УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2011 р. Справа № 2а-1670/1484/11
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Кононе нко З.О.
Суддів: Бондара В.О. , Донець Л.О.
за участю секретаря судово го засідання Попової С.С.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальніс тю "Елітміськбуд" на постанов у Полтавського окружного адм іністративного суду від 31.03.2011р . по справі № 2а-1670/1484/11
за позовом Світловодс ького міськрайонного центр у зайнятості < Список > < Текс т >
до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Елітміс ькбуд" < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >
про стягнення коштів,
ВСТАНОВИЛА:
21 лютого 2011 року, Світлово дський міськрайонний центр зайнятості ( далі - позивач ) звернувся до суду з позовом д о Товариства з обмеженою від повідальністю ремонтно-буді вельної компанії "Елітміськб уд" ( далі - відповідач) в яко му просив стягнути з відпові дача незаконно виплачену до помогу по безробіттю в розмі рі 5152,13 грн.
Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 31.03.2011 року по справі № 2- а-1670/1484/11 позовні вимоги Світлов одського міськрайонного цен тру зайнятості до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю ремонтно-будівельної комп анії "Елітміськбуд" про стягн ення коштів задоволено.
Стягнуто з Товариства з обм еженою відповідальністю рем онтно-будівельної компанії " Елітміськбуд" (ідентифікацій ний код 36179695, м.Кременчук, кварта л 287, буд.19, кв.76) на користь Св ітловодського міськрайонно го центру зайнятості (27501, м.Сві тловотськ, пров.Нагірний, 3, ід ентифікаційний код 22220009) кошти в сумі 5152 (п'ять тисяч сто п'ятде сят дві гривні) 13 копійок.
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інс танції, подав апеляційну ска ргу, в якій просить суд постан ову суду першої інстанції ск асувати та прийняти нову пос танову, якою відмовити у задо воленні позову.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги відповідач по силається на прийняття оскар жуваної постанови з порушенн ям вимог чинного законодавст ва, а саме постанова суду перш ої інстанції прийнята без по вного та всебічного з'ясуван ня всіх обставин справи, в пор ушення норм матеріального та процесуального права, є необ ґрунтованою та підлягає скас уванню. В обґрунтування вимо г апеляційної скарги відпові дач посилається на те, що поз ивачем проведено розслідува ння страхових випадків та об грунтованості виплати матер іального забезпечення безро бітним, а саме при проведенні перевірки відповідача склад ено акт з яким не ознайомлено ТОВ РБК "Елітміськбуд", що є по рушенням п.5 порядку розсліду вання страхових випадків та обгрунтованості виплати мат еріального забезпечення без робітним затвердженого нака зом Міністерства праці та со ціальної політики України, Д ержавної податкової адмініс трації України від 13.02.2009 року №6 0/62 (далі - Порядок №60/62). Також зазн ачила, що позивачем не прийня то наказ про повернення безп ідставно виплачених коштів, що є порушенням п.7 порядку №60/62 . Посилаючись на вищевикладе ні обставини представник від повідача просила суд відмови ти у задоволенні адміністрат ивного суду.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши, в межах апеляційної скарг и постанову суду першої інст анції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційн а скарга не підлягає задово ленню з наступних підстав.
Сторони в судове засідання не з' явились, були повідомл ені належним чином.
Суд апеляційної інстанції розглядає справу згідно ч.4 ст . 196 КАС України та п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни.
Як встановлено судом перш ої інстанції та підтверджено у суді апеляційної інстанці ї, 20.11.2008 року Світловодським міс ькрайонним центром зайнятос ті надано статус безробітног о громадянина ОСОБА_1.
З пояснень представника по зивача та акту Світловодсько го МЦЗ від 20.09.2010 року (а.с.15) встано влено, що виплату ОСОБА_1 д опомоги по безробіттю розпоч ато 18.02.2008 року, припинено - 14.11.2009 ро ку.
З метою обгрунтованості ви плати допомоги по безробіттю позивачем проведено розслід ування страхових випадків та обгрунтованості виплат мате ріального забезпечення відп овідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" за резуль татами якого складено акт ві д 17.09.2010 року №542.
Вказаним актом встановлен о, що громадянин ОСОБА_1 пе ребуваючи на обліку у Світло водському МЦЗ та маючи стату с безробітного був прийнятий на роботу до ТОВ РБК "Елітмісь кбуд", що підтверджується від повідними наказами про прийн яття на роботу №3-К від 01.06.2009 року (а.с.12) та про звільнення №6-К від 02.11.2009 року (а.с.13).
Таким чином, ОСОБА_1 прац ював у ТОВ РБК "Елітміськбуд" в період з 01.06.2009 року по 02.11.2009 року.
Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив з того, що в порушення ст. 35 Закону України „Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття", встановлено факт не надання відповідачем до ц ентру зайнятості інформацій в установленому законом пор ядку, в зв'язку із чим гр.ОСОБ А_1 безпідставно було випла чено допомогу по безробіттю в розмірі 5152,13 грн. Обставина не надання відповідачем інформ ації до центру зайнятості, що до прийняття на роботу ОСОБ А_1, відповідачем не запереч ується, а тому допомога по без робіттю ОСОБА_1 була безпі дставно виплачена останньом у саме з вини ТОВ РБК "Елітмісь кбуд".
Колегія суддів погоджуєть ся з таким висновком суду пер шої інстанції виходячи з нас тупного.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння" від 01.03.1991р. № 803-XII безробітним и визнаються працездатні гро мадяни працездатного віку, я кі через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавство м доходів і зареєстровані у д ержавній службі зайнятості я к такі, що шукають роботу, гото ві та здатні приступити до пі дходящої роботи. Безробітним и визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного ві ку, не працюють та зареєстров ані як такі, що шукають роботу .
Частиною першою статті 18 За кону України "Про зайнятість населення" встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підгот овки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної пі дтримки тимчасово не працююч их громадян у порядку, що визн ачається Кабінетом Міністрі в України, створюється держа вна служба зайнятості, діяль ність якої здійснюється під керівництвом Міністерства п раці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів міс цевого самоврядування. Держа вна служба зайнятості склада ється з: Державного центру за йнятості Міністерства праці та соціальної політики Укра їни, центру зайнятості Автон омної Республіки Крим, облас них. Київського га Севастопо льського міських, районних, м іськрайонних, міських і райо нних у містах центрів зайнят ості, центрів організації пр офесійного навчання незайня того населення і центрів про фесійної орієнтації населен ні , інспекцій по контролю за д одержанням законодавства пр о зайнятість населення.
Стаття 19 Закону України "Про зайнятість населення" визна чає обов'язки та права держав ної служби зайнятості, до яки х, зокрема відносяться: орган ізація при потребі професійн ої підготовки і перепідготов ки громадян у системі служби зайнятості або направлення їх до інших навчальних закла дів, що ведуть підготовку та п ерепідготовку працівників; н адання послуг з працевлаштув ання та професійній орієнтац ії працівникам, які бажають з мінити професію або місце ро боти (у зв'язку з пошуками висо кооплачуваної роботи, зміною умов і режиму праці тощо), вив ільнюваним працівникам і нез айнятому населенню; реєстрац ія безробітних і подання їм у межах своєї компетенції доп омоги, в т. ч. і грошової; розпор ядження в установленому зако нодавством порядку коштами Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття; оплачувати вартіст ь професійної підготовки осі б, працевлаштування яких пот ребує здобуття нової професі ї (спеціальності), а також уста новлювати їм на період навча ння стипендії у розмірах, пер едбачених законодавством Ук раїни про зайнятість населен ня; в установленому законода вством порядку подавати гром адянам допомогу з безробіття та матеріальну допомогу з бе зробіття, припиняти і відкла дати їх виплати.
Згідно зі статтею 12 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття " функції виконавчої дирекці ї Фонду загальнообов' язков ого державного соціального с трахування на випадок безроб іття (далі - Фонд) покладаються на органи державної служби з айнятості.
Виконавча дирекція Фонду о рганізовує виконання рішень правління Фонду та забезпеч ує дотримання законодавства України про страхування на в ипадок безробіття, діє від ім ені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачен их статутом Фонду.
Виконавча дирекція Фонду т а її робочі органи, серед іншо го: виплачують забезпечення та надають соціальні послуги , передбачені цим Законом, заб езпечують здійснення профіл актичних заходів, спрямовани х на запобігання настанню ст рахових випадків (пункт 4 част ини другої статті 12 цього Зако ну); контролюють правильніст ь нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а т акож витрат за страхуванням на випадок безробіття, прово дять розслідування страхови х випадків та обґрунтованост і виплати матеріального забе зпечення в порядку, встановл еному центральними органами виконавчої влади у сфері пра ці та соціальної політики, де ржавної податкової політики , Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фо нду (пункт 5 частини другої ста тті 12 цього Закону); представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах (пункт 6 час тини другої статті 12 цього Зак ону).
Згідно з приписами статті 7 Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття" видами забезпеченн я за цим Законом є: допомога з безробіття, у тому числі одно разова її виплата для органі зації безробітним підприємн ицької діяльності; допомога з часткового безробіття; мат еріальна допомога у період п рофесійної підготовки, переп ідготовки або підвищення ква ліфікації безробітного; допо мога на поховання у разі смер ті безробітного або особи, як а перебувала на його утриман ні.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 35 Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” від 2 березня 2000 року № 1533-III роботодавець зобов'язани й надавати виконавчій дирекц ії Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування на випадок безр обіття відомості в установл еному порядку про прийняття на роботу працівників, зароб ітну плату працівників, вико ристання робочого часу тощо; сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими ос обами.
Частиною 4 ст. 20 Закону Укр аїни “Про зайнятість населен ня” від 01.03.1991 р. № 803-ХІІ передбаче но, що підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструють ся у місцевих центрах зайн ятості за їх місцезнаходжен ням як платники збору до Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхув ання України на випадок безр обіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дан і у повному обсязі про наявні сть вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призн ачених для працевлаштуванн я інвалідів, та про працівник ів, які працюють неповний р обочий день (тиждень), якщо ц е не передбачено трудовим д оговором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробниц тва з не залежних від них причин, і в десятиденний ст рок - про всіх прийнятих пра цівників у порядку, встановл еному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону "Про загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття" сам е із роботодавця утримується незаконно виплачена допомог а по безробіттю, у разі не пові домлення останнім центр зайн ятості про прийняття на гром адянина у відповідності до З акону "Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття " та Закону України "Про зайнят ість населення".
Стаття 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" встановлю є, що спори, які виникають із п равовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому поря дку.
Як свідчать матеріали спра ви, як роботодавцем, не було по відомлено Світловодський мі ськрайонний центр зайнятост і про прийняття з 01.06.2009 року на р оботу гр. ОСОБА_1 шляхом на діслання у 10-денний термін зві ту форми 5-ПН. При цьому центро м зайнятості було виплачено ОСОБА_1 допомогу по безроб іттю, в період з 01.06.2009 року по 14.11.2009 року в сумі 5152,13 грн., що підтвер джується актом позивача (а.с.15 ).
Таким чином колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції, що ОСО БА_1, допомога по безробіттю , в сумі 5152,13 грн отримана безпід ставно та підлягає отриман ню з ТОВ РБК "Елітміськбуд" .
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інста нції не спростовують.
Отже, суд першої інстанції п рийшов до правильного виснов ку про відсутність підстав д ля відмови у задоволенні поз ову.
Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляц ійної скарги, рішення суду пе ршої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов ви черпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосува в до спірних правовідносин с торін норми матеріального та процесуального права.
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 1 95 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення в межах апеляційної скарги.
Відповідно до ст. 200 Кодекс у адміністративного судочи нства України суд апеляцій ної інстанції залишає апеляц ійну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду б ез змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відпові дальністю "Елітміськбуд" зал ишити без задоволення.
Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 31.03.2011р. по справі № 2а-1670/1484 /11 залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.
Головуючий суддя (підпис) Кононенко З.О.
Судді (підпис)
(підпис) Бондар В.О.
Донець Л.О.
ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Бондар В.О.
< повний текст > < Дата > < р. >
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2011 |
Оприлюднено | 24.01.2012 |
Номер документу | 20980057 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бондар В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні