Постанова
від 18.01.2012 по справі 2а/0570/21647/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2012 р. справа № 2а /0570/21647/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 5.30

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Стойки В.В.

при секретарі судово го засідання Сальковій В.О.

за участю

представника позивача Снєгур З.М.

представника відповідача Братченко Т.А.

розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відп овідальністю «Оазіс» до Держ авної податкової інспекції у Будьонівському районі м.Дон ецька про визнання протиправ ним та недійсним податковог о повідомлення-рішення № 00139150 3 від 23.09.2011 року про збільшення п одаткового зобов' язання на суму 2967,3 грн.,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою від повідальністю «Оазіс» зверн улось до суду з адміністрати вним позовом до Державної по даткової інспекції у Будьоні вському районі м.Донецька пр о визнання протиправним та н едійсним податкового повід омлення-рішення № 001391503 від 23.09.2011 року про збільшення податко вого зобов' язання на суму 2967 ,3 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я викладені у позовній заяві та просив суд задовольнити п озовні вимоги у повному обся зі.

Представник відповідача в судове засідання з' явився, адміністративний позов не в изнав з підстав, які викладен і у письмових запереченнях в ід 12.12.2011р. Просив у задоволені п озову відмовити у повному об сязі.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою автоматизова ної системи звукозапису та п ротоколювання судових засід ань «Камертон».

Заслухавши представника п озивача, представника відпов ідача та дослідивши матеріал и справи, суд встановив насту пне.

Позивач, Товариство з обмеж еною відповідальністю «Оази с» є юридичною особою, іденти фікаційний код 31071930, види діяль ності (ОКОНХ): виробництво без алкогольних напоїв; громадсь ке харчування недержавних ор ганізацій, крім споживчої ко операції, оптова торгівля не державних організацій, крім споживчої кооперації; розніч на торгівля недержавних орга нізацій, крім споживчої кооп ерації; посередницькі послуг и при купівлі-продажу товарі в, цінних паперів, валюти та зд ачі в найм (в аруду, в прокат) бе з вираженої спеціалізації, з овнішня торгівля недержавни х організацій та види діяльн ості (КВЕД): виробництво мінер альних вод та прохолоджуючи напої, кафе, інші види оптово ї торгівлі, рознічна торгівл я в неспеціалізованих магази нах з перевагою продовольчог о асортименту, рознічна торг івля в неспеціалізованих маг азинах без переваги продовол ьчого асортименту, посередн ицтво у торгівлі різними тов арами.

Державною податковою інсп екцією у Будьонівському райо ні м.Донецька було проведено камеральну перевірку податк ової звітності збору за спец іальне використання води №90065 18462 від 09 серпня 211 року за 1 півріч чя 2011 року платника збору за сп еціальне використання води Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Оазис», за резул ьтатами якої складено акт №2120 /15-311-1/02/31071930 та встановлено, що у под атковій декларації виявлено методологічні помилки: при о бчисленні грошового зобов*яз ання було застосовано ставку збору 51,26грн. за 100 куб. метрів, за мість ставки збору за спеціа льне використання води, яка в ходить виключно до складу на поїв - 29,86грн. за 1 куб. метр підзе мної води. Також, згідно в акті перевірки зазначено, що осно вним видом діяльності згідн о класифікації видів економі чної діяльності (КВЕД) позива ча є виробництво мінеральних вод та інших безалкогольних напоїв (код виду діяльності 15 .98.0). Згідно з Державного класи фікатору продукції та послуг визначено групу 15.9 «Напої», кл ас 15,98 до складу цієї групи. Раз ом з цим дозвіл на спец водоко ристування надавався для вид обування столової води, прид атної для промислового розли ву. Сума обов*язкового грошов ого зобов*язання зі збору за с пеціальне використання води за даними платника - 51,82грн., а за даними камеральної перев ірки - 3018,85грн., сума відхилення с кладає - 2967,03грн. Таким чином, в ідповідач дійшов висновку, щ о дані камеральної перевірки свідчать про заниження суми податкового зобов*язання, за явленого у податковій деклар ації збору за спеціальне вик ористання води.

23 вересня 2011 року ДПІ у Будьон івському районі міста Донець ка було прийнято податкове п овідомлення-рішення №0001391503 згі дно з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України та відповід но до п.123.1 ст.123 Глави ІІ Податко вого кодексу України від 02.12.2010р . №2755-VІ з урахуванням п.6 підрозд ілу 10 розділу ХХ Перехідних по ложень Податкового кодексу н а підставі акта перевірки №2120 /15-311-1/02/31071930 від 23.09.2011р., яким встановл ено порушення п.п.325.6.2 п.325.6 ст.325 По даткового кодексу України ві д 02.12.2010р. №2755-VІ, у зв*язку з чим Това риству з обмеженою відповіда льністю «Оазис» збільшено с уму грошового зобов*язання з а платежем збір за спеціальн е використання води (крім збо ру за спеціальне використанн я води водних об*єктів у розм ірі 2967 грн.03 коп.

Суд вважає, що позовні вимог и позивача такими, що підляга ють задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 323.1. ст.323 Податкового кодексу встановлено, що плат никами збору за спеціальне в одокористування є водокори стувачі - суб'єкти господарюв ання незалежно від форми вла сності: юридичні особи, їх філ ії, відділення, представницт ва, інші відокремлені підроз діли без утворення юридичної особи (крім бюджетних устано в), постійні представництва н ерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які викори стовують воду, отриману шлях ом забору води з водних об'єкт ів (первинні водокористувачі ) та/або від первинних або інши х водокористувачів (вторинні водокористувачі), та викорис товують воду для потреб гідр оенергетики, водного транспо рту і рибництва.

Пунктом 324.1. ст.324 Податкового кодексу встановлено, що об'єк том оподаткування збором є ф актичний обсяг води, який вик ористовують водокористувач і, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопоста чання.

Судом встановлено, що основ ним видом діяльності позивач а згідно класифікації видів економічної діяльності (КВЕ Д) є виробництво мінеральни х вод та інших безалкогольни х напоїв.

Згідно з договором № 12 від 01.01. 2010 позивачу для промислового розливу в ПЕТ тару поставляє ться артезіанська вода ТОВ « Яковлевська.

З матеріалів справи вбачає ться, що ТОВ «Яковлевська» з дійснює водопостачання підз емної води з свердловини № 311-М Т, 60/АЗО//Кальмі на підставі сп еціального дозволу на спецко ристування № УКР-ДОН-4063 від 30.12.2009 .

Відповідно до висновків де ржавної санітарно-епідеміол огичної інспекції № 05.03.02-04/52436 від 01.11.2006 та № 05.03.02-04/96060 від 29.09.2011 позивач розливає воду питну негазов ану «Чистая родниковая» згі дно ТУ У 15.9-2651308613-001-2002, код за ДКПП 15 .98.11.

Відповідач вважає, що оскіл ьки вода виготовляється за к одом 15.98.11. Державного класифік атору продукції та послуг ДК 016-97 від 01.01.1999 р., то позивач повине н сплачувати збір за водокор истування згідно з пунктом 325.6. ст.325 Податкового кодексу Ук раїни, відповідно до якого ст авка збору за спеціальне вик ористання води, яка входить в иключно до складу напоїв, ста новлять: пп. 325.6.2. 33,23 гривні за 1 ку б. метр підземної води.

Позивач, вважає таку позиці ю відповідача невірною, оскі льки на його думку вода, яку ві н розливає, не є напоєм, у розу мінні п.325.6 ст.325 Податкового ко дексу України.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 КАС Ук раїни суд повинен запропонув ати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребув ати докази, яких, на думку суду , не вистачає.

Частина 4 ст. 71 КАС України та кож передбачає обов' язок су ду витребувати документи та матеріали, які можуть бути ви користані як докази у справі .

На виконання зазначених пр иписів ухвалою суду було ви требувано у ДП «Донецький на уково-виробничий центр станд артизації, метрології та сер тифікації» інформацію, чи є в ода питна негазована за кодо м 15.98.11, напоєм.

На виконання ухвали суду Д ержавним підприємством «Дон ецький науково-виробничий це нтр стандартизації, метролог ії та сертифікації» надано і нформацію про те, що враховую чи класифікатор продукції та послуг (ДК 016-97), вода питна негаз ована за кодом ДКПП 15.98.11 не явля ється напоєм.

Таким чином, оскільки вода п итна негазована, яку позивач розливає у ПЕТ тару та реаліз ує не є напоєм згідно Державн ого класифікатору продукці ї та послуг ДК 016-97 від 01.01.1999 р., то по зивач не повинен сплачувати збір за водокористування зг ідно з пунктом 325.6.2 Податковог о кодексу України.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни органи державної влад и й органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією і законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як передбачено п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 2 1 Податкового кодексу Україн и, посадові особи контролююч их органів зобов'язані дотри муватися Конституції Україн и та діяти виключно у відпові дності з цим Кодексом та інши ми законами України, іншими н ормативними актами.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні ” органи де ржавної податкової служби Ук раїни у своїй діяльності кер уються Конституцією України , законами України, іншими нор мативно-правовими актами орг анів державної влади.

Стаття 71 Кодексу адміністра тивного судочинства України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення. В адмініст ративних справах про протипр авність рішень, дій чи бездія льності суб'єкта владних пов новажень обов'язок щодо дока зування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльност і покладається на відповідач а, якщо він заперечує проти ад міністративного позову.

Суд приходить до висновку, щ о ДПІ у Будьонівському район і м.Донецька не довела у повні й мірі правомірність прийнят ого податкового повідомленн я-рішення, тому суд вважає поз овні вимоги обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.

Згідно ст.94 КАС України з Дер жавного бюджету України на к ористь позивача підлягають с тягненню документально підт верджені судові витрати, а са ме судовий збір у розмірі 29 гр н. 55 коп.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163, 256 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Оазіс» до Державної подат кової інспекції у Будьонівс ькому районі м.Донецька про в изнання протиправним та неді йсним податкового повідомл ення-рішення № 001391503 від 23.09.2011 рок у про збільшення податкового зобов' язання на суму 2967,3 грн. - задовольнити в повному обся зі.

Визнати протиправним та не дійсним податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції у Будьонівсь кому районі м.Донецька №001391503 в ід 23.09.2011 року про збільшення под аткового зобов' язання на су му 2967,3 грн..

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Оазіс» судові витр ати зі сплати судового збору в розмірі 29 грн. 55 коп.

Вступна та регулятивна час тина рішення проголошена у с удовому засіданні 18 січня 2012 у присутності предст авників сторін.

Повний текст постанови виг отовлений 20 січня 2012 року.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня п роголошення постанови апеля ційної скарги, з подачею її ко пії до апеляційної інстанції . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Суддя Стойка В. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2012
Оприлюднено16.02.2012
Номер документу21416696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/21647/2011

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 13.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Постанова від 18.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стойка В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні