Ухвала
від 06.09.2011 по справі 2а-1670/1484/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2011 р. Справа № 2а-1670/1484/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Кононе нко З.О.

Суддів: Бондара В.О. , Донець Л.О.

за участю секретаря судово го засідання Попової С.С.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальніс тю "Елітміськбуд" на постанов у Полтавського окружного адм іністративного суду від 31.03.2011р . по справі № 2а-1670/1484/11

за позовом Світловодс ького міськрайонного центр у зайнятості < Список > < Текс т >

до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Елітміс ькбуд" < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про стягнення коштів,

ВСТАНОВИЛА:

21 лютого 2011 року, Світлово дський міськрайонний центр зайнятості ( далі - позивач ) звернувся до суду з позовом д о Товариства з обмеженою від повідальністю ремонтно-буді вельної компанії "Елітміськб уд" ( далі - відповідач) в яко му просив стягнути з відпові дача незаконно виплачену до помогу по безробіттю в розмі рі 5152,13 грн.

Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 31.03.2011 року по справі № 2- а-1670/1484/11 позовні вимоги Світлов одського міськрайонного цен тру зайнятості до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю ремонтно-будівельної комп анії "Елітміськбуд" про стягн ення коштів задоволено.

Стягнуто з Товариства з обм еженою відповідальністю рем онтно-будівельної компанії " Елітміськбуд" (ідентифікацій ний код 36179695, м.Кременчук, кварта л 287, буд.19, кв.76) на користь Св ітловодського міськрайонно го центру зайнятості (27501, м.Сві тловотськ, пров.Нагірний, 3, ід ентифікаційний код 22220009) кошти в сумі 5152 (п'ять тисяч сто п'ятде сят дві гривні) 13 копійок.

Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інс танції, подав апеляційну ска ргу, в якій просить суд постан ову суду першої інстанції ск асувати та прийняти нову пос танову, якою відмовити у задо воленні позову.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги відповідач по силається на прийняття оскар жуваної постанови з порушенн ям вимог чинного законодавст ва, а саме постанова суду перш ої інстанції прийнята без по вного та всебічного з'ясуван ня всіх обставин справи, в пор ушення норм матеріального та процесуального права, є необ ґрунтованою та підлягає скас уванню. В обґрунтування вимо г апеляційної скарги відпові дач посилається на те, що поз ивачем проведено розслідува ння страхових випадків та об грунтованості виплати матер іального забезпечення безро бітним, а саме при проведенні перевірки відповідача склад ено акт з яким не ознайомлено ТОВ РБК "Елітміськбуд", що є по рушенням п.5 порядку розсліду вання страхових випадків та обгрунтованості виплати мат еріального забезпечення без робітним затвердженого нака зом Міністерства праці та со ціальної політики України, Д ержавної податкової адмініс трації України від 13.02.2009 року №6 0/62 (далі - Порядок №60/62). Також зазн ачила, що позивачем не прийня то наказ про повернення безп ідставно виплачених коштів, що є порушенням п.7 порядку №60/62 . Посилаючись на вищевикладе ні обставини представник від повідача просила суд відмови ти у задоволенні адміністрат ивного суду.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши, в межах апеляційної скарг и постанову суду першої інст анції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційн а скарга не підлягає задово ленню з наступних підстав.

Сторони в судове засідання не з' явились, були повідомл ені належним чином.

Суд апеляційної інстанції розглядає справу згідно ч.4 ст . 196 КАС України та п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни.

Як встановлено судом перш ої інстанції та підтверджено у суді апеляційної інстанці ї, 20.11.2008 року Світловодським міс ькрайонним центром зайнятос ті надано статус безробітног о громадянина ОСОБА_1.

З пояснень представника по зивача та акту Світловодсько го МЦЗ від 20.09.2010 року (а.с.15) встано влено, що виплату ОСОБА_1 д опомоги по безробіттю розпоч ато 18.02.2008 року, припинено - 14.11.2009 ро ку.

З метою обгрунтованості ви плати допомоги по безробіттю позивачем проведено розслід ування страхових випадків та обгрунтованості виплат мате ріального забезпечення відп овідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" за резуль татами якого складено акт ві д 17.09.2010 року №542.

Вказаним актом встановлен о, що громадянин ОСОБА_1 пе ребуваючи на обліку у Світло водському МЦЗ та маючи стату с безробітного був прийнятий на роботу до ТОВ РБК "Елітмісь кбуд", що підтверджується від повідними наказами про прийн яття на роботу №3-К від 01.06.2009 року (а.с.12) та про звільнення №6-К від 02.11.2009 року (а.с.13).

Таким чином, ОСОБА_1 прац ював у ТОВ РБК "Елітміськбуд" в період з 01.06.2009 року по 02.11.2009 року.

Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих одив з того, що в порушення ст. 35 Закону України „Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття", встановлено факт не надання відповідачем до ц ентру зайнятості інформацій в установленому законом пор ядку, в зв'язку із чим гр.ОСОБ А_1 безпідставно було випла чено допомогу по безробіттю в розмірі 5152,13 грн. Обставина не надання відповідачем інформ ації до центру зайнятості, що до прийняття на роботу ОСОБ А_1, відповідачем не запереч ується, а тому допомога по без робіттю ОСОБА_1 була безпі дставно виплачена останньом у саме з вини ТОВ РБК "Елітмісь кбуд".

Колегія суддів погоджуєть ся з таким висновком суду пер шої інстанції виходячи з нас тупного.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння" від 01.03.1991р. № 803-XII безробітним и визнаються працездатні гро мадяни працездатного віку, я кі через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавство м доходів і зареєстровані у д ержавній службі зайнятості я к такі, що шукають роботу, гото ві та здатні приступити до пі дходящої роботи. Безробітним и визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного ві ку, не працюють та зареєстров ані як такі, що шукають роботу .

Частиною першою статті 18 За кону України "Про зайнятість населення" встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підгот овки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної пі дтримки тимчасово не працююч их громадян у порядку, що визн ачається Кабінетом Міністрі в України, створюється держа вна служба зайнятості, діяль ність якої здійснюється під керівництвом Міністерства п раці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів міс цевого самоврядування. Держа вна служба зайнятості склада ється з: Державного центру за йнятості Міністерства праці та соціальної політики Укра їни, центру зайнятості Автон омної Республіки Крим, облас них. Київського га Севастопо льського міських, районних, м іськрайонних, міських і райо нних у містах центрів зайнят ості, центрів організації пр офесійного навчання незайня того населення і центрів про фесійної орієнтації населен ні , інспекцій по контролю за д одержанням законодавства пр о зайнятість населення.

Стаття 19 Закону України "Про зайнятість населення" визна чає обов'язки та права держав ної служби зайнятості, до яки х, зокрема відносяться: орган ізація при потребі професійн ої підготовки і перепідготов ки громадян у системі служби зайнятості або направлення їх до інших навчальних закла дів, що ведуть підготовку та п ерепідготовку працівників; н адання послуг з працевлаштув ання та професійній орієнтац ії працівникам, які бажають з мінити професію або місце ро боти (у зв'язку з пошуками висо кооплачуваної роботи, зміною умов і режиму праці тощо), вив ільнюваним працівникам і нез айнятому населенню; реєстрац ія безробітних і подання їм у межах своєї компетенції доп омоги, в т. ч. і грошової; розпор ядження в установленому зако нодавством порядку коштами Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття; оплачувати вартіст ь професійної підготовки осі б, працевлаштування яких пот ребує здобуття нової професі ї (спеціальності), а також уста новлювати їм на період навча ння стипендії у розмірах, пер едбачених законодавством Ук раїни про зайнятість населен ня; в установленому законода вством порядку подавати гром адянам допомогу з безробіття та матеріальну допомогу з бе зробіття, припиняти і відкла дати їх виплати.

Згідно зі статтею 12 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття " функції виконавчої дирекці ї Фонду загальнообов' язков ого державного соціального с трахування на випадок безроб іття (далі - Фонд) покладаються на органи державної служби з айнятості.

Виконавча дирекція Фонду о рганізовує виконання рішень правління Фонду та забезпеч ує дотримання законодавства України про страхування на в ипадок безробіття, діє від ім ені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачен их статутом Фонду.

Виконавча дирекція Фонду т а її робочі органи, серед іншо го: виплачують забезпечення та надають соціальні послуги , передбачені цим Законом, заб езпечують здійснення профіл актичних заходів, спрямовани х на запобігання настанню ст рахових випадків (пункт 4 част ини другої статті 12 цього Зако ну); контролюють правильніст ь нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а т акож витрат за страхуванням на випадок безробіття, прово дять розслідування страхови х випадків та обґрунтованост і виплати матеріального забе зпечення в порядку, встановл еному центральними органами виконавчої влади у сфері пра ці та соціальної політики, де ржавної податкової політики , Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фо нду (пункт 5 частини другої ста тті 12 цього Закону); представл яють інтереси Фонду в судови х та інших органах (пункт 6 час тини другої статті 12 цього Зак ону).

Згідно з приписами статті 7 Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття" видами забезпеченн я за цим Законом є: допомога з безробіття, у тому числі одно разова її виплата для органі зації безробітним підприємн ицької діяльності; допомога з часткового безробіття; мат еріальна допомога у період п рофесійної підготовки, переп ідготовки або підвищення ква ліфікації безробітного; допо мога на поховання у разі смер ті безробітного або особи, як а перебувала на його утриман ні.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 35 Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” від 2 березня 2000 року № 1533-III роботодавець зобов'язани й надавати виконавчій дирекц ії Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування на випадок безр обіття відомості в установл еному порядку про прийняття на роботу працівників, зароб ітну плату працівників, вико ристання робочого часу тощо; сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими ос обами.

Частиною 4 ст. 20 Закону Укр аїни “Про зайнятість населен ня” від 01.03.1991 р. № 803-ХІІ передбаче но, що підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструють ся у місцевих центрах зайн ятості за їх місцезнаходжен ням як платники збору до Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхув ання України на випадок безр обіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дан і у повному обсязі про наявні сть вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призн ачених для працевлаштуванн я інвалідів, та про працівник ів, які працюють неповний р обочий день (тиждень), якщо ц е не передбачено трудовим д оговором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробниц тва з не залежних від них причин, і в десятиденний ст рок - про всіх прийнятих пра цівників у порядку, встановл еному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону "Про загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття" сам е із роботодавця утримується незаконно виплачена допомог а по безробіттю, у разі не пові домлення останнім центр зайн ятості про прийняття на гром адянина у відповідності до З акону "Про загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття " та Закону України "Про зайнят ість населення".

Стаття 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття" встановлю є, що спори, які виникають із п равовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому поря дку.

Як свідчать матеріали спра ви, як роботодавцем, не було по відомлено Світловодський мі ськрайонний центр зайнятост і про прийняття з 01.06.2009 року на р оботу гр. ОСОБА_1 шляхом на діслання у 10-денний термін зві ту форми 5-ПН. При цьому центро м зайнятості було виплачено ОСОБА_1 допомогу по безроб іттю, в період з 01.06.2009 року по 14.11.2009 року в сумі 5152,13 грн., що підтвер джується актом позивача (а.с.15 ).

Таким чином колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції, що ОСО БА_1, допомога по безробіттю , в сумі 5152,13 грн отримана безпід ставно та підлягає отриман ню з ТОВ РБК "Елітміськбуд" .

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інста нції не спростовують.

Отже, суд першої інстанції п рийшов до правильного виснов ку про відсутність підстав д ля відмови у задоволенні поз ову.

Таким чином, колегія суддів переглянувши, у межах апеляц ійної скарги, рішення суду пе ршої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов ви черпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосува в до спірних правовідносин с торін норми матеріального та процесуального права.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 1 95 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення в межах апеляційної скарги.

Відповідно до ст. 200 Кодекс у адміністративного судочи нства України суд апеляцій ної інстанції залишає апеляц ійну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду б ез змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Тов ариства з обмеженою відпові дальністю "Елітміськбуд" зал ишити без задоволення.

Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 31.03.2011р. по справі № 2а-1670/1484 /11 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.

Головуючий суддя (підпис) Кононенко З.О.

Судді (підпис)

(підпис) Бондар В.О.

Донець Л.О.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Бондар В.О.

< повний текст > < Дата > < р. >

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2011
Оприлюднено24.01.2012
Номер документу20980057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/1484/11

Ухвала від 06.09.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Постанова від 31.03.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 22.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 22.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні