копія
С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 січня 2012 р. Справа № 2a-1870/8245/11
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Савченко Д.М., розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Глухівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Сумського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства "Іса-Інтерпапір" про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Глухівський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Сумського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - позивач, ДКЦПФР) звернувся до суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства "Іса-Інтерпапір" (далі по тексту - відповідач, ЗАТ "Іса-Інтерпапір") про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 17000грн. Свої вимоги мотивує тим, що відносно відповідача 22.09.2011р. за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів була винесена постанова №94-СУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в загальному розмірі 17000грн. Дана постанова відповідачем не оскаржена, штраф станом на момент звернення з позовом до суду в добровільному порядку сплачений не був.
У письмових запереченнях, наданих до суду (а.с.25-26), відповідач зазначив, що рішенням господарського суду Сумської області відносно ЗАТ "Іса - Інтерпапір" порушена справа про банкрутство за № 5021/1412/2011 та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Вважав, що відповідно до приписів п.7 ст.12. Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у позивача не було підстав для винесення постанови №94-СУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів під час дії мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Частиною 1 статті 1 Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з ч. 1 ст. 5 вищевказаного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Судом встановлено, що 27.01.2011 уповноваженою особою Сумського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було видане розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 25-СУ (а.с.12). Згідно зазначеного розпорядження, надісланого відповідачу 27.01.2011р. (а.с.13), ЗАТ "Іса - Інтерпапір" повинно було в термін до 30.04.2011 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери щодо періодичності скликання загальних зборів акціонерів не рідше одного разу на рік (відповідачем в 2010 року - загальні збори не скликались) та в термін до 06.05.2011р. письмово повідомити уповноважену особу Сумського територіального управління ДКЦПФР про виконання зазначеного розпорядження.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачено п. 8 ч. 1 ст. 11 вищевказаного Закону, де зазначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи, що в установлений строк розпорядження відповідачем не було виконано, 05.09.2011р. Сумським територіальним управлінням ДКЦПФР порушена справа про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 11) та складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів №-94 СУ від 14.09.2011 (а.с. 10). Порядок та строки розгляду ДКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано В«Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкційВ» , затвердженими рішенням ДКЦПФР від 11 грудня 2007 року N 2272, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Відповідно до п. 5 Розділу І Правил уповноважені особи комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Відповідно до п. 1 Розділу VII Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
За результатами розгляду 22.09.2011р. за правопорушення на ринку цінних паперів відносно ЗАТ "Іса - Інтерпапір" винесено постанову № 94-СУ про накладення санкцій у вигляді сплати штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 17000 грн. (а.с. 6).
Твердження відповідача стосовно відсутності у позивача права для застосування санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів під час дії мораторію на задоволення вимог кредиторів судом до уваги не беруться, оскільки статтею 12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства, також не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Аналіз даної норми дає підстави дійти висновку, що дія мораторію не розповсюджується на накладення штрафів за порушення законодавства на ринку цінних паперів.
Згідно ст. 11 Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Як встановлено судом, постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, станом на момент розгляду справи, не оскаржена, штраф у розмірі 17000грн. в добровільному порядку не сплачений. Таким чином, суд, враховуючи норми ст.11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» , приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Глухівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Сумського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства "Іса-Інтерпапір" про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з закритого акціонерного товариства "Іса-Інтерпапір" (код ЄДРПОУ 23050472, розрахунковий рахунок 26004432 в СОД ПАТ "ОСОБА_1 Аваль", МФО 337483) на користь Державного бюджету України (рахунок №31119106700002, в ГУДКУ у Сумській області, код ЄДРПОУ 23636315, МФО 837013, код платежу 21081100) заборгованість зі сплати фінансових санкцій у вигляді штрафу, застосованих за порушення на ринку цінних паперів на підставі постанови від 22.09.2011р. №94-СУ в загальному розмірі 17000грн. (сімнадцять тисяч грн.)
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя (підпис) Д.М. Савченко
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя Д.М. Савченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2012 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50904809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Д.М. Савченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні