ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2011 р. Справа № 2315/10/9104
Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Коваля Р.Й., Судо вої-Хомюк Н.М.,
розглянувши у порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу ОСОБА_1 на поста нову Жовківського районного суду Львівської області від 05 жовтня 2009 року у справі за поз овом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захист у населення Жовківської райо нної державної адміністраці ї Львівської області про стя гнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И Л А :
ОСОБА_1 12.06.2009 року звернул ася в суд першої інстанції з а дміністративним позовом до у правління праці та соціально го захисту населення Жовківс ької районної державної адмі ністрації про зобов' язання сплатити недоплачену допомо гу по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку з серпня 2008 року по травень 2009 р оку.
Постановою Жовківського р айонного суду Львівської обл асті від 05 жовтня 2009 року в задо воленні позову ОСОБА_1 від мовлено.
Не погодившись з прийнятим рішенням суду першої інстан ції, ОСОБА_1 оскаржила йог о в апеляційному порядку, вва жає, що постанова суду не відп овідає принципу адміністрат ивного судочинства верховен ства права.
Апелянт у своїй апеляційні й скарзі покликається на те, щ о відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни «Про державну допомогу сім`ям з дітьми»: «Допомога по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку над ається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мін імумом, встановленим для пра цездатних осіб та середньомі сячним сукупним доходом сім' ї в розрахунку на одну особу з а попередні шість місяців, ал е не менше 130 гривень.», а відпов ідно до п. 3 Прикінцевих положе нь даного закону : «Допомога п о догляду за дитиною до досяг нення нею трирічного віку на дається у розмірі, що дорівню є різниці між: з січня 2008 року - 50%, з січня 2009 року - 75%, з січня 2010 р оку - 100% прожиткового мініму му, встановленого для працез датних осіб, та середньоміся чним сукупним доходом сім' ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців».
Тому просить скасувати пос танову суду першої інстанції , та ухвалити нове рішення, яки м повністю задовольнити позо в.
Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційної скарги н е прибули, про дату, час та міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю доповіда ча, вивчивши матеріали справ и та обговоривши доводи апел яційної скарги, колегія судд ів вважає, що апеляційну скар гу слід залишити без задовол ення.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що позивач є матір' ю ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, що стверджу ється відповідним свідоцтво м про народження та здійснює за нею догляд, а отже має прав о на отримання щомісячної гр ошової допомоги відповідно д о ст. 15 Закону України «Про дер жавну допомогу сім' ям з діт ьми», ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік».
Статтею 3 Закону України «Пр о державну допомогу сім'ям з д ітьми» передбачено, що право на допомогу по догляду за дит иною до досягнення нею трирі чного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.
Закон України «Про державн у допомогу сім'ям з дітьми» є с пеціальним законом, що регул ює правовідносини, пов'язані з призначенням та виплатою д ержавної допомоги на неповно літніх дітей.
Умови призначення допомог и по догляду за дитиною до дос ягнення нею трирічного віку передбачені статтею 14 Закону України «Про державну допом огу сім'ям з дітьми», при цьому зазначений закон не передба чає обмежень чи особливих ум ов або розподілу осіб, що мают ь право на отримання такої до помоги на застрахованих чи н е застрахованих осіб. Закон У країни «Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими народж енням та похованням» є загал ьним, тому до спірних правові дносин слід застосовувати но рми спеціального закону, яки м є Закон України «Про держав ну допомогу сім'ям з дітьми».
Статтею 1 Закону України «Пр о державну допомогу сім'ям з д ітьми» встановлено, що Поряд ок призначення і виплати дер жавної допомоги сім'ям з діть ми та перелік документів, нео бхідних для призначення допо моги за цим Законом, встановл юється Кабінетом Міністрів У країни. За вказаною статтею ф ункції щодо встановлення роз міру допомоги по догляду за д итиною до досягнення нею три річного віку Кабінету Мініст рів України не делеговані.
У відповідності до ст. 58 Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України» прожит ковий мінімум на дітей віком до 6 років на 2008 рік встановлен о в наступних розмірах: з 01 січ ня - 526 грн., з 01 квітня - 538 грн., з 01 липня - 540 грн., а згідно пункт у 23 цього Закону, підпункт 8 пу нкту 8 з розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону України « Про державну допомогу сім' я м з дітьми» викладено у такій редакції: «Допомога по догля ду за дитиною до досягнення н ею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниц і між: з 01 січня 2008 року - 50%, з 01 сі чня 2009 року - 75%, з 01 січня 2010 року - 100% прожиткового мінімуму, в становленого для працездатн их осіб та середньомісячним сукупним доходом сім' ї в ро зрахунку на одну особу за поп ередні шість місяців».
Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 ро ку N 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державн ий бюджет України) визнано та кими, що не відповідають Конс титуції України (є неконстит уційними) положення пункту 25 р озділу II Закону України від 28.12 .2007 року N 107-VI стосовно внесення з мін до Закону України «Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування у зв'яз ку з тимчасовою втратою прац ездатності та витратами, зум овленими народженням та похо ванням».
Відповідно до пунктів 5 та 6 в казаного рішення Конституці йного Суду України положення Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України» ви знані неконституційними, втр ачають чинність з дня ухвале ння Конституційним Судом Укр аїни цього Рішення.
Рішення Конституційного С уду України у цій справі має п реюдиційне значення для суді в загальної юрисдикції при р озгляді ними позовів у зв'язк у правовідносинами, які вини кли внаслідок дії положень З акону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України», виз наних неконституційними.
Одночасно з цим, слід зазнач ити, що цим рішенням Конститу ційного Суду України не визн ано неконституційними полож ення пункту 23 Закону України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» щодо внесення змін до Закону України «Про держа вну допомогу сім'ям з дітьми» , які діяли по 31 грудня 2008 року.
Щодо виплати допомоги по до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного віку у 2009 роц і, то згідно з ч.2 ст. 46 розділу V З акону від 26 грудня 2008 року N 835-VI "Пр о Державний бюджет України н а 2009 рік" допомога при народжен ні дитини та по догляду за дит иною до досягнення нею трирі чного віку відповідно до Зак ону України "Про державну доп омогу сім'ям з дітьми" та Закон у України "Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами, зумовленими наро дженням та похованням" призн ачається і здійснюється в ро змірах і порядку, визначених Кабінетом Міністрів України .
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції щодо від мови в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1
З огляду на викладене, судов а колегія вважає, що доводи ап еляційної скарги в цілому су ттєвими не являються і не даю ть підстав для висновку про н еправильне застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального чи процесуальног о права, які призвели до непра вильного вирішення справи, а також відсутня невідповідні сть висновків суду обставина м справи.
Керуючись ст. 160, ч. 1 ст. 197, п. 1 ч. 1 с т. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС Украї ни, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А:
апеляційну скаргу ОСОБА _1 - залишити без задоволен ня, а постанову Жовківського районного суду Львівської о бласті від 05 жовтня 2009 року у сп раві № 2а-671/09 - без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення їх копій особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом два дцяти днів шляхом подання ка саційної скарги безпосередн ьо до суду касаційної інстан ції.
Головуючий суддя М.А . Пліш
Судді Р.Й. К оваль
Н.М. Судо ва-Хомюк
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2011 |
Оприлюднено | 24.01.2012 |
Номер документу | 20970070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні