Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 січня 2012 року Справа № 2а-12017/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді - Цицюри О .О.,
при секретарі судового зас ідання - Бойко В.В.,
за участю представників ст орін:
від позивача - державни й податковий інспектор юриди чного відділу
ОСОБА_1 , довіреність №20/10-025 від 07.07.2011,
від відповідача - голова л іквідаціної комісії-головни й бухгалтер Романова В.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у у м.Луганську адміністрати вну справу за адміністративн им позовом Краснодонської об ' єднаної державної податко вої інспекції Луганської обл асті до Комунального підприє мства Краснодонської місько ї ради «Краснодонське будіве льно-монтажне управління» пр о надання дозволу на погашен ня усієї суми податкового бо ргу в загальному розмірі 118633,67 г рн., у тому числі, з податку на д одану вартість в сумі 89981,97 грн., податку на прибуток в сумі 17646,9 6 грн., по земельному податку з юридичних осіб у сумі 9879,25 грн., комунального податку в сумі 1069,56 грн., зі збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища в сумі 55,93 грн., за рах унок майна платника податків , що перебуває в податковій за ставі, -
В С Т А Н О В И В:
21 грудня 2011 року позивач - Кра снодонська об' єднана держа вна податкова інспекція Луга нської області звернулася до Луганського окружного адмін істративного суду з адмініст ративним позовом до Комуналь ного підприємства Краснодон ської міської ради «Краснодо нське будівельно-монтажне уп равління» про надання дозвол у на погашення усієї суми под аткового боргу з податку на д одану вартість в сумі 431522,86 грн., з податку на прибуток в сумі 5 5845,76 грн., з податку на доходи фіз ичних осіб у сумі 723,29 грн., з пода тку з власників транспортних засобів в сумі 207,86 грн., по земел ьному податку в сумі 46143,73 грн., з комунального податку в сумі 3706,41 грн., зі збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища в сумі 74,69 грн., а всьо го в розмірі 538238,60 грн., за рахуно к майна платника податків, що перебуває в податковій заст аві.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач посилався на наступне.
Комунальне підприємство К раснодонської міської ради « Краснодонське будівельно-мо нтажне управління» (код ЄДРП ОУ 23490768) є платником податків і з борів та перебуває на податк овому обліку в Краснодонські й ОДПІ Луганської області.
Станом на 09.12.2011 підприємство відповідача має податкову за боргованість перед бюджетом у загальному розмірі 538238,60 грн., який складається:
- з податку на додану вартіс ть у розмірі 431522,86 грн. (основний борг-322964,14 грн., пеня-108558,72 грн.),
- з податку на прибуток у роз мірі 55845,76 грн. (основний борг-31503,89 грн., пеня-24341,87 грн.),
- з податку з доходів фізичн их осіб у розмірі 737,29 грн. (основ ний борг-716,66 грн., пеня-20,63 грн.),
- з податку з власників тран спортних засобів у озмірі 207,86 г рн. (основний борг-196,83 грн., пеня- 11,03 грн.),
- з земельного податку з юри дичних осіб смт.Краснодон у р озмірі 46143,73 грн. (основний борг-3 7255,13грн., пеня-8888,60 грн.),
- по комунальному податку в розмірі 3706,41 грн. (основний борг -2532,65 грн., пеня-1173,76 грн.),
- зі збору за забруднення на вколишнього природного сере довища в розмірі 74,69 грн. (основ ний борг-70,68 грн., пеня-4,01 грн.).
З метою погашення податков ого боргу Краснодонською ОДП І Луганської області здійсню валися заходи, передбачені З аконом України від 21.12.2000 №2181-III «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» (який був чи нним на час виникнення спірн их правовідносин та до 01.01.2011), а с аме, відповідачу були вистав лені перша податкова вимога №1/96 від 26.10.2001 та друга податкова вимога №2/206 від 12.12.2001, прийнято рі шення про стягнення коштів т а продаж інших активів платн ика податків у рахунок погаш ення його податкового боргу від 21.03.2002, проведено опис активі в, на які поширюється право по даткової застави від 07.12.2009 №23345/24-0 11. Крім цього, у 2008 році Краснодо нська ОДПІ Луганської област і зверталася до Луганського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Комунального підпри ємства Краснодонської міськ ої ради «Краснодонське будів ельно-монтажне управління» п ро примусове стягнення подат кового боргу в сумі 118633,67 грн., вк азаний позов по справі №2а-8047/08/12 70 було задоволено, ВДВС Красно донського МРУЮ Луганської об ласті відкрито виконавче про вадження. У березні 2011 року Кра снодонською ОДПІ Луганської області отримано постанову про закінчення виконавчого п ровадження, у зв' язку з прий няттям Краснодонською міськ ою радою Луганської області рішення №6/278 від 25.02.2011 про припин ення юридичної особи відпові дача шляхом ліквідації. Відп овідно до вимог п.8.3 ст.8 Закону від 21.12.2000 №2181-III «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» (який був чинним на час вини кнення спірних правовідноси н та до 01.01.2011) майно відповідача знаходиться у податковій за ставі згідно витягу з Держав ного реєстру обтяжень рухомо го майна від 28.12.2009 №25846591. У відпові дності з п.95.3 ст.95 Податкового к одексу України від 02.12.2010 №2755-VI (яки й набув чинності з 01 січня 2011 ро ку) органам державної податк ової служби надано право на з вернення до суду щодо наданн я дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за ра хунок майна платника податкі в, що перебуває у податковій з аставі. На підставі викладен ого, позивач просив суд, надат и дозвіл на погашення усієї с уми податкового боргу в зага льному розмірі 538238,60 грн., у тому числі: з податку на додану вар тість в сумі 431522,86 грн., з податку на прибуток в сумі 55845,76 грн., з по датку на доходи фізичних осі б у сумі 723,29 грн., з податку з вла сників транспортних засобів в сумі 207,86 грн., по земельному по датку в сумі 46143,73 грн., з комунал ьного податку в сумі 3706,41 грн., зі збору за забруднення навкол ишнього природного середови ща в сумі 74,69 грн., за рахунок май на платника податків - Комуна льного підприємства Краснод онської міської ради «Красно донське будівельно-монтажне управління», що перебуває в п одатковій заставі.
Представник позивача в судовому засіданні уточни в позовні вимоги та просив на дати дозвіл на погашення усі єї суми податкового боргу в м ежах суми, стягнутої постано вою Донецького апеляційного адміністративного суду від 03.04.2009 по справі №2а-8047/08/1270, в загальн ому розмірі 118633,67 грн., у тому чис лі: з податку на додану вартіс ть в сумі 89981,97 грн., податку на пр ибуток в сумі 17646,96 грн., по земел ьному податку з юридичних ос іб у сумі 9879,25 грн., комунального податку в сумі 1069,56 грн., зі збор у за забруднення навколишньо го природного середовища в с умі 55,93 грн., за рахунок майна, що перебуває у податковій заст аві відповідача - платника по датків Комунального підприє мства Краснодонської місько ї ради «Краснодонське будіве льно-монтажне управління», д ав суду пояснення, аналогічн і викладеному в уточненому п озові №769/10-015 від 17.01.2012 (а.с.205-207).
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, підтримав доводи, викладені у відзиві н а позовну заяву №2 від 11.01.2012 (а.с.201) . Зокрема, зазначив, що Краснод онською міською радою Луганс ької області 25.02.2011 прийнято ріш ення №6/277 про припинення юриди чної особи КП Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно-монтажне управлі ння» шляхом ліквідації. На да ний час на підприємстві пров одяться заходи щодо його лік відації, а саме, оцінка майна п ідприємства з метою погашенн я вимог кредиторів. Вважав, що оскільки підприємство знахо диться в стадіїї ліквідації, податковий борг не може бути стягнути першочергово, оскі льки відповідно до ст.112 Цивіл ьного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кр едиторів задовольняються у т акій черговості: у першу черг у задовільняються вимоги щод о відшкодування шкоди, завда ної каліцтвом, іншим ушкодже нням здоров' я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпеч ені заставою чи іншим способ ом; у другу чергу задовольняю ться вимоги працівників, пов ' язані з трудовмими відноси нами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелексуальної, творчо ї діяльності; у третю чергу за довольняються вимоги щодо по датків, зборів (обов' язкови х платежів); у четверту чергу з адовольняються всі інші вимо ги. Просив відмовити у задово ленні позовних вимог у повно му обсязі.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, представн ика відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувш и справу в межах заявлених по зовних вимог і наявних у мате ріалах справи доказів, оціни вши докази відповідно до вим ог ст.ст.69-72 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд дійшов висновку про обґр унтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Частиною 1 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Стаття 67 Конституції Украї ни передбачає, що кожен зобов 'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.
Відповідно до ст.6 Податково го Кодексу України від 02.12.2010 №2755- VI податком є обов' язковий, бе зумовний платіж до відповідн ого бюджету, що справляється з платників податку відпові дно до цього Кодексу.
У відповідності зі статтею 14 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
-податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);
-штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);
-пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
-податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 статт і 16 Податкового кодексу Украї ни від 02.12.2010 №2755-VI платник податкі в зобов'язаний: вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (пі дпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів (підпункт 16.1.3 пу нкту 16.1 статті 16); сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи (підпункт 16.1.4 пункт у 16.1 статті 16).
Відповідно до ст.20 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI органи державної податков ої служби мають право визнач ати у визначених цим Кодексо м випадках суми податкових т а грошових зобов'язань платн иків податків (підпункт 20.1.27 пу нкту 20.1); застосовувати до плат ників податків фінансові (шт рафні) санкції, стягувати до б юджетів та державних цільови х фондів суми грошових зобов 'язань та/або податкового бор гу у випадках, порядку та розм ірі, встановлених цим Кодекс ом, стягувати суми простроче ної заборгованості суб'єкта господарювання перед держав ою (Автономною Республікою К рим чи територіальною громад ою міста) за кредитом (позикою ), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) а бо під державну (місцеву) гара нтію, а також за кредитом з бюд жету в порядку, визначеному ц им Кодексом (підпункт 20.1.28 пунк ту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника по датків, який має податковий б орг, з рахунків у банках, обслу говуючих такого платника, на суму податкового боргу або й ого частини (пункт 20.1.18 пункту 20. 1).
Проте, у зв' язку з тим, що по датковий борг відповідача ви ник до набрання чинності Под атковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, факт наявності податк ового боргу до 01.01.2011 у відповіда ча суд встановлює за приписа ми законодавства, що було чин ним на момент виникнення под аткового боргу, а з 01.01.2011 за прип исами Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 №2755-VI.
Судом установлено, підтвер джується матеріалами справи , що відповідач - Комунальне підприємство Краснодонсько ї міської ради «Краснодонськ е будівельно-монтажне управл іння» (код ЄДРПОУ 23490768) зареєстр ований в якості суб' єкта пі дприємницької діяльності-юр идичної особи Управлінням ек ономіки і власності Краснодо нського міськвиконкому 14.06.2004 з а реєстраційним номером №25371460ю 0010510 (а.с.5), внесений до ЄДРПОУ з 12. 06.2009 (а.с.6) та взятий на податкови й облік у якості платника под атків у Краснодонській ОДПІ Луганської області.
Станом на 09.12.2011 Комунальне пі дприємство Краснодонської м іської ради «Краснодонське б удівельно-монтажне управлін ня» має податкову заборгован ість перед бюджетом у загаль ному розмірі 118633,67 грн. за наступ ними платежами:
- з податку на додану ва ртість в сумі 89981,97 грн. (у тому чи слі: основний борг-87716,31 грн.,пеня -2265,66 грн.),
- податку на прибуток в сумі 17646,96 грн. (у тому числі: осно вний борг-7556,41 грн.,пеня-10090,55 грн.),
- по земельному податк у з юридичних осіб у сумі 9879,25 гр н. (у тому числі: основний борг -9081,65 грн.,пеня-797,60 грн.),
- комунального податк у в сумі 1069,56 грн. (у тому числі: ос новний борг-938,40 грн.,пеня-131,16 грн. ),
- зі збору за забруднен ня навколишнього природного середовища в сумі 55,93 грн. (у том у числі: основний борг-47,67 грн.,п еня-8,26 грн.).
Так, постановою Луганськог о окружного адміністративно го суду від 10.11.2008 по справі №2а-8047/0 8/1270 відмовлено у задоволенні п озовних вимог Краснодонсько ї ОДПІ Луганської області до Комунального підприємства К раснодонської міської ради « Краснодонське будівельно-мо нтажне управління» про приму сове стягнення суми податков ого боргу шляхом звернення с тягнення на активи. Постанов ою Донецького апеляційного а дміністративного суду від 03.04 .2009 постанова суду першої інст анції скасована з прийняттям нової постанови, якою позов К раснодонської ОДПІ Луганськ ої області до Комунального п ідприємства Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно-монтажне управлі ння» про примусове стягнення податкового боргу в сумі 118633,67 г рн. задоволено, з останнього с тягнуто податковий борг в су мі 118633,67 грн. (а.с.208-210).
Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинс тва України обставини, встан овлені судовим рішенням в ад міністративній справі, що на брало законної сили, не доказ ується при розгляді інших сп рав, у яких беруть участь ті са мі особи або особа, щодо якої в становлено ці обставини.
На час розгляду адміністра тивної справи №2а-12017/11/1270 постано ва Донецького апеляційного а дміністративного суду від 03.04 .2009 по справі №2а-8047/08/1270 є такою, що н абрала законної сили та підл ягає виконанню.
На виконання вказаної пост анови Краснодонською ОДПІ Лу ганської області отримано ви конавчий лист, виданий 27.05.2009 Дон ецьким апеляційним адмініст ративним судом по справі №2а-80 47/08, який було пред' явлено на в иконання до Відділу державно ї виконавчої служби Краснодо нського міськрайонного упра вління юстиції Луганської об ласті, що підтверджується ко пією виконавчого листа (а.с.21).
На даний час відділом держа вної виконавчої служби Красн одонського МРУЮ Луганської о бласті виконавче провадженн я ВП№21860025 по виконанню вищезаз наченого виконавчого листа з акінчено у зв' язку з прийня ттям Краснодонською міською радою Луганської області рі шення №6/277 від 25.02.2011 про припинен ня юридичної особи боржника (а.с.20).
Однак, свої зобов' язання щ одо погашення податкового бо ргу за постановою Донецького апеляційного адміністратив ного суду від 03.04.2009 по справі №2а -8047/08/1270, відповідач не виконує, що призводить до зростання под аткової заборгованості.
До набрання чинності Подат ковим кодексом України від 02.1 2.2010 №2755-VI спеціальним законом з п итань оподаткування, який ус тановлював порядок погашенн я зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача в процедуру оскарження дій о рганів стягнення був Закон У країни від 21 грудня 2000 року № 2181-II I «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами».
Відповідно до статті 6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами » № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (який був чинним на час виникнення спі рних правовідносин та до 01.01.2011) у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму по даткового зобов'язання в уст ановлені строки, податковий орган надсилає такому платни ку податків податкові вимоги .
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетом та державними цільовими фон дами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин та до 01.01.2011), у разі коли платник подат ків не сплачує узгоджену сум у податкового зобов' язання в установлені строки, податк овий орган надсилає такому п латнику податків податкові в имоги.
6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Так, у відповідності до цієї статті Краснодонською ОДПІ Луганської області відповід ачу були виставлені перша по даткова вимога №1/96 від 26.10.2001, яка була отримана комерційним д иректором відповідача 07.11.2001 (а.с .14) та друга податкова вимога № 2/206 від 12.12.2001, яка була отримана за ступником головного бухгалт ера відповідача 19.02.2002 (а.с.15).
Даних про оскарження відпо відачем зазначених податков их вимог на час розгляду спра ви судом не встановлено, а том у вони є узгодженими та чинни ми на час розгляду справи.
21.03.2002 заступником начальника Краснодонської ОДПІ Лугансь кої області прийнято рішення №63 про застосуваня заходів по гашення податкового боргу пл атника податків - Комунальн ого підприємства Краснодонс ької міської ради «Краснодон ське будівельно-монтажне упр авління» за рахунок стягненн я його активів (а.с.16).
Відповідно до ст.89 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI (який набув чинності з 01.01.2011) п раво податкової застави вини кає у разі, зокрема несплати у строки, встановлені цим Коде ксом, суми грошового зобов' язання, самостійно визначено ї платником податків у подат ковій декларації, - з дня, що на стає за останнім днем зазнач еного строку.
З урахуванням положень ціє ї статті право податкової за стави поширюється на будь-як е майно платника податків, як е перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у д ень виникнення такого права і балансова вартість якого в ідповідає сумі податкового б оргу платника податків, крім випадків, передбачених п.89.5 ці єї статті, а також на інше майн о, на яке платник податків наб уде прав власності у майбутн ьому.
Майно, на яке поширюється пр аво податкової застави, офор млюється актом опису.
До акта опису включається л іквідне майно, яке можливо ви користати як джерело погашен ня податкового боргу.
Опис майна у податкову заст аву здійснюється на підставі рішення керівника органу де ржавної податкової служби, я ке пред' являється платнику податків, що має податковий б орг.
Акт опису майна, на яке поши рюється право податкової зас тави, складається податковим керуючим у порядку та за форм ою, що затверджені центральн им органом державної податко вої служби.
Орган державної податково ї служби зобов' язаний безоп латно зареєструвати податко ву заставу у відповідному де ржавному реєстрі.
Матеріалами справи підтве рджено знаходження майна від повідача - Комунального під приємства Краснодонської мі ської ради «Краснодонське бу дівельно-монтажне управлінн я» в податковій заставі, а сам е, витягом з Державного реєст ру обтяжень рухомого майна в ід 28.12.2009 №25846591 (а.с.17), актом опису акт ивів, на які поширюється прав о податкової застави від 07.12.2009 № 23345/24-011 (а.с.18-19).
Наявність податкового бор гу відповідача також підтвер джується обліковою карткою п латника податків станом на 12.1 2.2011 (а.с.22-28,29-30,31,32,33-37,38-39,40), податковими р озрахунками, деклараціями та податковими повідомленнями -рішеннями(41-189).
Даних про добровільну спла ту відповідачем коштів у рах унок погашення існуючого под аткового боргу в межах суми 118 633,67 грн., стягнутої постановою Донецького апеляційного адм іністративного суду від 03.04.2009 п о справі №2а-8047/08/1270, судом на час р озгляду справи не встановлен о.
Суд оцінює критично твердж ення відповідача щодо неможл ивості стягнення податковог о боргу в даній справі, у зв' я зку з знаходженням відповіда ча в стадії ліквідації, з огля ду на наступне.
Так, 25.02.2011 Краснодонською міс ькою радою Луганської област і прийнято рішення №6/277 про при пинення юридичної особи Кому нального підприємства Красн одонської міської ради «Крас нодонське будівельно-монтаж не управління» шляхом лікві дації (а.с.202).
Згідно з частиною 2 статті 104 Цивільного кодексу України ю ридична особа є такою, що прип инилася, з дня внесення до єди ного державного реєстру запи су про її припинення.
Так, з довідки з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців серії АЄ №207658, виданої стан ом на 16.12.2011, вбачається, що 22.09.2011 де ржавним реєстратором викона вчого комітету Краснодонськ ої міської ради до ЄДР внесен о запис за №17 про внесення суд ового рішення про припинення провадження у справі про бан крутство юридичної особи - Ко мунального підприємства Кра снодонської міської ради «Кр аснодонське будівельно-монт ажне управління» (а.с.195-зворот ній бік).
В матеріалах справи відомо сті щодо припинення юридично ї особи відповідача відсутні . У зв' язку з чим, відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд вирішує справ у на основі наявних в матеріа лах справи доказів.
Відповідно до п.п.41.1.1. п.41.1. ст.41 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI контролюючими орга нами, зокрема, є органи держав ної податкової служби - щодо п одатків, які справляються до бюджетів та державних цільо вих фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а т акож стосовно законодавства , контроль за дотриманням яко го покладається на органи де ржавної податкової служби.
Пунктом 41.5. ст.41 Податкового к одексу України від 02.12.2010 №2755-VI орг анами стягнення є виключно о ргани державної податкової с лужби, які уповноважені здій снювати заходи щодо забезпеч ення погашення податкового б оргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в м ежах своїх повноважень. Стяг нення податкового боргу за в иконавчими написами нотаріу сів не дозволяється.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерел ами самостійної сплати грошо вих зобов'язань або погашенн я податкового боргу платника податків є будь-які власні ко шти, у тому числі ті, що отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна, випуску цінни х паперів, зокрема корпорати вних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з ур ахуванням особливостей, визн ачених цією статтею, а також с уми надміру сплачених платеж ів до відповідних бюджетів. Д жерелами погашення податков ого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI передбачено, що орган держа вної податкової служби зверт ається до суду щодо надання д озволу на погашення усієї су ми податкового боргу за раху нок майна платника податків, що перебуває у податковій за ставі.
Рішення суду щодо надання в казаного дозволу є підставою для прийняття органом держа вної податкової служби рішен ня про погашення усієї суми п одаткового боргу. Рішення ор гану державної податкової сл ужби підписується його керів ником та скріплюється гербов ою печаткою органу державної податкової служби. Перелік в ідомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлює ться центральним органом дер жавної податкової служби.
Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем - Комунальним підприємством Краснодонської міської ради «Краснодонське будівельно-м онтажне управління» дійсно р ахується податковий борг у з агальному розмірі 118633,67 грн. (у т ому числі: з податку на додану вартість в сумі 89981,97 грн., подат ку на прибуток в сумі 17646,96 грн., п о земельному податку з юриди чних осіб у сумі 9879,25 грн., комуна льного податку в сумі 1069,56 грн., з і збору за забруднення навко лишнього природного середов ища в сумі 55,93 грн.), про який він повідомлений, однак, до тепер ішнього часу в добровільному порядку не погашений.
Суд дійшов висновку, що орга ном державної податкової слу жби при зверненні до суду з вк азаним адміністративним поз овом щодо стягнення суми под аткового боргу шляхом наданн я дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за ра хунок майна відповідача, що п еребуває у податковій застав і, дотримані вимоги пункту 95.3 с татті 95 Податкового кодексу У країни від 02.12.2010 №2755-VI, підстави дл я відмови у задоволенні позо ву відсутні, тому уточнений а дміністративний позов Красн одонської ОДПІ Луганської об ласті підлягає повному задов оленню.
Питання про розподіл судов их витрат судом не вирішуєть ся, оскільки позивач згідно і з пунктом 21 частини 1 статті 5 За кону України «Про судовий зб ір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (який набув чинності з 01.11.2011) від спла ти судового збору звільнений , а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 18 січня 2012 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Складення п останови у повному обсязі ві дкладено на 23 січня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 стат ті 167 КАС України повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної ча стин постанови в судовому за сіданні.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кр аснодонської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Луганської області до Кому нального підприємства Красн одонської міської ради «Крас нодонське будівельно-монтаж не управління» про надання д озволу на погашення усієї су ми податкового боргу в загал ьному розмірі 118633,67 грн., у тому ч ислі, з податку на додану варт ість в сумі 89981,97 грн., податку на прибуток в сумі 17646,96 грн., по зем ельному податку з юридичних осіб у сумі 9879,25 грн., комунально го податку в сумі 1069,56 грн., зі зб ору за забруднення навколишн ього природного середовища в сумі 55,93 грн., за рахунок майна п латника податків, що перебув ає в податковій заставі, задо вольнити повністю.
Надати Краснодонській об' єднаній державній податкові й інспекції Луганської облас ті дозвіл на погашення суми п одаткового боргу в розмірі 118 633 грн. 67 коп. (сто вісімнадцять тисяч шістсот тридцять три г ривні 67 копійок), у тому числі, з податку на додану вартість в сумі 89 981,97 грн. (вісмдесят дев' ять тисяч дев' ятсот вісімде сят одна гривня 97 копійок), под атку на прибуток в сумі 17 646,96 грн . (сімнадцять тисяч шістсот со рок шість гривень 96 копійок), п о земельному податку з юриди чних осіб у сумі 9 879,25 грн. (дев' ять тисяч вісімсот сімдесят дев' ять гривень 25 копійок), к омунального податку в сумі 1 06 9,56 грн.(одна тисяча шістдесят д ев' ять гривень 56 копійок), зі збору за забруднення навкол ишнього природного середови ща в сумі 55,93 грн. (п' ятдесят п' ять гривень 93 копійки), за раху нок майна Комунального підпр иємства Краснодонської місь кої ради «Краснодонське буді вельно-монтажне управління» (код ЄДРПОУ 23490768, місцезнаходже ння: 94430 Луганська область, смт. Краснодон, вулиця Красна пло ща, буд.№1), що перебуває у подат ковій заставі.
Рішення суду щодо надання в казаного дозволу є підставою для прийняття органом держа вної податкової служби рішен ня про погашення усієї суми п одаткового боргу.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складе на у повному обсязі 23 січня 2012 р оку.
< Текст >
< Резолютивна частина >
< Текст >
< Текст >
Суддя О.О. Цицюра
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2012 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21075635 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.О. Цицюра
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні