Постанова
від 23.01.2012 по справі 2а-10832/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 січня 2012 року Справа № 2а-10832/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд

у складі головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю

секретаря судового засіда ння Григоренко-Тумасян А.М.,

та

представників сторін:

від позивача - ОСОБА_3 (довіреність від 20.01.2012 б/н),

від відповідача - ОСОБА_2 (довірені сть від 16.09.2011 № 30- «Д»),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку справу за адміністративн им позовом товариства з обме женою відповідальністю «Між народні логістичні системи» до Стаханівської об' єднано ї державної податкової інспе кції Луганської області про визнання протиправними дій т а скасування наказу від 12 серп ня 2011 року № 939 «про проведення д окументальної невиїзної пер евірки ТОВ «Міжнародні логіс тичні системи»,

ВСТАНОВИВ:

16 листопада 2011 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду надійшов адміні стративний позов товариства з обмеженою відповідальніст ю «Міжнародні логістичні сис теми» до Стаханівської об' є днаної державної податкової інспекції Луганської област і про визнання протиправними дій та скасування наказу від 12 серпня 2011 року № 939 «про провед ення документальної невиїзн ої перевірки ТОВ «Міжнародні логістичні системи».

В обґрунтування позовних в имог з урахуванням уточненог о адміністративного позову п озивач зазначив, що 15 серпня 2011 року Стахановською об' єдна ною державною податковою інс пекцією Луганської області б уло проведено документальну позапланову невиїзну переві рку товариства з обмеженою в ідповідальністю «Міжнародн і логістичні системи», код ЄД РПОУ 37179009, з питань правомірнос ті нарахування податкових зо бов'язань та податкового кре диту в деклараціях з податку на додану вартість за період з 01 травня 2011 року по 30 червня 2011 р оку.

За результатами зазначено ї перевірки Стахановською об ' єднаною державною податко вою інспекцією Луганської об ласті було складено акт від 15 серпня 2011 року №243/23-37179009.

Відповідно до висновків ак та від 15 серпня 2011 року №243/23-37179009 то вариство з обмеженою відпові дальністю «Міжнародні логіс тичні системи» не отримувало послуги транспортно-експеди ційного обслуговування у тов ариства з обмеженою відповід альністю «Техбуд-2011» в період травня, червня 2011 року у загаль ному розмірі 1055724,96 грн., в тому чи слі НДС - 175954, 16 грн., тому постав ити ці послуги на адресу відк ритого акціонерного товарис тва «Стахановський вагонобу дівний завод», товариства з о бмеженою відповідальністю « Торговий дім «Вагонозавод», товариства з обмеженою відпо відальністю «Інтергума» не м ало змоги.

Тим самим товариство з обме женою відповідальністю «Між народні логістичні системи» порушило положення ст. ст. 203, 21 5, 216 та 228 ЦК України, в зв'язку з чи м правочини з контрагентами - постачальником: товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Технобуд-2011» та отримувач ем послуг відкритим акціонер ним товариством «Стахановсь кий вагонобудівний завод», т овариством з обмеженою відпо відальністю «Торговий дім «В агонозавод» та товариством з обмеженою відповідальністю «Інтергума» є нікчемними в с илу закону.

На підставі викладеного Ст ахановська об' єднана держа вна податкова інспекція Луга нської області зменшила това риству з обмеженою відповіда льністю «Міжнародні логісти чні системи» задекларовані п одаткові зобов'язання по ПДВ за період травень-червень 2011 р оку, а також податковий креди т по ПДВ за вказаний період.

Позивач вважає, що у відпові дача були відсутні підстави для прийняття наказу від 12 сер пня 2011 року № 939 та вчинення дій щ одо проведення документальн ої позапланової невиїзної пе ревірки товариства з обмежен ою відповідальністю «Міжнар одні логістичні системи» з п итань правомірності нарахув ання податкових зобов'язань та податкового кредиту в дек лараціях з податку на додану вартість за період 01 травня 2011 року по 30 червня 2011 року.

При проведенні перевірки в ідповідач не врахував, що зап ит про наданні інформації ві д товариства з обмеженою від повідальністю «Міжнародні л огістичні системи» на адресу відповідача був датований 05 с ерпня 2011 року, у даному запиті в ідповідач запитував докумен ти в строк 10 днів з дня отриман ня запиту, запит отриманий по зивачем 13 серпня 2011 року, тобто позивач мав можливість нада ти інформацію до 23 серпня 2011 ро ку але відповідач виніс нака з 12 серпня 2011 року за № 939.

Крім, того при складанні акт у відповідачем не було врахо вано, що повідомлення від 12 се рпня 2011 року № 58 про проведення перевірки було направлено 12 с ерпня 2011 року та отримано това риством з обмеженою відповід альністю «Міжнародні логіст ичні системи» 19 серпня 2011 року але акт про проведення перев ірки був складений вже 15 серпн я 2011 року.

На підставі викладеного, по зивач просив суд задовольнит и позовні вимоги у повному об сязі.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав пояснення аналогічн і викладеному в позові, проси в позовні вимоги задовольнит и у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд в ідмовити у задоволенні позов у у зв' язку з його необґрунт ованістю, підтримав доводи, в икладені у письмових запереч еннях проти позову, в яких заз начив, що товариству з обмеже ною відповідальністю «Міжна родні логістичні системи» Ст ахановською об' єднаною дер жавною податковою інспекціє ю Луганської області було на діслано запит від 05 серпня 2011 р оку № 9154/10-23 з проханням надати к опії первинних документів, щ о підтверджують господарськ і взаємовідносини з товарист вом з обмеженою відповідальн істю «Технобуд-2011» у травні, че рвні 2011 року, але на зазначений запит не було отримано відпо віді.

Згідно п. 78.1.1 ст. 78 Податкового кодексу України документаль на позапланова виїзна переві рка здійснюється за наявност і хоча б однієї з таких обстав ин: за наслідками перевірок і нших платників податків або отримання податкової інформ ації виявлено факти, що свідч ать про можливі порушення пл атником податків податковог о, валютного та іншого законо давства, контроль за дотрима нням якого покладено на орга ни державної податкової служ би, якщо платник податків не н адасть пояснення та їх докум ентальні підтвердження на об ов' язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих дні в з дня отримання запиту.

Відповідно п. 79.1 ст. 79 Податков ого кодексу України, докумен тальна невиїзна перевірка зд ійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення п ро її проведення та за наявно сті обставин для проведення документальної перевірки, ви значених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

На підставі вищезазначени х норм, Стахановською об' єд наною державною податковою і нспекцією Луганської област і було видано наказ від 12 серп ня 2011 року № 939 про проведення д окументальної невиїзної пер евірки товариства з обмежено ю відповідальністю «Міжнаро дні логістичні системи» з пи тань правомірності нарахува ння податкових зобов' язань та податкового кредиту в дек лараціях за травень, червень 2011 року.

У зв' язку з відмовою отрим ання копії наказу та повідом лення під розпис, вони були на правлені позивачу поштою 12 се рпня 2011 року. Перевірка провод илась 15 серпня 2011 року. За резул ьтатами перевірки було склад ено акт від 15 серпня 2011 року № 243/23 -37179009.

Жодних документів, що підтв ерджують правомірність форм ування податкових зобов' я зань та податкового кредиту за травень, червень 2011 року тов ариством з обмеженою відпові дальністю «Міжнародні логіс тичні системи» до перевірки не надало.

Аналізуючи податкову звіт ність товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнарод ні логістичні системи» за тр авень, червень 2011 року, Стахано вська об' єднана державна по даткова інспекція Лугансько ї області дійшла висновку ст осовно того, що сума реалізов аних транспортно-експедицій них послуг не знайшла суміжн е відображення в обсязі прид баних товариством з обмежено ю відповідальністю «Міжнаро дні логістичні системи» посл уг, внаслідок чого не задекла ровано податкове зобов' яза ння по наданню транспортно-е кспедиційних послуг іншими п латниками, що унеможливлює н астання правових наслідків.

Враховуючи викладене, відп овідач вважає, що всі операці ї з постачання та реалізації послуг товариством з обмеже ною відповідальністю «Міжна родні логістичні системи» з його постачальниками та поку пцями за травень, червень 2011 ро ку не спричиняють реального настання правових наслідків , а тому є нікчемники по ланцюг у «вигодонабувача».

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача та пред ставника відповідача, дослід ивши матеріали справи та над ані сторонами докази, приход ить до наступного.

Відповідно до Конституції України кожному гарантуєтьс я право на оскарження в суді р ішень, дій, чи бездіяльності о рганів державної влади, місц евого самоврядування, посадо вих і службових осіб.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС Украї ни у справах про оскарження р ішень суб' єктів владних пов новажень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією України та Законами України, з виконанням повнов аження з метою, з якою це повно важення надано, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії), безсторонньо (неупередже но), добросовісно, розсудливо , з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія), з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я, своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України та застосо вує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним о рганом на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крі м випадків, встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч астини 2 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що 15 серпня 2011 року Стахановською об' єдн аною державною податковою ін спекцією Луганської області згідно із п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.1 п . 78.1 ст. 78, п. 79.1 ст. 79 Податкового код ексу України, відповідно до н аказу Стахановської об' єдн аної державної податкової ін спекції Луганської області в ід 12 серпня 2011 року № 939, у зв' язк у з відпрацюванням деклараці й платників ПДВ ІІ категорії , відповідно до вимог наказу Д ПА України від 18.04.2008 року № 266 зав ідувачем сектору перевірок п латників податків відділу по даткового контролю юридични х осіб Стахановської об' єдн аної державної податкової ін спекції Луганської області Іовою І.О. проведено докум ентальну позапланову невиїз ну перевірку товариства з об меженою відповідальністю «М іжнародні логістичні систем и» (код за ЄДРПОУ 37179009) з питань п равомірності нарахування по даткових зобов' язань та под аткового кредиту з податку н а додану вартість за період з 01 травня 2011 року по 30 червня 2011 ро ку.

За результатами проведено ї перевірки складено акт від 15 серпня 2011 року № 243/23-37179009, у виснов ках якого зазначено, товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Міжнародні логістичні системи» порушило положення ст. ст. 203, 215, 216 та 228 ЦК України в ча стині недодержання в момент вчинення правочину вимог, як і передбачені цими статтями, і не спрямовані на реальне на стання правових наслідків, щ о обумовлені ним по правочин ам з придбання послуг у товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Технобуд-2011» протягом травня-червня 2011 року на загал ьну суму 1055724,96 грн., в тому числі П ДВ - 175954,16 грн. реалізації вугіл ьної продукції на адресу від критого акціонерного товари ства «Стахановський вагоноб удівний завод», товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Вагонозавод» , товариства з обмеженою відп овідальністю «Інтергума» (ар к. справи 39-46).

Як вбачається з матеріалів справи, 05 серпня 2011 року Стахан овською об' єднаною державн ою податковою інспекцією Луг анської області було направл ено на адресу товариства з об меженою відповідальністю «М іжнародні логістичні систем и» письмовий запит № 9154/10-23 про н адання необхідних документі в для проведення зустрічної звірки товариства з обмежено ю відповідальністю «Міжнаро дні логістичні системи» з пи тань підтвердження взаємові дносин з товариством з обмеж еною відповідальністю «Техн обуд-2011» для з' ясування реал ьності та повноти відображен ня в бухгалтерському обліку із відповідним відображення м у податкових деклараціях (р озрахунках, звітах тощо) резу льтатів операцій по господар ським відносинам за період т равень - червень 2011 року (арк. справи 9).

Матеріалами справи підтве рджено, що вищевказаний запи т отримано товариством з обм еженою відповідальністю «Мі жнародні логістичні системи » 13 серпня 2011 року, тобто вже піс ля проведення перевірки (арк . справи 10).

Незважаючи на це, 12 серпня 2011 р оку Стахановською об' єднан ою державною податковою інсп екцією Луганської області бу ло видано наказ № 939 «Про прове дення документальної позапл анової невиїзної перевірки т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Міжнародні логі стичні системи», код 37179009, з пита ння правомірності нарахуван ня податкових зобов' язань т а податкового кредиту в декл арації за травень - червень 2011 р оку». Підставами видання вищ евказаного наказу зазначено п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України.

Суд вважає, що наказ Стахано вської об' єднаної державно ї податкової інспекції Луган ської області від 12 серпня 2011 р оку № 939 є протиправним та підл ягає скасуванню, виходячи з н аступного.

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» від 04 груд ня 1990 року № 509-XII зі змінами та до повненнями, рішення, дії або б ездіяльність органів держав ної податкової служби та їх п осадових осіб можуть бути ос каржені у встановленому зако ном порядку.

Стаття 10 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»визначає, що держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об' єднані спеціалі зовані державні податкові ін спекції виконують, зокрема, т акі функції: здійснюють конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в; забезпечують облік платни ків податків, інших платежів , правильність обчислення і с воєчасність надходження цих податків, платежів, а також зд ійснюють реєстрацію фізични х осіб - платників податків та інших обов' язкових платежі в; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і бал ансів, податкових декларацій , розрахунків та інших докуме нтів, пов' язаних з обчислен ням податків, інших платежів , а також перевіряють достові рність цих документів щодо п равильності визначення об' єктів оподаткування і обчисл ення податків, інших платежі в; аналізують причини і оціню ють дані про факти порушень п одаткового законодавства; пр оводять перевірки фактів при ховування і заниження сум по датків та зборів (обов' язко вих платежів) у порядку, встан овленому цим Законом та інши ми законами України та інше.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України.

Стаття 20 Податкового кодекс у України визначає права орг анів державної податкової сл ужби. Відповідно до п. 20.1 цієї с татті органи державної подат кової служби, зокрема, мають п раво:

20.1.1. запрошувати платників п одатків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, до тримання вимог іншого законо давства, здійснення контролю за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби. Письмові пові домлення про такі запрошення надсилаються в порядку, вста новленому статтею 42 цього Код ексу, не пізніше ніж за 10 кален дарних днів до дня запрошенн я рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податк ів (представник платника под атків);

20.1.3. одержувати безоплатно в ід платників податків, а тако ж від установ Національного банку України, комерційних б анків та інших фінансових ус танов довідки, у порядку вста новленому Законом України «П ро банки і банківську діяльн ість» та цим Кодексом, довідк и та/або копії документів про наявність банківських рахун ків, а на підставі рішення суд у - інформацію про обсяг та обі г коштів на рахунках, у тому чи слі про ненадходження у вста новлені терміни валютної вир учки від суб' єктів підприєм ницької діяльності;

20.1.4. проводити перевірки пла тників податків (крім Націон ального банку України) в поря дку, встановленому цим Кодек сом;

20.1.6. для здійснення функцій, в изначених податковим законо давством, отримувати безопла тно від платників податків, у тому числі благодійних та ін ших неприбуткових організац ій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідк и, копії документів (засвідче ні підписом платника податкі в або його посадовою особою т а скріплені печаткою (за наяв ності) про фінансово-господа рську діяльність, отримувані доходи, видатки платників по датків та іншу інформацію, по в' язану з обчисленням та сп латою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державно ї податкової служби, а також ф інансову та статистичну звіт ність, в порядку та на підстав ах, визначених цим Кодексом.

Згідно п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, органи держ авної податкової служби мают ь право звернутися до платни ків податків та інших суб' є ктів інформаційних відносин із письмовим запитом про под ання інформації (вичерпний п ерелік та підстави надання я кої встановлено законом), нео бхідної для виконання поклад ених на органи державної под аткової служби функцій, завд ань, та її документального пі дтвердження.

Такий запит підписується к ерівником (заступником керів ника) органу державної подат кової служби і повинен місти ти перелік інформації, яка за питується, та документів, що ї ї підтверджують, а також підс тави для надіслання запиту.

Письмовий запит про поданн я інформації надсилається пл атнику податків або іншим су б' єктам інформаційних відн осин за наявності хоча б одні єї з таких підстав:

1) за результатами аналізу п одаткової інформації, отрима ної в установленому законом порядку, виявлено факти, які с відчать про порушення платни ком податків податкового, ва лютного законодавства, закон одавства у сфері запобігання та протидії легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, або фінансу ванню тероризму та іншого за конодавства, контроль за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби;

2) для визначення рівня звич айних цін на товари (роботи, по слуги) під час проведення пер евірок;

3) в інших випадках, визначен их цим Кодексом.

Запит вважається врученим , якщо його надіслано поштою л истом з повідомленням про вр учення за податковою адресою або надано під розписку плат нику податків або іншому суб ' єкту інформаційних віднос ин або його посадовій особі.

Платники податків та інші с уб' єкти інформаційних відн осин зобов' язані подавати і нформацію, визначену у запит і органу державної податково ї служби, та її документальне підтвердження протягом одно го місяця з дня, що настає за д нем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Коде ксом). У разі коли запит складе но з порушенням вимог, виклад ених в абзацах першому та дру гому цього пункту, платник по датків звільняється від обов ' язку надавати відповідь на такий запит.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 27 грудня 2010 ро ку № 1245 затверджено Порядок пе ріодичного подання інформац ії органам державної податко вої служби та отримання інфо рмації зазначеними органами за письмовим запитом (надалі - Порядок № 1245). Порядок № 1245 виз начає процедуру періодичног о подання органам державної податкової служби суб' єкта ми інформаційних відносин аб о подання за письмовим запит ом таких органів податкової інформації.

Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи держа вної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або неви їзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документаль ні перевірки проводяться орг анами державної податкової с лужби в межах їх повноважень виключно у випадках та у поря дку, встановлених цим Кодекс ом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотрима нням яких покладено на орган и державної податкової служб и.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 П одаткового кодексу України д окументальною перевіркою вв ажається перевірка, предмето м якої є своєчасність, достов ірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та збо рів, а також дотримання валют ного та іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, дотримання роботодав цем законодавства щодо уклад ення трудового договору, офо рмлення трудових відносин з працівниками (найманими особ ами) та яка проводиться на під ставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, ста тистичної та іншої звітності , регістрів податкового та бу хгалтерського обліку, веденн я яких передбачено законом, п ервинних документів, які вик ористовуються в бухгалтерсь кому та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сп латою податків та зборів, вик онанням вимог іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на орган и державної податкової служб и, а також отриманих в установ леному законодавством поряд ку органом державної податко вої служби документів та под аткової інформації, у тому чи слі за результатами перевіро к інших платників податків.

Порядок проведення докуме нтальних позапланових перев ірок визначено ст. 78 ПК Україн и.

Так, відповідно до п.78.1 ст. 78 ПК України документальна позап ланова виїзна перевірка здій снюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:

- за наслідками перевірок ін ших платників податків або о тримання податкової інформа ції виявлено факти, що свідча ть про можливість порушення платником податків податков ого, валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової сл ужби, якщо платник податків н е надасть пояснення та їх док ументальні підтвердження на обов' язковий письмовий зап ит органу державної податков ої служби протягом 10 робочих д нів з дня отримання запиту (п.п . 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодекс у України);

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вих деклараціях, поданих пла тником податків, якщо платни к податків не надасть поясне ння та їх документальні підт вердження на обов' язковий п исьмовий запит органу держав ної податкової служби протяг ом 10 робочих днів з дня отрима ння запиту (п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78 Подат кового кодексу України).

Відповідно до ст. 79 Податков ого кодексу України документ альна невиїзна перевірка зді йснюється у разі прийняття к ерівником органу державної п одаткової служби рішення про її проведення та за наявност і обставин для проведення до кументальної перевірки, визн ачених статтями 77 та 78 цього Ко дексу. Документальна невиїзн а перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпун кті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього К одексу документів та даних, н аданих платником податків у визначених цим Кодексом випа дках, або отриманих в інший сп осіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводит ься посадовими особами орган у державної податкової служб и виключно на підставі рішен ня керівника органу державно ї податкової служби, оформле ного наказом, та за умови наді слання платнику податків рек омендованим листом із повідо мленням про вручення або вру чення йому чи його уповноваж еному представнику під розпи ску копії наказу про проведе ння документальної позаплан ової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце провед ення такої перевірки.

Присутність платників под атків під час проведення док ументальних невиїзних перев ірок не обов'язкова.

Матеріалами справи підтве рджується, що відповідач, нез важаючи на те, що позивачем от риманий письмовий запит пода ткового органу 13 серпня 2011 року , виніс наказ про проведення п еревірки товариства з обмеже ною відповідальністю «Міжна родні логістичні системи» 12 с ерпня 2011 року та провів саму пе ревірку до закінчення передб аченого законом 10-денного стр оку для надання документів, ч им порушив вимоги п.п. 78.1.1 п. 78 ст. 78 Податкового кодексу Україн и.

Зважаючи на викладене, нака з Стахановської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області від 12 с ерпня 2011 року № 939 «Про проведен ня документальної позаплано вої невиїзної перевірки това риства з обмеженою відповіда льністю «Міжнародні логісти чні системи», код 37179009, з питання правомірності нарахування п одаткових зобов' язань та по даткового кредиту в декларац ії за травень - червень 2011 року» є протиправним та підлягає с касуванню.

Оскільки наказ Стахановсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції Луганськ ої області від 12 серпня 2011 року № 939 про проведення перевірки є протиправним та підлягає с касуванню, дії податкового о ргану по проведенню документ альної позапланової невиїзн ої перевірки товариства з об меженою відповідальністю «М іжнародні логістичні систем и», код 37179009, з питання правомірн ості нарахування податкових зобов' язань та податкового кредиту в декларації за трав ень - червень 2011 року також є пр отиправними.

Стосовно вимог позивача що до визнання протиправними ді й Стахановської об' єднаної державної податкової інспек ції Луганської області щодо проведення документальної п озапланової перевірки товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Міжнародні логістич ні системи» (код ЄДРПОУ 37179009) з п итань правомірності нарахув ання податкових зобов' язан ь та податкового кредиту в де кларації за період з 01 травня 2011 року по 30 червня 2011 року та щод о визнання та визначення в ак ті перевірки від 15 серпня 2011 ро ку № 243/23-37179009 нікчемними правочин ів, укладених товариством з о бмеженою відповідальністю « Міжнародні логістичні систе ми» з товариством з обмежено ю відповідальністю «Технобу д-2011», відкритим акціонерним т овариством «Стахановський в агонобудівний завод», товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Торговий дім «Вагоно завод», товариством з обмеже ною відповідальністю «Інтер гума» у травні-червні 2011 року, с уд вважає їх необґрунтованим и та такими, що не підлягають з адоволенню, виходячи з насту пного.

Акт перевірки не є рішенням суб' єкта владних повноваже нь, не спричиняє виникнення б удь-яких прав і обов' язків о сіб чи суб' єктів владних по вноважень, а отже, не породжує правовідносин, що можуть бут и предметом спору.

Висновки контролюючого ор гану, викладені в акті переві рки, мають юридичне значення лише після того, як вони будут ь втіленні в рішенні, прийнят ому уповноваженою особою цьо го органу, - податковому повід омленні-рішенні. Саме податк ове повідомлення-рішення як акт індивідуальної дії несе правові наслідки для платник а податків, має вплив на його п рава та обов' язки, а тому мож е бути предметом оскарження в адміністративному судочин стві.

Враховуючи викладене, суд в важає, що позовні вимоги в час тині визнання протиправними дій Стахановської об' єднан ої державної податкової інсп екції Луганської області щод о проведення документальної позапланової перевірки това риства з обмеженою відповіда льністю «Міжнародні логісти чні системи» (код ЄДРПОУ 37179009) з питань правомірності нараху вання податкових зобов' яза нь та податкового кредиту в д екларації за період з 01 травня 2011 року по 30 червня 2011 року та щод о визнання та визначення в ак ті перевірки від 15 серпня 2011 ро ку № 243/23-37179009 нікчемними правочин ів, укладених товариством з о бмеженою відповідальністю « Міжнародні логістичні систе ми» з товариством з обмежено ю відповідальністю «Технобу д-2011», відкритим акціонерним т овариством «Стахановський в агонобудівний завод», товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Торговий дім «Вагоно завод», товариством з обмеже ною відповідальністю «Інтер гума» не підлягають задоволе нню.

Згідно ч. 3 ст. 94. Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни якщо адміністративний позов задоволено частково, с удові витрати, здійснені поз ивачем, присуджуються йому в ідповідно до задоволених вим ог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 23 січня 2012 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Складення п останови у повному обсязі ві дкладено до 30 січня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 стат ті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин пост анови у судовому засіданні.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 94, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов товариства з обмеженою в ідповідальністю «Міжнародн і логістичні системи» до Ста ханівської об' єднаної держ авної податкової інспекції Л уганської області про визнан ня протиправними дій та скас ування наказу від 12 серпня 2011 р оку № 939 «про проведення докум ентальної невиїзної перевір ки ТОВ «Міжнародні логістичн і системи» задовольнити част ково.

Визнати протиправним та скасувати наказ від 12 серп ня 2011 року № 939 «Про проведення д окументальної позапланової невиїзної перевірки товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Міжнародні логістичні системи», код 37179009, з питання пр авомірності нарахування под аткових зобов' язань та пода ткового кредиту в декларації за травень - червень 2011 року».

Визнати протиправними дії Стахановської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Луганської області щодо п роведення документальної по запланової перевірки товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Міжнародні логістичн і системи» (код ЄДРПОУ 37179009) з пи тань правомірності нарахува ння податкових зобов' язань та податкового кредиту в дек ларації за липень 2011 року.

В задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити з а необґрунтованістю.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Міжнародні логістич ні системи» витрати по сплат і судового збору в сумі 14,12 грн. (чотирнадцять гривень двана дцять копійок).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виг отовлено та підписано 30 січня 2012 року.

< Текст >

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21493066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10832/11/1270

Ухвала від 20.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак Сергій Юрійович

Ухвала від 20.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак Сергій Юрійович

Ухвала від 13.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 23.01.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні