Рішення
від 29.12.2011 по справі 5019/975/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5019/975/11

   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 33013 , м. Рівне,  вул. Набережна, 26А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 РІШЕННЯ  

    

"29" грудня 2011 р.                                                                            Справа  № 5019/975/11

За позовом                      Корецька міська рада                         

до відповідача              Корецька районна рада

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача    Корецька районна державна  адміністрація  

про визнання недійсним рішення Корецької районної ради   

 Суддя  Бережнюк В.В.

Представники:

Від позивача :  Дмитрук Л.М.,Свінціцький В.А.,    

Від відповідача :   не з'явився   

Від третьої особи :   не з'явився

СУТЬ СПОРУ: Корецька міська рада у травні 2011 року звернулася до господарського суду Рівненської області із позовом до Корецької районної ради про визнання недійсним рішення Корецької районної ради №277 від 22.03.2006 р. в частині пункту 1 «Будинок школярів»розділу «Освіта», п.1 «Виробнича база комбінату комунальних послуг», п.3 «Корецькі ринки»розділу «Інші»додатку до вказаного рішення Корецької районної ради.

Ухвалою господарського суду Рівненської області від 12.05.2011 р. було порушено провадження у справі № 5019/975/11 (арк.с.1).

У подальшому ухвалою від 25.05.2011 р. провадження у справі  № 5019/975/11 припинено на підставі пункту 1 частини 1 статті 80 ГПК України (арк.с.32-33).

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 08.07.2011 р. ухвалу господарського суду Рівненської області від 25.05.2011 р. про припинення провадження у справі  № 5019/975/11 скасовано, справу передано на розгляд до господарського суду Рівненської області (арк.с.56-61).

Постановою Вищого господарського суду України від 04.10.2011 р. постанову РАГС від 08.07.2011 р. залишено без змін (арк.с.87-92).

Розпорядженням голови господарського суду Рівненської області від 20.10.2011 року  призначено повторний автоматичний розподіл справи № 5019/975/11.

Ухвалою господарського суду Рівненської області від 21.10.2011 р. справу № 5019/975/11 прийнято до розгляду у новому складі суду та призначено до слухання в судовому засіданні 10.11.2011 р. (арк.с.94).  

Під час нового розгляду ухвалою господарського суду Рівненської області від 10.11.2011 р. до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено Корецьку районну адміністрацію.

Представники відповідача та третьої особи в судове засідання 29.12.2011 р. не з'явилися Поряд з цим повторно подали клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю забезпечити участь представника у судове засідання. Клопотання про відкладення розгляду справи відхилені судом з огляду на таке. Тимчасова відсутність представника не може слугувати підставою для відкладення вирішення господарського спору, оскільки коло представників сторін в господарському судочинстві не обмежено нормами чинного законодавства; крім того, в справі відсутні докази, які б стверджували створення господарським судом перешкод щодо участі в справі інших представників відповідача та третьої особи, приміром штатних працівників Корецької районної ради та Корецької районної державної адміністрації, керівника або адвоката тощо. Окрім цього, розгляд справи було двічі відкладено за аналогічними клопотаннями відповідача та третьої особи. Ухвалами суду про відкладення розгляду справи не було визнано явку сторін в судове засідання обов'язковою. Також слід зазначити, що передбачений ст.69 ГПК України двохмісячний строк розгляду спору закінчився 19 грудня 2011 року, тому ухвалою суду від 02.12.2011 р. строк розгляду спору було продовжено на п'ятнадцять днів на підставі ч.3 ст.69 ГПК України. Отже, вбачається, що останнім днем строку розгляду справи є 03 січня 2012 року. Дана обставина також унеможливлює відкладення розгляду справи №5019/975/11.

Зважаючи на наведене суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи відповідно до ст. 75 ГПК України за наявними у ній матеріалами.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Корецькою районною радою 22.02.2011 року прийнято рішення № 64 «Про затвердження переліку об'єктів спільної власності територіальних громад Корецького району». Корецькій міській раді в процесі підготовки позову про часткове оскарження зазначеного рішення стало відомо про існування рішення Корецької районної ради від 22.03.2006 р. №277, яке також порушує права територіальної громади м.Корець. При цьому рішення №277 від 22.03.2006 р. до відома Корецької міської ради не доводилося, в засобах масової інформації не публікувалося і будь-яких дій по його виконанню не проводилося. Так, зазначеними рішеннями Корецької районної ради до спільної власності територіальних громад Корецького району віднесено, зокрема, «Будинок школярів»розділу «Освіта», «Виробнича база комбінату комунальних підприємств»та «Корецькі ринки»розділу «Інші». Проте, приміщення будинку школярів за адресою: м.Корець, вул.Київська, 71 на сьогоднішній день не існує, так як рішенням № 347 Корецької міської ради вказане приміщення передано під влаштування гуртожитку для загальноосвітнього ліцею. Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 15.08.2005 р. право власності на дану будівлю зареєстровано за Корецькою міською радою.

Рішенням Корецької районної ради від 24.03.1994р. № 207 «Виробнича база комбінату комунальних послуг»передана в управління Корецькій міській раді. А тому на підставі п.10 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»зазначене майно є власністю територіальної громади м.Корець.

Комплекс «Корецькі ринки»знаходиться за адресою: вул.Київська, 78 та вул.Коновальця, 24 у м.Корець та складається із земельних ділянок та нерухомого майна (м'ясного та молочного павільйонів). Згідно свідоцтва про право власності від 25.02.2004 р. м'ясний павільйон (вул.Коновальця, 24) належить Корецькій міській раді.  Згідно свідоцтва про право власності від 25.04.2004 р. 1/2 молочного павільйону (вул.Коновальця, 24) належить Корецькій міській раді, інша частина належить сільськогосподарському виробничому кооперативу «Головниця».   Рішенням Корецької міської ради від 05.05.2011р. № 424 земельна ділянка по вул.Київська, буд.78 в м.Корець надана в постійне користування комунальному підприємству «Добробут»Корецької міської ради для обслуговування ринків, про що видано державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 262685 від 28.12.2011 р.

Відтак, всі спірні об'єкти є комунальною власністю територіальної громади м.Корець, а тому рішення Корецької районної ради №277 від 22.03.2006 р. в частині віднесення спірних об'єктів до спільної власності територіальних громад Корецького району  є безпідставним. Тому позивач просить позов задоволити.

Відповідач –Корецька районна рада надала відзив на позов, у якому позовні вимоги заперечує. Вказує, що до 04.11.1992 р. всі спірні об'єкти перебували у комунальній власності області. Рішенням Рівненської обласної ради від 04.11.1992 р. № 176 дані об'єкти передано до спільної власності територіальних громад Корецького району. У період з 04.11.1992 р. будинок школярів і комбінат комунальних підприємств до міської комунальної власності не передавалися. «Корецькі ринки», розташовані по вул.Є.Коновальця, 24 та вул.Київській, 78 в м.Корець, до 21.02.1992 р. перебували у власності Рівненського обласного об'єднання колгоспних ринків, а після ліквідації якого передані Корецькій районній раді. Рішенням Корецької районної ради від 21.07.1992 р. № 142 «Корецькі ринки»передано в управління Корецької районної державної адміністрації. Рішеннями Корецької районної ради від 30.03.1995 р. № 52, від 26.06.2001 р. № 144, від 17.04.2003 р. № 89, від 22.03.2006 р. № 277, від 23.09.2010р. № 510 та від 22.02.2011 р. № 64 спірні об'єкти затверджувалися у складі переліку об'єктів спільної власності територіальних громад Корецького району. Дані рішення на сьогоднішній день є чинними. При цьому оспорювані рішення Корецької районної ради приймалися відповідно до звернень Корецької РДА у відповідності зі ст.ст.13, 15, 19 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». За наведених обставин відповідач в позові відмовити.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача –Корецька райдержадміністрація письмових пояснень, заперечень по суті позовних вимог до суду не подала, окрім клопотань про залучення до участі у справі в якості третьої особи.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача, вивчивши подані ними письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, місцевий господарський суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення.

При винесенні рішення суд

ВСТАНОВИВ

22 березня 2006 року рішенням Корецької районної ради №277 затверджено перелік об'єктів спільної власності територіальних громад Корецького району, до якого, зокрема, віднесено:

- п.1 «Будинок школярів»розділу «Освіта», що розташований за адресою: вул.Київська, 71, м.Корець;

- п.1 «Виробнича база комбінату комунальних підприємств»розділ «Інші», що розташована за адресою: вул.Радянська, 20, м.Корець;

- п.3 «Корецькі ринки»розділ «Інші», що розташовані по адресі: вул.Коновальця, 24 та вул.Київська, 78, м.Корець (арк.с.10-11).

24 жовтня 2001 року Корецька міська рада, розглянувши лист-прохання батьківського, учнівського та педагогічного колективів загальноосвітнього ліцею, клопотань райдержадміністрації та начальника обласного управління освіти і науки, прийняла рішення  №347 про передачу Корецькому відділу освіти райдержадміністрації в оренду строком на 5 років приміщення, яке знаходиться за адресою м.Корець, вул.Київська, 71, під влаштування гуртожитку для учнів загальноосвітнього ліцею та частину приміщення дитячого садка «Ромашка»(корпус №4 перший та другий поверхи) площею 601,3 кв.м під влаштування Будинку школярів (арк.с.12).

Відповідно до ст.35 ГПК України, факти, встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори), за винятком встановлених рішенням третейського суду, під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.

Так, рішенням господарського суду Рівненської області від 27.01.2004 р. у справі № 10/375 за позовом Корецької міської ради до Корецької районної ради про визнання недійсним рішення № 144 від 26.06.2001 р. встановлено: «Щодо факту перепрофілювання приміщення за адресою вул.Київська, 71 під гуртожиток, то він підтверджується технічним паспортом на громадський будинок, виданим Рівненським обласним бюро технічної інвентаризації 25 вересня 2003 року. Будинок школярів розміщений в приміщенні дитячого садка «Ромашка»(частина першого та другого поверхів) за адресою м.Корець, вул.Київська, 58а. Рішення Корецької міської ради № 347 від 24 жовтня 2001 року є на момент розгляду справи чинним, у встановленому порядку не оспорювалося»(арк.с.13-16).

Відтак, рішенням господарського суду Рівненської області від 27.01.2004 р. у справі №10/375 встановлено факт знаходження по вул.Київській, 71 в м.Корець гуртожитку для учнів загальноосвітнього ліцею.

Відповідачем не подано доказів перепрофілювання у період з січня 2004 року по теперішній час гуртожитку по вул.Київська, 71 в м.Корець на Будинок школярів.

Відповідно до п.1.7 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 7 лютого 2002 р. № 7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28 січня 2003 р. N 6/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2002 р. за N 157/6445, реєстр прав власності на нерухоме майно (далі - Реєстр прав) є інформаційною системою, яка містить відомості про зареєстровані права власності, суб'єктів прав, об'єкти нерухомого майна, правовстановлювальні документи, на підставі яких здійснено реєстрацію прав власності.

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 01.06.2005 р. серія ЯЯЯ №018712 приміщення гуртожитку по вул.Київська, 71 в м.Корець належить на праві комунальної власності Корецькій міській раді на підставі рішення виконавчого комітету Корецької міської ради від 25.05.2005р. № 174 (арк.с.23).

Рішення виконавчого комітету Корецької міської ради від 25.05.2005р. № 174  на момент розгляду даної справи є чинним.

Відповідно до част.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.32 част.1 ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішується питання надання згоди на передачу об'єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності.

Отже, станом на день розгляду справи приміщення гуртожитку по вул.Київській, 71 в м.Корець є комунальною власністю територіальної громади м.Корець, а тому рішення Корецької районної ради №277 від 22.03.2006 р. в частині віднесення  «Будинок школярів»розділу «Освіта»до об'єктів спільної власності територіальних громад підлягає визнанню недійсним.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 1991 року № 311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)»встановлено, що:

- розмежування майна між власністю областей, міст Києва та Севастополя і власністю районів, міст обласного підпорядкування, районів міст Києва та Севастополя провадиться облвиконкомами, Київським і Севастопольським міськвиконкомами з участю виконкомів нижчестоящих Рад народних депутатів;

- розмежування майна між власністю районів, міст обласного підпорядкування та власністю інших адміністративно-територіальних одиниць провадиться виконкомами районних і міських Рад народних депутатів з участю виконкомів районних у містах, міських районного підпорядкування, селищних і сільських Рад народних депутатів.

Рішенням Рівненської обласної ради народних депутатів від 04.11.1992 р. №176 запропоновано обласній державній адміністрації оформити передачу майна комунальної власності області у комунальну власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць, зокрема, по Корецькому району –виробниче управління комунального господарства м.Корець. При цьому зазначеним рішенням ні «Будинок школяра», ні «Корецькі ринки»у комунальну власність Корецької районної ради не передавалися (арк.с.105).

Рішенням Корецької районної ради народних депутатів від 24.03.1994 р. № 207 Корецьке виробниче управління комунального господарства передано в управління Корецькій міській раді (арк.с.12а).

Відповідно до ст.31 Закону України «Про власність»(в редакції станом на 24.03.1994 р.), до державної власності в Україні належать загально-державна (республіканська) власність і власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальна власність).

Згідно з част.2 ст.32 Закону України «Про власність»(в редакції станом на 24.03.1994р.), суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів.

У відповідності до част.1 ст.33 Закону України «Про власність»(в редакції станом на 24.03.1994р.), управління державним майном від імені народу (населення адміністративно-територіальної одиниці) здійснює відповідно Верховна Рада України і місцеві Ради народних депутатів України, а також уповноважені ними державні органи.  

Майно, що є державною власністю і закріплене за державною установою (організацією), яка перебуває на державному бюджеті, належить їй на праві оперативного управління (част.1 ст.39 Закону України «Про власність»(в редакції станом на 24.03.1994р.).

Тобто ст.39 Закону України «Про власність» регламентувалося поняття «оперативного управління»майном державної установи.

Відповідно до част.1 ст.137 Господарського кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2004 р., правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).

Отже, зважаючи на зазначене вище, суд відхиляє твердження відповідача Корецької районної ради про те, що рішенням ради від 24.03.1994 р. № 207 Корецьке виробниче управління комунального господарства було передано Корецькій міській раді не у власність, а в оперативне управління, оскільки поняття «оперативного управління»законодавчо закріплено з 01.01.2004р., тобто з набранням чинності Господарським кодексом України.

Відповідно до п.10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від  21 травня 1997 року № 280/97-ВР, який набрав чинності 12.06.1997 р., з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Оскільки Корецьке виробниче управління комунального господарства передано в управління Корецькій міській раді  рішенням Корецької районної ради народних депутатів від 24.03.1994 р. № 207, тобто до прийняття Конституції України 28 червня 1996 року, тому на підставі п.10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»виробнича база комбінату комунальних послуг є власністю Корецької міської ради. Відповідно рішення Корецької районної ради №277 від 22.03.2006 р. в частині віднесення  «Виробнича база комбінату комунальних послуг»розділу «Інші»до об'єктів спільної власності територіальних громад слід визнати недійсним.

Сторонами визнається, що комплекс «Корецькі ринки»складається із двох ринків, що знаходяться за адресами: вул.Київська, 78 та вул.Є.Коновальця, 24 у м.Корець, та включає в себе земельні ділянки і нерухоме майно (м'ясний та молочний павільйони).

Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 19.02.2004 р. серія САА № 243352 м'ясний павільйон по вул.Коновальця, 24 в м.Корець належить на праві комунальної власності Корецькій міській раді на підставі рішення виконавчого комітету Корецької міської ради від 24.12.2002 р. № 270 (арк.с.22).

Рішення виконавчого комітету Корецької міської ради від 24.12.2002 р. № 270  оскаржувалося Корецькою районною радою в судовому порядку - рішенням господарського суду Рівненської області від 15.10.2003 р. у справі № 12/283 Корецькій районній раді відмовлено в задоволенні позову. Даний факт підтверджується рішенням господарського суду Рівненської області від 27.01.2004 р. у справі № 10/375.

Корецькій міській раді  на підставі свідоцтва  про право власності, виданого виконавчим комітетом Корецької міської ради 19.02.2004р.,  належало на праві спільної часткової власності 1/2 молочного павільйону, що знаходиться по вул.Коновальця, буд.24 у м.Корець.

Відповідно до витягу про реєстрацію права власності №26974100 від 10.08.2010 р. сільськогосподарському виробничому кооперативу «Головниця»належало на праві спільної часткової власності 1/2 молочного павільйону, що знаходиться по вул.Коновальця, буд.24 у м.Корець на підставі рішення господарського суду Рівненської області від 21.09.2007 р. у справі № 5/53.

19 грудня 2010 року між Корецькою міською радою та сільськогосподарським виробничим кооперативом «Головниця»укладено договір про поділ нерухомого майна в натурі та припинення спільної часткової власності, згідно якого з метою припинення спільної часткової власності співвласники домовилися провести поділ нежитлового приміщення –молочного павільйону в натурі, пропорційно належним їм часткам наступним чином:

- Корецька міська рада набуває право власності на окремий індивідуально визначений об'єкт нерухомості –нежиле приміщення –молочний павільйон під літерою «Б-1», що в будинку № 24 по вулиці Коновальця в м.Корець, а саме: приміщення 2 –торговий зал, загальною площею 60,5 кв.м, що складає 50/100 молочного павільйону;

- сільськогосподарський виробничий кооператив «Головниця»набуває право власності на окремий індивідуально визначений об'єкт нерухомості –нежиле приміщення –молочний павільйон під літерою «Б-1», що в будинку № 24 по вулиці Коновальця в м.Корець, а саме: приміщення 1 –торговий зал, загальною площею 60,4 кв.м, що складає 50/100 молочного павільйону.

Рішенням Корецької міської ради від 10.08.2010р. №2794 майно міських ринків по вул.Київська, 78, Коновальця, 24 передано комунальному підприємству «Добробут»згідно додатку (арк.с.178).

Рішенням Корецької міської ради від 05.05.2011р. №384 закріплено за КП «Добробут»Корецької міської ради майно міських ринків по вул.Київська, 78, Коновальця, 24, передане на підставі рішення ради від 10.08.2010 р. № 2794 на праві господарського відання згідно додатку (арк.с.180).  

Відповідно до п.2 Положення про основні вимоги до організації діяльності продовольчих, непродовольчих та змішаних ринків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 р. № 868, під терміном "ринок" розуміється об'єкт торгівлі, на території якого суб'єкт господарювання, що має право на користування чи розпорядження земельною ділянкою, на якій даний об'єкт розташований, організовує та/або забезпечує створення належних умов для провадження торговельної діяльності підприємцями (далі - суб'єкт господарювання).

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності  у власність громадян та юридичних осіб відноситься до повноважень міської ради.

Право постійного користування земельною ділянкою по вул.Київській, 78 у м.Корець, цільове призначення –для обслуговування ринків, на підставі рішення Корецької міської  ради від 05.05.2011 р. № 424 надано комунальному підприємству «Добробут»Корецької міської ради, що підтверджується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 262685 від 28.12.2011р. (арк.с.190).  

Окрім цього, рішенням господарського суду Рівненської області від 27.01.1994 р. у справі №10/375 встановлено: «21 лютого 2003 року за № 77 Корецькою міською радою прийнято рішення № 77 «Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності, що належить територіальній громаді м.Корець», де визначено, що м'ясний та молочний павільйони міського ринку по вул.Є.Коновальця, 24 являються комунальною власністю територіальної громади м.Корця. дане рішення прийнято у відповідності до статті 142 Конституції України, в якій зазначено, що перелік об'єктів правакомунальної власності територіальної громади визначає відповідна сільська, селищна, міська рада. Зазначене рішення органу самоврядування не оспорене, не оскаржене та не визнане недійсним у встановленому порядку».

Проаналізувавши викладене вище суд приходить до висновку, що право власності на «Корецькі ринки», що знаходяться по вул.Київська, 78 та вул.Коновальця, 24 у м.Корець належить Корецькій міській раді.

Згідно част.5 ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до част.8 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Корецькою міською радою стверджується, що питання відчуження спірного майна (Будинок школярів, Виробнича база комбінату комунальних послуг, Корецькі ринки) на сесії міської ради, яка відповідно до чинного законодавства здійснює управління комунальним майном від імені територіальної громади, не розглядалося та рішення по даному питанню не приймалося.

Судом відхиляються посилання відповідача на те, що Корецька районна державна адміністрація є суб'єктом правовідносин по управлінню об'єктами спільної власності територіальних громад Корецького району з огляду на наступне.  

За змістом част.1 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на нерухоме майно.

Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад (част.4 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Відповідно до ст.15 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»від 09.04.1999р. № 586-XIY, який набрав чинності 05.05.1999р., в управлінні відповідних місцевих державних адміністрацій перебувають об'єкти державної власності, передані їм в установленому законом порядку. У разі делегування місцевим державним адміністраціям районними чи обласними радами відповідних повноважень в їх управлінні перебувають також об'єкти спільної власності територіальних громад.

Згідно з п.27 част.1 ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від 21.05.1997р. № 280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання: прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад.

Статтею 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено виключний перелік повноважень, які районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям.

При цьому в даному переліку відсутні повноваження щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад.  

Відповідачем не надано доказів делегування Корецькій РДА повноважень по управлінню об'єктами спільної власності територіальних громад Корецького району після набрання чинності Законом України «Про місцеві державні адміністрації», тобто після 05.05.1999 року.

Відповідно до пп.3 п.21 розділу III Положення про місцеву державну адміністрацію, затвердженого Указом Президента України від 14.04.1992р. № 252, яке втратило чинність згідно з Указом Президента України від 27 січня 1999 року № 70/99, районна державна адміністрація у галузі управління комунальною власністю у межах повноважень, наданих відповідною Радою народних депутатів, здійснює управління майном, що належить до комунальної власності відповідно області, міст Києва та Севастополя, району, району в містах Києві та Севастополі, зокрема, забезпечує підготовку на розгляд відповідної Ради необхідних матеріалів з питань управління комунальною власністю, подає на затвердження відповідній Раді пропозиції про перелік об'єктів комунальної власності адміністративно-територіальної одиниці та їх статус.

За наведеного, у період з 1992р. по 1999р. районна державна адміністрація мала повноваження на подання на затвердження районній раді переліків об'єктів комунальної власності адміністративно-територіальної одиниці, а починаючи з травня 1999 року такі повноваження у райдержадміністрації відсутні.

Таким чином, Корецька районна адміністрація, звертаючись до Корецької районної ради з проханням внести на розгляд сесії ради питання «Про внесення змін до переліку об'єктів спільної власності територіальних громад району»(п.12 листа від 09.02.2011р. № 01-46/498/11), діяла без відповідних на те повноважень (арк.с.130-131).   

Відповідно до ст.ст.32-34 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. В необхідних випадках на вимогу судді пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі, мають бути викладені письмово.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

В свою чергу господарський суд, керуючись положеннями статті 43 Господарського процесуального кодексу України, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Проаналізувавши все вищевказане господарський суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про визнання недійсним рішення Корецької районної ради №277 від 22.03.2006 р. в частині віднесення «Будинку школярів»розділу «Освіта», «Виробнича база комбінату комунальних послуг»та «Корецькі ринки»розділу «Інші»до об'єктів спільної власності територіальних громад Корецького району, підтверджуються матеріалами справи, ґрунтуються на законі, відтак підлягають до задоволення.

Доводи відповідача спростовуються наведеними вище правовими нормами та матеріалами справи, тому не приймаються судом до уваги.

В силу статей 43, 47, 33, 38 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності, коли кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, а суд, оцінивши подані по справі докази за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, повинен прийняти рішення за результатами обговорення усіх цих обставин.

Отже, враховуючи все вищевикладене позов слід задоволити.

Відповідно до ст.49 ГПК України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Згідно з ст.5 Закону України «Про судовий збір»відповідач - Корецька районна рада від сплати судового збору не звільнений.

На підставі ст.49 ГПК України на відповідача покладається судовий збір у сумі 1 розмір мінімальної заробітної плати –941 грн. 00 коп.

Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити.

2. Визнати недійсним рішення Корецької районної ради  №277 від 22.03.2006 р. «Про затвердження переліку об'єктів спільної власності територіальних громад Корецького району» в частині пункту 1 «Будинок школярів» розділу «Освіта», п.1 «Виробнича база комбінату комунальних послуг», п.3 «Корецькі ринки» розділу «Інші» додатку до вказаного рішення Корецької районної ради.

3. Стягнути з Корецької районної ради (пл.Київська, буд.5, м.Корець, Рівненська область, 34700, іден.код 04057793) в доход спеціального фонду державного бюджету судовий збір у сумі 941 грн. 00 коп. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

   Суддя                                                                Бережнюк В.В.

повний текст рішення підписаний суддею "03" січня 2012 року

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення29.12.2011
Оприлюднено14.02.2012
Номер документу21371048
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5019/975/11

Ухвала від 25.05.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Ухвала від 12.05.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Войтюк В.Р.

Судовий наказ від 03.05.2012

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Ухвала від 02.12.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Ухвала від 10.11.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Ухвала від 21.10.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бережнюк В.В.

Ухвала від 23.06.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демидюк О.О.

Постанова від 04.04.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

Ухвала від 12.03.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Олексюк Г.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні