Рішення
від 07.02.2012 по справі 15/865
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 15/865 07.02.12

За позовом Військ ового прокурора Вінницького гарнізону в інтересах держа ви в особі

Міністерства оборони Ук раїни (позивач 1);

Військової ч астини А0215 (позивач 2);

до Закритог о акціонерного товариства «А віаційна компанія «Україна-

Аероальянс»;

про стягне ння 1 634 623,74 грн.

Суддя Мандриченко О.В.

Представники:

Від прокуратури: Пог орєлов А. А., старший помічни к військового прокурора Київ ського

гарнізону, посвідчення № 879 від 19.07.2011 р.;

Від позивача1: ОСО БА_2, представник, довіреніс ть № 220/549/д від 22.01.2011 р.;

Від позивача2: ОСОБА _2, представник, довіреність № 350/1/3/пс від 03.01.2012 р.;

Від відповідача: не з' явилися.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 07.11.2007 р. поруш ено провадження у справі №15/865; розгляд справи призначено на 26.11.2007 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 26.11.2007 р. продо вжено строк вирішення спору; відкладено розгляд справи д о 18.12.2007 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 18.12.2007 р. розгл яд справи №15/865 відкладено до 29.01 .2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 29.01.2008 р. розгл яд справи №15/865 відкладено до 19.02 .2008 р.

Розпорядженням заступника голови Господарського суду міста Києва №9 від 22.02.2008 р. справу №15/865 передано для розгляду суд ді Мандриченку О. В.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 03.03.2008 р. розгл яд справи №15/865 призначено на 01.04 .2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 01.04.2008 р. відкл адено розгляд справи №15/865 до 15.04 .2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 15.04.2008 р. продо вжено строк вирішення спору; відкладено розгляд справи № 15/865 до 15.05.2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 15.05.2008 р. відкл адено розгляд справи до 24.06.2008 р.

У судовому засіданні 24.06.2008 р. о голошено перерву до 15.07.2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 15.07.2008 р. відкл адено розгляд справи №15/865 до 11.09 .2008 р.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 11.09.2008 р. призн ачено у справі №15/865 судово-екон омічну експертизу, проведенн я якої доручено ТОВ «ЦПД «Пра возахист»; провадження у спр аві зупинено до закінчення п роведення судово-економічно ї експертизи.

23.01.2012 на адресу Господарськог о суду міста Києва надійшов в исновок судової економічної експертизи №79 від 12.12.2011 р. по спр аві №15/865.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 24.01.2012 р. понов лено провадження у справі №15/8 65; розгляд справи призначено н а 07.02.2011 р.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Військовий прокурор В інницького гарнізону зверну вся до Господарського суду м іста Києва в інтересах держа ви в особі позивачів з позовн ою заявою, в якій просить стяг нути з відповідача збитки, за вдані неналежним виконанням договірних зобов' язань у с умі 1 634 623,74 грн.; судові витрати п окласти на позивача з мотиві в, вказаних у позовній заяві.

У судовому засіданні предс тавник від прокуратури, а так ож від позивачів позовні вим оги підтримали, просили позо в задовольнити повністю.

У судовому засіданні, яке ві дбулося 07.02.2012 р., представник ві д прокуратури надав клопотан ня, у якому просить стягнути з битки, завдані неналежним ви конанням договірних зобов' язань з відповідача на корис ть позивача 2.

Відповідач - Закрите акці онерне товариство ««Авіацій на компанія «Україна-Аероаль янс», у своєму відзиві на позо вну заяву просить відмовити військовому прокурору Вінни цького гарнізону у задоволен ні позовних вимог з наступни х підстав:

- 31.10.2006 р. відповідачем на підст аві п. 5.2.4. договору оренди №10/02 ві д 05.02.2002 р. достроково повернуто орендодавцеві літак Іл-76ТД №76 663;

- літак було доставлено, як с тверджує відповідач, на війс ьковий аеродром в м. Мелітопо лі у повній комплектації згі дно умов договору;

- представники відповідача мали доступ до літака після 31 .10.2006 р. виключно з дозволу оренд одавця та у присутності пред ставників орендодавця;

- орендодавець не вживав нія ких заходів для оформлення а кту приймання-передачі;

- так як акт приймання-перед ачі було складено лише 30.01.2007 р., в есь цей час літак та наявне на ньому обладнання перебувало у розпорядженні орендодавця , працівники якого і несуть ві дповідальність за обладнанн я, зникле з борту літака;

- так як літак передавався в ідповідачеві орендодавцем в же після демонтажу обладнанн я спеціального призначення, відповідач не отримував обла днання, зазначеного у додатк у №3 до акту приймання-передач і №204/1 від 30.01.2007 р. та не несе відпо відальності за його втрату;

- літак Іл-76ТД №76663 самостійно перелетів до аеродрому оренд одавця у технічно справному стані, що підтверджується до зволом на виконання польоту і сертифікатом льотної прида тності №ПН-2857/5 від 29.11.2005 р.;

- залишок терміну служби пла неру літака Іл-76МД №76663 до 1-го ре монту перевищує 10% від нормат ивних.

Розглянувши документи і ма теріали, додані до позовної з аяви, заслухавши пояснення п редставника від прокуратури , позивачів, відповідача, всеб ічно і повно з' ясувавши всі обставини справи, оцінивши д окази, які мають значення для вирішення спору, господарсь кий суд

В С Т А Н О В И В:

05.02.2002 року між Головним ко мандуванням ВПС ЗС України (в /ч А-0155), надалі орендодавець та Закритим акціонерним товари ством «Авіакомпанія «Україн а-Аероальянс», надалі оренда р, було укладено договір №10/02 ор енди повітряних суден, відпо відно до умов якого, предмето м цього договору є оренда оре ндарем в орендодавця штатно укомплектованих транспортн их повітряних суден для авіа перевезень вантажів, пасажир ів, проведення авіаційних ро біт на повітряних лініях Укр аїни і за її межами. Тип повітр яного судна, бортові номери, з алишкова вартість, комплектн ість літака вказується в дод атку №1 до цього договору.

Відповідно до п. 3.1. договору, орендодавець надає в оренду несправні повітряні судна.

Орендар бере в оренду неспр авні повітряні судна на умов ах доведення їх до справного стану з метою подальшої експ луатації. Сторони в термін 10 д іб з дня підписання цього дог овору складають відповідний план-графік приведення до сп равного стану кожного неспра вного літака, який може бути з кориговано у відповідності з технічними об ставниками за згодою сторін. Підписаний ст оронами план-графік є невід' ємною частиною цього договор у.

Витрати на відновлення пов ітряних суден здійснюються о рендарем за власний рахунок та компенсації орендодавцем не підлягають (п. 3.2. договору).

Згідно з п. 3.3. договору, поліп шення (модернізація) повітря них суден за нормами цивільн ої авіації проводиться оренд арем за власний рахунок за пи сьмовою згодою орендодавця. Після закінчення дії договор у вони залишаються у власнос ті орендаря, який за власний р ахунок приводить повітряні с удна до первісного стану при поверненні повітряних суден .

У тому випадку, коли поліпше ння (модернізація) здійснені без згоди орендодавця, призв ели до неможливості використ ання повітряних суден за вій ськовим призначенням і приве дення його до первісного ста ну, орендар на вимогу орендод авця зобов' язаний повернут и повітряне судно, аналогічн е орендованому за модифікаці єю та залишками ресурсу, якщо інше не буде обумовлено угод ами сторін.

Пунктом 3.4. договору передба чено, що авіаційно-технічне м айно, експлуатаційна та поно мерна документація, спеціаль не обладнання, яке передаєть ся з повітряним судном, вказу ється в акті прийому-передач і літака, який є невід' ємною частиною договору.

Згідно з п. 4.3. договору, продо вження ресурсів та термінів служби літаків, двигунів і ко мплектуючих виробів здійсню ються орендарем в межах ресу рсних показників, встановлен их для орендодавця відповідн ою нормативно-технічною доку ментацією та нормативно-прав овими актами через організац ію, яка має повноваження від р озробника чи виробника на ви конання цих робіт.

У разі продовження ресурсі в (термінів служби) понад вста новлених для орендодавця нор мативів орендар зобов' язує ться надати відповідні рішен ня розробника або виробника про чинність для орендодавця продовжених ресурсних показ ників.

Відповідно до п. 4.5. договору, орендар за свій рахунок здій снює переліт повітряного суд на з базового аеродрому орен додавця та повернення його н а базовий аеродром орендодав ця, крім випадків передбачен их ст. 10 цього договору. Поверн ення повітряного судна у вип адку форс-мажорних обставин проводиться орендарем з наст упною компенсацією йому орен додавцем 50% вартості перельот у після документального підт вердження витрат.

Пунктом 5.1.3. передбачені обов ' язки орендодавця, який зоб ов' язаний:

- провести роботи з демонтаж у обладнання спеціального пр изначення, яке не використов ується в цивільній авіації з метою переведення повітряни х суден на норми експлуатаці ї цивільної авіації та монта жу його до початкового стану після закінчення дії догово ру за рахунок орендаря;

- у встановлений у п. 7.1. догово ру термін передати орендарю повітряні судна, вказані у до датку №1 до цього договору;

- прийняти повітряні судна п ісля закінчення терміну орен ди у порядку, передбаченому п . 7.3. цього договору.

Відповідно до п. 5.2.4. договору , орендар має право достроков о повернути повітряні судна орендодавцеві, попередивши й ого не менше ніж за 2 тижні про дату повернення.

Згідно з п. 5.3.9. договору, оренд ар зобов' язаний у встановле ний договором термін згідно з розділом 7 повернути та пере дати орендодавцеві технічно справні повітряні судна; від шкодувати орендодавцеві зби тки, завдані йому пошкодженн ям або загибеллю повітряного судна по вині орендаря або тр етіх осіб, у тримісячний терм ін від дня одержання претенз ії орендодавця (п. 5.3.10. договору ).

Відповідно до п. 7.1. договору, орендар згоден взяти, а оренд одавець - здати в оренду пов ітряні судна на терміни, визн ачені у додатку №1. Підготовку для передачі повітряних суд ен проводить орендодавець до моменту підписання прийомно -здавальних актів. Передача п овітряних суден в оренду про водиться у термін до 10 діб з мо менту підписання цього догов ору, а з оренди не пізніше 15 діб з дня повернення повітряних суден.

Дозвіл на виліт повітряног о судна з базового аеродрому надається після здійснення оплати та передачі орендарем орендодавцеві документів, п ередбачених договором.

Повітряні судна передають ся орендареві на аеродромі б азування даних повітряних су ден. Повернення повітряних с уден здійснюється на базовий аеродром орендодавця або ін ший аеродром на території Ук раїни, визначений орендодавц ем, про що має бути письмово по відомлено орендаря не пізніш е, ніж за 30 діб до повернення.

У разі закінчення дії цього договору повітряні судна по вертаються не пізніше останн ього дня дії договору (п. 7.3. дог овору).

Відповідно до п. 7.4. договору, повітряні судна повертаютьс я у справному стані, укомплек тованими згідно з актами при йому-передачі в оренду та з за лишком кожного ресурсного по казника (призначеного, міжре монтного та до першого ремон ту) не менше 10% (десять проценті в) на літак (двигун, ДСУ, повітр яні гвинти) від нормативних, я кі мають чинність для орендо давця на час повернення літа ків. Відповідні залишки ресу рсів на кожний літак розрахо вуються за методикою, визнач еною у додатку №4 до цього дого вору.

Технічний стан повітряних суден визначається представ никами орендодавця та оренда ря в термін, визначений у п. 7.1. д оговору, на підставі контрол ьного огляду повітряних суде н, перевірки пономерної доку ментації та працездатності й ого систем. Результати контр ольного огляду та перевірок, залишки ресурсних показникі в вказуються в технічному ак ті, який є невід' ємною части ною акту прийому-передачі лі таків.

Орендар в терміни не пізніш е 7 діб зобов' язаний вжити за ходи щодо усунення виявлених недоліків.

Згідно з п. 7.6. договору, прийо м та повернення (передача) пов ітряних суден у кожному випа дку повинні бути оформлені п исьмово у вигляді відповідно го акту прийому-передачі, яки й підписується уповноважени ми на підставі довіреності п редставниками орендаря та ор ендодавця, а також командира ми військових частин, де базу ються повітряні судна.

Вартість майна, що повертає ться орендарем орендодавцев і, визначається на підставі п ередаточного балансу та акта оцінки технічного стану літ ака на момент припинення дог овору оренди, звіреного з від повідним актом на момент при йому-передачі майна в оренду .

Зобов' язання орендаря по поверненню і передачі оренд ованих повітряних суден та і ншого майна вважається викон аним з моменту підписання ак ту приймання-передачі повітр яних суден і вказаного майна (п. 7.7. договору).

Пунктом 9.6. договору передба чено, що у випадку невиконанн я вимог, указаних в п. 7.4. догово ру, орендар виплачує суму зат рат, яку понесе орендодавець на відновлення повітряних с уден, згідно з вимогами п. 7.4. до говору, у тому числі і відраху вання на капітальний ремонт повітряних суден.

Відповідно до п. 11.2. договору , у випадку неможливості вирі шення розбіжностей та супере чностей, які виникли, у порядк у досудового розгляду, справ а передається до відповідног о суду.

Згідно з п. 12.2. договору, усі зм іни та доповнення до цього до говору є дійсними тільки у то му випадку, якщо вони викладе ні сторонами у письмовій фор мі та підписані уповноважени ми на те представниками обох сторін.

Пунктом 13.3. договору передба чено, що після закінчення дії цього договору або у разі йог о дострокового припинення ст орони у 20-денний термін після повернення літаків проводят ь остаточні взаєморозрахунк и та складають відповідний а кт звірки, який буде підтверд женням виконання сторонами с воїх зобов' язань за договор ом.

Додатковою угодою №1 від 05.02.200 2 р. до договору оренди повітря них суден від 05.02.2002 р. №10/02 передба чено, що орендар здійснює екс плуатацію авіаційної технік и, переданої в оренду за догов ором від 05.02.2002 р. №10/02, льотним та і нженерно-технічним складом о рендодавця та орендаря.

Додатковою угодою №2/76/02 від 18. 03.2002 р. до договору оренди повіт ряних суден від 05.02.2002 р. №10/02 перед бачено, що орендар за власний рахунок, на підставі докумен тації розробника повітряних суден, здійснює переобладна ння літаків Іл-76МД у модифікац ію Іл-76ТД. Дану документацію о рендар надає орендодавцю.

Відповідно до п. 2 вищезазна ченої додаткової угоди, літа ки Іл-76МД, переобладнані у мод ифікацію Іл-76ТД повертаються орендодавцю у модифікації І л-76ТД.

Додатковою угодою пункт 3.3. д оговору оренди викладено у н аступній редакції:

«Поліпшення (модернізація ) повітряних суден за нормами цивільної авіації проводить ся орендарем за власний раху нок за письмовою згодою орен додавця. Після закінчення ді ї договору вони залишаються у власності орендаря, за виня тком обладнання, яке визнача є модифікацію повітряного су дна як Іл-76ТД, демонтаж якого п ризведе до несправного стану повітряного судна, а також мо нтажного комплекту додатков о встановленого обладнання. Обладнання, яке орендар зали шає на повітряному судні, пер едається орендодавцю разом з нормативно-технічною докуме нтацією при поверненні повіт ряного судна без отримання з а це від орендодавця компенс ації.

У тому випадку, коли поліпше ння (модернізація), здійснені без згоди орендодавця, призв ели до неможливості використ ання повітряного судна за ві йськовим призначенням і прив едення його до первісного ст ану, орендар на вимогу орендо давця зобов' язаний поверну ти повітряне судно, аналогіч не орендованому за модифікац ією та залишками ресурсу (з вр ахуванням п. 4.3. цього договору ), якщо інше не буде обумовлено угодами сторін».

18.04.2002 складено акт прийому-пе редачі №23/04-02/55 повітряного судн а Іл-76МД, бортовий №76663, відповід ного до якого відповідач при йняв повітряне судно Іл-76МД, з аводський номер 0053464922, розп ізнавальний знак 76663, виготовл ене заводом ТАПО ім. Чкалова 26 .11.1985 р.

У додатку №1 до акту прийому -передачі міститься перелік агрегатів, ресурс яких відрі зняється від ресурсу літаків .

Літак укомплектований всі ма агрегатами, блоками, за вик люченням акумуляторних бата рей 20НКБН-25 - 4 шт., плат 1-6, 1-6А авар ійних приймачів виробу Р-862, а т акож демонтованого обладнан ня, згідно бюлетеня Б-2027БДГ.

Перелік інструменту, побут ового, завантажувального та шварту вального обладнання, приладів та засобів наземног о обслуговування, які переда ються з літаком, наведений у д одатку №2 до акту приймання-пе редачі.

Перелік агрегатів, блоків, д емонтованих з літака по бюле теню Б-2027 БДГ, наведений в додат ку №3.

З повітряним судном переда ється повний комплект формул ярів з додатками та паспорта ми на повітряне судно, на двиг уни, прилади та спецобладнан ня, а також експлуатаційно-те хнічна документація, які нав едені у додатку №4.

Перелік знайдених дефекті в наведений у додатку №5.

Відповідно до довідки щодо первинної вартості відсутнь ого обладнання літаків Іл-76ТД , повернутих з оренди (літак Іл -76ТД №0053464922 (борт №76663), первинна вар тість майна, якого не вистача є, складає 41 742,93 грн.

Листом №1.15-154 від 05.03.2007 р. генерал ьного директора Державного п ідприємства обслуговування повітряного руху України Мі ністерства транспорту та зв' язку України підтверджено фа кт посадки повітряного судна Іл-76ТД URCAT в аеропорту Мелітопо ль за доповіддю РСП «Кримаер орух»та Одеського РСП, 0 15:30 31.10.2006 р .

ЗАТ «Авіакомпанія «Україн а-Аероальянс»листом №700-1.5 від 1 5.11.2006 року зверталося до головн ого командування ВПС ЗС Укра їни з проханням оформити і пі дписати зі свого боку акт при ймання-передачі вказаного по вітряного судна.

Відповідно до акту прийому -передачі №204/1 повітряного суд на Іл-76ТД, заводський №0053464922 від 3 0 січня 2007 року, складеного у м. М елітополі, представник ЗАТ « Авіаціна компанія «Україна-А ероальянс»здав, а комісія ві йськової частини А3840 прийняла повітряне судно - літак Іл-76Т Д, бортовий № UR-CAT76663, заводський н омер 0053464922, виготовлене зав одом ТАПО ім. Чкалова 26.11.1985 р.

Комплект формулярів з дода тками та паспортами на повіт ряне судно, двигуни, прилади т а спецобладнання, експлуатац ійно-технічна документація в модифікації Іл-76ТД в наявност і за винятком того, що вказано в акті оцінки технічного ста ну.

Літак укомплектований агр егатами, блоками, обладнання м та інструментом згідно ост аннього акту прийому-передач і з винятком того, що наведено у додатку №1 до акту приймання -передачі.

Перелік виявлених недолік ів та несправностей наведени й у додатку №2.

Перелік відсутнього облад нання, яке було демонтовано п ри переобладнанні літака №76663 з варіанту Іл-76МД у варіант Іл -76ТД наведений у додатку №3.

Комісією у складі заступни ка командира військової част ини А3840 з озброєння, заступник а начальника озброєння, стар шого інженера відділу ІАЗ, ін женера відділу ІАЗ, а також го ловного інженерна ЗАТ «Авіац ійна компанія «Україна-Аероа льянс»дійшли висновку про те , що повітряне судно Іл-76ТД зав одський №0053464922 передано в неспр авному стані через відсутніс ть призначеного та до першог о КВР терміну служби планеру , відсутність міжремонтного ресурсу по напрацюванню на н омінальному режимі двигунів Д-30КП (2) №№0304402501617, 03053048702079, відсутніст ь календарного терміну експл уатації до ремонту двигунам Д-30КП (2) №№03053028602088, 03053048702079, 0304402501617, 0305302202012 від сутність призначеного термі ну служби ДСУ ТА-6А №5436А260, поруше ння терміну виконання робіт по збереженню на двигунах Д-30К П (2) та ДСУ ТА-6А згідно РТО літа ка Іл-76ТД (не виконання опробу вання двигунів через 30 та 60 дні в), а також наявності несправн остей вказаних у додатку №2.

Вищезазначений акт прийом у-передачі та додатки до ньог о підписані представниками к омісії та ЗАТ «АК «Україна-Ае роальянс».

Враховуючи той факт, що при розгляді справи №15/865 виникли п итання, для вирішення яких не обхідні спеціальні знання, г осподарський суд призначив п роведення у даній справі суд ово-економічної експертизи.

На вирішення експертів пос тавлені наступні питання:

- Який дійсний розмір збиткі в, завданих Міністерству обо рони України та Військовій ч астині А0215 внаслідок виконанн я договору оренди №10/02 від 05.02.2002 р .?

- Який дійсний розмір витрат на приведення літака марки « Іл-76МД»№76663 до стану, який відпо відає вимогам п. 7.4. договору ор енди №10/02 від 05.02.2002 р.?

У висновку №79 судової еконо мічної експертизи від 12.12.2011 р. п о справ №15/865 зазначено, що розм ір збитків, завданих військо вій частині А0215 внаслідок нев иконання зАТ «Авіаційна комп анія «Україна-Аероальянс»ум ов договору оренди повітряно го судна №10/02 від 05.02.2002 р. (відшкоду вання вартості приведення лі така до стану льотної придат ності) складає 268 412,00 грн.

На друге питання експертам и була надана наступна відпо відь: загальна вартість вико наних робіт по продовженню р есурсних показників авіацій них двигунів Д-30КП (КП2) та плане ру літака Іл-76МД з метою відно влення справності літака Іл- 76ТД №76663 згідно з даними докуме нтів, доданих до матеріалів с прави (розмір витрат на приве дення літака марки Іл-76МД №76663 д о стану, який відповідає вимо гам п. 7.4. договору оренди №10/02 ві д 05.02.2002 року) підтверджується у розмірі 268 412,00 грн.

За відсутності первинних д окументів, які підтверджують вартість іншого відсутнього обладнання, виявлених недол іків та несправностей, відсу тнього обладнання, яке було д емонтовано при переобладнан ня літака №76663 з варіанту МД у в аріант ТД, підтвердити чи спр остувати його вартість у роз мірі 1 366 211,74 грн. експерту не вид ається за можливе.

Як визначено абзацом 1 част ини 1 статті 193 Господарського кодексу України, суб' єкти г осподарювання та інші учасни ки господарських відносин по винні виконувати господарсь кі зобов' язання належним чи ном відповідно до закону, інш их правових актів, договору, а за відсутності конкретних в имог щодо виконання зобов' я зання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно с тавляться.

Відповідно до абзацу 2 части ни 1 статті 193 Господарського к одексу України до виконання господарських договорів зас тосовуються відповідні поло ження Цивільного кодексу Укр аїни з урахуванням особливос тей, передбачених цим Кодекс ом.

Як визначено частиною 2 стат ті 193 Господарського кодексу У країни, кожна сторона повинн а вжити усіх заходів, необхід них для належного виконання нею зобов' язання, враховуюч и інтереси другої сторони та забезпечення загальногоспо дарського інтересу. Порушенн я зобов' язань є підставою д ля застосування господарськ их санкцій, передбачених цим кодексом, іншими законами аб о договором.

Згідно зі статтями 525, 526 Цивіл ьного кодексу України зобов' язання має виконуватися нале жним чином відповідно до умо в договору та вимог цього Код ексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутно сті таких умов та вимог - від повідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що зв ичайно ставляться. Односторо ння відмова від зобов' язанн я або одностороння зміна йог о умов не допускається, якщо і нше не встановлено договором або законом.

Статтею 629 Цивільного кодек су України передбачено, що до говір є обов' язковим для ви конання сторонами.

Частина 2 статті 218 Господарс ького кодексу України зазнач ає, що учасник господарських відносин відповідає за неви конання або неналежне викона ння господарського зобов' я зання чи порушення правил зд ійснення господарської діял ьності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від ньог о заходів для недопущення го сподарського правопорушенн я.

Відповідно до ст. 610 ЦК Україн и, порушенням зобов' язання є його невиконання або викон ання з порушенням визначених змістом зобов' язання умов (неналежне виконання).

Згідно з ст. 611 ЦК України, у ра зі порушення зобов' язання н астають встановлені договор ом або законом правові наслі дки.

Відповідно до ст. 22 ЦК Україн и, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її ци вільного права, має право на ї х відшкодування.

Збитками, зокрема, є: втрати , яких особа зазнала у зв' язк у зі знищенням або пошкоджен ням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зро бити для відновлення свого п орушеного права (реальні зби тки).

Статтею 33 ГПК України перед бачено, що кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається, як на під ставу своїх вимог і заперече нь.

Відповідно до статті 34 ГПК У країни господарський суд при ймає тільки ті докази, які маю ть значення для справи.

Обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оцінюючи наявні в матері алах справи документи та дос ліджені в засіданні суду док ази, господарський суд вважа є позовні вимоги такими, що пі длягають частковому задовол енню. При цьому господарськи й суд виходить з наступного.

Як зазначалося вище, ві дповідно до п. 7.4. договору, пові тряні судна повертаються у с правному стані, укомплектова ними згідно з актами прийому -передачі в оренду та з залишк ом кожного ресурсного показн ика (призначеного, міжремонт ного та до першого ремонту) не менше 10% (десять процентів) на л ітак (двигун, ДСУ, повітряні гв инти) від нормативних, які маю ть чинність для орендодавця на час повернення літаків. Ві дповідні залишки ресурсів на кожний літак розраховуються за методикою, визначеною у до датку №4 до цього договору.

Технічний стан повітряних суден визначається представ никами орендодавця та оренда ря в термін, визначений у п. 7.1. д оговору, на підставі контрол ьного огляду повітряних суде н, перевірки пономерної доку ментації та працездатності й ого систем. Результати контр ольного огляду та перевірок, залишки ресурсних показникі в вказуються в технічному ак ті, який є невід' ємною части ною акту прийому-передачі лі таків.

Орендар в терміни не пізніш е 7 діб зобов' язаний вжити за ходи щодо усунення виявлених недоліків.

Згідно з п. 7.6. договору, прийо м та повернення (передача) пов ітряних суден у кожному випа дку повинні бути оформлені п исьмово у вигляді відповідно го акту прийому-передачі, яки й підписується уповноважени ми на підставі довіреності п редставниками орендаря та ор ендодавця, а також командира ми військових частин, де базу ються повітряні судна.

Вартість майна, що повертає ться орендарем орендодавцев і, визначається на підставі п ередаточного балансу та акта оцінки технічного стану літ ака на момент припинення дог овору оренди, звіреного з від повідним актом на момент при йому-передачі майна в оренду .

Пунктом 9.6. договору передба чено, що у випадку невиконанн я вимог, указаних в п. 7.4. догово ру, орендар виплачує суму зат рат, яку понесе орендодавець на відновлення повітряних с уден, згідно з вимогами п. 7.4. до говору, у тому числі і відраху вання на капітальний ремонт повітряних суден.

У розрахунку, доданому до ма теріалів справи військовим п рокурором Вінницького гарні зону, зазначено, що сума вищев казаних витрат становить 1 634 6 23,74 грн.

Матеріалами справи, і, зокре ма, висновком судової економ ічної експертизи, проведеної судовим експертом ТОВ «ЦПД « Правозахист», який був попер еджений про кримінальну відп овідальність за статтями 384, 385 Кримінального кодексу Украї ни, підтверджено розмір завд аних збитків у сумі 268 412,00 грн.

Доводи відповідача, виклад ені у відзиві на позовну заяв у спростовуються тим фактом, що самим представником ЗАТ « Авіаціна компанія «Україна-А ероальянс»підписано акт при мання-передачі №204/1 повітряно го судна Іл-76ТД, заводський №0053 464922 від 30 січня 2007 року від ЗАТ «А віаціна компанія «Україна-Ае роальянс»до військової част ини А3840.

Додатки до вищевказаного а кту приймання-передачі, де вк азувався перелік виявлених н едоліків та відсутнє на літа ку обладнання, також підписа ні представником ЗАТ «Авіаці на компанія «Україна-Аероаль янс»з проставлянням печатки підприємства.

Тобто, представник відпові дача погодився із усіма відо мостями, викладеними у вищез азначених документах.

Відповідно до статті 49 ГПК У країни судові витрати поклад аються на сторін пропорційно розміру задоволених позовни х вимог.

Враховуючи викладене та ке руючись статтями 43, 49, 80 п. 1-1 ч. 1, 82-85 Г ПК України, господарський су д

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовол ьнити частково.

2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Ав іаційна компанія «Україна-Ае роальянс»(інд. 02152, м. Київ, вул. Б ерезняківська, 4-А, код ЄДРПОУ 16400658) на користь Військової час тини А0215 (інд. 21007, м. Вінниця, вул. Ч ервоноармійська, 105, код ЄДРПО У 24981451) 268 412 (двісті шістдесят вісі м тисяч чотириста дванадцять ) грн. 00 коп. заборгованості. Видати наказ.

3. Стягнути з Закритог о акціонерного товариства «А віаційна компанія «Україна-А ероальянс»(інд. 02152, м. Київ, вул. Березняківська, 4-А, код ЄДРПОУ 16400658) в дохід Державного бюджет у України 2 684 (дві тисячі шістс от вісімдесят чотири) грн. 12 ко п. державного мита і 38 (тридцят ь вісім) грн. 75 коп. витрат на ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу. Ви дати наказ.

4. В решті позовних вим ог відмовити.

5. Накази видати після н абрання рішенням законної си ли.

6. Рішення набирає з аконної сили після закінченн я строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скар гу не було подано. У разі подан ня апеляційної скарги рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після розг ляду справи апеляційним госп одарським судом.

Суддя О.В. Мандриченко

Дата складання рішення 14.02.20 12 р.

Дата ухвалення рішення07.02.2012
Оприлюднено22.02.2012
Номер документу21443414
СудочинствоГосподарське
Сутьстягне ння 1 634 623,74 грн

Судовий реєстр по справі —15/865

Постанова від 10.04.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Кошіль В.В.

Рішення від 07.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 24.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 20.07.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хоменко М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні