Ухвала
від 07.12.2011 по справі 2270/7265/11
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2270/7265/11

Головуючий у 1-й інстанції : Ковальчук О.К.

Суддя-доповідач: Голота Л . О.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2011 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Голоти Л. О.

суддів: Курка О. П., Совгири Д .І.

розглянувши в порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Державної податк ової інспекції у м. Хмельниць кому на постанову Хмельницьк ого окружного адміністратив ного суду від 26 вересня 2011 року у справі за адміністративни м позовом Товариства з обмеж еною відповідальністю "ДН Тр анс" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому , Головного управління Держа вного казначейства України у Хмельницькій області про ст ягнення бюджетного відшкоду вання , -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмежено ю відповідальністю "ДН Транс " з урахуванням змінених та ут очнених позовних вимог зверн улось до суду з позовом в яком у просить визнати протиправн ою відмову державної податко вої інспекції у м. Хмельницьк ому у бюджетному відшкодуван ні ПДВ та стягнути з державно го бюджету 93339,0 грн. бюджетного відшкодування податку на до дану вартість, в тому числі за квітень 2010 року в сумі 31194,0 грн., л ипень 2010 року в сумі 31886,0 грн. і гр удень 2010 року в сумі 30259,0 грн.

Постановою Хмельницького окружного адміністративног о суду від 26 вересня 2011 року заз начений позов задоволено час тково, а саме: стягнуто з держа вного бюджету на користь тов ариства з обмеженою відповід альністю "ДН Транс" 93339,0 грн. бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість, в тому чи слі за квітень 2010 року в сумі 31194 ,0 грн., липень 2010 року в сумі 31886,0 гр н. і грудень 2010 року в сумі 30259,0 гр н.; стягнуто з державного бюдж ету на користь товариства з о бмеженою відповідальністю "Д Н Транс" судовий збір в сумі 933,4 0 грн.; в задоволенні решти поз овних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з таким суд овим рішенням ДПІ у м. Хмельни цькому подала апеляційну ска ргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інста нції та прийняти нову, якою в з адоволенні позову відмовити .

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився, н адав суду заяву в якій просит ь розгляд справи проводити в письмовому провадженні.

Представник ДПІ у м. Хмельни цькому в судове засідання не з' явився, про дату, час апеля ційного розгляду повідомляв ся завчасно та належним чино м.

Представник Головного упр авління Державного казначей ства України у Хмельницькій області в судове засідання н е з' явився, надав суду запер ечення в якому просить розгл яд справи проводити за його в ідсутності.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апе ляційної скарги та дослідивш и матеріали справи, колегія с уддів вважає, що апеляційна с карга не підлягає задоволенн ю з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ “ДН Тра нс” 07.05.2003 року зареєстроване ви конавчим комітетом Хмельниц ької міської ради (Свідоцтво про державну реєстрацію Сер ії А00 №27352). З 12.01.2003 року перебуває н а обліку як платник податків . Основними видами діяльност і позивача є: діяльність авто мобільного транспорту; оптов а торгівля, меблями, організа ція перевезення вантажів; те хнічне обслуговування та рем онт автомобілів; будівництво будівель.

У податковій декларації з П ДВ за квітень 2010 року від 19.05.2011 ро ку позивач задекларував у ря дку 25.1 декларації “ПДВ, що підл ягає бюджетному відшкодуван ню на рахунок платника в банк у” суму 31194,0 грн. та одночасно по дав заяву про повернення з де ржавного бюджету суми бюджет ного відшкодування у вказано му розмірі.

Здійснивши позапланову ви їзну перевірку з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування под атку на додану вартість на ра хунок платника податку в бан ку за квітень 2010 року, яка виник ла за рахунок від' ємного зн ачення з ПДВ, що декларувалос ь в березні 2010 року, результати якої оформлені актом №6393/23-7/32452015 в ід 15.07.2010 року, відповідач вказав неможливість підтвердження позивачеві задекларованої с уми бюджетного відшкодуванн я у зв' язку з відсутністю ма теріалів перевірок щодо підт вердження відомостей, отрима них від контрагентів позивач а у березні 2010 року (ЗАТ “Україн ський мобільний зв' язок” та ТОВ “Континент Нафто Трейд” ).

У податковій декларації з П ДВ за липень 2010 року від 20.08.2010 рок у позивач задекларував ПДВ, щ о підлягає бюджетному відшко дуванню на рахунок платника в банку, в сумі 68873,0 грн. та одноч асно подав заяву про поверне ння з державного бюджету сум и бюджетного відшкодування у вказаному розмірі.

В результаті позапланової виїзної перевірки з питань д остовірності нарахування су ми бюджетного відшкодування податку на додану вартість н а рахунок платника податку в банку за липень 2010 року, яка ви никла за рахунок від' ємного значення з ПДВ, що декларувал ось в червні 2010 року, оформлено ї актом №10614/23-7/32452015 від 02.11.2010 року, ві дповідач підтвердив заявлен у суму бюджетного відшкодува ння за липень 2010 року в сумі 36986,0 г рн. одночасно вказавши на нем ожливість підтвердження поз ивачеві задекларованої суми бюджетного відшкодування за липень 2010 року в сумі 31886,0 грн. у з в' язку з відсутністю матері алів перевірок щодо підтверд ження відомостей, отриманих від контрагентів позивача у червні 2010 року (ПП “Славутич 2005” і ТОВ “Континент Нафто Трейд ”).

У податковій декларації з П ДВ за грудень 2010 року від 20.01.2011 ро ку позивач задекларував ПДВ, що підлягає бюджетному відш кодуванню на рахунок платник а в банку, в сумі 84321,0 грн. та одно часно подав заяву про поверн ення з державного бюджету су ми бюджетного відшкодування у вказаному розмірі.

В результаті позапланової виїзної перевірки з питань д остовірності нарахування су ми бюджетного відшкодування податку на додану вартість н а рахунок платника податку в банку за грудень 2010 року, яка в иникла за рахунок від' ємног о значення з ПДВ, що декларува лось в листопаді 2010 року, оформ леної актом №1900/23-7/32452015 від 21.03.2011 рок у, відповідач підтвердив зая влену суму бюджетного відшко дування за грудень 2010 року в су мі 32500,0 грн., одночасно вказавши на неможливість підтверджен ня задекларованої позивачем суми бюджетного відшкодуван ня за грудень 2010 року в сумі 51821,0 г рн. у зв' язку з відсутністю м атеріалів перевірок щодо під твердження відомостей, отрим аних від контрагентів позива ча у листопаді 2010 року (ТОВ “Кон тинент Нафто Трейд”і ТОВ “А льянс Ойл Україна).

Таким чином, бюджетне відшк одування по податку на додан у вартість в загальній сумі 933 39,0 грн., в тому числі за квітень 2010 року в сумі 31194,0 грн., липень 2010 р оку в сумі 31886,0 грн. і грудень 2010 р оку в сумі 30259,0 грн. відповідаче м не відшкодоване.

Досліджуючи право позивач а на отримання зазначеного б юджетного відшкодування в за гальній сумі 93339,0 грн., яке виник ло за рахунок від' ємного зн ачення податку на додану вар тість, визначеного з урахува нням податкового кредиту з П ДВ, сформованого на підставі податкових накладних, випис аних ЗАТ “Український мобіль ний зв' язок”, ТОВ “Континен т Нафто Трейд”, ТОВ “Альянс Ойл Україна”і ПП “Славутич 2005”, колегією суддів встановл ено наступне.

На виконання укладених з по зивачем договорів протягом 2 010 року ТОВ “Континент Нафто Т рейд” (договір поставки №К-270 в ід 15.01.2010 року), ТОВ “Альянс Ойл Україна” (договір поставки №20/410/НП/1/12 від 21.04.2010 року) і ПП “Слав утич 2005”(договір купівлі-прод ажу №41 від 28.06.2010 року) здійснювал и щомісячні поставки позивач еві бензину та дизельного па льного, а на виконання догово ру №25-17 від 01.01.2008 року, пролонгова ного на невизначений строк, З АТ “Український мобільний зв ' язок” щомісячно надавало п озивачеві послуги мобільног о зв' язку.

Досліджуючи первинні доку менти (видаткові та податков і накладні, картки на пальне, в ідомості руху паливно-мастил ьних матеріалів, чеки про від пуск паливно-мастильних мате ріалів, шляхові листи, акти на списання пального рахунки н а оплату послуг, акти прийман ня передачі послуг зв' язку, виписки банку, тощо) підтверд жується факт поставки позива чеві пального та послуг мобі льного зв' язку зазначеними контрагентами використання в господарській діяльності цих товарів та послуг та їх оп лати позивачем.

Операції з поставки товарі в та послуг у відповідні звіт ні періоди відображені позив ачем та його контрагентами в бухгалтерському та податков ому обліку.

Також, описаними вище перев ірками (акти №6393/23-7/32452015 від 15.07.2010 рок у, №10614/23-7/32452015 від 02.11.2010 року і №1900/23-7/32452015 в ід 21.03.2011 року) встановлено, що по зивач має всі первинні докум енти, які підтверджують його взаємовідносини з контраген тами щодо придбання товарів та послуг у відповідних звіт них періодах, оплату придбан их товарів (послуг) та право на формування податкового кред иту за наслідками цих операц ій, а також той факт, що всі кон трагенти позивача, задеклару вали податкові зобов' язанн я з ПДВ в розмірах, відображен их позивачем в податковому о бліку. Отримуючи належним чи ном оформлені постачальника ми пального (послуг) податков і накладні, позивач включав д о податкового кредиту ПДВ, сп лачений в ціні придбаного то вару (послуги).

Пунктом 1.7 ст. 1 Закону № 168/97-ВР, який діяв на час існуван ня спірних відносин, встанов лено, що податковим кредитом є сума, на яку платник податку має право зменшити податков е зобов'язання звітного пері оду, визначена згідно з цим За коном.

Згідно з підпунктом 7.4 .1 цього Закону податковий кре дит звітного періоду складає ться із сум податків, сплачен их (нарахованих) платником по датку у звітному періоді у зв 'язку з придбанням товарів (ро біт, послуг), вартість яких від носиться до складу валових в итрат виробництва (обігу) та о сновних фондів чи нематеріал ьних активів, що підлягають а мортизації.

В силу пп. 11.2.1. п.11.2. ст.11 Закону № У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств”, який ді яв на час існування спірних в ідносин, датою збільшення ва лових витрат виробництва (об ігу) вважається дата, що припа дає на податковий період, про тягом якого відбувається одн а з подій, що сталася раніше: а бо дата списання коштів з бан ківських рахунків платника п одатку на оплату товарів (роб іт, послуг), а в разі їх придбан ня за готівку - день їх видач і з каси платника податку; або дата оприбуткування платник ом податку товарів, а для робі т (послуг) - дата фактичного о тримання платником податку ї х результатів.

Отже, платник податку - пок упець має право збільшити ва лові витрати після оприбутку вання товарів та зарахувати до податкового кредиту суму податку на додану вартість, п ідтверджену належним чином о формленою податковою наклад ною, яку він отримав.

Відповідно до пп. 7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону №168/97-ВР податкова на кладна є звітним податковим і одночасно розрахунковим до кументом, який складається у момент виникнення податкови х зобов' язань продавця. Под аткова накладна видається пл атником податку, який постав ляє товари (послуги) і є підста вою для нарахування податков ого кредиту (п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону № 168/97). Підпунктом 7.4.5 п.7.5. ст.7 вказа ного Закону заборонено включ ати до податкового кредиту с уми сплаченого (нарахованого ) податку у зв' язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями.

За змістом п.п. 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону №168/97-ВР лише у випадку в ідсутності податкової накла дної покупець позбавлений пр ава включення до податкового кредиту будь-яких витрат по с платі податку, інших підстав для не включення до складу по даткового кредиту витрат по сплаті податку даним пунктом не передбачено.

Як вбачається з матер іалів справи, встановлено су дом першої інстанції та знай шло своє підтвердження при а пеляційному розгляді справи , наявність у позивача податк ових накладних, оформлених з дотриманням вимог чинного з аконодавства, виданих постач альниками пального та послуг мобільного зв' язку (ЗАТ “Ук раїнський мобільний зв' язо к”, ТОВ “Континент Нафто Трей д”, ТОВ “Альянс Ойл Україн а” і ПП “Славутич 2005”), які підт верджують факт придбання тов ару та послуг від цих контраг ентів, є достатньою підставо ю для віднесення сум ПДВ, спла ченого в ціни цих товарів, до п одаткового кредиту.

Відповідно до п.п. 7.7.1, 7.7.2, 7.7.3. 7.7.4 п.7 .7 ст. 7 Закону №168/97-ВР сума податк у, що підлягає бюджетному від шкодуванню, визначається як різниця між сумою податковог о зобов'язання звітного пода ткового періоду та сумою под аткового кредиту такого звіт ного податкового періоду при її від'ємному значенні. При ць ому бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д'ємного значення, яка дорівн ює сумі податку, фактично спл аченій отримувачем товарів ( послуг) у попередніх податко вих періодах постачальникам таких товарів (послуг). Рішенн я платника податку про зарах ування належної йому суми бю джетного відшкодування відо бражається платником податк у у податковій декларації та заяві про повернення суми бю джетного відшкодування, які подаються податковому орган у і в копії органу Державного казначейства України. Анало гічні норми закладені і у п.200.1 - п.200.4 і п.200.7 ст.200 Податкового ко дексу України (надалі - ПК Ук раїни).

Прийнявши рішення пр о повернення суми відшкодува ння ПДВ, з дотриманням вимог п п.7.7.4 п.7.7. ст.7 Закону 168/97-ВР позивач подав податковому органу по даткову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодуван ня на рахунок платника в банк у.

Відповідно до положень п. 1.8 с т. 1 Закону N 168/97-ВР бюджетне відш кодування - сума, що підлягає п оверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, в изначених цим Законом.

Підпунктом 14.1.18 ст.14 ПК Україн и визначено, що бюджетне відш кодування - відшкодування ві д'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірност і сум бюджетного відшкодуван ня податку на додану вартіст ь за результатами перевірки платника, у тому числі автома тичне бюджетне відшкодуванн я у порядку та за критеріями, в изначеними у розділі V цього К одексу.

Колегією суддів встановле но, що позивач виконав вимоги Закону N 168/97-ВР та ПК України щод о формування податкового кре диту та визначення від' ємно го значення різниці між сумо ю податкового зобов' язання та сумою податкового кредит у з ПДВ та відповідно суми бюд жетного відшкодування ПДВ в сумі 93339,0 грн.

А також судом не встан овлено порушення позивачем в имог податкового законодавс тва під час формування від' ємного значення ПДВ в загаль ній сумі 93339,0 грн., заявленого ни м до бюджетного відшкодуванн я в податкових деклараціях з ПДВ за квітень 2010, липень 2010 рок у і грудень 2010 року.

Відповідно до пп.7.7.5. п.7.7. ст. 7 За кону № 168/97-ВР протягом 30 днів, на ступних за днем отримання по даткової декларації, податко вий орган проводить документ альну невиїзну перевірку (ка меральну) заявлених у ній дан их. За наявності достатніх пі дстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодуван ня було зроблено з порушення м норм податкового законодав ства, податковий орган має пр аво протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) пл атника для визначення достов ірності нарахування такого б юджетного відшкодування.

Пунктами 200.12, 200.13 ст. 200 ПК У країни визначено, що орган де ржавної податкової служби зо бов'язаний у п'ятиденний стро к після закінчення перевірки подати органу Державного ка значейства України висновок із зазначенням суми, що підля гає відшкодуванню з бюджету.

На підставі отриманого вис новку відповідного органу де ржавної податкової служби ор ган Державного казначейства України видає платнику пода тку зазначену в ньому суму бю джетного відшкодування шлях ом перерахування коштів з бю джетного рахунка на поточний банківський рахунок платник а податку в обслуговуючому б анку протягом п'яти операцій них днів після отримання вис новку органу державної подат кової служби.

Порядок відшкодуванн я податку на додану вартість затверджений спільним наказ ом Державної податкової адмі ністрації України та Державн ого казначейства України від 20.12.2010р. № 960/495, зареєстрований в Мі ністерстві юстиції України 2 9.12. 2010 р. за N 1387/18682, пунктом 2 якого пе редбачено, що податкові орга ни надають органам Державног о казначейства України висно вки про суми відшкодування п одатку на додану вартість та Реєстр висновків про суми ві дшкодування податку на додан у.

Оскільки відповідаче м не був направлений висново к до головного управління Де ржавного казначейства Украї ни з визначенням суми бюджет ного відшкодування, то відпо відно не було здійснено і сам е відшкодування.

В силу п.200.17 ст. 200 ПК Украї ни, джерелом сплати бюджетно го відшкодування (у тому числ і заборгованості бюджету) є д оходи Державного бюджету Укр аїни. Забороняється обумовлю вати або обмежувати виплату бюджетного відшкодування на явністю або відсутністю дохо дів, отриманих від цього пода тку в окремих регіонах Украї ни.

Положеннями ст.200 ПК Ук раїни визначено, що відшкоду вання сум ПДВ здійснюється о рганами Державного казначей ства України. Суми податку, не відшкодовані платникам прот ягом визначеного цією статте ю строку, вважаються заборго ваністю бюджету з відшкодува ння податку на додану вартіс ть.

Виходячи із змісту пі дпунктів 7.7.5, 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону № 16 8/97-ВР, п. 2.1-2.4 Порядку відшкодуван ня податку на додану вартіст ь (що діяли на момент зверненн я позивача до суду за захисто м порушеного права) та ст. 200 По даткового кодексу України пр аво на відшкодування податку на додану вартість є матеріа льним правом позивача, захис т якого гарантовано частиною першою ст.1 Першого протоколу до Європейської конвенції з прав людини та основних своб од, яка набрала чинності для У країни 11.09.97р. і відповідно до ст .9 Конституції України є части ною національного законодав ства.

Неправомірне позбавлення бюджетного відшкодування по датку на додану вартість пор ушило право власності позива ча, зокрема право на законне с подівання мати можливість ко ристуватися своєю власністю , отримати це відшкодування і з бюджету при відсутності з й ого боку порушень цих законі в.

За таких обставин, колегія с уддів вважає, що позовні вимо ги про стягнення з державног о бюджету задекларованого бю джетного відшкодування ПДВ у сумі ) 93339,0 грн. є обґрунтованими , підтверджені належними док азами, відповідають вимогам чинного законодавства, а том у підлягають задоволенню, а п ідстави для задоволення позо вних вимог в частині визнанн я протиправною відмови відпо відача ДПІ у м. Хмельницькому у бюджетному відшкодуванні ПДВ відсутніми, оскільки від повідно до ст.19 Конституції Ук раїни відповідач діє лише в п орядку та в межах повноважен ь, наданих йому Законом.

З підстав вищенаведеного к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної пост анови вірно встановив фактич ні обставини справи, досліди в наявні докази, надав їм нале жну оцінку та прийняв законн е і обґрунтоване рішення, з до триманням норм матеріальног о і процесуального права, а то му підстави для його скасува ння відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 та ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративн ого судочинства України, за н аслідками розгляду апеляцій ної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляц ійної інстанції має право за лишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суд у - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи т а ухвалив судове рішення з до держанням норм матеріальног о та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у м. Хмельницькому, - залишит и без задоволення, а постанов у Хмельницького окружного ад міністративного суду від 26 ве ресня 2011 року, - без змін.

Ухвала суду набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена в к асаційному порядку згідно ст 212 КАС України.

Головуючий /підпис/ Голота Л. О.

Судді /підп ис/ Курко О. П.

/підпис/ Совгира Д. І.

З оригіналом згідно:

секретар

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено31.01.2012
Номер документу21101062
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/7265/11

Ухвала від 15.06.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 21.10.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 21.10.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Голота Л. О.

Постанова від 26.09.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні