УХВАЛА
11 червня 2013 р.Справа № 17103/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Онишкевича Т.В., Клюби В.В.
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові заяву управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова про роз'яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2011 року у справі за позовом військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова про стягнення допомоги дітям війни, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2011 року апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова задоволено частково. Постанову Галицького районного суду м. Львова від 19 листопада 2009 року у справі №2а-671/09 скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах ОСОБА_1 задоволено частково.
Визнано неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 щомісячного підвищення до пенсії як дитині війни в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» починаючи з 9 липня 2008 року з врахуванням ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щомісячне підвищення до пенсії як дитині війни в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» починаючи з 9 липня 2008 року з врахуванням ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та виплачених сум. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Після закінчення апеляційного провадження вказаної справи до суду апеляційної інстанції надійшла заява від управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова про роз'яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2011 року.
У поданій заяві управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова просить роз'яснити постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2011 року посилаючись на те, що незрозуміло за який конкретно період слід здійснювати нарахування і виплату позивачу недоплаченого щомісячного підвищення до пенсії як дитині війни.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце розгляду заяви про роз'яснення судового рішення були повідомлені належним чином, а тому, суд апеляційної інстанції, відповідно до ч. 3 ст. 170 КАС України, вважає можливим проведення розгляду такої за їхньої відсутності в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи заяви про роз'яснення судового рішення, суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення такої.
Частиною 1 ст. 170 КАС України передбачено, що якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Виходячи із системного тлумачення даної норми, роз'яснено може бути постанову чи ухвалу суду у разі, якщо без такого роз'яснення її тяжко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Висновки суду щодо способу, строків, порядку виконання рішення є факультативними елементами резолютивної частини рішення, тому вони можуть виступити предметом роз'яснення лише у тому разі, коли суд закріпив їх у рішенні.
Водночас, із змісту заяви про роз'яснення судового рішення вбачається, що заявник просить надати роз'яснення порядку його дій, як суб'єкта владних повноважень, у зв'язку з прийняттям певних нормативно-правових актів, дія яких поширюється на такого роду суб'єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Із змісту судового рішення, яке просить роз'яснити заявник, вбачається, що дії (бездіяльність) управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова у зв'язку з прийняттям Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 14 червня 2011 року № 3491-VI та прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету» від 6 липня 2011 року № 745 предметом судового розгляду не були та не могли бути з огляду на не існування згаданих нормативно-правових актів в часі на момент прийняття судом рішення, оцінка таких дій судом не здійснювалась, а тому висновки суду, у мотивувальній частині судового рішення щодо обставин, які просить роз'яснити заявник - відсутні.
Крім того, аналіз змісту заяви про роз'яснення судового рішення дає підстави вважати, що заявник просить надати тлумачення норм Закону України, що свідчить про застосування механізму роз'яснення судового рішення, передбаченого ст. 170 КАС України, з іншою метою, оскільки офіційне тлумачення Конституції та законів України, відповідно до ст. 13 Закону України «Про Конституційний Суд України», належить до повноважень Конституційного Суду України.
На думку суду апеляційної інстанції, заява управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова про роз'яснення судового рішення не містить передбачених законом підстав для роз'яснення рішення.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 170, 206, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова про роз'яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2011 року у справі № 2-а-671/09 за позовом військового прокурора Львівського гарнізону в інтересах ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі м. Львова про стягнення допомоги дітям війни відмовити.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.
Головуючий суддя Я.С. Попко
Судді Т.В. Онишкевич
В.В. Клюба
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2013 |
Оприлюднено | 19.06.2013 |
Номер документу | 31887180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Я.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні