Постанова
від 27.12.2011 по справі 2а-13786/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 27 грудня 2011 року                     № 2а-13786/11/2670

В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Хрещатик, 10,

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого Бояринцевої М.А.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом          Першого заступника прокурора Шевченківського району м. Києва в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «БРК»

про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник прокурора Шевченківського району м. Києва звернувся до суду в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «БРК» штрафу у розмірі 85 000 грн. за порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Ухвалою суду від 30 вересня 2011 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 20 жовтня 2011 року.

Представник відповідача в судові засідання 20 жовтня 2011 року, 22 листопада 2011 року не з'являвся, проте 13 грудня 2011 року через канцелярію суду подав клопотання про відкладення розгляду справи, в зв'язку з чим в судовому засіданні 13 грудня 2011 року суд оголосив про відкладення розгляду справи на 22 грудня 2011 року.

В судовому засіданні 22 грудня 2011 року представник Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області підтримала позовні вимоги в повному обсязі та надала витребовувані судом документи.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, заперечень чи пояснень по суті заявлених позовних вимог суду не надав. Про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України,  якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Пункт перший статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що у  разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи неявку представника відповідача, суд прийшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні та на основі наявних матеріалів справи.

 В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Конституцію України, Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»та зазначає, що за порушення відповідачем пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»відносно відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25 травня 2011 року № 784-КУ, якою застосовано штраф у розмірі 85 000 грн.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

          Постановою № 784-КУ від 25 травня 2011 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «БРК»штраф у розмірі 5 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85 000 грн.

Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 808-КУ від 12 травня 2011 року, згідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю «БРК»порушило пункт 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження про вчинення порушень законодавства про цінні папери від 10 лютого 2011 року № 79-КУ, термін виконання якого закінчився 14 березня 2011 року.

Як вбачається з матеріалів справи, правопорушення є повторним, про що свідчить постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10 лютого 2011 року № 168-КУ, якою за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери накладено штраф на ТОВ «БРК»у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Розпорядження № 79-КУ від 10 лютого 2011 року винесене в зв'язку з ознаками порушення вимоги статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та пункту 3 глави 3 розділу 4 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, а саме: не розміщення ТОВ «БРК»регулярної квартальної інформації за ІV квартал 2009 року, І, ІІ, ІІІ квартали 2010 року на веб-сайті інформаційної бази даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua.

Відповідно до статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV «Про цінні папери та фондовий ринок»(в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).

Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 1 глави 3 розділу ІV Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Положення), розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії.

Згідно пункту 3 глави 3 розділу ІV Положення особи, зазначені у підпунктах 3.1, 3.4 - 3.8 пункту 3 глави 1 цього розділу, зобов'язані розкрити квартальну інформацію у строк не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.

Згідно розділу VII Положення державний контроль за розкриттям інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства, в тому числі нормативно-правових актів Комісії, здійснює Комісія.

За неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Комісії, передбаченої цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.

Господарським кодексом України передбачено притягнення до господарсько-правової відповідальності учасників господарських відносин за правопорушення у сфері господарювання. Зокрема, статтею 217 Господарського кодексу України до виду господарсько-правової відповідальності законодавцем віднесено застосування адміністративно-господарських санкцій відповідно до встановленого законом порядку уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 218 Господарського кодексу України встановлює підстави господарсько-правової відповідальності. Так, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної впади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків (стаття 238 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 5 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»(в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі –Закон  № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно пункту 10 статті 8 Закону № 448/96-ВР Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР).

Пунктом 8 статті 11 Закону № 448/96-ВР встановлено, що за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладається штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

          Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.

Штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

          Як вбачається з матеріалів справи, Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.

Так, позивач направляв на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 19 квітня 2011 року, згідно реєстру поштових відправлень № 226 від 20 квітня 2011 року, постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 12 травня 2011 року, згідно реєстру поштових відправлень № 266 від 17 травня 2011 року, постанову № 783-КУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 783 від 25 травня 2011 року, згідно реєстру поштових відправлень № 293 від 31 травня 2011 року. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 807-КУ від 12 травня 2011 року уповноважена особа ТОВ «БРК»отримала особисто 12 травня 2011 року.

          Таким чином, Територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області винесло постанову № 783-КУ від 25 травня 2011 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери,  якою застосувала до Товариства з обмеженою відповідальністю «БРК»санкцію у вигляді штрафу у розмірі 85 000 грн. правомірно.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу товариством не сплачена.

Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 85 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується наявними у матеріалах справи документами, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

          1. Позов Першого заступника прокурора Шевченківського району м. Києва в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області  задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «БРК»(юридична адреса: 04050, м. Київ, вул. Мельникова, 12, код ЄДРПОУ 35648120) штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

     Суддя                                                                                         М.А.Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.12.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20963664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13786/11/2670

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Постанова від 27.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні