Постанова
від 12.01.2012 по справі 2а-10427/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 січня 2012 року Справа № 2а-10427/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді: Мазура Ю.Ю.,

при секретарі: Лушниковій О.С.,

за участю:

представника позивача: Курілова А.П. ,

представника відповідача: Шуст Ю.В. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «ЛІАНГА» до Державн ої податкової інспекції в Жо втневому районі у м. Луганськ у про зобов' язання відновит и дані з податку на додану вар тість в обліковій картці та п ровести взаємозалік по пені на суму 10120,43 грн.,

ВСТАНОВИВ:

02 листопада 2011 року Тов ариство з обмеженою відповід альністю «ЛІАНГА» (далі - по зивач) звернулось з позовом д о Державної податкової інспе кції в Жовтневому районі у м. Л уганську (далі - відповідач ) про зобов' язання відновит и дані з податку на додану вар тість в обліковій картці та н адати пояснення щодо їх псув ання, провести взаємозалік п о пені на суму 10120,43 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що він є платником податку на додан у вартість, про що має свідоцт во за №17148574 про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть від 14.02.2001 року. Згідно рішен ня Луганського окружного адм іністративного суду (рішення від 28.07.2011 року справа № 2а-6365/11/1270, су ддя Цицюра О.О.) позивача було зобов' язано сплатити на кор исть відповідача 10120,43 грн. пені за прострочу платежів у сфер і ЗЕД. У зв' язку з тим, що підп риємство вже два роки не прац ює, у нього не має можливості с платити цю пеню. Але нормами п п.17.1.10 п 17.1 ст.17 Податкового Кодек су України (далі - ПК Україн и) від 02.12.2010 року №2756-VI, передбачен а можливість на взаємозалік податків та зборів, пені та шт рафі, передбачених цим Кодек сом. Як з' ясувалось, відпові дач не бажає скористуватися цими нормами тому, що вважає з астосування цього пункту лиш е тоді, коли по податкам є грош ова переплата. Вищим адмініс тративним судом України приз упинено виконання судових рі шень по всім справам, які свід чать на користь позивача й вз агалі вони не розглядаються, деякі понад три роки. В обліко вій картці відповідача зовні відсутні дані про бюджетну з аборгованість з ПДВ, що свідч ить на користь позивача. У зв' язку з вищевикладеним позива ч просив суд зобов' язати ві дповідача відновити дані з П ДВ в обліковій картці позива ча та надати пояснення щодо ї х псування, а також провести в заємозалік по пені на суму 10120,4 3 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача надав відзив на заперечення відповідача, який обґрунтував тим, що стат тею 17 ПК України передбачено п раво платника податків:

- вимагати від контролюючих органів, тобто від відповіда ча, проведення перевірки від омостей та фактів, що можуть с відчити на користь платника податків (пп.17.1.8). акт звіряння р озрахунків з податку на дода ну вартість за 2009-2011 р.р.(вих.11/10-27-1 в ід 27.10.2011 року відповідачем не пі дписано);

- оскаржувати в порядку, вст ановлено ПК України, рішення , дії (бездіяльність) контролю ючих органів (посадових осіб )(пп.17.1.7). Ця норма ПК України від повідає вимогам пп.1.1 частини 1 ст.17 КАС України та ст..ст.42, 55 Кон ституції України;

- п.10.4 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР передбачен о, що контроль з нарахуванням і сплатою податку в бюджет зд ійснюють податкові органи (в ідповідач).

- податкові органи ведуть об лік платників податку, облік надходжень податків (ст..8, 10 За кону України «Про державну п одаткову службу»), тобто пода ткові органи ведуть особовий рахунок позивача - платник а ПДВ, в якому відображуються дані про надходження коштів та списання їх з рахунків;

- ст. 21 ПК України встановлює обов' язки та відповідальні сть посадових осіб відповіда ча про недопущення порушень та охоронюваних законом інте ресів підприємств, тобто поз ивача;

- ст.56 ПК України передбачено , що рішення, прийняті контрол юючим органом можуть бути ос каржені в судовому порядку (п .56.1). Ця норма ПК України відпов ідає вимогам п. 1.1 ч.1 ст.17 КАС Укр аїни. Обов' язок доведення п равомірності нарахування аб о прийняття будь-якого рішен ня контролюючим органом у су довому оскарженні встановлю ється процесуальним законом (п.56.4). Цей пункт ПК України відп овідає нормам ч.2 ст.71 КАС Украї ни: «В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову»;

- пп.2.23 та 7.1 Порядку (наказ ДПА У країни від 18.04.2008 року №226) передба чено, що при оскарженні перев ірок платником у судовому по рядку, юридичний підрозділ п ередає структурному підрозд ілу, що перевіряв платника, ко пії рішень судових органів, я кими змінені суми ПДВ. Структ урний підрозділ, який здійсн ював перевірку платника, на н аступний день після одержанн я судових рішень складає дов ідку про змінені результати перевірки платника ПДВ та ре єструє її в АС «Аудит». Рішенн я Донецького апеляційного ад міністративного суду (без ур ахування судового збору) по с правам №2а-718/08 від 24.03.2009 року на су му ПДВ 53974 грн. (експорт) та № 2а-2017/10 /1270 від 28.01.2011 року на суму ПДВ 32207 гр н. (експорт) та №2а-71/11/1270 на суму ПД В 1587, 97 грн. (придбання основних з асобів) на загальну суму 87768, 97 гр н. ніяк не відображені Відпов ідачем у обліковій картці По зивача. Згідно з актом звірян ня розрахунків, загальний бо рг з ПДВ Відповідача перед по зивачем складає 91302 грн. Також н еобхідно провести примусови й залік на наступних підстав ах. Ст. 17 ПК України передбачен о право платника податків на залік податків у порядку, вст ановленому цим кодексом (пп.17. 1.10). це право передбачено п.87.9 ст .87 гл.9 р.2 ПК України: «у разу наяв ності у платника податків по даткового боргу органи держа вної податкової служби зобов ' язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник подат ків, в рахунок погашення пода ткового боргу згідно з черго вістю його виникнення незале жно від напряму сплати, визна ченого платником податків…» та пп.14.1.175 ст.14 р.1 ПК України: «Под атковий борг-сума грошового зобов' язання…, самостійно у згодженого платником податк ів або узгодженого в порядку оскарження, але несплаченог о у встановлений цим Кодексо м строк, а також пеня, нарахова на на суму такого грошового з обов' язання); на інші права, п ередбачені законом (п.17.2). це ві дповідає п.87.2 та 87.3 ст.87 гл. 9 ПК Укр аїни. На підставі вищевиклад еного позивач просив суд зоб ов' язати відповідача відно вити данні з ПДВ в обліковій к артці та провести взаємозалі к по пені на суму 10120,43 грн.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позовн их вимог, надав суду письмові заперечення на позов, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення з' я вившихся осіб, дослідивши ма теріали справи, розглянувши справу на підставі заявленог о позову та з урахуванням над аних сторонами доказів, оцін ивши їх за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на безпосередньому, всебічно му, повному та об' єктивному дослідженні, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню з огляду на с лідуюче.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено у судо вому засіданні, позивач - То вариство з обмеженою відпові дальністю «ЛІАНГА» зареєстр оване у якості юридичної осо би виконавчим комітетом Луга нської міської ради 07.02.2001 року з а №1 382 120 0000 012021, ідентифікаційний к од юридичної особи - 13396548, місц езнаходження: 91053, Луганська об ласть, місто Луганськ, м-ко Пар хоменко будинок 33, квартира 2 (а.с.14). Крім того, відповідач перебуває на податковому об ліку у ДПІ в Жовтневому район і у м. Луганську. Згідно свідоц тва №17148574, серії НВ №36868 позивач є платником податку на додану вартість (а.с.5).

Згідно із ч. 1 ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.

Відповідно до пункту 1 статт і 17 КАС України юрисдикція адм іністративних судів поширює ться на правовідносини, що ви никають у зв'язку з здійсненн ям суб'єктом владних повнова жень владних управлінських ф ункцій, а також у в'язку з публ ічним формуванням суб'єкта в ладних повноважень шляхом ви борів або референдуму.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б'єктів владних, а саме суб'єкт владних повноважень - орган д ержавної влади, орган місцев ого самоврядування, їхня пос адова чи службова особа, інши й суб'єкт при здійсненні ним и владних управлінських фу нкцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Згідно із частинами 1 та 3 ста тті 4 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» від 04.12.1990 року №509-XII (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові адміністрації в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі підпорядковуються Держ авній податковій адміністра ції України. Спеціалізовані державні податкові інспекці ї можуть бути підпорядковані Державній податковій адміні страції України за її рішенн ям. Державні податкові інспе кції у районах, містах (крім м іст Києва та Севастополя), рай онах у містах, міжрайонні, спе ціалізовані та об'єднані дер жавні податкові інспекції пі дпорядковуються відповідни м державним податковим адмін істраціям в Автономній Респу бліці Крим, областях, містах К иєві та Севастополі. Органи д ержавної податкової служби У країни координують свою діял ьність з фінансовими органам и, органами Державного казна чейства України, органами сл ужби безпеки, внутрішніх спр ав, прокуратури, статистики, д ержавними митною та контроль но-ревізійною службами, інши ми контролюючими органами, у становами банків, а також з по датковими службами інших дер жав.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; з вико ристанням повноваження з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дії); безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України (далі - ПК України), який регу лює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вич ерпний перелік податків та з борів, що справляються в Укра їні, та порядок їх адміністру вання, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих ор ганів, повноваження і обов'яз ки їх посадових осіб під час з дійснення податкового контр олю, а також відповідальніст ь за порушення податкового з аконодавства.

Згідно пп. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 ПК Украї ни податок на додану вартіст ь - це непрямий податок, який нараховується та сплачуєтьс я відповідно до норм розділу V цього Кодексу.

Статтею 15 ПК України устано влено, що платниками податкі в визнаються фізичні особи (р езиденти і нерезиденти Укра їни), юридичні особи (резидент и і нерезиденти країни) та їх відокремлені підрозділи, як і мають, одержують (передають ) об'єкти оподаткування або пр овадять діяльність (операці ї), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або под атковими законами, і на яки х покладено обов'язок із спла ти податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платн иків податків може бути плат ником податку за одним або кі лькома податками та зборами.

Відповідно до положень ста тті 17 ПК України Платник подат ків має право:

- безоплатно отримувати в ор ганах державної податкової служби та в органах митної сл ужби, у тому числі і через мер ежу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативн о-правові акти, що їх регулю ють, порядок обліку та спла ти податків та зборів, права т а обов'язки платників подат ків, повноваження контролююч их органів та їх посадових ос іб щодо здійснення податково го контролю;

- представляти свої інтере си в контролюючих органах с амостійно, через податкового агента або уповноваженого представника;

- обирати самостійно, якщо інше не встановлено цим Код ексом, метод ведення обліку д оходів і витрат;

- користуватися податковим и пільгами за наявності підс тав у порядку, встановленому цим Кодексом;

- одержувати відстрочення, р озстрочення сплати податків або податковий кредит в поря дку і на умовах, встановлених цим Кодексом;

- бути присутнім під час про ведення перевірок, ознайомлю ватися та отримувати акти (до відки) перевірок, проведених контролюючими органами, пер ед підписанням актів (довідо к) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складени х актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подав ати контролюючому органу пис ьмові заперечення в порядку, встановленому цим Кодексом;

- оскаржувати в порядку, вст ановленому цим Кодексом, рі шення, дії (бездіяльність) ко нтролюючих органів (посадов их осіб), надані контролюючим и органами роз'яснення;

- вимагати від контролюючи х органів проведення перевір ки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь п латника податків;

- на нерозголошення контро люючим органом (посадовими о собами) відомостей про таког о платника без його письмово ї згоди та відомостей, що ста новлять конфіденційну інфор мацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час викон ання посадовими особами служ бових обов'язків, крім випадк ів, коли це прямо передбачено законами;

- на залік чи повернення на дміру сплачених, а також надм іру стягнутих сум податків т а зборів, пені, штрафів у поряд ку, встановленому цим Кодекс ом;

- повне відшкодування збитк ів (шкоди), заподіяних незако нними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановлен ому законом порядку;

- за методикою, затверджено ю Міністерством фінансів Ук раїни, вести облік тимчасови х та постійних податкових рі зниць, та використовувати д ані такого обліку для склада ння декларації з податку на п рибуток.

Платник податку має також інші права, передбачені зак оном.

Стаття 21 ПК України передба чає, обов'язки і відповідальн ість посадових осіб контролю ючих органів, а саме посадові особи контролюючих органів зобов'язані:

- дотримуватися Конституці ї України ( 254к/96-ВР ) та діяти ви ключно у відповідності з ци м Кодексом та іншими законам и України, іншими нормативни ми актами;

- забезпечувати сумлінне виконання покладених на ко нтролюючі органи функцій;

- забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відпов ідно до їх повноважень;

- не допускати порушень прав та охоронюваних законом ін тересів громадян, підприємст в, установ, організацій;

- коректно та уважно ставит ися до платників податків, їх представників та інших учас ників відносин, що виникають під час реалізації норм цьог о Кодексу та інших законів, н е принижувати їх честі та гід ності;

- не допускати розголошенн я інформації з обмеженим до ступом, що одержується, вико ристовується, зберігається п ід час реалізації функцій, по кладених на контролюючі орга ни;

- надавати органам державно ї влади та органам місцевого самоврядування на їх письмо вий запит відкриту податкову інформацію в порядку, встано вленому законом.

За невиконання або неналеж не виконання своїх обов'язкі в посадові особи контролюючи х органів несуть відповідаль ність згідно із законом. Шкод а, завдана неправомірними д іями посадових осіб контрол юючих органів, підлягає від шкодуванню за рахунок кошті в державного бюджету, передб ачених таким контролюючим ор ганам.

Відповідно до статті 6 ПК У країни, податком є обов' язк овий, безумовний платіж до ві дповідного бюджету, що справ ляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статте ю 14 ПК України:

- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в поря дку, встановленому законодав ством України; вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів; сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи; подавати на нале жним чином оформлену письмов у вимогу контролюючих органі в (у випадках, визначених зако нодавством) документи з облі ку доходів, витрат та інших по казників, пов'язаних із визна ченням об'єктів оподаткуванн я (податкових зобов'язань), пер винні документи, регістри бу хгалтерського обліку, фінанс ову звітність, інші документ и, пов'язані з обчисленням та с платою податків та зборів. У п исьмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний пер елік документів, які повинен надати платник податків, та п ідстави для їх надання; подав ати контролюючим органам інф ормацію, відомості про суми к оштів, не сплачених до бюджет у в зв'язку з отриманням подат кових пільг (суми отриманих п ільг) та напрями їх використа ння (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, в ивільнених у суб'єкта господ арювання внаслідок надання п ільги, у визначеному державо ю порядку); подавати контролю ючим органам інформацію в по рядку, у строки та в обсягах, в становлених податковим зако нодавством; виконувати зако нні вимоги контролюючих орга нів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оп одаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) п ро проведення перевірки; не п ерешкоджати законній діяльн ості посадової особи контрол юючого органу під час викона ння нею службових обов'язків та виконувати законні вимог и такої посадової особи; пові домляти контролюючим органа м за місцем обліку такого пла тника про його ліквідацію аб о реорганізацію протягом трь ох робочих днів з дня прийнят тя відповідного рішення (крі м випадків, коли обов'язок зді йснювати таке повідомлення п окладено законом на орган де ржавної реєстрації); повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця; забезпечувати збере ження документів, пов'язаних з виконанням податкового об ов'язку, протягом строків, уст ановлених цим Кодексом; допу скати посадових осіб контрол юючого органу під час провед ення ними перевірок до обсте ження приміщень, територій (к рім житла громадян), що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадка х, встановлених цим Кодексом .

Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної пода ткової служби мають право ви значати у визначених цим Код ексом випадках суми податков их та грошових зобов'язань пл атників податків (підпункт 20.1 .27 пункту 20.1); застосовувати до п латників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми грошових зо бов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та р озмірі, встановлених цим Код ексом, стягувати суми простр оченої заборгованості суб'єк та господарювання перед держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) за кредитом (позик ою), залученим державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) або під державну (місцеву) га рантію, а також за кредитом з б юджету в порядку, визначеном у цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пу нкту 20.1); звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини (пункт 20.1.18 пункт у 20.1).

Пунктом 31.1. статті 31 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI строком сплати податку та збору визнається період, що р озпочинається з моменту вини кнення податкового обов'язку платника податку із сплати к онкретного виду податку і за вершується останнім днем стр оку, протягом якого такий под аток чи збір повинен бути спл ачений у порядку, визначеном у податковим законодавством . Податок чи збір, що не був спл ачений у визначений строк, вв ажається не сплаченим своєча сно. Момент виникнення подат кового обов'язку платника по датків, у тому числі податков ого агента, визначається кал ендарною датою.

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податк ового кодексу України від 02.12.20 10 №2755-VI, крім випадків, передбаче них податковим законодавств ом, платник податків самості йно обчислює суму податковог о та/або грошового зобов' яз ання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) деклара ції або уточнюючому розрахун ку, що подається контролюючо му органу у строки, встановле ні цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI, платник податків зобов 'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаю ть за останнім днем відповід ного граничного строку, пере дбаченого цим Кодексом для п одання податкової деклараці ї, крім випадків, встановлени х цим Кодексом.

Пунктом 180.1 статті 180 ПК Україн и визначено, що для цілей опод аткування платником податку на додану вартість є:

1) будь-яка особа, що провадит ь господарську діяльність і реєструється за своїм добров ільним рішенням як платник п одатку у порядку, визначеном у статтею 183 цього розділу;

2) будь-яка особа, що зареєстр ована або підлягає реєстраці ї як платник податку;

3) будь-яка особа, що ввозить т овари на митну територію Укр аїни в обсягах, які підлягают ь оподаткуванню, та на яку пок ладається відповідальність за сплату податків у разі пер еміщення товарів через митни й кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:

особа, на яку покладається д отримання вимог митних режим ів, які передбачають повне аб о часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі пор ушення таких митних режимів, встановлених митним законод авством;

особа, яка використовує, у т ому числі при ввезенні товар ів на митну територію Україн и, податкову пільгу не за ціль овим призначенням та/або всу переч умовам чи цілям її нада ння згідно із цим Кодексом, а т акож будь-які інші особи, що ви користовують податкову піль гу, яку для них не призначено. Норми цього пункту не застос овуються до операцій з ввезе ння на митну територію Украї ни фізичними особами (громад янами) чи суб'єктами підприєм ницької діяльності, які не є п латниками податку, культурни х цінностей, зазначених у пун кті 197.7 статті 197 цього Кодексу;

4) особа, що веде облік резуль татів діяльності за договоро м про спільну діяльність без утворення юридичної особи;

5) особа - управитель майна, як а веде окремий податковий об лік з податку на додану варті сть щодо господарських опера цій, пов'язаних з використанн ям майна, що отримане в управл іння за договорами управлінн я майном.

Для цілей оподаткування го сподарські відносини між упр авителем майна з власної гос подарської діяльності та йог о діяльності з управління ма йном прирівнюються до віднос ин на основі окремих цивільн о-правових договорів;

6) особа, що проводить операц ії з постачання конфісковано го майна, знахідок, скарбів, ма йна, визнаного безхазяйним, м айна, за яким не звернувся вла сник до кінця строку зберіга ння, та майна, що за правом усп адкування чи на інших законн их підставах переходить у вл асність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 17 2 Митного кодексу України) , не залежно від того, чи досягає в она загальної суми операцій із постачання товарів/послуг , визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незал ежно від того, який режим опод аткування використовує така особа згідно із законодавст вом;

7) особа, що уповноважена вно сити податок з об'єктів опода ткування, що виникають внасл ідок поставки послуг підприє мствами залізничного трансп орту з їх основної діяльност і, що перебувають у підпорядк уванні платника податку в по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.

Приймаючи до уваги за значене вище та те, що чинним з аконодавством України перед бачено право платника податк у на залік чи повернення надм іру сплачених, а також надмір у стягнутих сум податків та з борів, пені, штрафів у порядку , встановленому ПК України су д, вважає за необхідне зобов' язати ДПІ в Жовтневому район і у м. Луганську відновити дан і з податку на додану вартіст ь в обліковій картці позивач а та провести взаємозалік по пені на суму 10120,43 грн.

Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони , яка не є суб' єктом владних п овноважень, суд присуджує вс і здійснені нею документальн о підтверджені судові витрат и з Державного бюджету Украї ни (або відповідного місцево го бюджету, якщо іншою сторон ою був орган місцевого самов рядування, його посадова чи с лужбова особа).

Керуючись статтями 2, 9 , 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги - зад овольнити.

Зобов' язати Державн у податкову інспекцію в Жовт невому районі у м. Луганську в ідновити дані з податку на до дану вартість в обліковій ка ртці Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІАНГА».

Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в Жовтневом у районі у м. Луганську провес ти взаємозалік по пені на сум у 10120,43 грн.

Стягнути на користь Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «ЛІАНГА» з Державного бюджету України судові витра ти у вигляді судового збору у розмірі 3 грн. 40 коп.

Постанова може бути о скаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, вста новленими ст. ст. 185-187 КАС Україн и.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 КАС У країни .

Повний текст постанови скл адено та підписано 16 січня 2012 р оку.

Суддя Ю.Ю. Мазур

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2012
Оприлюднено30.01.2012
Номер документу21075648
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10427/11/1270

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 24.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 24.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 10.05.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Ухвала від 13.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон Микола Михайлович

Постанова від 07.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 07.06.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 02.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні