Постанова
від 23.07.2007 по справі 22-а-297/2007
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 22-а-297 /07

Справа № 22-а-297 /07                                                         Головуючий

в інстанції Морозова СМ.

Категория 36                                                                          Доповідач

Тріфанов О. М.

ПОСТАНОВА

 ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.07.2007

року судова палата у цивільних справах апеляційного суду Луганської області у

складі:

головуючого

:     Тріфанова О.М

членів суду

:        Запорожця М.П., Гаврилюка В.К.

секретаря:              Годунової К.В.

розглянув

у відкритому судовому засіданні в місті Луганську адміністративну справу за

апеляційною скаргою Управління праці та соціального захисту населення

Артемівської районної у м. Луганську Ради

на постанову

Артемівського районного суду м. Луганська від 22 грудня 2006 року справу за

адміністративним   позовом   ОСОБА_1до Управління праці та соціального

захисту населення   Артемівської районної

у м. Луганську Ради   про стягнення заборгованості

з матеріальної допомоги учасникам бойових дій , -

ВСТАНОВИЛА:

Позивачка звернулася до суду з позовом, в обгрунтовання якого зазначила, що

вона є учасником бойових дій, та відповідно до Закону України „ Про статус

ветеранів війни гарантії їх соціального захисту" має право на отримання

щорічної разової грошової допомоги у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком,

вважає, що відповідач в порушення зазначенного Закону у 2004 -2006 роках не в

повному обсязі виплачував грошову допомогу, тому просила стягути на її користь

3162,25грн.

Постановою суду першої інстанції позовні вимоги ОСОБА_1

задоволені частково-стягнено з УПСЗН на користь позивачки заборгованість по

щорічній одноразовій допомогі до 5 травня у сумі 2820грн, а в задоволенні

позовних вимог про стягнення щорічної одноразової допомоги за 2004 р. суд

відмовив за пропуском строку звернення до адміністративного суду

В апеляційній

скарзі відповідач просить   скасувати

постанову суду та ухвалити нову постанову, якою відмовити позивачці в

задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Заперечень на апеляційну скаргу

суду не надано.

Вислухавши доповідь судді ,пояснення стрін, що приймали участь у розгляді

справи, розглянувши справу у межах доводів апеляційної скарги, перевіривши

законність і обгрунтованність постанови суду, колегія суддів вважає що

апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом

встановлено, що позивачка є учасником бойових дій.

Порядок фінансування пільг для ветеранів війни закріплений у Бюджетному

Кодексі України. У пп."б" п.9 ст. 87 Бюджетного Кодексу України

зазначено, що до видатків, які здійснюються з Державного бюджету належать і

видатки на щорічну разову грошову допомогу ветеранам війни. Саме тому в Законі

України про Державний бюджет окремою нормою встановлюється розмір цієї щорічної

разової грошової допомоги ветеранам війни.

Відповідно до п.8 ст.7 Бюджетного Кодексу України,

бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетним

призначенням, та відповідно до ст. 23 цього ж Кодексу будь які платежі можна

здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Відповідно до п.5 ст.51 Бюджетного Кодексу України

розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов*язазння та провадять

видатки тільки в межах бюджетних асигнувань.

 

Фінансування

виплати щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни проводиться

відповідіно до обсягів, затверджених Законом України „Про державний бюджет

України " та в порядку, визначеному чинною Постановою Кабінету Міністрів

України від 18.02.2004р., № 177. Порядок виплати цієї допомоги регулюється

Постановою Кабінету Міністрів України „Про забезпечення щорічної разової

грошової допомоги, передбаченої Законом України „Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту" від 18.02.2004р., № 177.

В зазначеній Постанові передбачений наступний порядок виплати -

Міністретсво фінансів і Державне казначейство забезпечують щороку до 10 квітня

виділення коштів Міністерству праці та соціальної політики для виплати щорічної

грошової допомоги у розмірах, встановлених законом про державний бюджет на

відповідний рік, і для подальшого перерахування їх місцевим органам праці та

соціального захисту населення.

З прийняттям Закону України „Про внесення змін до Закону України „ Про

статус ветеранів війни" від 19.06.2003р. № 968-ІУ на органи праці та

соціального захисту населення були покладені функції щодо виплати щорічної

разової грошової допомоги ветеранам війни до Дня Перемоги (ст.17-1 Закону №

3551). Таким чином держава передає право на здійснення видатків на щорічну

разову грошову допомогу ветеранам війни на місцевий рівень, але при цьому

обов*язково передбачає необхідні для цього суми коштів у державному бюджеті,

цей порядок закріплений у п.2 ст. 82 Бюджетного Кодексу України. Ст. 82

Бюджетного Кодексу України розмежовує види видатків , які можуть делегуватися

на місцевий рівень. Разом з тим, реалізація місцевими органами делегованих

повноважень фінансується за рахунок державного бюджету за допомогою надання

різноманітних міжбюджетних трансфертів, це правило закріплене у ч.2 ст.83

Бюджетного Кодексу України .

УПСЗН виконує делеговані державою повноваження щодо виплати цієї щорічної

разової грошової допомоги строго в порядку, визначеному державою і не має

правових підстав для виплати щорічної разової грошової допомоги у 2004 -

2006роках у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком.

Відповідно до Закону України „Про статус ветеранів

війни" від 22.10.1993р. № 3551 виплата щорічної разової грошової допомоги

ветеранам війни фінансується з Державного бюджету України.   Зазначеною Постановою передбачений порядок

виплати.

УПСЗН не має підстав для виплати щорічної разової

грошової допомоги учасникам бойових дій, відповідно до ч.5 ст.12 Закону України

„Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" у розмірі 5

мінімальних пенсій за віком, оскільки не існує механізму виплати цієї допомоги

у розмірах, передбачених Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії

їх соціального захисту" від 22.10.1993р. № 3551.

Керуючись

ст.ст.  198,   199, 206 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення

Артемівської районної у м. Луганську Ради  

задовольнити частково.

Скасувати постанову Артемівського районного суду м.

Луганська від 22 грудня 2006 року в частині стягнення з Управління праці та

соціального захисту населення Артемівської районної у м. Луганську Ради на

користь ОСОБА_1 заборгованість з щорічної одноразової грошової допомоги до 5

травня за 2004-2006роки у сумі 2820грн. та ухвалити в цій частині нову постанову,

якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постанова апеляційного суду набирає чинності негайно, але

може бути оскаржена протягом одного місяця до Вищого Адміністративного Суду

України.

СудАпеляційний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення23.07.2007
Оприлюднено21.10.2008
Номер документу2148195
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —22-а-297/2007

Постанова від 23.07.2007

Адміністративне

Апеляційний суд Луганської області

Тріфанов О.М.

Ухвала від 12.06.2007

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Філатов Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні