ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" січня 2012 р.
Справа № 26/5005/6009/2011
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого:
Полякова Б. М.,
суддів:
Коваленка В. М., Короткевича О.Є.
розглянувши матеріали
касаційної скарги
Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції
на постанову
та ухвалу
Дніпропетровського апеляційного господарського суду
від 08.11.2011 року
Господарського суду Дніпропетровської області від 26.09.2011 року
у справі
№ 26/5005/6009/2011
за заявою
Товариства з обмеженою відповідальністю "НПО "Корпоративно-промислова спілка", м. Дніпропетровськ
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Лега-555", м. Новомосковськ
про
Банкрутство
Представники сторін у судове засідання не з'явились.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2011 року за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "НПО "Корпоративно-промислова спілка", м. Дніпропетровськ порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лега-555",м. Новомосковськ, за правилами ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 26.09.2011 у справі № 26/5005/6009/2011 затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Лега-555", м. Новомосковськ. Ліквідовано юридичну особу –Товариства з обмеженою відповідальністю "Лега-555",м. Новомосковськ. Припинено провадження по справі №26/5005/6009/2011.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 08.11.2011 року ухвалу місцевого господарського суду від 26.09.2011 року залишено без змін.
Не погоджуючись із прийнятими у даній справі рішеннями судів попередніх інстанцій, Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція звернулась до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою у якій просить скасувати судові акти попередніх інстанцій та припинити провадження у справі, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального права, а саме положень статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Скаржник визначає своє порушене право у тому, що при ліквідації платника за скороченою процедурою інспекція була позбавлена можливості провести перевірку платника податків, що призводить до неможливості формування кредиторських вимог до боржника та невиконання функції органів державної податкової служби по контролю за правильністю обчислення та сплати податків.
Переглянувши у касаційному порядку прийняті у даній справі судові акти, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Як вбачається з матеріалів справи, та встановлено судами попередніх інстанцій ліквідатором подано до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута та заявлено клопотання про його затвердження.
Ухвала господарського суду першої інстанції мотивована тим, що відсутність активів боржника підтверджується довідками БТІ, ДАІ Інспекції державного технічного нагляду, відомостями державного земельного кадастру, а також довідками Управління Пенсійного фонду в м. Новомосковську, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві в м. Новомосковську, Новомосковського міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Новомосковського міськрайонного центру зайнятості.
Тому, за відсутністю майна, грошові вимоги кредиторів вважаються погашеними, звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, юридична особа - ліквідації і виключенню з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Пункт перший ст.5 спеціального Закону визначає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України та іншими законодавчими актами України.
Згідно частини 1 статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
За приписами частин 1, 2, 5 ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) в разі, якщо громадянин –підприємець, боржник або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що наведена норма передбачає проведення процедури банкрутства за наявності хоча б однієї з перелічених підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами, провадження у даній справі про банкрутство порушено у зв'язку із відсутністю юридичної особи за її місцезнаходженням.
Статтею 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється єдиний державний реєстр (далі –ЄДР), який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та № записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, тощо.
Відповідно до вимог ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який набув чинності з 01.07.2004 року, у ЄДР містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до вимог ч.1 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", якщо відомості, які підлягають внесенню до ЄДР були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Вказаний Закон, також, визначає порядок внесення до ЄДР записів про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, які здійснюються державним реєстратором (п.7 ст.19 вищевказаного закону).
Згідно з ч.8 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", до ЄДР внесено запис про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням.
Висновки судів попередніх інстанцій, що боржник за юридичною адресою відсутній, а його фактична адреса не відома підтверджуються матеріалами справи, зокрема Витягом з ЄДР станом на 29.04.2011 року.
Відповідно до ч.1 ст. 32 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після завершення всіх розрахунків з кредиторами, ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Проаналізувавши наведені нормативні акти, суд касаційної інстанції вважає, що дії господарського суду та ліквідатора під час проведення ліквідації та затвердження ліквідаційного балансу відповідають вимогам спеціального Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом. Доводи заявника касаційної скарги не можуть бути прийняті до уваги в зв'язку з тим, що Державна податкова інспекція була на протязі процедури банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "Лега-555",м. Новомосковськ не позбавлена можливості, в межах наданої їй законом компетенції, провести позапланову перевірку платника податків.
Колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що оскаржувані судові акти є законними та обґрунтованими, правові підстави для їх скасування відсутні.
Керуючись ст. ст. 1115, 1117, 1119-11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,
П О С Т А Н О В И В :
1. Касаційну скаргу Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції у справі №26/5005/6009/2011 залишити без задоволення.
2. Постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 08.11.2011 року та ухвалу Господарського суду Дніпропетровської області від 26.09.2011 року у справі №26/5005/6009/2011 залишити без змін.
Головуючий: Б. М. Поляков
Судді: В. М. Коваленко
О. Є. Короткевич
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2012 |
Оприлюднено | 06.02.2012 |
Номер документу | 21209261 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Короткевич O.Є.
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Камша Ніна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні