Справа № 2а-8159
2011 року
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2011 року Ялтинськ ий міський суд Автономної Ре спубліки Крим у складі: голов уючій судді Цалко А.А., при сек ретарі Єршовій Я.Ю., розглянув ши у відкритому судовому зас іданні в залі суду в м. Ялті ад міністративну справу за позо вною заявою ОСОБА_1 до Гу рзуфської селищної ради, 3-т і особи - Ялтинське управлі ння Державного комітету по з емельних ресурсах, ОСОБА_3 , про визнання протиправним рішення та скасування держав ного акту,
в с т а н о в и в:
Позивач просить суд про визнання протиправним ріше ння №39 від 28 липня 2009 року 37-ї сесі ї 5-го скликання Гурзуфсько ї селищної ради та його ска сування та про скасування де ржавного акту серії ЯИ №720309 від 23 листопада 2009 року, виданого н а імя ОСОБА_3 на земельну д ілянку, площею 0,1025 га за адресо ю: АДРЕСА_2.
Позовні вимоги мотивован і тим, що зазначеним рішенням порушується право позивача, на отримання земельної діля нки, оскільки дозвіл на склад ання проекту відводу надавав ся відповідачем на двох, на не ї та ОСОБА_3, 3-ю особу по спр аві, а затверджений проект ві дводу та наданий держакт був лише тільки ОСОБА_3., тоді я к вони є співвласниками квар тири.
Позивач та її представник у судовому засіданні підтрима ли позовні вимоги у повному о бсязі.
Представник відповідач а Гурзуфської селищної р ади у судовому засідання про ти позову заперечував, поясн ивши, що оскаржуване рішення прийняте у відповідності до діючого законодавства та у м ежах повноважень. Гурзуфсь кою селищною радою надавав ся окремий дозвіл 3-й особі, що до складання проекту відводу й на земельну ділянку, яка роз ташована за іншою адресою, як ій вона реалізувала отримавш и право власності на земельн у ділянку.
Представник 3-ї особи ОС ОБА_3 в судовому засіданні п роти позову заперечували,за тих же підстав.
Представник 3-ї особи - Ялти нського управління Державн ого комітету по земельних ре сурсах у судове засідання не з' явився, про день та час роз гляду справи повідомлений на лежним чином, причин неявки с уду не надав.
Заслухавши пояснення ст орін, їх представників, дослі дивши матеріали справи, суд в важає, що позовна заява не пі длягає задоволенню з наступн их підстав:
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кон венції про захист прав і осн овних свобод людини (Рим 4 ли стопада 1950 року), ратифікован ою Верховною радою України 17 л ипня 1997 року, кожен при виріше нні питань щодо його цивільн их прав і обов' язків або вст ановленні обґрунтованості б удь-якого кримінального обви нувачення, висунутого проти нього, має право на справедли вий і відкритий розгляд упро довж розумного строку незале жним і безстороннім судом, вс тановленим законом. Конвенці я про захист прав і основних с вобод людини є складовою час тиною загальнонаціональног о законодавства України.
Згідно ст. 55 Конституції Укр аїни права свободи громадян захищаються судом.
Це означає, що суд не може відмовити у правосудді, якщо громадянин України, іноземе ць, особа без громадянства вв ажають, що їх права і свободи п орушені або порушаються, ств орено або створюються перешк оди для їх реалізації, або ма ють місце інші ущемлення пра в та свобод.
Положення Конвенції та К онституції України з цього п итання відтворені в ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України про завдання адміністративного судочинс тва.
Відповідно до ст. 2 ч. 3 КАС Ук раїни у справах щодо оскарже ння рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вон и, зокрема, обґрунтовано, тобт о з урахуванням усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено), з д отриманням принципу рівност і перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінац ії та інше.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Повноваження органів міс цевого самоврядування в галу зі земельних відносин визнач ено главою 2 Земельного кодек су України. Так, згідно із ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, се лищних, міських рад у галузі з емельних відносин на територ ії сіл, селищ, міст належить пр аво розпорядження землями те риторіальних громад; передач а земельних ділянок комуналь ної власності у власність гр омадян та юридичних осіб від повідно до цього Кодексу, а та кож надання земельних діляно к у користування із земель ко мунальної власності відпові дно до цього Кодексу.
Відповідно до ст. ст. 26, 33 Закон у України «Про місцеве самов рядування в Україні» виключн ою компетенцією сільських, с елищних та міських рад є врег улювання земельних правовід носин, зокрема, до яких віднос иться надання під забудову т а для інших потреб земель, що п еребувають у власності терит оріальних громад.
Відповідно до вимог ст.116 ЗК У країни, громадяни і юридичні особи здобувають право влас ності й права користування з емельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень.
В силу ст. 321 ЦК України прав о власності є непорушним. Ніх то не може бути протиправно п озбавлений цього права чи об межений у його здійсненні. Ос оба може бути позбавлена пра ва власності або обмежена у й ого здійсненні лише у випадк ах і в порядку , встановлених з аконом.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 і ОСОБА_3, яка післ я реєстрації шлюбу взяла прі звище ОСОБА_3, 3-тя особа по справі, є співвласниками ква ртири АДРЕСА_1 в м. Ялта, на підставі свідоцтва про право власності від 03 серпня 1994 року що підтверджується довідкою БТІ ( а.с. 11).
Рішенням 23-ї сесії 24-го склик ання Гурзуфської селищн ої ради від 30 грудня 2003 року №13 ОСОБА_1 і ОСОБА_3 був нада ний дозвіл на складання прое кту відводу земельної ділянк и, орієнтовною площею 0,11 га у су місну власність для будівниц тва та обслуговування житлов ого будинку та господарських споруд з земель Гурзуфсько ї селищної ради за адресою: АДРЕСА_1. ( а.с. 10).
Ніяких дій щодо реалізації цього рішення та складання п роекту відводу позивачкою не здійснювалось, що нею у судов ому засіданні не заперечувал ось.
18 травня 2005 року Гурзуфські й селищний голова надіслав на адресу ОСОБА_3 і ОСОБ А_1 лист про те, що у відповід ності до ст. 89 ЗК України співв ласниками можуть бути тільки всі мешканці будинку, тому во ни змушені скасувати зазначе не рішення. Копію цього листа , як доказ надав представник ОСОБА_3 ( а.с. 88) позивачка пояс нила в судовому засіданні, ць ого листа вона не отримувала , але ж і ніяких дій, щодо реалі зації цього рішення не прийм ала.
11 грудня 2006 року ОСОБА_3 зв ернулась до Гурзуфської селищної ради із заявою про н адання дозволу на складання проекту відводу та надання у власність земельної ділянк и, площею 0,15 га для будівництва та обслуговування житлового будинку за адресою: АДРЕСА _2 на землях Гурзуфської селищної ради.(а.с.68)
Рішенням 14-ї сесії 5-го склика ння Гурзуфської селищно ї ради №33 від 27 квітня 2007 року О СОБА_3 надано дозвіл на скла дання проекту відводу земель ної ділянки, площею 0,15 га для б удівництва та обслуговуванн я житлового будинку за адрес ою: АДРЕСА_2 на землях Гу рзуфської селищної ради.
Після чого ОСОБА_3 отрим ала всі необхідні узгодження та розробила проект відводу , який був досліджений судом.
Рішенням 17 сесії 5-го скликан ня Гурзуфської селищної ради №39 від 28 липня 2009 року ОСО БА_3 був затверджений проек т відводу земельної ділянки та передано у власність земе льну ділянку (кадастровий но мер 0111946800:05:001:0355) для будівництва т а обслуговування житлового б удинку, господарських споруд за адресою: АДРЕСА_2, площе ю 0,1025 га з земель Гурзуфської селищної ради не переданих у власність, та не наданих у п остійне користування у межах населеного пункту смт. Красн окаменка» ( а.с.69-71)
23 листопада 2009 року ОСОБА_3 на підставі цього рішення от римала державний акт серії Я И №720309 на право власності на зе мельну ділянку, площею 0,1025 га з а адресою: АДРЕСА_2
Таким чином, суд приходить до висновку, що доводи позива ча про те, що проект відводу бу в затверджений та наданий де ржавний акт ОСОБА_3 на зем ельну ділянку, дозвіл на скла дання проекту відводу, щодо я кої надавався на них двох, сп ростовуються вище викладени ми обставинами. ОСОБА_3 пр оект відводу земельної ділян ки складався, на підставі інш ого рішення та за іншою адрес ою, та за її обистим звернення м.
А отже, оскільки доводи поз ивача про порушення її прав н а отримання земельної ділянк и, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, ніяких дій, щодо от римання якої позивачкою взаг алі не здійснювалось, всі ці д оводи спростовуються вищеви кладеними доказами, то її вим оги не обґрунтовані та не зас новані на законі.
А відповідно до Конституц ії і законам України - захис ту та відновленню підлягає л ише законне порушене право.
Усі інші доводи позивача не мають правового значення для вирішення дійсного спор у по суті.
Перевіривши у судовому зас іданні вищенаведені обстав ини,надані доказі,суд вважає , що оскаржуване рішення Гу рзуфської селищної ради с лід визнати таким, що прийнят о без порушень чинного закон одавства, в межах компетенці ї, з дотриманням встановлено го порядку, та не порушує прав позивача, й відповідно й відс утні будь-які підстави для ви знання недійсним державного акту про право власності на з емлю виданого на підставі ць ого рішення. Тому у задоволен і позовних вимог необхідно відмовити у повному обсязі .
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 19, 55 Консти туції України, ст. 81, 116, 119 Земельн ого кодексу України, ст. 321 Циві льного кодексу України, ст. 26, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування», ст. ст. 2, 3, 6, 9, 17, 7 2, 160-163 Кодексу адміністративно го судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
В адміністративному поз ові ОСОБА_1 до Гурзуфськ ої селищної ради про визнан ня протиправним рішення №39 в ід 28 липня 2009 року 37-ї сесії 5-го ск ликання Гурзуфської сел ищної ради та його скасуванн я та про скасування державно го акту серії ЯИ №720309 від 23 листо пада 2009 року, виданого на імя ОСОБА_3 на земельну ділянку , площею 0,1025 га за адресою: АДР ЕСА_2 - відмовити.
Постанова суду може бу ти оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольськог о апеляційного адміністрат ивного суду через Ялтинський міський суд в порядку та стро ки, передбачені ст. 186 Кодексу а дміністративного судочинст ва України .
СУДДЯ (підпис) з ори гіналом згідно.
Постанова не набрала закон ної сили.
Суддя - Секретар
Суд | Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2012 |
Номер документу | 21277169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Цалко А.А.
Адміністративне
Бахчисарайський районний суд Автономної Республіки Крим
Янін І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні