бюджетного кодексу Укра їни та Роз'яснення від 04.11.2004 № 194. А саме, і в акті ревізії і в висн овках на заперечення, позива ч стверджує, що оплата робіт з а договорами на створення на уково-технічної продукції ві д 13.06.2008р. № 8/08 та від 0.08.2009р. №6/09 належи ть не до поточних видатків, а д о капітальних. Тому, кошти в су мі 27997 грн., заплановані на пото чні видатки, були використан і не у відповідності до кодів економічної класифікації ви датків бюджету, чим порушено п. 8 ст. 7 Бюджетного кодексу Укр аїни. При цьому позивач посил ається, що авторські науково -технічні програми це матері альні цінності, що призначаю ться для використання у госп одарській діяльності протяг ом періоду, який перевищує 365 к алендарних днів та вартість яких без податку на додану ва ртість перевищує 1000 грн.

Однак, як зазначає представ ник позивача, намагання прир івняти роботи (послуги) за укл аденими договорами як вигото влення авторських науково-те хнічних програм і як наслідо к віднести їх до основних зас обів є нічим іншим як довільн им трактуванням норм законод авства без прив'язки до факти чних обставин правовідносин щодо укладення та виконання договорів від 13.06.2008р. № 8/08 та від 2 0.08.2009р. № 6/09.Враховуючи укладені д оговори, зміст роботи, що вико нувалась за ними і відображе на у відповідних актах та зві тах, очевидно, що предметом до говору було навіть не створе ння науково-технічної продук ції, а надання науково-техніч них послуг (науковий супрові д), що виразилось у роботах по науковому супроводу при форм уванні племінного покоління райдужної форелі в форелево му господарстві «Святе».

Зазначені роботи (послуги) п овністю виконані (надані), що п ідтверджено відповідними ак тами, тобто вони строкові, не м ають наслідком створення інн оваційного продукту чи об'єк тів інтелектуальної власнос ті і не мають виразу у будь яко му правовому об'єкті (матеріа льних цінностях) з періодом в икористання більше одного ро ку, що може розглядатися як ос новні засоби згідно розділу III Роз'яснень Державного казна чейства України від 04.11.2004К 194 чи з гідно Положення (стандарту) б ухгалтерського обліку 7.

Тому, на думку відповідача, він абсолютно правомірно зді йснив придбання (оплату за до говорами) науково-технічних послуг (наукового супроводу) за рахунок асигнувань, перед бачених на поточні видатки.

Крім того, як зазначив в пис ьмових запереченнях предста вник відповідача, вимога від 08.11.2010 року № 17-06-17/6823 про повернення коштів обґрунтовується вико ристанням коштів, сплачених за договорами від 13.06.2008р. № 8/08 та в ід 20.08.2009р. № 6/09, не за цільовим приз наченням.

При цьому, відповідно до ч. 1 с т. 119 Бюджетного кодексу Украї ни нецільове використання бю джетних коштів означає витра чання їх на цілі, що не відпові дають бюджетним призначення м, встановленим законом про Д ержавний бюджет України чи р ішенням про місцевий бюджет, виділеним бюджетним асигнув анням чи кошторису.

Порядком зменшення бюджет них асигнувань та повернення коштів у разі нецільового ви користання бюджетних коштів у поточному чи минулих роках , затвердженого постановою К МУ 2 від 13.04.2006 року, встановлено, щ о нецільовим використанням б юджетних коштів є їх витрача ння на цілі, що не відповідают ь бюджетним призначенням, за твердженим законом про Держа вний бюджет України або ріше нням про місцевий бюджет, вст ановленим бюджетним асигнув анням, кошторису або плану ви користання бюджетних коштів .

Тобто, нецільове використа нням бюджетних коштів матиме місце лише у випадку якщо вон и будуть витрачені не у відпо відності до встановленого бю джетного асигнування, коштор ису або плану використання б юджетних коштів.

За таких обставин, відповід ач вважає, що оплата робіт по н ауковому супроводу при форму ванні племінного покоління р айдужної форелі в форелевому господарстві «Святе» за дог оворами від 13.06.2008р. № 8/08 та від 20.08.2009 р. №6/09 здійснена в межах та у ві дповідності з встановленим б юджетним асигнуванням, кошто рисами та планами використан ня бюджетних коштів, а тому сп лачені кошти витрачені на ці лі, що відповідають бюджетно му призначенню. З цих підстав просить суд відмовити в задо воленні позовних вимог повні стю.

На підставі ч.1 ст.41 КАС Украї ни, фіксування судового засі дання за допомогою звукозапи сувального технічного засоб у не здійснюється.

Дослідивши подані письмов і докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, п овному і об'єктивному розгля ді у судовому процесі всіх об ставин справи в їх сукупност і, суд прийшов до висновку, що в задоволенні позову слід ві дмовити повністю з наступних підстав.

Судом встановлено, що контр ольно-ревізійним управління м в Рівненській області, на ви конання п. 1.1.5.1 Плану роботи КРУ в Рівненській області на III кв артал 2010 року проведено плано ву ревізію окремих питань фі нансово-господарської діяль ності Товариства з обмеженою відповідальністю «Трион» за період з 01.01.2008р. по 30.06.2010р., за резул ьтатами якої складено акт ві д 11.10.2010р. № 17-06-06/99.

Вказаний акт підписано пос адовими особами ТОВ «Трион» із запереченнями, на які, 04.11.2010р . КРУ в Рівненській області на дано висновки.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни « Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні» головними завданнями кон трольно-ревізійної служби є здійснення державного фінан сового контролю за використа нням і збереженням державних фінансових ресурсів, необор отних та інших активів, прави льністю визначення потреб и в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, еф ективним використанням кошт ів і майна, станом і достовірн істю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в мін істерствах та інших органах виконавчої влади, в державни х фондах, у бюджетних установ ах і у суб'єктів господарюван ня державного сектору економ іки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримую ть (отримували у періоді який перевіряється) кошти з бюдже тів усіх рівнів та державних фондів або використовують (в икористовували у періоді, як ий перевіряється) державне ч и комунальне майно, виконанн ям місцевих бюджетів, розроб лення пропозицій щодо усунен ня виявлених недоліків і пор ушень та запобігання їм у под альшому.

ТОВ «Трион», яке є підприємс твом приватної форми власнос ті, відповідно до довідки від 12.12.2008р. № 1212 Управління державно го казначейства у Здолбунівс ькому районі Рівненської обл асті, 26.05.2008р. включений до реєст ру розпорядників та одержува чів бюджетних коштів за № 13540 як одержувач бюджетних коштів та, у періоді, що підлягав реві зії, підприємством одержано коштів з державного бюджету на загальну суму 196200грн. Таким чином, в частині одержання та використання бюджетних кошт ів ТОВ «Трион» є підконтроль ною установою для органів ДК РС в розумінні вимог ст. 2 Зако ну України «Про державну кон трольно-ревізійну службу в У країні».

Ревізією встановлено, що ві дповідно до Порядку використ ання коштів, передбачених у д ержавному бюджеті для провед ення селекції у рибному госп одарстві, затвердженого пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 01.03.2007р. № 352, із змінами, Т ОВ «Трион» на 2008 рік та 2009 рік за тверджені Плани заходів на п роведення селекційно-племін ної роботи у рибництві.

Відповідно до зазначених П ланів заходів на проведення селекційно-племінної роботи у рибництві Товариству « Три он» за бюджетною программою за КПКВ 2804080 « Селекція у рибном у господарстві», для проведе ння заходу щодо вирощування, збереження та утримання пле мінних ( генетичних) ресурсів райдужної форелі видатки за КЕКВ 1310 на 2008р. затверджено в су мі 134,60 тис. грн., за КЕКВ 2410 - для при дбання технологічного і лабо раторного обладнання для про ведення селекційної роботи - в сумі 15,40 тис. грн.; на 2009 рік на пр оведення заходу щодо вирощув ання, збереження та утриманн я племінних ( генетичних) ресу рсів райдужної форелі ( плідн иків та ремонт) видатки за КЕК В 1310 затверджено на суму 100 тис. г рн.

Фінансування з державного бюджету за КПКВ 2804080 проведено у 2008 році в сумі 150000 грн., та у 2009 роц і - 46,2 тис. грн.

Товариством «Трион», для пр оведення формування племінн ого покоління райдужної форе лі на господарстві «Святе», в ідповідно до укладених догов орів від 13.06.2008р. №8/08 та від 20.08.2009р. № 6/ 09 з Інститутом рибного господ арства Української академії аграрних наук ( м. Київ) на ство рення за рахунок коштів держ авного бюджету Авторської на уково-технічної продукції « Науковий супровід при формув анні племінного покоління ра йдужної форелі в форелевому господарстві « Святе» (цього літок, дволіток) прийнято та о плачено дві одиниці зазнач еної Авторської Науково-тех нічної програми загально ю вартістю 29998,00 (з ПДВ). При цьому , частина оплати другої одини ці програми у 2009 році проведен а відповідачем за рахунок вл асних коштів в сумі 2000 грн.

Оплата за Авторську науков о-технічну програму у червні та грудні 2008 року в сумі 19997,0 грн. здійснена Товариством за ра хунок асигнувань, передбачен их на поточні видатки за КЕКВ 1310 «Субсидії та поточні транс ферти підприємствам ( устано вам, організаціям)», а саме: « О плата інших послуг та інші ви датки» та у липні 2009 також за ра хунок асигнувань, передбачен их на поточні видатки за КЕКВ 1310 «Субсидії та поточні транс ферти підприємствам (установ ам, організаціям)», а саме: «Оп лата інших послуг та інші вид атки» на суму 8000,0 грн.

Відповідно до розділу III Роз 'яснення Держказначейства Ук раїни щодо застосування екон омічної класифікації видатк ів бюджету, затвердженого на казом Державного казначейст ва України від 04.11.2004р. № 194, Авторс ькі Науково-технічні програм и - це матеріальні цінності, що призначаються для використа ння у господарській діяльнос ті протягом періоду, який пер евищує 365 календарних днів та вартість яких без податку на додану вартість перевищує 1000 грн. - тобто, вказані видатки в ідносяться до капітальних ви датків ( КЕКВ 2410 « Капітальні тр ансферти підприємствам ( уст ановам, організаціям)».

Таким чином, здійснюючи опл ату за Авторську науково-тех нічну програму в сумі 27997 грн. ( в т. ч. За 2008 рік - 19997 грн. та за 2009 рік в сумі 8000 грн.) не у відповідност і до кодів економічної класи фікації видатків бюджету, ТО В «Трион» допущено нецільове використання бюджетних кошт ів, чим порушено п. 8 ст. 7 Бюджет ного кодексу України.

За результатами проведено го контрольного заходу, відп овідно до ст.ст. 10, 14 Закону Укра їни «Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні» відповідачу направлені вимо ги про усунення виявлених ре візією порушень від 08.11.2010р. № 17-06-17 /6823. Пунктом 2 вказаних вимог за значалось про необхідність п овернення до державного бюдж ету коштів в сумі 27997,0 грн. та вст ановлено строк для обов'язко вого інформування про вжиті заходи щодо виконання законн их вимог в термін до 19.112010 року.

Крім того, позивачем подано постанову Рівненського окру жного адміністративного суд у від 17.02.2011 року справа №2а/1770/161/2011 за позовом ТОВ «Трион» до КРУ у Р івненській області про визна ння протиправною та скасуван ня вимоги від 08.11.2010 № 17-06-17/6823, якою ТО В «Трион» в позові відмовлен о.

Ухвалою Житомирського апе ляційного адміністративног о суду від 07.09.2011 року справа №2а/17 70/161/2011 апеляційну скаргу ТОВ «Тр ион» залишено без задоволенн я, а постанову Рівненського о кружного адміністративного суду від 17.02.2011 року у справі №2а/1 770/161/2011- без змін.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку пр о правомірність вимоги про у сунення виявлених ревізією п орушень від 08.11.2010р. № 17-06-17/6823, а тому позовні вимоги про стягнення з ТОВ «Трион» до державного бюджету кошти в сумі 27997грн. слі д задовольнити, оскільки поз ивач діяв у межах повноважен ь та у спосіб передбачений чи нним законодавством України .

Керуючись статтями < Текст >, 160-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повні стю.

Стягнути з відповідача-Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Трион» (юридична а дреса: 35705, м. Здолбунів, вул. Груш евського, 25, Рівненська бласть , фактична адреса: 35700, с. Ільпінь , вул. Семиграни, 41, Здолбунівсь кий район, Рівненська област ь, код ЄДРПОУ 22580251) до Державног о бюджету України кошти в сум і 27997,0 грн.

Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання апеляційної скарги, якщ о таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Суддя < Підпис > Щербаков В. В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20958936
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6189/10/1770

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 09.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Постанова від 02.11.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 30.12.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 27.12.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні