Головуючий у 1 інстанції - Абдукадирова К.Е.
Суддя-доповідач - Компан ієць І.Д.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 березня 2012 року справа №2а /0570/23136/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді Компані єць І.Д., суддів Шальєвої В.А., Би шова М.В.,
секретар судового засідан ня Іллінов О.Є.,
за участю представника тре тьої особи ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Ясинуватської об' є днаної державної податкової інспекції на постанову Доне цького окружного адміністра тивного суду від 17 січня 2012 рок у по адміністративній справі №2а/0570/23136/2011 за позовом Ясинуватс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції до Сільс ькогосподарського товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Правда» про стягнення з аборгованості перед державн им бюджетом за бюджетними по зичками та фінансовою допомо гою
ВСТАНОВИЛА:
Ясинуватська об' єднана д ержавна податкова інспекція звернулася до суду із позово м до сільськогосподарського товариства з обмеженою відп овідальністю «Правда», третя особа, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору - Головне управління державн ої казначейської служби Укра їни у Донецькій області, про с тягнення з відповідача забор гованості перед державним бю джетом за бюджетними позичка ми та фінансовою допомогою з гідно постанови Кабінету Мін істрів України від 11.09.1997р. № 1003 «П ро фінансову допомогу на про ведення комплексу робіт в ос інньо-зимовий період 1997/98 року» в сумі 4 624,39 грн.. у т.ч. 484,00 грн. - ос новної суми фінансової допом оги та пені в сумі 4 140,39 грн., яка в иникла внаслідок несплати фі нансової допомоги та згідно постанови Кабінету Міністрі в України від 10.12.1998р. № 1953 «Про заб езпечення сільськогосподар ських товаровиробників мате ріально-технічними та фінанс овими ресурсами в 1999 році» в су мі 8 729,58 грн., у т.ч. 3 700,00 грн. - основ ної суми фінансової допомоги та пені в сумі 5 029,58 грн., яка вини кла внаслідок несплати фінан сової допомоги.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що для здійснення заходів з погаше ння податкового боргу платни ка податків Управлінням Держ авного казначейства у м. Ясин увата на адресу позивача нап равлені подання № 53, 54 від 16.11.2011р., згідно яких станом на 01.11.2011р. СТ ОВ «Правда» має заборгованіс ть перед Державним бюджетом України за бюджетними позичк ами та фінансовою допомогою, наданою на зворотній основі . Загальна сума заборгованос ті становить 13 353,97 грн.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 17 січня 2012 року у задовол енні позовних вимог Ясинуват ської об' єднаної державної податкової інспекції до сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Правда» про стягнення заборгованості перед держав ним бюджетом за бюджетними п озичками та фінансовою допом огою- відмовлено у повному обсязі.
Від позивача надійшла апел яційна скарга, в якій він про сить постанову суду першої і нстанції скасувати та прийня ти нову постанову, якою задов ольнити позовні вимоги в пов ному обсязі. Обґрунтовує дов оди апеляційної скарги тим, щ о до позивача надійшли подан ня УДКС України в м. Ясинуват а, відповідно до яких СТОВ «П равда» має заборгованість пе ред державним бюджетом Украї ни за бюджетними позичками т а фінансовою допомогою на за гальну суму 13353,97 грн. Простроче ною така заборгованість стає , коли підприємство не викону є умови договору в частині по вернення отриманого кредиту . Позивач як орган, що здійсню є стягнення заборгованості с уб' єктів господарювання пе ред державою за кредитами, за лученими державою або під де ржавні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допо могою, наданою на зворотній о снові, заборгованості з відс отків за користування позика ми, наданими за рахунок кошті в, залучених державою та/або п ід державні гарантії - звер нувся до суду з позовом про ст ягнення такої заборгованост і з відповідача на підставі о триманних подань від УДКС. То му є помилковим висновок суд у першої інстанції, що на підт вердження надання бюджетних позичок можуть слугувати пе рвинні документи, а не поданн я УДКС, оскільки позивач не ук ладав з СТТОВ «Правда» догов орів та не надавав цьому підп риємству бюджетну позичку ч и фінансову підтримку.
Заслухавши доповідь судді -доповідоча, пояснення учасн иків судового розгляду, пере віривши за матеріалами справ и наведені у апеляційній ска рзі доводи, дослідивши прави льність застосування судом п ершої інстанції норм матеріа льного та процесуального пра ва, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Сільськогосподарське това риство з обмеженою відповіда льністю «Правда» зареєстров ане як юридична особа Ясинув атською райдержадміністрац ією 11.03.1998р., код за ЄДРПОУ 00695717, пер ебуває на податковому обліку у Ясинуватській ОДПІ з 12.09.1994р. (а рк. справи 5 - 7).
Статтею 50 Бюджетного кодекс у України встановлено, що у ра зі надання кредитів з бюджет у у позичальників виникає за боргованість перед бюджетом . З моменту надання кредитів з бюджету на суму отриманих з б юджету коштів права кредитор а та право вимагати від позич альників повернення таких кр едитів до бюджету у повному о бсязі переходять до держави (Автономної Республіки Крим, територіальної громади).
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборг ованості не поширюється.
Органи державної податков ої служби України визначають ся органами стягнення простр оченої заборгованості суб'єк тів господарювання перед дер жавою (Автономною Республіко ю Крим, територіальною грома дою) за кредитами з бюджету.
Підпунктом 20.1.28. п. 20.1. ст. 20 Подат кового кодексу України (далі - ПК України) визначені повн оваження органів державної п одаткової служби застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми гро шових зобов'язань та/або пода ткового боргу у випадках, пор ядку та розмірі, встановлени х цим Кодексом, стягувати сум и простроченої заборгованос ті суб'єкта господарювання п еред державою (Автономною Ре спублікою Крим чи територіал ьною громадою міста) за креди том (позикою), залученим держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) або під державну (мі сцеву) гарантію, а також за кре дитом з бюджету в порядку, виз наченому цим Кодексом.
Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим стягувати суми простро ченої заборгованості суб'єкт ів господарювання перед держ авою за кредитами (позиками), з алученими державою або під д ержавну (місцеву) гарантію, а т акож за кредитами з бюджету.
З матеріалів справи вбачає ться, що Управлінням державн ого казначейства у м. Ясинува та на виконання вимог Порядк у обліку заборгованості, в то му числі простроченої, перед державою за кредитами, залуч еними державою або під держа вні гарантії, бюджетними поз ичками / фінансовою допомого ю, наданими Міністерством фі нансів у 1993 - 1998 роках, нарахуван ня пені та списання безнадій ної заборгованості, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 02.03.2011р. № 174 б ули направлені на адресу Яси нуватської ОДПІ подання № 54 ві д 16.11.2011р. для здійснення до СТОВ «Правда» заходів щодо стягн ення простроченої заборгова ності - фінансової допомоги згідно постанови Кабінету М іністрів України від 10.12.1998р. №1953 «Про забезпечення сільськог осподарських товаровиробни ків матеріально-технічними т а фінансовими ресурсами в 1999 р оці» та пені, нарахованої на н еї в загальній сумі 8 729,58 грн. та № 53 від 16.11.2011р. для здійснення до СТОВ «Правда» заходів щодо с тягнення простроченої забор гованості - фінансової допо моги згідно постанови Кабіне ту Міністрів України від 11.09.1997р . № 1003 «Про фінансову допомогу н а проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 р оку» та пені, нарахованої на н еї в загальній сумі 4 624,39 грн.
До зазначених подань додан а інформація про стан простр оченої заборгованості за бю джетними позичками 1995 - 1997р.р. т а фінансовою допомогою (арк. с прави 8 - 10).
З метою своєчасного провед ення весняно-польових робіт, стабілізації сільськогоспо дарського виробництва та заб езпечення продовольчої безп еки держави на підставі пост анови Кабінету Міністрів Ук раїни від 10.12.1998р. №1953 були виділе ні у січні 1999р. Міністерству аг ропромислового комплексу, Ра ді міністрів Автономної Респ убліки Крим, обласним держав ним адміністраціям на фінанс ування заходів для підготовк и сільськогосподарської тех ніки до весняно-польових роб іт у 1999 році цільовим призначе нням сільськогосподарським товаровиробникам та агросер вісним підприємствам на заку півлю запасних частин і ремо нтних матеріалів та оплату п ослуг ремонтних підприємств кошти в сумі 50 млн. гривень за р ахунок резервного фонду Кабі нету Міністрів України на ум овах повернення їх до 1 жовтня 1999р.
Міністерству фінансів дор учено профінансувати зазнач ені витрати через органи Дер жавного казначейства відпов ідно до укладених угод. Викор истання коштів і їх повернен ня здійснювати на умовах, заз начених у додатку 2 цієї поста нови.
Згідно із п.п. 1, 2, 3 Умов викори стання та повернення коштів, виділених для надання фінан сової допомоги у підготовці техніки до проведення веснян о-польових робіт у 1999 році, які є додатком 2 до постанови Кабі нету Міністрів України від 10.1 2.1998р. № 1953, фінансова допомога у п ідготовці техніки до проведе ння весняно-польових робіт у 1999 році (далі - фінансова допом ога) надається сільськогоспо дарським товаровиробникам, а гротехсервісним та ремонтни м підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств. Кошт и, виділені для надання фінан сової допомоги за розподілом Мінагропрому, перераховують ся Головним управлінням Держ авного казначейства територ іальним органам Державного к азначейства та Мінагропрому відповідно до укладеної уго ди з Головним управлінням Де ржавного казначейства для де ржавних підприємств «Агроте х» і «Агролізинг», ВАТ «Украг ропромреммаш», Українського виробничого об'єднання «Агр омаш», концерну «Украгротехс ервіс» і спеціалізованих рем онтних підприємств. Мінагроп ром згідно з укладеними дого ворами перераховує виділені кошти державним вищевказани м підприємствам для централі зованої закупівлі запасних ч астин і ремонтних матеріалів , для ремонту сільськогоспод арської техніки на заводах.
Згідно із пунктами 4, 5, 7 Умов, т ериторіальні органи Державн ого казначейства на підставі рішень Ради міністрів Автон омної Республіки Крим, облде ржадміністрацій про розподі л коштів, виділених для надан ня фінансової допомоги, пере раховують їх відділенням Дер жавного казначейства у район ах. Відділення Державного ка значейства у районах на підс таві рішення райдержадмініс трації укладають угоди із сі льськогосподарськими товар овиробниками усіх форм власн ості та агротехсервісними пі дприємствами про надання і п овернення фінансової допомо ги і оплачують подані їм раху нки на запасні частини, ремон тні матеріали та послуги рем онтних підприємств. Фінансов а допомога підлягає повернен ню коштами, які надходять на є диний казначейський рахунок відділення Державного казна чейства у районі з подальшим перерахуванням їх на казнач ейський рахунок обласного уп равління Державного казначе йства. Обласне управління Де ржавного казначейства перер аховує ці кошти Головному уп равлінню Державного казначе йства на рахунок Н 35133300101 в оперу Національного банку м. Києва .
Відповідно до Закону Украї ни від 15 серпня 1997 р. «Про частко ву зміну Закону України «Про Державний бюджет України на 1997 рік» та на виконання постан ови Верховної Ради України в ід 15 серпня 1997 р. № 505 «Про інформа цію Кабінету Міністрів Украї ни про ситуацію в сільському господарстві та невідкладні заходи щодо державної підтр имки агропромислового компл ексу» на підставі постанови Кабінету Міністрів України в ід 11.09.1997р. № 1003 «Про фінансову доп омогу на проведення комплекс у робіт в осінньо-зимовий пер іод 1997/98 року» виділено на фіна нсування заходів з підготовк и до роботи в осінньо-зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врож аю 1997 року, інші невідкладні по треби Раді міністрів Автоном ної Республіки Крим, обласни м державним адміністраціям ц ільовим призначенням для сіл ьськогосподарських товаров иробників 60 млн. гривень (на ум овах повернення їх до 1 жовтня 1998 р.) за розподілом згідно з до датком. Міністерству фінансі в доручено профінансувати за значені витрати за рахунок р езервного фонду Кабінету Мін істрів України через органи Головного управління Держав ного казначейства на підстав і укладених з ними угод. Мініс терству агропромислового ко мплексу, Міністерству фінанс ів доручено у двотижневий те рмін розробити умови надання та повернення зазначених ко штів.
Колегія суддів погоджує ви сновок суду першої інстанції , що наданні УДКУ у м. Ясинуват а подання, а також акти звірки суми заборгованості, догово ри про надання фінансової до помоги, не можуть бути доказа ми, що підтверджують отриман ня СТОВ «Правда» фінансової допомоги, оскільки відповідн о до Постанови КМУ № 174, на яку п осилається орган казначейсь кої служби у своїх поданнях, з атверджений лише порядок обл іку заборгованості перед дер жавою за кредитами, залучени ми державою або під державні гарантії, бюджетними позичк ами / фінансовою допомогою.
Також, дане подання не може бути використане судом як до каз, що підтверджує факт отри мання фінансової допомоги та стан розрахунків з бюджетом , оскільки відповідно до пунк тів 6,9,10,15 постанови КМУ № 174 воно н осить лише обліковий, інформ ативний характер щодо наявно сті суми простроченої заборг ованості за кредитами, бюдже тними позичками / фінансовою допомогою перед державою.
Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні», підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні надатись під час зді йснення господарської опера ції, а якщо це неможливо - безп осередньо після закінчення.
Нормою ст. 1 вищезазначеного Закону встановлено, що перви нний документ - це документ, як ий містить відомості про гос подарську операцію та підтве рджує її здійснення.
Суд першої інстанції прави льно зазначив, що податковим органом та органом державно го казначейства не надані пе рвинні бухгалтерські та банк івські документи, зокрема, пл атіжні документи, які б підтв ердили надання позички і, від повідно, перерахування і отр имання суми бюджетної позики безпосередньо СТОВ «Правда» .
Таким чином, докази отриман ня відповідачем бюджетної по зички в сумі 4184,00 грн. в матеріа лах справи відсутні.
В зв' язку з відсутністю пе рвинних документів, які б заф іксували факт отримання держ авних позичок позивачем, суд першої інстанції обґрунтова но зазначив про відсутність в управління Державного казн ачейства у Донецькій області правових підстав вимагати в ід СТОВ «Правда» проведення розрахунків за товарно-матер іальні цінності та грошові к ошти, які були отримані сільс ькогосподарськими товарови робниками, і за які вони не про вели розрахунків.
За таких обставин суд першо ї інстанції правильно встано вив обставини справи та ухва лив судове рішення з додержа нням норм матеріального і пр оцесуального права.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростову ють.
З огляну на викладене апеля ційна скарга підлягає залише нню без задоволення, а постан ова суду першої інстанції - б ез змін.
Керуючись статтями 24, 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Ясинува тської об' єднаної державно ї податкової інспекції на по станову Донецького окружног о адміністративного суду від 17 січня 2012 року по адміністрат ивній справі №2а/0570/23136/2011- залиш ити без задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 17 січня 2012 року по адмініс тративній справі №2а/0570/23136/2011- з алишити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції набирає законної сил и з моменту проголошення і мо же бути оскаржена безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом дв адцяти днів з дня складання у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала скл адена та підписана колегією суддів 02 квітня 2012 року.
Головуючий І.Д. Компанієць
Судді В.А. Шальєва
М.В. Бишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2012 |
Оприлюднено | 05.04.2012 |
Номер документу | 22308597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні