Постанова
від 03.11.2011 по справі 10/16-на
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 10/16-НА Голо вуючий у 1-й інстанції: < Текст >

Суддя-доповідач: Лічевец ький І.О.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"03" листопада 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в скла ді: головуючого - судді Ліче вецького І.О., суддів - Грищен ко Т.М., Мацедонської В.Е., при се кретарі - Юрко Ю.О., розглянув ши у відкритому судовому зас іданні за апеляційною скарго ю державної податкової інспе кції у Попільнянському район і Житомирської області на по станову Господарського суду Житомирської області від 25 жо втня 2007 р. справу за позовом при ватного підприємства «Верес т»до державної податкової ін спекції у Попільнянському ра йоні Житомирської області пр о скасування податкових пові домлень-рішень,

ВСТАНОВИВ

Приватне підприємств о «Верест»звернулось до суду з позовом про скасування под аткового повідомлення-рішен ня № 0000402301/3 від 18.01.2007 р. яким позивач еві визначено податкове зобо в' язання із сплати податку на додану вартість в розмірі 1 000 015 грн. та податкового повід омлення-рішення № 0000392301/3 від 18.01.2007 р. про визначення зобов' яза ння із сплати податку на приб уток в розмірі 1 156 466 грн.

Постановою Господарського суду Житомирської області в ід 25 жовтня 2007 р. адміністратив ний позов задоволено повніст ю.

В апеляційній сказі ДПІ у По пільнянському районі Житоми рської області, посилаючись на порушення судом першої ін станції норм матеріального т а процесуального права, що пр извело до неправильного вирі шення справи, просить скасув ати вказане судове рішення і прийняти нове про відмову в з адоволенні позову.

Перевіривши повноту встан овлення судом попередньої ін станції фактичних обставин с прави та правильність застос ування ним норм матеріальног о і процесуального права, Киї вський апеляційний адмініст ративний суд дійшов наступно го.

Судом першої інстанції вст ановлено, що у період з 15.08.2006 р. по 18.08.2006 р. посадовцями ДПІ у Попіл ьнянському районі Житомирсь кої області проведено виїзну позапланову перевірку ПП «В ерест»з питань дотримання ви мог податкового, валютного т а іншого законодавства за пе ріод з 01.07.2003 р. по 18.08.2006 р.

Результати перевірки офор млено актом № 86/23-01/31538777 від 23.08.2006 р.

Цим актом зафіксовано пору шення позивачем вимог ст. 4 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств»та с т. 4 Закону України «Про подато к на додану вартість»внаслід ок не включення до складу вал ового доходу та податкових з обов' язань, відповідно, дох оду і ПДВ, отриманих від реалі зації товару.

Такий висновок податковий орган обґрунтував наступним .

01.11.2005 р. між ДП «Бусат-Луганськ »ТОВ «Бусат-ООО»та ПП «Верес т»укладено договір комісії з а умовами якого позивач мав о тримати для подальшої реаліз ації бурякозбиральний комба йн. Цим договором, зокрема, пер едбачено, що комітент не є пла тником податку на додану вар тість.

На підставі контракту на по ставку сільськогосподарськ ої техніки № 11/1 від 01.11.2005 р. ПП «Вер ест»реалізувало ПП ФГ «Хлібо роб»комбайн бурякозбиральн ий за ціною 3 000 000 грн., в т.ч. ПДВ.

В той же час, будь-яких докум ентів які б свідчили про те, що проданий комбайн фактично о тримано від ДП «Бусат-Луганс ьк»ТОВ «Бусат-ООО»позивачем не надано.

Рішенням Господарського с уду Луганської області від 18.0 6.2002 р. скасовано державну реєст рацію ДП «Бусат-Луганськ»ТОВ «Бусат-ООО»і у Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в відсутній запис про перебу вання цього підприємства у р еєстрі.

Крім того, отримані від ПП Ф Г «Хлібороб»кошти в сумі 3 000 000 грн. позивач на виконання дог овору комісії не перераховув ав, а зарахував на власний деп озитний рахунок в АКБ «Золот і ворота».

В подальшому зазначені кош ти були використані ПП «Вере ст»на погашення зобов' язан ь ПП ФГ «Хлібороб»перед АКБ « Золоті ворота»за кредитним д оговором.

Наведені обставини, на думк у податкового органу, свідча ть, що позивачем було здійсне но продаж комбайну, а не вчине но правочин за рахунок коміт ента, а відтак отримані кошти мали бути включені до складу валового доходу, а сплачений покупцем в складі ціни товар у ПДВ - до податкових зобов' язань. Оподаткуванню підляга ли також і кошти, отримані в як ості відсотків за депозитним договором.

На підставі висновків, викл адених в акті перевірки, ДПІ у Попільнянському районі Жито мирської області прийнято по даткове повідомлення-рішенн я № 0000402301/0 від 07.09.2006 р. яким позиваче ві визначено податкове зобов ' язання із сплати податку н а додану вартість в сумі 1 000 020 г рн., в тому числі 500 010 грн. за осно вним платежем та 500 010 грн. за штр афними санкціями, і податков е повідомлення-рішення № 0000392301/0 від 07.09.2006 р. яким визначено зобо в' язання із сплати податку на прибуток в розмірі 1 156 503 грн. , в тому числі 641 056 грн. за основн им платежем та 515 447 за штрафним и санкціями.

За результатами апеляційн ого оскарження відповідачем прийнято рішення № 0000402301/1 від 27.09. 2006 р., № 0000402301/2 від 30.10.2006 р., № 0000402301/2 від 18.01.20 07 р. та № 0000392301/0 від 27.09.2006 р., № 0000392301/0 від 30 .10.2006 р., № 0000392301/3 від 18.01.2007 р.

Цими рішеннями було відпов ідно зменшено застосовані шт рафні санкції за платежем «п одаток на додану вартість»на 5 грн., та за платежем «податок на прибуток підприємств» на 37 грн.

Правовідносини, що виника ють у зв' язку з формуванням платником податку на прибут ок і податку на додану вартіс ть валового доходу та податк ових зобов' язань, регулюють ся статтею 4 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств»від 28 грудня 1994 р. № 3 34/94-ВР (надалі за текстом - «Зак он № 334/94-ВР») та статтями 4, 7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»від 03 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР (надалі за текстом - «Закон № 168/97-ВР»), (Закони були чи нні на момент виникнення спі рних правовідносин та втрати ли чинність з 01 січня 2011 р. згідн о з Податковим кодексом Укра їни від 02 грудня 2010 р. № 2755-VI).

Так, пунктом 4.1 статті 4 Закон у № 334/94-ВР визначено, що валовий доход - це загальна сума дох оду платника податку від усі х видів діяльності, отримано го (нарахованого) протягом зв ітного періоду в грошовій, ма теріальній або нематеріальн ій формах як на території Укр аїни, її континентальному ше льфі, виключній (морській) еко номічній зоні, так і за їх межа ми.

За змістом підпункту 7.9.1 пунк ту 7.9 статті 7 Закону № 334/94-ВР з ура хуванням особливостей, встан овлених цим Законом, не включ аються до валового доходу і н е підлягають оподаткуванню к ошти або майно, залучені плат ником податку у зв'язку із, зок рема, залученням платником п одатку майна на підставі дог овору концесії, комісії, конс игнації, довірчого управлінн я, схову (відповідального збе рігання), а також згідно з інши ми цивільно-правовими догово рами, що не передбачають пере дачі права власності на таке майно, з урахуванням положен ь підпункту 7.9.6 цього пункту.

Згідно пункту 4.1 статті 4 Зако ну № 168/97-ВР база оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходя чи з їх договірної (контрактн ої) вартості, визначеної за ві льними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного ми та, інших загальнодержавних податків та зборів (обов' яз кових платежів), згідно із зак онами України з питань опода ткування (за винятком податк у на додану вартість, а також з бору на обов' язкове державн е пенсійне страхування на по слуги стільникового рухомог о зв' язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До скла ду договірної (контрактної) в артості включаються будь-які суми коштів, вартість матері альних і нематеріальних акти вів, що передаються платнику податку безпосередньо покуп цем або через будь-яку третю о собу в зв' язку з компенсаці єю вартості товарів (послуг).

Відповідно до абзацу друго го пункту 4.7 статті 4 Закону № 168/9 7-ВР у випадках коли платник по датку здійснює підприємниць ку діяльність з поставки вжи ваних товарів (комісійну тор гівлю), що придбані в осіб, не з ареєстрованих платниками по датку, базою оподаткування є комісійна винагорода такого платника податку. Правила ко місійної торгівлі та визначе ння комісійної винагороди вс тановлюються Кабінетом Міні стрів України. У випадках, кол и платник податку здійснює д іяльність з поставки товарів , отриманих у межах договорів комісії (консигнації), поруки , доручення, довірчого управл іння, інших цивільно-правови х договорів, що уповноважуют ь такого платника податку (да лі - комісіонера) здійснювати поставку товарів від імені т а за дорученням іншої особи (д алі - комітента) без передання права власності на такі това ри, базою оподаткування є про дажна вартість цих товарів, в изначена у порядку, встановл еному цим Законом. Датою збіл ьшення податкових зобов'язан ь комісіонера є дата, визначе на за правилами, встановлени ми пунктом 7.3 цього Закону, а да тою збільшення суми податков ого кредиту комісіонера є да та перерахування коштів на к ористь комітента або поставк и останньому інших видів ком пенсації вартості зазначени х товарів. При цьому датою збі льшення податкових зобов' я зань комітента є дата отрима ння коштів або інших видів ко мпенсації вартості товарів в ід комісіонера.

Стаття 1011 Цивільного кодекс у України визначає, що за дого вором комісії одна сторона (к омісіонер) зобов' язується з а дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити о дин або кілька правочинів ві д свого імені, але за рахунок к омітента.

Приймаючи до уваги, що позив ачем під час перевірки не над ано документів що підтверджу ють отримання товару за дого вором комісії, а також врахов уючи, що отримані від реаліза ції комбайну кошти не перера ховувались комітенту (ДП «Бу сат-Луганськ»ТОВ «Бусат-ООО» ) колегія суддів, виходячи із с воєї власної оцінки обставин справи, погоджується з довод ами відповідача про те, що поз ивач у спірних правовідносин ах не здійснював господарськ у діяльність відповідно до у мов договору комісії, а реалі зував товар у своїх інтереса х та отримав дохід, що підляга є оподаткуванню.

Посилання позивача на той ф акт, що на момент прийняття сп ірних податкових-повідомлен ь рішень він вже не був зареєс трований в якості платника П ДВ є помилковим, оскільки від повідно до абзацу одинадцято го пункту 9.8 статті 9 Закону № 168/9 7-ВР у разі анулювання реєстра ції платник податку позбавля ється права на нарахування п одаткового кредиту та отрима ння бюджетного відшкодуванн я, але у строки, визначені зако ном, є зобов'язаним погасити с уму податкових зобов'язань а бо податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, н езалежно від того, чи буде так а особа залишатися зареєстро ваною як платник цього подат ку на дату сплати такої суми п одатку, чи ні.

Відповідно до підпункту « б»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року № 2181-III контролюючий орган зобов ' язаний самостійно визначи ти суму податкового зобов' я зання платника податків у ра зі якщо дані документальних перевірок результатів діяль ності платника податків свід чать про заниження або завищ ення суми його податкових зо бов' язань, заявлених у пода ткових деклараціях (Закон бу в чинним на момент виникненн я спірних правовідносин та в тратив чинність з 01 січня 2011 р. з гідно з Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 р. № 2755-VI).

Підпунктом 17.1.3 пункту 17.1 стат ті 17 згаданого Закону встанов лено, що у разі коли контролюю чий орган самостійно донарах овує суму податкового зобов' язання платника податків за підставами, викладеними у пі дпункті «б»підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2 статті 4 цього Закону, таки й платник податків зобов' яз аний сплатити штраф у розмір і десяти відсотків від суми н едоплати (заниження суми под аткового зобов' язання) за к ожний з податкових періодів, установлених для такого под атку, збору (обов' язкового п латежу), починаючи з податков ого періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуюч и податковим періодом, на яки й припадає отримання таким п латником податків податково го повідомлення від контролю ючого органу, але не більше п' ятдесяти відсотків такої сум и та не менше десяти неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь стр ок недоплати, незалежно від к ількості податкових періоді в, що минули.

Суд першої інстанції на заз начене уваги не звернув та по милково прийшов до висновку про необхідність скасування податкових повідомлень-ріше нь.

З огляду на викладене, колег ія суддів приходить до висно вку, що ухвалене у справі судо ве рішення не є законним та об ґрунтованим і підлягає скасу ванню з прийняттям нової пос танови про відмову в задовол енні позову з наведених вище підстав.

Керуючись статтями 160, 198, 202, 205 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну державної п одаткової інспекції у Попіль нянському районі Житомирськ ої області задовольнити.

Постанову Господарського суду Житомирської області ві д 25 жовтня 2007 р. скасувати та при йняти нову постанову.

В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.

Постанова набирає законно ї сили з моменту прийняття, пр оте може бути оскаржена в кас аційному порядку шляхом пода чі в 20-ти денний строк з дня скл адення постанови в повному о бсязі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України, з под ачею документу про сплату су дового збору, а також копій ка саційної скарги відповідно д о кількості осіб, які беруть у часть у справі, та копій оскар жуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.

Головуючий суддя І.О.Л ічевецький

суддя Т.М.Гр ищенко

суддя В.Е.Ма цедонська

Постанова складена в по вному обсязі 08 листопада 2011 р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20964413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10/16-на

Постанова від 03.11.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 25.10.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

Ухвала від 13.06.2006

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Голубєва Г.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні