Постанова
від 16.01.2012 по справі 2а/0270/5534/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

16 січня 2012 р.           Справа № 2а/0270/5534/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Мультян Марини Бондівни,

при секретарі судового засідання:   Щербацькій Ользі Сергіївні  

за участю представників сторін:

позивача      :   ОСОБА_1, ОСОБА_2 - представники за довіреністю

відповідача :   ОСОБА_3 - представник за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Вінницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи "Нива"   

до:   Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  

про: визнання протиправним та скасування рішення №4 від 08.11.2011 року

ВСТАНОВИВ :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Вінницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи "Нива" (надалі- позивач) до Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (надалі - відповідач) про  визнання протиправним та скасування рішення № 4 від 08.11.2011р. про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій .

Адміністративний позов мотивований тим, що 07.11.2011р. головними спеціалістами контрольно-ревізійного  відділу виконавчої дирекції Волинського обласного відділення  Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку Вінницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи "Нива", результат якої оформлений актом планової перевірки цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 07.11.2011 року. На підставі встановлених порушень, в ході проведеної перевірки, відповідачем по справі  винесено рішення № 4 від  08.11.2011р. про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) та застосування фінансових санкцій. Оскільки позивач вважає, що  рішення № 4 від  08.11.2011р прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, тому був змушений звернутись до суду з позовом.

Представники позивача в судовому засіданні просили позов задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача, щодо позову заперечував, та посилався на заперечення, які містяться в матеріалах справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що наявні підстави для задоволення позовних вимог в повному  обсязі, з наступних підстав.

У відповідності до свідоцтва Вінницька обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Нива" зареєстрована як юридична особа  Виконавчим комітетом Вінницької міської ради від 26.02.1998 року за ідентифікаційний код 02928315  (а.с.33), керівником якої є ОСОБА_4, що визначено довідкою № 235476 головного управління статистики у Вінницькій області (а.с.35).

07.11.2011р. головним спеціалістами контрольно-ревізійного  відділу виконавчої дирекції Волинського обласного відділення  Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку позивача, в ході якої встановлено порушення п. 12.1 постанови Правління відділення  Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності "Про затвердження Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності" від 26.05.2010р. на суму 9915 грн., що зафіксовано в акті від  07.11.2011р. (а.с. 9-12).

Як вбачається із матеріалів справи, головним бухгалтером позивача надано пояснення до акту перевірки, щодо причин розбіжності сум по статтях затрат та квартальних звітах, які фінансуються із Фонду   соціального  страхування  з  тимчасової  втрати працездатності (а.с.13), а саме зазначено про те, що фінансування коштів Фонду надходило не регулярно, що створювало додаткові проблеми у розрахунках по оплати праці, зі сплати утриманих та нарахованих внесків на заробітну плату, у оплаті НТЗ та участі у змаганнях. За умови фінансування у повному об'ємі, запланованому на 2011 рік, на кінець року розбіжність вирівнюється.

08.11.2011р. на підставі зафіксованих порушень, Виконавчою дирекцією Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено рішення № 4, у відповідності до якого позивача зобов'язано повернути  коштів в сумі 9915 грн., крім того застосовано штрафну фінансову санкцію в розмірі 4957,50 грн. (а.с.14).

На погодившись з цим, позивачем на адресу Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  від 17.11.2011 року вих. № 179 подано скаргу про перегляд рішення № 4 (а.с.15).

Однак 01.12.2011 року рішенням про перегляд скарги Вінницької спеціалізованої дитячо-юнацької школи олімпійського резерву з легкої атлетики, вищезазначена скарга залишена без задоволення, а рішення № 4 від 08.11.2011р. без змін (а.с.6-7).

Визначаючись, щодо позовних вимог суд виходив з наступного.

Відповідно до ст.10 Закону України "Фізичну культуру і спорт", дитячо-юнацькі спортивні школи  є  позашкільними  навчальними закладами  спортивного  профілю  -  закладами  фізичної культури і спорту, які забезпечують розвиток здібностей вихованців в обраному виді  спорту,  визнаному в Україні,  створюють необхідні умови для гармонійного   виховання,   фізичного    розвитку,    повноцінного оздоровлення,  змістовного  відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації,   набуття   навичок   здорового   способу   життя, підготовки спортсменів для резервного спорту Дитячо-юнацькі спортивні школи    створюються   та   діють відповідно   до  положення  про  дитячо-юнацьку  спортивну   школу затвердженого Кабінетом Міністрів України.    Засновниками дитячо-юнацьких  спортивних  шкіл  можуть  бути, зокрема:  центральні органи виконавчої влади;  місцеві державні адміністрації; органи місцевого самоврядування; фізкультурно-спортивні товариства,      інші       громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості; підприємства, установи, організації України та їх об'єднання; громадяни України.  Центральний орган  виконавчої влади у сфері фізичної культури і  спорту   здійснює  організаційно-методичне   забезпечення   та встановлює порядок надання спортивним школам вищої, першої, другої категорій з урахуванням вимог,  визначених відповідно до положення про дитячо-юнацьку спортивну школу. Фінансування дитячо-юнацьких   спортивних  шкіл  здійснюється відповідно за рахунок коштів власника  (засновника),  відповідного бюджету,   Фонду   соціального  страхування  з  тимчасової  втрати працездатності, інших джерел, не заборонених законодавством. Умови оплати   праці   працівників   дитячо-юнацьких   спортивних  шкіл, заснованих  органами  державної  влади   та   органами   місцевого самоврядування,  розробляє  та  затверджує  у  визначеному порядку центральний орган виконавчої влади у  сфері  фізичної  культури  і спорту.

Щодо правомірності проведення перевірки позивача судом встановлено наступне.

Механізм  проведення  перевірок підприємств,   установ,  організацій  (у  тому  числі  громадських об'єднань),  дитячо-юнацьких  спортивних  шкіл,  дитячих  закладів оздоровлення, санаторіїв-профілакторіїв,  які   є структурними підрозділами  підприємств,  установ,  організацій,  та  навчальних закладів  щодо використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової  втрати  працездатності   (далі   -   Фонд)   цільового призначення їх отримувачами відповідно до статті 48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у  зв'язку з  тимчасовою  втратою  працездатності  та витратами,  зумовленими похованням", а  також  перевірок страхових коштів цільового призначення, які виділяються одноразово на  підставі  рішень  правління  Фонду,   прийняття   рішень   про повернення   страхових   коштів   до   бюджету  Фонду  у  разі  їх неправомірного (нецільового) використання та їх оскарження, передбачено "Порядком проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів" затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування  з тимчасової втрати працездатності  22.12.2010  № 30 ( надалі - Порядок № 30).

У відповідності до п.3.2.Порядку № 30 планові    перевірки    отримувачів   страхових   коштів проводяться за підсумками звітного періоду,  у якому здійснювалося фінансування отримувачів страхових коштів,  згідно з планом,  який затверджується  керівником  органу  Фонду.  Перевірці   підлягають документи  за  звітні періоди поточного та попереднього років,  за які не здійснювалася перевірка.

Положення п.3.6. Порядку № 30 передбачають, що на проведення кожної перевірки  посадовій  особі  органу Фонду  видається  направлення на право її проведення,  копія якого надається отримувачу страхових коштів з відміткою про отримання на примірнику,  що  залишається  в  органі  Фонду  і  долучається  до матеріалів перевірки.

Так дійсно, п.4.1 Порядку № 30 передбачено, що питання дотримання  вимог  нормативно-правових  актів Фонду, щодо часткового фінансування отримувачів страхових коштів, відноситься до переліку питань перевірки Фондом використаних страхових коштів за  цільовим  призначенням.

Результати   перевірки    оформляються    актом,    який підписується посадовою особою органу Фонду,  керівником і головним бухгалтером об'єкта контролю. В акті перевірки зазначаються:  дата складання акта (останній день  перевірки),  тип  перевірки   (планова   або   позапланова), найменування  органу Фонду,  а також посада,  прізвище,  ім'я,  по батькові посадової особи органу Фонду,  яка  здійснила  перевірку, повне  найменування отримувача страхових коштів,  період,  за який проведено  перевірку,  інформація  про   повідомлення   отримувача страхових  коштів  про  проведення  перевірки,  предмет  (питання) перевірки,  стан   виконання   вимог   законодавства   отримувачем страхових коштів, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну норму законодавства, що передбачено п.5.1 Порядку № 30.

За   матеріалами   акта   перевірки,   якою  встановлено неправомірне  (нецільове)  використання  страхових  коштів  та/або неповне, несвоєчасне повернення страхових коштів до бюджету Фонду, керівником  органу  Фонду  або  його  заступником  з   урахуванням заперечень  (за  їх  наявності)  протягом п'яти робочих днів з дня підписання  акта  перевірки  приймається  рішення  про  повернення коштів   Фонду   соціального   страхування   з  тимчасової  втрати працездатності,  використаних   неправомірно   (не   за   цільовим призначенням),  та застосування фінансових санкцій, що визначено п. 5.6 Порядку № 30.

Таким чином, вищезазначеними нормами встановлено право відповідача на проведення перевірки щодо наданих коштів Фонду, стосовно використання їх за цільовим призначенням та  винесення рішення.

Як встановлено в ході судового розгляду та підтверджено поясненням сторін, процедура проведення перевірки та винесення рішення відповідачем не порушена.

Щодо зафіксованих порушень в акті від 07.11.2011р. судом встановлено наступне.

У відповідності до ст.48 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у  зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" передбачено, що за рахунок коштів  загальнообов'язкового     державного соціального   страхування   у зв'язку   з   тимчасовою   втратою працездатності  та  витратами,  зумовленими  похованням,  у  межах асигнувань, що визначаються щорічно при затвердженні бюджету Фонду на  наступний  фінансовий  рік, здійснюється часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв    підприємств,   установ,   навчальних закладів  та  організацій,  утримання  дитячо-юнацьких  спортивних шкіл, дитячих оздоровчих таборів і позашкільного обслуговування, у тому  числі  придбання  дитячих  новорічних  подарунків в порядку, визначеному правлінням Фонду.

Умови    часткового   фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - ДЮСШ)  за  рахунок  коштів Фонду  соціального  страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) відповідно до    Закону    України   "Про загальнообов'язкове  державне  соціальне  страхування  у зв'язку з тимчасовою  втратою  працездатності  та   витратами,   зумовленими похованням, визначено Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких  спортивних шкіл за рахунок коштів  Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності затвердженого Постановою правління Фонду № 16 від 26.05.2010р. ( надалі- Порядок № 16).

У відповідності до п. Порядку № 16, часткове  фінансування  ДЮСШ  за  рахунок  коштів  Фонду здійснюється в межах асигнувань,  передбачених бюджетом  Фонду  за статтею  "Оздоровчі заходи" та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей  із зазначеною метою.

До  початку  наступного  фінансового  року  (не  пізніше 1 листопада  поточного  року)  центральна  рада   ФСТ   подає   до Виконавчої  дирекції  Фонду  проект кошторису по ФСТ (зведений) та кошториси в розрізі регіональних організацій  по  кожній  ДЮСШ  за формою, що визначено ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ,  до початку  наступного  фінансового  року  (не  пізніше  1  листопада поточного року) проект кошторису за формою,  наведеною у додатку 1 цього Порядку, подають до виконавчої дирекції відділення Фонду, що визначено п. 2.1. Порядку № 16 .

Тобто встановлено обов'язок центральної  ради  ФСТ подавати до початку  наступного  фінансового  року  (не  пізніше 1 листопада  поточного  року) зведений кошторис за фінансовий рік та кошториси в розрізі регіональних організацій  по  кожній  ДЮСШ    до  Виконавчої  дирекції .

У відповідності до п. 2.2. Порядку № 16, правління  Фонду відповідно до асигнувань,  передбачених бюджетом Фонду  за  статтею  "Оздоровчі  заходи",  у  межах  своїх фінансових  можливостей та на підставі наданих центральними радами ФСТ  проектів  зведеного  кошторису  та   кошторисів   в  розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ визначає обсяги часткового фінансування ДЮСШ за рахунок коштів  Фонду  в  наступному  році  з урахуванням усіх джерел їх фінансування.  Правління відділення Фонду відповідно до  кошторису  програми відділення  Фонду  щодо  відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх  сімей  у  межах  своїх  фінансових  можливостей  та  на підставі  наданих  проектів  кошторисів  визначає  перелік ДЮСШ та обсяги їх  часткового  фінансування  за  рахунок  коштів  Фонду  в наступному році з урахуванням усіх джерел фінансування ДЮСШ.

Після  затвердження  правлінням Фонду та правлінням його відділення обсягів  часткового  фінансування  ДЮСШ  кошториси  для погодження подаються:   центральною радою ФСТ до Виконавчої дирекції Фонду  (зведений кошторис по ФСТ та кошториси в розрізі регіональних організацій по кожній ДЮСШ);  ДЮСШ, що не підпорядковані регіональним організаціям ФСТ,  до виконавчої дирекції відділення Фонду. У разі  потреби достовірність наданих у кошторисі витрат може перевірятися Виконавчою дирекцією Фонду в центральних  радах  ФСТ, регіональних  організаціях  та  їх  ДЮСШ,  а  виконавчою дирекцією відділення Фонду -  в  ДЮСШ,  що  не  підпорядковані  регіональним організаціям  ФСТ,  а  також  в  регіональних  організаціях ФСТ та підпорядкованих їм ДЮСШ за дорученням Виконавчої дирекції Фонду, що передбачено п.2.3 Порядку № 16.

Так дійсно, як вбачається із матеріалів справи, позивачем подавались  Голові центральної ради ФСТ ради регіональної організації  ФСТ кошториси за 1 квартал від 25.01.2011р., за 2 квартал 2011р. від 26.04.2011р., за  3 квартал 2011р. від 26.04.2011р., на 2011 рік від 26.04.2011 року (а.с.29-32).

У відповідності до п. 2.4.Порядку № 16 кошти  Фонду  відповідно  до  погодженого  кошторису  та укладених договорів на часткове фінансування ДЮСШ перераховуються: Виконавчою дирекцією Фонду щомісяця на відкритий  в  установі банку поточний рахунок центральної ради ФСТ, яка перераховує кошти Фонду  на  відкриті  в  установах  банків  поточні  рахунки  своїх регіональних організацій для ДЮСШ, що їм підпорядковані    виконавчою дирекцією відділення Фонду щомісяця на відкриті  в установах  банків  поточні  рахунки  або  спеціальні  реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства  України  (якщо  ДЮСШ  є бюджетною  установою)  ДЮСШ,  що  не  підпорядковані  регіональним організаціям ФСТ.

Як вбачається із матеріалів акту, за перевіряємий період з 01.01.2011р. по 30.09.2011 року встановлено, що  в розділі  "Використання коштів Фонду" щодо заробітної плати апарату ДЮСШ разом з нарахуваннями зазначено, що згідно кошторису на статтю "Оплата праці" працівників ДЮСШ з футболу на 9 місяців 2011 року передбачено кошти в сумі 94200 грн., із них фактично використано за 9 місяців 2011 року - 104115 грн. Переплата по статті склала 9915 грн.

Як встановлено в ході судового розгляду справи,  розбіжність в сумі 9915 грн. виникла на підставі того, що фондом не своєчасно проводилось фінансування позивача, що підтверджується пояснювальною запискою головного бухгалтера позивача  до акту, даний факт не заперечувався представником відповідача та не був взятий до уваги при винесенні оскаржуваного рішення.

В своїх запереченнях відповідач посилається на обов'язок позивача подавати щоквартально звіти до Фонду соціального страхування, відсутність яких є порушення п. 3.3 Порядку № 16.

Так дійсно відповідно до п. 3.2. Порядку № 16, облік   коштів   Фонду  на  часткове  фінансування ДЮСШ здійснюється їх одержувачем на окремих субрахунках бухгалтерського обліку з веденням картки обліку цих коштів.

А у відповідності до п. 3.3.Порядку  № 16,  до  20  числа  місяця,  наступного за звітним кварталом, центральна рада ФСТ надає Виконавчій дирекції Фонду зведений  звіт про   використання   коштів   Фонду   по  ФСТ,  його  регіональних організаціях за формою,  наведеною у додатку 2 цього  Порядку,  та звіти  по  кожній  підпорядкованій  ДЮСШ  за  формою,  наведеною у додатку 3 цього Порядку.

Суд наголошує на тому, що вищезазначеною нормою передбачено обов'язок центральної  рада ФСТ, а не ДЮСШ подавати щоквартальний  звіт до фонду .

Таким чином, здійснивши системний аналіз вищезазначених норм, суд приходить до висновку, що доводи позивача, щодо визнання протиправним та скасування рішення № 4 Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду справи, що підвереджується як поясненнями сторін так і доказами, що містяться в матеріалах справи.

Відповідно до статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні  дії.

З обставин адміністративної справи вбачається, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного рішення, відтак, позовні вимоги щодо його протиправності та скасування знайшли своє підтвердження під час розгляду адміністративної справи.

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони,  яка не є суб'єктом владних повноважень,  суд присуджує  всі  здійснені  нею документально  підтверджені  судові  витрати  з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету,  якщо іншою  стороною був  орган  місцевого  самоврядування,  його  посадова чи службова особа) згідно до положень статті 94 КАС України. Враховуючи вищенаведене наявні підстави для відшкодування з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати на сплату судового збору в сумі 28 грн. 23 коп. 

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №4 від 08.11.2011року про повернення Вінницькою обласною дитячо-юнацькою спортивною школою "Нива" коштів  Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  використаних неправомірно  у сумі 9 915 грн., та застосування фінансових санкцій в сумі 4 957,50.

3. Стягнути на користь Вінницької обласної дитячо-юнацької спортивної школи "Нива"  (вул. Генерала Арабея, 3 м. Вінниця, 21020, ідентифікаційний код 02928315) з Державного бюджету України в рахунок судових витрат судовий збір у сумі 28,23 грн. (двадцять вісім гривень 23 коп.).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                              Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2012
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21066985
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/5534/11

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 16.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні