10/16-НА
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" червня 2006 р. Справа № 10/16-НА
Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Голубєвої Г.К.
суддів: Горшкової Н.Ф.
Майора Г.І.
при секретарі ,
за участю представників сторін:
від позивача: Василівець І.В., довіреність № 10/01-Д від 10.01.2006 року,
від відповідача: Савчук Ю.М., довіреність № 864/10/10 від 19.10.2005 року,
розглянувши апеляційну скаргу Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. ШепетівкаХмельницької області
на постанову господарського суду Хмельницької області
від "14" березня 2006 р. у справі № 10/16-НА (суддя Виноградова В.В.)
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Шепетівський цукровий комбінат", м. Шепетівка Хмельницької області
до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Шепетівка Хмельницької області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.12.2005 року № 0000021502/0, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Хмельницької області від 14 березня 2006 року у справі № 10/16-НА задоволено позов Відкритого акціонерного товариства "Шепетівський цукровий комбінат" до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.12.2005 року № 0000021502/0 щодо сплати податкового зобов'язання за штрафними санкціями в сумі 170,00 грн.. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Шепетівської ОДПІ від 12.12.2005 року № 0000021502/0. Стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача 3,40 грн. судового збору.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Шепетівська ОДПІ звернулася до суду з апеляційною скаргою (а.с. 86-89), в якій просить скасувати постанову господарського суду Хмельницької області від 14 березня 2006 року у справі № 10/16-НА та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. В підтвердження своїх вимог посилається на прийняття судом рішення з порушенням вимог матеріального права, а саме: пп. 7.1.1 п. 7.1 ст. 7 та пп. "а" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Зазначає, що Шепетівською ОДПІ оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірно прийнято за порушення позивачем вимог Закону України "Про Державний бюджет на 2005 рік" від 23.12.2004 року, Постанови КМУ "Про затвердження Порядку і нормативів відрахування господарськими організаціями до загального фонду Державного бюджету України частини прибутку (доходу)) за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році" від 15.01.2005 року № 50 та Наказу Державної податкової адміністрації України "Про затвердження форми розрахунку частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році та порядку його складання" від 22.08.2005 року № 354, тобто за несвоєчасне подання зазначеного Розрахунку.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги.
Позивач своїх письмових заперечень на апеляційну скаргу на адресу суду не надіслав, його представник в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги не визнав. Вважає оскаржувану постанову законною та обґрунтованою, у зв'язку з чим просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Колегією суддів встановлено.
Відкрите акціонерне товариство "Шепетівський цукровий комбінат" відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зареєстроване виконкомом Шепетівської міської ради 30.01.1996 року (а.с. 28).
Згідно Статуту ВАТ "Шепетівський цукровий комбінат" (а.с. 15-24) засновниками товариства є держава в особі регіонального відділення Фонду державного майна України по Хмельницькій області та організація орендарів орендного підприємства "Шепетівський цукровий комбінат".
Відповідно до листа ДПА у Хмельницькій області від 15.03.2005 року № 3792/7/15-1-21 та витягу з реєстру власників іменних цінних паперів державна частка в статутному фонді ВАТ "Шепетівський цукровий комбінат" становить 10 відсотків.
17.11.2005 року Шепетівською об'єднаною державною податковою інспекцією було складено акт № 869 (а.с. 50) про порушення податкового законодавства. Зазначений акт був складений на підставі перевірки на предмет порушення терміну подачі (неподання) податкової звітності. Перевіркою було встановлено порушення терміну подачі Розрахунку частини прибутку, що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та за 9 місяців 2005 року.
На підставі акту перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.12.2005 року № 0000021502/0 (а.с. 8), яким позивачу згідно з пп. "а" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за порушення п. 1 Порядку складання розрахунку частини прибутку, що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної діяльності у 2005 році визначено суму податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) в розмірі 170,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.
Відкритим акціонерним товариством "Шепетівський цукровий комбінат" декларацію з податку на прибуток підприємства за 3-й квартал 2005 року подано до Шепетівської ОДПІ 09.11.2005 року (а.с. 74).
При прийнятті рішення судовою колегією враховується наступне.
Відповідно до абзацу другого п. 16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року № 334/94-ВР (з відповідними змінами та доповненнями) платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Приписами пп. "а" пп. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181 (зі змінами та доповненнями) (надалі - Закон України № 2181), на які містяться посилання в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні, визначено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Пунктом 1.11 ст. 1 Закону України № 2181 встановлено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до пп. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Статтею 65 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" від 23.12.2004 року № 2285 (з відповідними змінами та доповненнями) встановлено, що господарські організації: державні, казенні підприємства та їх об'єднання і дочірні підприємства, а також акціонерні, холдингові компанії та інші суб'єкти господарювання, у статутному фонді яких державі належать частки (акції, паї), та їх дочірні підприємства сплачують до загального фонду Державного бюджету України частину прибутку (доходу).
Частина прибутку (доходу) сплачується до Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності 2004 року (крім результатів фінансово-господарської діяльності у 2004 році, з яких сплачено частину прибутку (доходу) відповідно до статті 72 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" та наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році.
Для акціонерних, холдингових компаній та інших суб'єктів господарювання, у статутному фонді яких державі належать частки (акції, паї), та їх дочірніх підприємств зазначені відрахування провадяться з частини прибутку (доходу) відповідно до розміру державної частки (акцій, паїв) у їх статутних фондах.
Норматив і порядок відрахування частини прибутку (доходу), визначеної цією статтею, встановлюються Кабінетом Міністрів України з інформуванням Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
На виконання приписів ст. 65 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" Постановою Кабінету Міністрів України від 15.01.2005 року № 50 (з відповідними змінами та доповненнями) затверджено Порядок і нормативи відрахування господарськими організаціями до загального фонду Державного бюджету України частини прибутку (доходу) за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році.
Приписами зазначеного Порядку визначено, що акціонерні, холдингові компанії та інші суб'єкти господарювання, у статутному фонді яких державі належать частки (акції, паї), та їх дочірні підприємства здійснюють відрахування частини прибутку (доходу) відповідно до розміру державної частки (акцій, паїв) у їх статутних фондах.
Частина прибутку (доходу), що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України, розраховується господарськими організаціями відповідно до порядку, встановленого Державною податковою адміністрацією. Визначена відповідно до цих Порядку і нормативів частина прибутку (доходу) сплачується у строки, встановлені для сплати податку на прибуток підприємств, і зараховується на відповідні рахунки з обліку надходжень до загального фонду Державного бюджету України, відкриті в органах Державного казначейства.
Інформацію про нарахування та сплату частини прибутку (доходу) відповідно до цих Порядку і нормативів господарські організації подають центральним та місцевим органам виконавчої влади, до сфери управління яких вони належать або які здійснюють функції з управління частками (акціями, паями), що належать державі у їх статутному фонді, та відображають у декларації з податку на прибуток.
Наказом ДПА України від 22.08.2005 року № 354, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.09.2005 року за № 1003/11283, затверджено форми розрахунку частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році, та порядку його складання.
Пунктом 1 цього Порядку встановлено, що господарські організації, які підпадають під дію статті 65 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" заповнюють та подають до державного податкового органу розрахунок частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році.
Розрахунок за звітні періоди - 2004 рік, перший - третій квартал 2005 року подається разом з декларацією з податку на прибуток за три квартали 2005 року (не пізніше 9 листопада 2005 року). Розрахунок за четвертий квартал 2005 року подається разом з декларацією з податку на прибуток за 2005 рік (не пізніше 9 лютого 2006 року).
Проаналізувавши вищевикладені приписи законодавства, судова колегія розцінює розрахунок частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005 році, як невід'ємну частину податкової декларації з податку на прибуток, що відповідає приписам Постанови Кабінету Міністрів України від 15.01.2005 року № 50.
Як вбачається з матеріалів справи, декларація з податку на прибуток підприємства ВАТ "Шепетівський цукровий комбінат" була подана до податкового органу 09.11.2005 року, тобто без порушення строків, передбачених п. 1 Порядку складання розрахунку частини прибутку, що підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України за результатами фінансово-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної діяльності у 2005 році.
Відповідно, колегія суддів прийшла до висновку, що у Шепетівської ОДПІ були відсутні правові підстави для нарахування позивачу штрафних санкцій за несвоєчасне подання податкової декларації.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позову Відкритого акціонерного товариства "Шепетівський цукровий комбінат" до Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 12.12.2005 року № 0000021502/0.
Доводи Шепетівської ОДПІ спростовуються вищевикладеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.
Судова колегія вважає, що постанова господарського суду Хмельницької області від 14.03.2006 року у справі № 10/16-НА є законною, обґрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, підстав для її зміни або скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Постанову господарського суду Хмельницької області від 14 березня 2006 року у справі № 10/16-НА залишити без змін, а апеляційну скаргу Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Шепетівка Хмельницької області - без задоволення.
2. Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційна скарга на ухвалу Житомирського апеляційного господарського суду подається протягом одного місяця після набрання нею законної сили.
3. Справу № 10/16-НА повернути до господарського суду Хмельницької області.
Головуючий суддя Голубєва Г.К.
судді:
Горшкова Н.Ф.
Майор Г.І.
Віддрук: 4 прим.:
1 - до справи,
2,3 - сторонам,
4 - в наряд
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 8708 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Голубєва Г.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні