Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 січня 2012 р. справа № 2а/0570/23136/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 год. 20 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Абдукадирової К.Е.
при секретарі Окрибелашвілі В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Правда», смт. Верхньоторецьке
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Головне управління державної казначейської служби України у Донецькій області, про стягнення із Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Правда» заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками та фінансовою допомогою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року» в сумі 4 624,39 грн.. у т.ч. 484,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та пені в сумі 4 140,39 грн., яка виникла внаслідок несплати фінансової допомоги та згідно постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. № 1953 «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році» в сумі 8 729,58 грн., у т.ч. 3 700,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та пені в сумі 5 029,58 грн., яка виникла внаслідок несплати фінансової допомоги
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 – за дов. від 11 листопада 2011 року
від відповідача: не з'явився
від третьої особи: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Ясинуватською об'єднаною державною податковою інспекцією заявлено позов до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Правда», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Головне управління державної казначейської служби України у Донецькій області, про стягнення із Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Правда» заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками та фінансовою допомогою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року» в сумі 4 624,39 грн.. у т.ч. 484,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та пені в сумі 4 140,39 грн., яка виникла внаслідок несплати фінансової допомоги та згідно постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. № 1953 «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році» в сумі 8 729,58 грн., у т.ч. 3 700,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та пені в сумі 5 029,58 грн., яка виникла внаслідок несплати фінансової допомоги.
Правовою підставою стягнення заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками та фінансовою допомогою представник позивача під час розгляду справи вважає норми. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ, ст. 21 Закону України «Про Державний бюджет України 2010 рік» від 27.04.2010р. № 2154, п. 2 ст. 50 Бюджетного кодексу України. Зазначає, що на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.01 №1387 «Про затвердження Порядку надіслання органам державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми нарахованого податкового зобов'язання за рішенням суду (господарського суду) від інших контролюючих органів», Управлінням Державного казначейства у м. Ясинувата на адресу позивача були направлені подання № 53, 54 від 16.11.2011р., згідно яких станом на 01.11.2011р. СТОВ «Правда» має заборгованість перед Державним бюджетом України за бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, яка виникла на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 в сумі 4 624,39 грн., у т.ч. - 484,00 грн. - основної суми фінансової допомоги та 4 140,39 грн. – пені, а також на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. № 1953 в сумі 8 729,58 грн., у т.ч. 3 700,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та 5 029,58 грн. – пені. Загальна сума заборгованості становить 13 353,97 грн.
Враховуючи викладене, просить позовні вимоги задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, місце та час розгляду справи був повідомлений належним чином. На підставі статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника відповідача.
Представник третьої особи - Головного управління державної казначейської служби України у Донецькій області у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. На підставі статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представника третьої особи.
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Правда» зареєстроване як юридична особа Ясинуватською райдержадміністрацією 11.03.1998р., код за ЄДРПОУ 00695717, перебуває на податковому обліку у Ясинуватській ОДПІ з 12.09.1994р. (арк. справи 5 – 7).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Статтею 50 Бюджетного кодексу України встановлено, що у разі надання кредитів з бюджету у позичальників виникає заборгованість перед бюджетом. З моменту надання кредитів з бюджету на суму отриманих з бюджету коштів права кредитора та право вимагати від позичальників повернення таких кредитів до бюджету у повному обсязі переходять до держави (Автономної Республіки Крим, територіальної громади).
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості не поширюється.
Органи державної податкової служби України визначаються органами стягнення простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, територіальною громадою) за кредитами з бюджету.
Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України (далі – ПК України) визначені повноваження органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитами з бюджету.
Судом встановлено, що Управлінням державного казначейства у м. Ясинувата на виконання вимог Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011р. № 174 були направлені на адресу Ясинуватської ОДПІ подання № 54 від 16.11.2011р. для здійснення до СТОВ «Правда» заходів щодо стягнення простроченої заборгованості – фінансової допомоги згідно постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. №1953 «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році» та пені, нарахованої на неї в загальній сумі 8 729,58 грн. та № 53 від 16.11.2011р. для здійснення до СТОВ «Правда» заходів щодо стягнення простроченої заборгованості – фінансової допомоги згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року» та пені, нарахованої на неї в загальній сумі 4 624,39 грн.
До зазначених поданнів додана інформація про стан простроченої заборгованості за бюджетними позичками 1995 – 1997р.р. та фінансовою допомогою (арк. справи 8 – 10).
З метою своєчасного проведення весняно-польових робіт, стабілізації сільськогосподарського виробництва та забезпечення продовольчої безпеки держави на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. №1953 були виділені у січні 1999р. Міністерству агропромислового комплексу, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям на фінансування заходів для підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт у 1999 році цільовим призначенням сільськогосподарським товаровиробникам та агросервісним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств кошти в сумі 50 млн. гривень за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України на умовах повернення їх до 1 жовтня 1999р.
Міністерству фінансів доручено профінансувати зазначені витрати через органи Державного казначейства відповідно до укладених угод. Використання коштів і їх повернення здійснювати на умовах, зазначених у додатку 2 цієї постанови.
Згідно із п.п. 1, 2, 3 Умов використання та повернення коштів, виділених для надання фінансової допомоги у підготовці техніки до проведення весняно-польових робіт у 1999 році, які є додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. № 1953, фінансова допомога у підготовці техніки до проведення весняно-польових робіт у 1999 році (далі - фінансова допомога) надається сільськогосподарським товаровиробникам, агротехсервісним та ремонтним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств. Кошти, виділені для надання фінансової допомоги за розподілом Мінагропрому, перераховуються Головним управлінням Державного казначейства територіальним органам Державного казначейства та Мінагропрому відповідно до укладеної угоди з Головним управлінням Державного казначейства для державних підприємств «Агротех» і «Агролізинг», ВАТ «Украгропромреммаш», Українського виробничого об'єднання «Агромаш», концерну «Украгротехсервіс» і спеціалізованих ремонтних підприємств. Мінагропром згідно з укладеними договорами перераховує виділені кошти державним вищевказаним підприємствам для централізованої закупівлі запасних частин і ремонтних матеріалів, для ремонту сільськогосподарської техніки на заводах.
Згідно із пунктами 4, 5, 7 Умов, територіальні органи Державного казначейства на підставі рішень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацій про розподіл коштів, виділених для надання фінансової допомоги, перераховують їх відділенням Державного казначейства у районах. Відділення Державного казначейства у районах на підставі рішення райдержадміністрації укладають угоди із сільськогосподарськими товаровиробниками усіх форм власності та агротехсервісними підприємствами про надання і повернення фінансової допомоги і оплачують подані їм рахунки на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств. Фінансова допомога підлягає поверненню коштами, які надходять на єдиний казначейський рахунок відділення Державного казначейства у районі з подальшим перерахуванням їх на казначейський рахунок обласного управління Державного казначейства. Обласне управління Державного казначейства перераховує ці кошти Головному управлінню Державного казначейства на рахунок Н 35133300101 в оперу Національного банку м. Києва.
Відповідно до Закону України від 15 серпня 1997 р. «Про часткову зміну Закону України «Про Державний бюджет України на 1997 рік» та на виконання постанови Верховної Ради України від 15 серпня 1997 р. № 505 «Про інформацію Кабінету Міністрів України про ситуацію в сільському господарстві та невідкладні заходи щодо державної підтримки агропромислового комплексу» на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року» виділено на фінансування заходів з підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям цільовим призначенням для сільськогосподарських товаровиробників 60 млн. гривень (на умовах повернення їх до 1 жовтня 1998 р.) за розподілом згідно з додатком. Міністерству фінансів доручено профінансувати зазначені витрати за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України через органи Головного управління Державного казначейства на підставі укладених з ними угод. Міністерству агропромислового комплексу, Міністерству фінансів доручено у двотижневий термін розробити умови надання та повернення зазначених коштів.
З метою з'ясування обставин справи та дослідження доказів, ухвалою суду від 26.12.2011р. витребувано у СТОВ «Правда» та у Головного управління державної казначейської служби України у Донецькій області рішення райдержадміністрації про надання фінансової допомоги, угоди про надання і повернення фінансової допомоги, документи, що підтверджують надання та повернення фінансової допомоги, оплату рахунків на запасні частини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств тощо.
Жодних документів на вимогу суду відповідачем та третьою особою не надано. Як пояснив представник позивача, ці документи в нього також відсутні.
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. № 996-XIV визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні.
Частиною 1 ст. 9 цього Закону визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванням оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та банківські документи, які б підтверджували надання позички та взагалі перерахування та отримання суми бюджетної позики безпосередньо СТОВ «Правда» відсутні.
Суд не приймає до уваги надані Управлінням Державного казначейства у м. Ясинувата подання, як докази, що підтверджують отримання СТОВ «Правда» фінансової допомоги у зв'язку із наступним.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011р. №174, на яку посилається орган казначейської служби у своїх поданнях, затверджений лише порядок обліку заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою.
Зокрема, згідно із пунктами 6, 9, 10 даної постанови, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички / фінансової допомоги, в якій вони надані. Кошти, що надходять до бюджету в рахунок погашення простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою, зараховуються органами Державної казначейської служби на рахунки, відкриті згідно з бюджетною класифікацією.
Державна казначейська служба на підставі зазначеної в пунктах 4 і 8 цього Порядку інформації, що подана Мінфіном, відображає зміни заборгованості за кредитами в обліку виконання державного бюджету та протягом тижня після надходження інформації, зазначеної в пункті 8 цього Порядку, інформує територіальні органи Державної казначейської служби за місцем реєстрації боржника про розмір простроченої заборгованості за кредитами та нарахованої на її суму пені, а також про розмір простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою.
З метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.
Згідно із п. 15 постанови, прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою / фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.
Тобто, само по собі подання носить лише обліковий, інформативний характер щодо наявності суми простроченої заборгованості за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою перед державою. Тому дане подання не може бути використане судом як доказ, що підтверджує факт отримання фінансової допомоги та стан розрахунків з бюджетом.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України(далі – КАС України), суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.
Згідно із ч. 1 статті 79 КАС України, письмовими доказами є документи (у тому числі електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення для справи.
Згідно із ч. 4 ст. 70 КАС України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи наведене, з урахуванням принципу офіційного з'ясування всіх обставин у справі, суд дійшов висновку, що позивачем не доведений факт наявності заборгованості по наданій фінансовій допомозі СТОВ «Правда» перед бюджетом, що має наслідком відмови у задоволенні позовних вимог.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Ясинуватській об'єднаній державній податковій інспекції до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Правда», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Головне управління державної казначейської служби України у Донецькій області, про стягнення із Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Правда» заборгованості перед державним бюджетом за бюджетними позичками та фінансовою допомогою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року» в сумі 4 624,39 грн.. у т.ч. 484,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та пені в сумі 4 140,39 грн., яка виникла внаслідок несплати фінансової допомоги та згідно постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. № 1953 «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році» в сумі 8 729,58 грн., у т.ч. 3 700,00 грн. – основної суми фінансової допомоги та пені в сумі 5 029,58 грн., яка виникла внаслідок несплати фінансової допомоги – відмовити.
Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 17 січня 2012 року. Постанова у повному обсязі складена 20 січня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Абдукадирова К.Е.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2012 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21073963 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Абдукадирова К.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні