Постанова
від 14.12.2011 по справі 2а/1770/4951/2011
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Сп рава № 2а/1770/4951/2011

14 грудня 2011 року 09год. 35хв. м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д. П . розглянувши у порядку письм ового провадження адміністр ативну справу за позовом

Державної податкової інс пекції у м. Рівне

до Благодійного фонду "Наше м айбутнє"

про припинення юридичної о соби , -

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інсп екція у м. Рівне звернулася д о Рівненського окружного адм іністративного суду з позово м про припинення юридичної о соби Благодійного фонду «Наш е майбутнє» мотивуючи свої в имоги тим, що відповідач біль ше року не подавав звітності до державного податкового о ргану .

Представник позивача в суд ове засідання не з'явився. Под ав до суду заяву про розгляд с прави за його відсутності. По зовні вимоги підтримує, прос ить позов задовольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про дату, час , місце судового засідання су дом повідомлявся належним чи ном. Про причини неявки суд не повідомив. Судом не визнавал ася обов'язковою участь пред ставника відповідача в судов ому засіданні. За таких обста вин, суд вважає за можливе роз глянути справу без участі пр едставника відповідача на пі дставі наявних доказів.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Укр аїни якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому з асіданні, визначених цією ст аттею, але прибули не всі особ и, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином по відомлені про дату, час і місц е судового розгляду, суд має п раво розглянути справу у пис ьмовому провадженні у разі в ідсутності потреби заслухат и свідка чи експерта.

Враховуючи відсутність пе решкод для розгляду справи у судовому засіданні та потре би заслухати свідка чи експе рта, суд здійснює розгляд спр ави в порядку письмового про вадження за наявними у справ і матеріалами.

Дослідивши у порядку письм ового провадження подані пис ьмові докази, оцінивши їх за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтуються на всебічно му, повному і об' єктивному р озгляді у судовому процесі в сіх обставин справи в їх суку пності, суд дійшов висновку, щ о в задоволенні позову слід в ідмовити повністю з огляду н а наступне.

Судом встановлено, що відпо відач має правовий статус юр идичної особи, код 25737813, організ аційно-правова форма - благ одійна організація, зареєстр ований в Управлінні юстиції в області - 05.01.2000 р. (відповідно до довідки Головного управл іння статистики у Рівненські й області, а. с. 3) та взятий на об лік платника податків податк овим органом 26.01.2000 року № 28-100/393 (а. с. 8).

Як передбачено ч. 1 п. 4 ст. 10 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні» де ржавні податкові інспекції з дійснюють у межах своїх повн оважень контроль за законніс тю валютних операцій, додерж анням порядку проведення гот івкових розрахунків за товар и (послуги) у встановленому за коном порядку, відповідно до підпункту 3 п. 1 ст. 16 Податковог о кодексу України платники п одатків зобов' язані подава ти до контролюючих органів, у порядку встановленому закон одавством, звітність та інші документи пов' язані з обчи сленням і сплатою податків т а зборів. Стаття 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» надає прав о органам державної податков ої інспекції звертатись у пе редбачених законом випадках до суду із заявою про скасува ння державної реєстрації суб ' єкта підприємницької діял ьності, це право підтверджен о підпунктом 12 п. 1 ст. 20 Податков ого кодексу України.

За даними податкового облі ку відповідач протягом трива лого часу (більше одного року ) не подає до податкового орга ну податкових декларацій та інших документів фінансової звітності. Матеріалами спра ви підтверджується, що відпо відач не перебуває на обліку в Рівненському міському цен трі зайнятості як платник ст рахових внесків до Фонду заг альнообов' язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття та у Р івненській міській виконавч ій дирекції Рівненського обл асного відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності, відсутня заборгованість по з вітності та страхових внеска х на обов' язкове державне п енсійне страхування, відсутн я заборгованість перед Фондо м соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань України, а також відсут ні відомості про державну ре єстрацію в Єдиному реєстрі ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців. (а. с. 4, 5, 6, 7, 11, 12).

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» дія ц ього Закону поширюється на д ержавну реєстрацію всіх юри дичних осіб незалежно від ор ганізаційно-правової форми, форми власності та підпоряд кування, а також фізичних осі б - підприємців, в пункті 2 ці єї ж статті зазначається, що законом можуть бути встано влені особливості державно ї реєстрації об'єднань гром адян (у тому числі професійни х спілок), благодійних органі зацій, політичних партій, ор ганів державної влади та ор ганів місцевого самоврядув ання, асоціацій органів міс цевого самоврядування, бан ків, торгово-промислових па лат, фінансових установ (у то му числі кредитних спілок), бі рж, а також інших установ та ор ганізацій.

Згідно п. 1 ст. 4 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» державна р еєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців це засвідчення факту с творення або припинення юри дичної особи, засвідчення фа кту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інш их реєстраційних дій, які п ередбачені цим Законом, шля хом внесення відповідних зап исів до Єдиного державного р еєстру.

Пунктом 1 ст. 33 вище вказаного закону передбачено, що юриди чна особа припиняється в рез ультаті передання всього сво го майна, прав та обов'я зків іншим юридичним осо бам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результаті лік відації за рішенням, прийня тим засновниками (учасниками ) юридичної особи або уповнов аженим ними органом, за судов им рішенням або за рішенням органу державної влади, пр ийнятим у випадках, передба чених законом. Однією з підст ав для постановлення судо вого рішення щодо припиненн я юридичної особи, що не по в'язано з банкрутством юрид ичної особи, на основі норм п. 2 ст. 38 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців» є неподання протягом р оку органам державної подат кової служби податкових декл арацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону.

Разом з тим, Закон України « Про об' єднання громадян» є спеціальним законом по відно шенню до Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців», який регулює поряд ок створення діяльності, при пинення діяльності об' єдна нь громадян, їх права та обов' язки, відповідальність за по рушення встановлених для цих об' єднань норм та правил і й ого норми доповнюють норми з агального закону, а в разі роз біжностей мають вищу юридичн у силу, та підлягають застосу ванню.

Згідно із ст. 1 Закону Україн и «Про об' єднання громадян» об'єднанням громадян є добро вільне громадське формуванн я, створене на основі єдності інтересів для спільної реал ізації громадянами своїх пра в і свобод. Об'єднання громадя н, незалежно від назви (рух, ко нгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Зак ону визнається політичною па ртією або громадською органі зацією.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни «Про об' єднання грома дян», громадською організаці єю є об'єднання громадян для з адоволення та захисту своїх законних соціальних, економі чних, творчих, вікових, націон ально-культурних, спортивних та інших спільних інтересів , п. 4 ст. 14 зазначено, що легаліза цію громадської організації здійснює Міністерство юстиц ії України, місцевими органа ми державної виконавчої влад и, виконавчими комітетами мі ських рад.

Пунктом 3 ст. 24 Закону України «Про об' єднання громадян» передбачено, що об'єднання гр омадян, створені ними устано ви та організації зобов'яза ні вести оперативний та бухг алтерський облік, статистичн у звітність, зареєструватис ь в органах державної по даткової інспекції та вносит и до бюджету платежі у поряд ку і розмірах, передбачених законодавством. Статтею 26 ць ого ж закону передбачений по рядок здійснення фінансовог о контролю, таким чином об'єдн ання громадян у встановленом у порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати.

Згідно із ст. 27 Закону Україн и „Про об' єднання громадян” , посадові особи легалізуючи х органів об'єднань громадян та громадяни за порушення за конодавства про об'єднання г ромадян несуть дисциплінарн у, цивільно-правову, адмініст ративну або кримінальну відп овідальність. Об'єднання гро мадян несуть відповідальніс ть, передбачену цим Законом т а іншими законодавчими актам и України. Даний спеціалізов аний закон в ст. 28 чітко виокре млює вичерпний перелік стягн ень, які можуть бути застосов ані до об' єднання громадян за порушення законодавства, а саме:

попередження;

штраф;

тимчасова заборона (зупине ння) окремих видів діяльност і;

тимчасова заборона (зупине ння) діяльності;

примусовий розпуск (ліквід ація).

Згідно із ст. 19 Закону Україн и «Про об' єднання громадян» , припинення діяльності об'єд нання громадян може бути про ведено шляхом його реорганіз ації або ліквідації (самороз пуску, примусового розпуску) . Реорганізація об'єднання гр омадян здійснюється відпові дно до його статуту. Реєстрац ія новоствореного об'єднання здійснюється у порядку, вста новленому цим Законом. Лікві дація об'єднання громадян зд ійснюється на підставі стату ту або рішення суду. Статтею 3 2 Закону України цього ж закон у визначено порядок примусов ого розпуску (ліквідації) об' єднання громадян, вичерпний перелік випадків, коли до об' єднання громадян застосовує ться даний вид стягнення, а та кож органи, яким надано право ініціювати примусовий розпу ск (ліквідацію) об' єднання г ромадян. Так за поданням лега лізуючого органу або прокуро ра рішенням суду об'єднання г ромадян примусово розпускає ться (ліквідується) у випадка х :

1) вчинення дій, передбачени х статтею 4 цього Закону.

2) систематичного або грубог о порушення вимог статті 22 цьо го Закону.

3) продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим З аконом.

4) зменшення кількості члені в політичної партії до числа , коли вона не визнається як та ка.

Таким чином, аналіз викладе ного дає підстави для виснов ку про те, що при поданні позов у позивачем не враховано осо бливостей щодо підстав та по рядку припинення юридичної о соби - громадської організа ції, якою є відповідач, встано влених Законом України «Про об' єднання громадян», який у даному випадку є спеціальн ою нормою в порівнянні з Зако ном України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців».

Крім того, суду слід зазначи ти, що юридичну особу відпові дача було створено згідно ви мог Закону України «Про об' єднання громадян» шляхом лег алізації, однак не внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців відповідно до Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів», що також підтверджує рег улювання даних спірних право відносин згідно спеціальног о Закону - Закону України «Про об' єднання громадян».

Враховуючи наведене вище, п озивачем залишено поза уваго ю той факт, що в силу приписів ст. 32 Закону України «Про об' єднання громадян» ініціатор ом ліквідації юридичної особ и - громадської організації може бути лише легалізуючий орган або прокурор.

Таким чином в Законі Україн и «Про об'єднання громадян» н е передбачено припинення дія льності об'єднання громадян у зв'язку з неподанням до пода ткового органу протягом року податкової декларації, доку мента фінансової звітності в ідповідно до закону України „Про систему оподаткування " , слід звернути увагу й на те, щ о податковим органам чинним законодавством не надано пов новажень для звернення з поз овом до суду про припинення ю ридичної особи, яка є благоді йною організацією. А відпові дно до ч. 2 ст. 19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві та в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією України та законам и України.

За таких обставин суд дійшо в висновку, що в задоволенні п озовних вимог слід відмовити в повному обсязі за безпідст авністю та необґрунтованіст ю.

Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Дер жавної податкової інспекції у м. Рівне до Благодійного фон ду "Наше майбутнє" про припине ння юридичної особи відмовит и повністю.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Суддя < П ідпис > Зоз уля Д. П.

Постанова складена в по вному обсязі 19.12.11р.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20959126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/4951/2011

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 19.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Постанова від 14.12.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д. П.

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д. П.

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні