копія
С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 січня 2012 р. Справа № 2a-1870/8245/11
Суддя Сумського окружно го адміністративного суду Са вченко Д.М., розглянувши в поря дку скороченого провадження в приміщенні суду в м. Суми ад міністративну справу за поз овом Глухівського міжрайонн ого прокурора в інтересах де ржави в особі Сумського тери торіального управління Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку до закр итого акціонерного товарист ва "Іса-Інтерпапір" про стягне ння штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Глухівський міжрайонни й прокурор в інтересах держа ви в особі Сумського територ іального управління Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку (далі по тек сту - позивач, ДКЦПФР) звернувс я до суду з адміністративним позовом до закритого акціон ерного товариства "Іса-Інтер папір" (далі по тексту - відпов ідач, ЗАТ "Іса-Інтерпапір") про стягнення штрафу за правопо рушення на ринку цінних папе рів у сумі 17000грн. Свої вимоги м отивує тим, що відносно відпо відача 22.09.2011р. за вчинення право порушення на ринку цінних па перів була винесена постанов а №94-СУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку ц інних паперів у вигляді штра фу в загальному розмірі 17000грн . Дана постанова відповідаче м не оскаржена, штраф станом н а момент звернення з позовом до суду в добровільному поря дку сплачений не був.
У письмових запереченнях, н аданих до суду (а.с.25-26), відповід ач зазначив, що рішенням госп одарського суду Сумської обл асті відносно ЗАТ "Іса - Інтерп апір" порушена справа про бан крутство за № 5021/1412/2011 та введено мораторій на задоволення вим ог кредиторів. Вважав, що відп овідно до приписів п.7 ст.12. Зако ну України "Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом" у позивача не було підстав для винесення постанови №94-СУ про накладення санкцій за право порушення на ринку цінних па перів під час дії мораторію н а задоволення вимог кредитор ів.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в ї х сукупності, вважає, що позов обґрунтований і підлягає за доволенню в повному обсязі, в иходячи з наступного.
Частиною 1 статті 1 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” встановлено, що держа вне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення держа вою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, наг ляду за ринком цінних папері в та їх похідних та запобіган ня зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з ч. 1 ст. 5 вищевказано го Закону державне регулюван ня ринку цінних паперів здій снює Державна комісія з цінн их паперів та фондового ринк у. Інші державні органи здійс нюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папе рів у межах своїх повноважен ь, визначених чинним законод авством.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку має право надсилати е мітентам, особам, які здійсню ють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондов им біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодав ства про цінні папери та вима гати надання необхідних доку ментів відповідно до чинного законодавства.
Судом встановлено, що 27.01.2011 уп овноваженою особою Сумськог о територіального управлінн я Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку б уло видане розпорядження про усунення порушень законодав ства про цінні папери № 25-СУ (а.с .12). Згідно зазначеного розпор ядження, надісланого відпові дачу 27.01.2011р. (а.с.13), ЗАТ "Іса - Інтерп апір" повинно було в термін до 30.04.2011 року усунути порушення чи нного законодавства про цінн і папери щодо періодичності скликання загальних зборів а кціонерів не рідше одного ра зу на рік (відповідачем в 2010 рок у - загальні збори не скликали сь) та в термін до 06.05.2011р. письмов о повідомити уповноважену ос обу Сумського територіально го управління ДКЦПФР про вик онання зазначеного розпоряд ження.
Відповідальність юридични х осіб за правопорушення на р инку цінних паперів передбач ено п. 8 ч. 1 ст. 11 вищевказаного За кону, де зазначено, що Державн а комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або н есвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку аб о розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку щод о усунення порушень законода вства на ринку цінних папері в - у розмірі від тисячі до п'ят и тисяч неоподатковуваних мі німумів доходів громадян.
Враховуючи, що в установлен ий строк розпорядження відпо відачем не було виконано, 05.09.2011р . Сумським територіальним уп равлінням ДКЦПФР порушена сп рава про правопорушення на р инку цінних паперів (а.с. 11) та с кладений акт про правопоруше ння на ринку цінних паперів № -94 СУ від 14.09.2011 (а.с. 10). Порядок та ст роки розгляду ДКЦПФР справ п ро порушення громадянами, по садовими особами та юридични ми особами вимог законодавст ва на ринку цінних паперів вр егульовано “Правилами розгл яду справ про порушення вимо г законодавства на ринку цін них паперів та застосування санкцій”, затвердженими ріше нням ДКЦПФР від 11 грудня 2007 рок у N 2272, зареєстрованими в Мініст ерстві юстиції України 12 люто го 2008 р. за N 120/14811. Відповідно до п. 5 Розділу І Правил уповноважен і особи комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в ко жному випадку виявлення прав опорушення вжити всіх необхі дних заходів для документаль ного закріплення факту право порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обстав ини справи, а також своєчасно застосувати передбачені зак онодавством санкції.
Відповідно до п. 1 Розділу VII П равил розглянувши справу про правопорушення, уповноважен а особа приймає рішення за сп равою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюєть ся у вигляді постанови.
За результатами розгляду 22. 09.2011р. за правопорушення на рин ку цінних паперів відносно З АТ "Іса - Інтерпапір" винесено постанову № 94-СУ про накладенн я санкцій у вигляді сплати шт рафу в розмірі 1000 неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян, що дорівнює 17000 грн. (а.с. 6).
Твердження відповідача ст осовно відсутності у позивач а права для застосування сан кцій за правопорушення на ри нку цінних паперів під час ді ї мораторію на задоволення в имог кредиторів судом до ува ги не беруться, оскільки стат тею 12 Закону України "Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом" визначено, що протяг ом дії мораторію на задоволе ння вимог кредиторів заборон яється стягнення на підставі виконавчих документів та ін ших документів, за якими здій снюється стягнення відповід но до законодавства, також не нараховуються неустойка (шт раф, пеня), не застосовуються і нші санкції за невиконання ч и неналежне виконання грошов их зобов'язань і зобов'язань щ одо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування, под атків і зборів (обов'язкових п латежів).
Аналіз даної норми дає підс тави дійти висновку, що дія мо раторію не розповсюджується на накладення штрафів за пор ушення законодавства на ринк у цінних паперів.
Згідно ст. 11 Закону України “ Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні” рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Шт рафи, накладені Державною ко місією з цінних паперів та фо ндового ринку, стягуються у с удовому порядку.
Як встановлено судом, поста нова про накладення санкцій за правопорушення на ринку ц інних паперів, станом на моме нт розгляду справи, не оскарж ена, штраф у розмірі 17000грн. в до бровільному порядку не сплач ений. Таким чином, суд, врахову ючи норми ст.11 Закону України Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні” , приходить до висновку, що поз овні вимоги про стягнення з в ідповідача штрафу є обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Глухівського міжрайонног о прокурора в інтересах держ ави в особі Сумського терито ріального управління Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закрит ого акціонерного товариства "Іса-Інтерпапір" про стягненн я штрафу - задовольнити.
Стягнути з закритого акціо нерного товариства "Іса-Інте рпапір" (код ЄДРПОУ 23050472, розраху нковий рахунок 26004432 в СОД ПАТ " Райффайзен Банк Аваль", МФО 337483) на користь Державного бюд жету України (рахунок №31119106700002, в ГУДКУ у Сумській області, код ЄДРПОУ 23636315, МФО 837013, код платежу 2 1081100) заборгованість зі сплати фінансових санкцій у вигляді штрафу, застосованих за пору шення на ринку цінних папері в на підставі постанови від 22. 09.2011р. №94-СУ в загальному розмірі 17000грн. (сімнадцять тисяч грн.)
Постанова підлягає негайн ому виконанню.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі апеляційної скарги на п останову суду протягом десят и днів з дня отримання к опії повного тексту постанов и.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному п орядку, є остаточною.
Суддя (підпис) Д.М. Савченко
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя Д.М. Савченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 23.01.2012 |
Номер документу | 20960133 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Д.М. Савченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні