Постанова
від 16.10.2006 по справі 11/252-06-7410а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/252-06-7410А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"16" жовтня 2006 р.м. ОдесаСправа  № 11/252-06-7410А

11 год. 40 хв.

Господарський суд Одеської області у складі:

Суддя:                          Власова С.Г.

При секретарі:           Язикова О.М.

За участю представників сторін:

від прокуратури: Рожкова Ю.О.(за посвідченням);

від позивача: Кіндяк Н.В., Одинцова Л.М. (за довіреністю);

від відповідача: не з'явився;

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом  Прокурора м. Ізмаїла Одеської області в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду  соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю „Медфарм” про стягнення 1790,91 грн., -

ВСТАНОВИВ: 25.07.2006 р. за вх. № 9003 Прокурор м. Ізмаїла Одеської області в інтересах держави в особі Одеське обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів (далі –Позивач) звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю „Медфарм” про стягнення адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році в сумі 1790,91 грн.

Позивач на позовних вимогах наполягає, 14.08.2006 р. за вх. № 17295 надав пояснення у справі, 14.08.2006 р. за вх. № 17294 уточнив позовні вимоги, 19.09.2006 р. за вх. № 20255 остаточно уточнив позовні вимоги та просить суд стягнути з Відповідача адміністративно-господарські санкції у розмірі 1790,91 грн. та пеню у розмірі 34,92 грн.

Ухвалою від 22.09.2006 р. провадження у справі було зупинено за клопотанням позивача, у зв'язку з необхідністю витребувати у Ізмаїльського міського центру зайнятості доказів Подання Відповідачем звітів про наявність Вільних робочих місць та потребу в працівниках за 2005 р. за формою №3-ПН.

16.10.2006 р. за вх. № 22633 до господарського суду Одеської області надійшла відповідь Ізмаїльського міськрайонного центру зайнятості.

Ухвалою суду від 16.10.2006 р. провадження у справі поновлено.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх. № 17301 від 14.08.2006 р.)

Розглянувши матеріали справи суд встановив:

Позивач, посилаючись на приписи ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, згідно з якими підприємства, установи, організації (незалежно від форм власності і господарювання), де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом (4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця), зобов'язані щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Позивач зазначає, що згідно Звіту Відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік,  середньооблікова чисельність штатних працівників підприємства у 2005 році склала 11 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, Відповідач повинен був створити 1 робоче місце, але фактично не створив жодного.

Відповідно до відповіді Ізмаїльського міськрайонного центру зайнятості (№ 661 від 03.05.2006 р.) Відповідач надавав центру зайнятості у 2005 р. звіти за формою № 3-ПН про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) на потребу в працівниках, а саме: 28.01.2005 р., 08.11.2005 р., 29.11.2005 р. та 27.12.2005 р.

Відповідно до листа Управління праці та соціального захисту населення Ізмаїльської міської ради № 1170/02 від 04.05.2006 р. Відповідач у 2005 році не зверталось з приводу залучення представників Управління для участі у роботі комісії для проведення атестації робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

З наданого Позивачем розрахунку вбачається, що сума адміністративно-господарськіх санкцій, які Відповідач мав сплатити, складає 1790,91 грн. за 1 нестворене робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів у 2005 році.

За несвоєчасну сплату Відповідачем адміністративно-господарських санкцій Позивачем нараховано Відповідачу пеню у розмірі 34,92 грн.

Відповідач проти позовних вимог заперечує (відзив на позовну заяву, вх. № 17301 від 14.08.2006 р.) та вказує, що ним було зроблено робоче місце для працевлаштування інваліда, про що інформувався Ізмаїльський міський центр зайнятості. Відповідач також вказує, що ним надавались звіти за формою № 3-ПН до Ізмаїльського міського центру зайнятості, але у 2005 р. інваліди до підприємства не звертались та не направлялись центром зайнятості.

Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи  норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.

Орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, фактично є позивачем у справах, порушених за позовною заявою прокурора.

Згідно Указу Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади” №1573/99 від 15.12.99 р. та Додатку до нього, Міністерство праці та соціальної політики України віднесено до центральних органів виконавчої влади.

Відповідно до пунктів 1,15 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів затвердженого постановою КМУ від 26.09.02 р. № 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому, а також має статус юридичної особи. Одним із покладених на нього завдань є здійснення контролю за своєчасним перерахуванням сум  штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Порядок сплати підприємствами, установами  і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду  соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затверджений постановою  Кабінету  Міністрів України від 28.12.01 р. № 1767.

Відповідно до пункту 11 вищевказаного Порядку, у разі несплати  штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів для їх стягнення у судовому порядку.

Статтями 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” встановлено, що підприємства, установи, організації (незалежно від форм власності і господарювання), де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, зобов'язані щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі  середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Статтею 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”  встановлено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів.

Згідно з п. 10 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 р. № 314, із змінами і доповненнями, (далі - Положення) працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими Радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.

Відповідно до п. 5 Положення підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Таким чином, на підприємства покладається обов'язок зі створення за власні кошти у межах доведеного нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (п. 14 Положення). При цьому, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда (п. 3 Положення).

Аналіз зазначених положень Закону дає підстави для висновку про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця. Такий обов'язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в ч. 1 ст. 18 Закону.

Як вбачається з матеріалів справи директор ТОВ „Медфарм” видав приказ № 4 від 31.01.2005 р. (а.с.23), яким наказав створити на підприємстві робоче місце (фармацевту в аптеці ТОВ „Медфарм”) для працевлаштування інваліда 3-ої групи. Відповідач інформував Позивача  шляхом надання  Звітів за Формою № 3-ПН, про що свідчить лист Ізмаїльського міськрайонного центру зайнятості від 13.10.2006 р. № 1384, а саме: 28.01.2005 р., 28.02.2005 р., 28.03.2005 р., 28.10.2005 р., 28.11.2005 р., 28.12.2005 р. про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках.

Органи перелічені в ст. 18 Закону в 2005 році, інвалідів, для працевлаштування на підприємство Відповідача, не направляли та інваліди не зверталися з цього питання до Відповідача безпосередньо.

Наведене свідчить про те, що Відповідачем у 2005 році було створене одне робоче місце для працевлаштування інваліда, про що Відповідач інформував Ізмаїльський міський центр зайнятості, але органи зазначені в ст. 18 Закону в 2005 р., інвалідів для працевлаштування на підприємство Відповідача не направляли, внаслідок чого вони і не були працевлаштовані.

За приписами ст. 71 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на викладене з урахуванням  усіх обставин справи, суд вважає, що позовні  вимоги Прокурора м. Ізмаїла в інтересах держави в особі Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Медфарм” штрафних санкцій за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2005 році у розмірі  1790,91 грн. та пені у розмірі 34,92 грн. необґрунтовані, не підтверджені наданими суду матеріалами, отже задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 87, 89, 94, п. 6 Перехідних положень, ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

1.          В позові відмовити.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                               Власова С.Г.

Постанову складено у повному обсязі 20.10.2006 р.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу212978
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/252-06-7410а

Постанова від 14.12.2006

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Постанова від 16.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Власова С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні