Справа № 2а/1570/8017/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2012 року м.Одеса
Одеський окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Колесниченко О.В.,
при секретарі Болотовій К.С.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Одесі а дміністративну справу за по зовом фізичної особи-підприє мця ОСОБА_1 до державної п одаткової інспекції у Малино вському районі м. Одеси про в изнання неправомірними дій т а скасування податкових пові домлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Фізична особа-підп риємець ОСОБА_1 звернувся до Одеського окружного адмі ністративного суду з позовом до державної податкової ін спекції у Малиновському райо ні м. Одеси, в якому просив суд визнати неправомірними дії головного державного податк ового ревізора-інспектора ві дділу податкового контролю ф ізичних осіб ДПА в Одеській о бласті ОСОБА_2., визнати не правомірними дії Державної п одаткової інспекції у Малино вському районі м.Одеси, скасу вати повністю податкові пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції у Малино вському районі м.Одеси від 15.12.2 009 р. № 007021701/0 (№0070821701/1 від 26.02.2010 р.; № 26.05.2010 р.) з а платежем податок з доходів 1800 грн. та штрафних санкцій 3600 г рн.; № 0070831701/0 від 15.12.2009 р.( № 0070831701/1 від 26.05.201 0 р. № 0001011701/2 від 26.05.2010 р. за платежем п одаток на додану вартість 14400 г рн. та штрафних санкцій 4300 грн.; № 0070841701/0 від 15.12.2009 р.(№ 0070841701/0 від 26.02.2010 р., № 0070841701/2 від 26.02.2010 р.) за платежем пода ток з доходів фізичних осіб 885 60 грн.
В судовому засіданні 26.01.2011 року позивач надав суду з аяву про відмову від частини позовних вимог, а саме щодо ви знання неправомірними дії го ловного державного податков ого ревізора-інспектора відд ілу податкового контролю фіз ичних осіб ДПА в Одеській обл асті ОСОБА_2.
14.04.2011 року позивач чере з канцелярію суду надав уточ нення позовних вимог, відпов ідно до яких просив суд пункт третій позовних вимог викла сти в наступній редакції: ска сувати повністю податкові по відомлення-рішення Державно ї податкової інспекції у Мал иновському районі м.Одеси ві д 14.09.2010 року, а саме ; 0072661701/1 за плате жем податок з доходів фізичн их осіб на суму 89100 грн., № 0070821701/3 за платежем податок з доходів ф ізичних осіб у сумі 1800 грн. та ш трафних санкцій на суму 3600 грн ., № 0072651701/1 за платежем податок на додану вартість у сумі 14400 грн. та штрафних санкцій у сумі 4400 г рн.
В судовому засіданні позивач підтримав позовні в имоги у повному обсязі посил аючись на те, що відповідачем було неправомірно прийняті оскаржувані податкове пові домлення-рішення, з огляду на те, що відповідачем була пору шена процедура проведення пе ревірки, що дає підставу вваж ати про втрату актом перевір ки і як наслідок прийнятим по датковим повідомленням-ріше нням своєї юридичної сили. Кр ім того позивач зазначив, що в ін підприємницьку діяльніст ь вів відповідно Декрету Каб інету Міністрів України від 26грудня 1992 р. №13-92, а саме сплачува в фіксований податок. Деклар ації про доходи подавалися д о ДПІ у Малиновському районі завжди вчасно. Підприємниць ку діяльність здійснював з т ри-футового контейнера №2584 на вул. Північна, а зберігав това р на другому ярусі три-футово го контейнира №7584 і комірці № 61 6, яка числиться три-футовим ко нтейнером на ООО "Промринок", р озташований на 7 кілометрі Ов ідіопольської дороги Одеськ ої області. Місцезнаходженя 3-футових контейнерів № 2584 дог. 25.05.2010 р. і № 616 від 15.01.01 р. з дня встано влення не змінювався. Ніяког о відношення до павільйону № 616, а також до СПД ОСОБА_3 та до СПД ОСОБА_4 не мав. Сплач ує ринковий збір.У трудових в ідносинах за вказаний у акті термін роботи з 16.04.09 по 30.09.09 ні з к им не перебував, тобто не мав н айманих працівників в період з 01.04.2006 р. по 31.12.2009 р. про що свідчать патенти і декларації поданн і ДПІ у Малиновському районі м.Одеси у відведені Законом с троки. Згідно Указу През идента України від 3 липня 1998 ро ку № 727 "Про спрощену систему оп одаткуваня облику і звітност і суб'єктів малого підприємн ицтва був звільнений від обо в'язкового ведення ф. №-10 і згід но п. 2.3. ст. 2 Закону України "Про податок на додану вартість в ід 03.04.1997 р. за № 168/97-ВР не є платнико м ПДВ. Вимоги Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР і Закону Укра їни "Про податок з доходів фіз ичних осіб не порушував. Вваж ає, що акт перевірки є фіктивн ий і перевірки не було, або бул а здійснена без відома позив ача, про що свідчить запис у ак ті, що торгівельного місця №258 4 і комірки № 616 для зберігання т овару на ринку не існує. Вказа ні інспектором ОСОБА_2.фак ти не відповідають дійсності , а саме підприємець ОСОБА_5 ніколи не була із позивачем у трудових відносинах, вона ве сь 2009 рік працювала самостійн о і сплачувала єдиний подато к за 2009 рік, про що свідчить сві доцтво про сплату Єдиного по датку серія Є №202378 і Свідоцтво про Державну реєстрацію підп риємця від 02.08.2006 р. номер запису 2543000000000398 ДПІ у Овідіопольському районі. Податок з доходів фіз ичних осіб за 2009 рік за здаванн я контейнерів в суборенду на загальних підставах позивач ем сплачувалось у встановлен і законом строки і встановле ному законом розмірі. У зв' я зку із чим, вважає оскаржуван і податкові повідомлення-ріш ення є протиправним та прийн ятим Державною податковою ін спекцією у Малиновському рай оні м. Одеси безпідставно та п оза межами своїх повноважень , у зв' язку із чим їх дії підл ягають визнанню судом неправ омірними, а зазначені податк ові повідомлення-рішення - ск асуванню.
Представник відповід ача проти задоволення позов них вимог заперечували, посл авшись на те, що висновки відп овідача зроблені на підставі наданих документів та встан овлених в ході перевірки фа ктів, а тому відповідають чин ному законодавству.
Заслухавши поясненн я представників сторін, досл ідивши наявні у матеріалах с прави письмові докази в їх су купності, про аналізувавши в имоги чинного законодавства , суд встановив наступне.
На підставі п.1 ст. 11, ч . 1 ст.11.1 Закону України від 04 гру дня 1990 року № 509-ХII «Про державну податкову службу в Україні» , відповідно до направлення в ід 13.11.2009 року № 1369 виданого у ДПІ у Малиновському районі м.Одес и та плану-графіка проведенн я планових виїзних перевірок суб' єктів господарювання г оловним державним податкови м ревізор-інспектором відділ у податкового контролю фізич них осіб управління оподатку вання та аудиту фізичних осі б ДПА в Одеській області ОС ОБА_2. проведена документал ьна планова виїзна перевірка фінансово-господарської дія льності з питань дотримання ОСОБА_6 вимог податкового , валютного та іншого законод авства за період з 01.10.06 року по 3 0.09.09 року відповідно до затверд женого плану перевірки, наве деного у додатку до атка.
Про проведення доку ментальної планової виїзної перевірки ОСОБА_1 проінфо рмований письмовим повідомл енням від 20.10.09 № 291/17-113, яке особист о вручено 27.10.09 року.
Від отримання напра влень про проведення докумен тальної планової виїзної пер евірки ОСОБА_1 відмовився , що про було складено акт.
Перевірка проводила сь з 16.11.2009 року по 27.11. 2009 року. Термі н проведення перевірки продо вжувався з 23.11.09 по 27.11.09 на підстав і наказу ДПІ у Малиновському районі м.Одеси від 20.11.09 року № 931.
За результатами про веденої перевірки було склад ено акт перевірки № 2933/17-128/НОМЕ Р_1 від 02.12.09 р.
Документальною пла новою виїзною перевіркою суб ' єкта підприємницької діял ьності фізичної особи-підпри ємця ОСОБА_1 встановлені п орушення п.п. 3.1., п.п.3.1.1.п.3.1.ст.3, п.п.4 .2.1 п.4.2.ст.4 , п.7.1 ст.7, п.п. 8.1.1, п.п. 8.1.2 п. 8.1 ст .8 , ст.16, п.17.1 ст.17, п.22.3 ст.22 Закону Укр аїни "Про податок з доходів фі зичних осіб" від 22.05.2003р. №889-ІУ із в ідповідними змінами та допов неннями, а саме у перевір яємому періоді не утримувавс я та не перераховувався до бю джету податок з нарахованого та виплаченого доходу, що при звело до заниження податку н а 1800,0 гривен; порушення ст. 13,14 р. I V Декрету КМУ від 26.12.1992 р. № 13-92 "Про п рибутковий податок з громадя н" із змінами та доповненнями з врахуванням положень ст.9 , п .22.10 ст.22 Закону України від 22.05.2003р . №889-IV " Про податок з доходів фіз ичних осіб" із змінами та допо вненнями, донараховано подат ок з доходів фізичних осіб су б'єкту підприємницької діяль ності ОСОБА_1 у сумі 89 100,0 грн ., а саме IV кварталі 2006 р. на 4050,0 грн ., у 2007р. у сумі 16200,0грн., у 2008р. у сумі 16200,0 грн., за 9 місяців 2009р. у сумі 5265 0,0 грн.; порушення п.п. 2.3.1, п.2.3 ст.2 , п .9.5, 9.6 ст.9 Закону України "Про под аток на додану вартість " від 0 3.04.97 р. № 168/97-ВР, із змінами та допов неннями суб'єктом підприємни цької діяльності ОСОБА_1 н е надано до ДПІ у Малиновсько му районі заяву про реєстрац ію платником ПДВ у серпні 2009 ро ку; порушення вимог п.п.2.3.1, п.2.3 ст .2, п.3.1 ст.3, п.п. 7.3.1. п.7.3. ст.7, п.9.5,п.9.6 с т.9, пЛ0.1 ст.10 Закону України "Про податок на додану вартість" в ід 03.04.97р. №168/97-ВР, із змінами та доп овненнями, так як суб'єкт підп риємницької діяльності ОС ОБА_1 не зареєструвався пла тником податку на додану вар тість у строки визначені зак онодавством та не надав пода ткові декларації по податку на додану вартість за період и з вересня 2009 року., донарахова но податку на додану вартіст ь у сумі за вересень 2009 року 14400,0 г ривен.
На підставі акту пер евірки № 2933/17-128/НОМЕР_1 від 02.12.09 р. державною податковою інспекцією у Малиновському районі м. Одеса було прийняті податкові повідомлення-ріше ння від 15.12.2009р. №0070841701/0 про сплату д онарахованого податку з дохо дів фізичних осіб на загальн у суму 89 100,00 грн., від 15.12.09р. №0070821701/0 про сплату донарахованого подат ку з доходів фізичних осіб в с умі 1800, 00 грн. та штрафних (фінан сових) санкцій по цьому подат ку у сумі 3 600,00грн. від 15.12.09р №0070831701/0 п ро сплату податку на додану в артість у сумі 14 400,00 грн. та штра фних (фінансових) санкцій по ц ьому податку у сумі 4 490,00 грн.
Не погодившись з пр ийнятими державною податк овою інспекцією у Малиновськ ому районі м. Одеса рішення м позивач неодноразово зве ртався із скаргами до держав ної податкової адміністраці ї в Одеській області на зазна чені рішення, в результаті ос карження яких, Державної под атковою інспекцією у Малинов ському районі м.Одеси були пр ийняті податкові повідомлен ня-рішення від 14.09.2010 року № 0072661701/1 з а платежем податок з доходів фізичних осіб на суму 89100 грн., № 0070821701/3 за платежем податок з дох одів фізичних осіб у сумі 1800 гр н. та штрафних санкцій на суму 3600 грн., № 0072651701/1 за платежем подат ок на додану вартість у сумі 14 400 грн. та штрафних санкцій у су мі 4400 грн.
Вважаючи зазначені р ішення протиправними та таки ми, що порушують законні прав а та інтереси позивача, ОСО БА_1 звернулось до суду з м етою їх оскарження.
Проаналізувавши мат еріали справи, пояснення та д оводи учасників процесу, суд вважає за необхідне зазначи ти, що дії відповідачів є прав омірними, а спірні податкове повідомлення-рішення прийн ято на підставі та у межах пов новажень, що передбачені зак онодавством України, виходяч и з наступного.
Перевіркою встановл ено, що СПД - фізична особа ОС ОБА_1 здійснював підприємни цьку діяльність без створенн я юридичної особи на умовах с плати фіксованого податку, з гідно ст. 14 Декрету КМУ № 13-92 за в идом - роздрібна торгівля на р инку.
Відповідно до копій д оговорів, що надавались СПД ОСОБА_1 до ДПІ у Малиновсько му районі м. Одеси та були залу чені до матеріалів особової справи у перевіряємому періо ді, ТОВ «Промтоварний ринок» надав СПД ОСОБА_1 торгові місця №2584 (+ 2 поверх 7584) та №616 для р озміщення контейнерів. Відпо відно до умов договорів від 20. 05.00. та від 15.09.01 СПД - фізична особ а ОСОБА_1 зобов'язаний вик ористовувати контейнери для зберігання товару та здійсн ення торгової діяльності.
В акті перевірки було зазначено, що в ході здійснен ня обстеження місця провадже ння діяльності СПД (в рамках п ланової документальної пере вірки) встановлено, що відпов ідно до наданого до перевірк и СПД ОСОБА_3 договору від 25.04.01 №616 Промринок надає ОСОБА _3 торгове місце №616 для розта шування павільйону. З 2003 року у зазначеному павільйоні, що р озташований на торговому міс ці №616, здійснює на підставі до говору суборенди з СПД ОСОБ А_3 підприємницьку діяльніс ть суб'єкт підприємницької д іяльності - фізична особа О СОБА_4 . Згідно до пояснень на даних СПД ОСОБА_4 відносин по оренді, суборенді з СПД фіз ичною особою ОСОБА_1 з 2003 ро ку по теперішній час не мав. Та кож спільна господарська дія льність між СПД ОСОБА_4 та СПД ОСОБА_1 не здійснювал ась.
Місцезнаходження тор гового місця №2584, яке відповід но до копії договору надано С ПД ОСОБА_1 для розташуванн я двох три-футових контейнер ів на території Промтоварног о ринку, що знаходиться за адр есою Одеська область, Овідіо польський р-н, смт. Авангард, 7-й км Овідіопольської дороги, в ході обстеження не встановл ено.
Таким чином, підтверд ження факту здійснення суб'є ктом підприємницької діяльн ості - фізичною особою ОСОБ А_1 за період з 25.05.00 по 16.04.09 з прод ажу товарів і надання супутн іх такому продажу послуг на р инках, як вимагає ст.14 Декрету КМУ № 13-92. в ході перевірки не вс тановлено.
Разом з тим, відповід но до пояснень СПД - фізичної о соби ОСОБА_7, зареєстрован ого Любашівською районною Де ржавною адміністрацією Одес ької області 08.09.05, що здійснює д іяльність на Промринку у смт . Авангард, 7-й км Овідіопольсь кого шляху, встановлено, що зг ідно пояснень СПД - фізичної о соби ОСОБА_8, відповідно д о договорів оренди торгового об'єкта починаючи з 01.03.06 по тепе рішній час СПД - фізична особа ОСОБА_1 передав ОСОБА_7 у строкове платне користува ння 2 контейнера, що розташова ні на торговому місці №2638/7638. Роз мір орендної плати за місяць складає 12,00 тис. гривен. Сума ор ендної плати не змінювалась на протязі періоду з 01.10.06 по 30.09.09 і складала 12,00 тис. гривен на міс яць. Таким чином, загальна сум а доходу СПД ОСОБА_1 за пер евіряємий період, у вигляді о рендної плати від ОСОБА_7 складає 432 000,00 грн.
Перевіряючими, що пров одили перевірку зафіксовано , що фізична особа ОСОБА_1 з 01.03.06 не здійснював діяльність з продажу товарів і надання с упутніх такому продажу послу г на ринках, що дозволяє йому з находитись на спрощеній сист емі оподаткування шляхом спл ати фіксованого розміру пода тку.
Таким чином, СПД - фізи чна особа ОСОБА_1, повинен був перейти на загальну сист ему оподаткування наступног о звітного періоду (кварталу ), тобто з 01.03.06 з урахуванням усі х нормативних документів сто совно суб'єктів підприємниць кої діяльності, які використ овують загальну систему опод аткування. Враховуючи вищеви кладене, та у періоді, що охопл ено перевіркою, а саме з 01.10.06 по 30.10.09 СПД ОСОБА_1 повинен був перебувати на загальній сис темі оподаткування.
Таким чином, дохід, од ержаний від здачі в оренду не жилого приміщення у сумі 432 000,00 г рн., є доходом, одержаним в рам ках підприємницької діяльно сті, з якого СПД ОСОБА_1 пов инен сплатити податок з дохо дів фізичних осіб на загальн их підставах.
Також, в ході перевір ки встановлено, що суб'єкт під приємницької діяльності О СОБА_1 з 16.04.09 по 30.09.09 здійснював д іяльність із залученням найм аних працівників, а саме ОС ОБА_5, про що не повідомив под атковий орган.
Відповідно до поясн ень ОСОБА_5 за період робо ти з 16.04.09 по 30.09.09, до її обов'язків в ходило отримувати товар, реа лізовувати товар, отримувати готівкові кошти розраховува тись. Заробітна плата склада ла 3 відсотки від виручки, що с кладає 2 000,0 гривень на місяць. Т аким чином, враховуючи вище в икладене, у СПД - фізичної особ и ОСОБА_1 виручка від реал ізації товару за період з 16.04.09 п о 30.09.09 складає 360 000,00 грн. (2000, 00 грн. / 3% = 6 0 000,0 грн. - виручка за місяць, 60 000,0 г рн. * 6 міс. = 360 000,0 грн.).
Суб'єкт підприємниц ької діяльності ОСОБА_1 у результаті наведених поруше нь починаючи з III кварталу 2006 р повинен був перейти на загал ьну систему оподаткування, т ак як відсутні умови перебув ання на спрощеній системі оп одаткування, що передбачає с плату фіксованої ставки пода тку з 01.03.06.
Загальна сума доход у отримана підприємцем від і нших видів діяльності ніж то ргівля 792 000,00грн. (432 000,00 + 360 000,00) у тому ч ислі по періодах: 4 кв.2006р. -36 н.; 1 кв .2007р. - 36 000,00грн. півріччя 2007р. - 72 000,00грн .; 9 місяців 2007р. - 108 н.; 2007р. - 144 000,00грн.; 1 к в.2008 - 36 000,00грн. півріччя 2008р. - 72 000,00грн .; 9 2008р. - 108 000,00грн.; 2008р. -144 000,00грн.; 1 кв.2009 - 36 000,00грн. півріччя -252 000,00грн.; 9 міся ців 2009р. - 468 000,00грн.
Перевіряючими зафі ксовано, що фактично, згідно н аявних документів та пояснен ь СПД - фізичними особами, суб' єкт підприємницької діяльно сті ОСОБА_1 з 16.04.09 р. по 30.09.09 р. з дійснював роздрібну торгівл ю на ринку, з 01.10.06 по 30.09.09 здійснюв ав здавання у найм нежилих пр иміщень, а саме торгові місця та контейнера на Промринку.
Згідно ст. 13 ДКМУ "Про прибутковий податок з грома дян " від 26.12.1992 р. № 13-92 (зі та доповне ннями) та ст. 13 Інструкції "Про п рибутковий податок з громадя н", затвердженої Наказом ГДПІ від 21.04.1993р. №12, зареєстрованої в Мін'юсті України 1993 р. за №64 опод атковуваним доходом вважаєт ься сукупний чистий доход, то бто між валовим доходом (виру чки у грошовій та натуральні й формі) і документально підт вердженими витратами, безпос ередньо пов'язаними з одержа нням доходу. До складу безпос ередньо пов'язаних з одержан ням доходів, належать витрат и, які включаються до валових витрат виробництва (обігу) аб о підлягають амортизації згі дно з Законом "Про оподаткува ння прибутку підприємств".
Якщо ці витрати не мо жуть бути підтверджені докум ентально, то вони враховують ся податковими органами при проведенні остаточних розра хунків за нормами, визначени ми ю державною податковою ін спекцією України за погоджен ням з Міністерством України та Державним комітетом Укра їни по сприянню малим підпри ємствам та підприємництву.
Згідно Додатку №6 до І нструкції "Про прибутковий п одаток з громадян ", затвердже ної Наказом ГДПІ від 21.04.1993 р. № 12, з ареєстрованої в Мін'юсті Укр аїни 09.06.1993 р. за № 64, діяльності та ких як здавання в найм нежили х приміщень та здійснення то ргівельної діяльності норм а витрат у відсотках до сумі в алового доходу складає 25% як здійснення інших діяльності .
Перевіряючими визна чені витрати, безпосередньо пов'язані з одержанням доход у, чи з III кварталу 2006р., тобто з мо менту переведення СПД ОСОБ А_1 на систему оподаткуванн я.
Так, валові витрати з а перевіряємий період склада ють: 4 кв.2006 р. - 9000,00грн.; 1 кв.2007 р.- 9000, 00 гр н., півріччя 2007р. - 18 000,00 грн.; 9 місяці в 2007р. - 27 000,00грн.; 2007р. - 36 000, 00 грн.; 1 кв.200 8 р. - 9000,00 грн. 2 кв.2008 - 18 000,00 грн.; 9 місяці в 2008р. - 27 000,00 грн.; 2008р. -36000,00грн.; 1 кв.2009 - 9000,0 0грн. півріччя 2009 р.- 63 000,00 грн.: 9 міся ців 2009 -117 000, 00 грн.
Таким чином, витрати безпосередньо пов'язані з о держанням доходу суб'єкта пі дприємницької діяльності ОСОБА_1 занижені на загальн у суму 198 000,00 грн., а IV кварталі 2006 ро ку на 9 000,0 грн., у 2007р. на 36 000,0 грн., у 2008р . на 36 000,0 І за 9 місяців 2009р. на 117 000,0 гр н.
3 урахуванням п.п.9.12.1.п.9.12 с т.9 та п.22.10 ст.22 Закону України „П ро податок з фізичних осіб" ві д 22.05.03 №889-1У оподаткування дохо дів, отриманих фізичною від п родажу нею товарів (надання п ослуг, виконання робіт) у межа х її підприємницької ості бе з створення юридичної особи, а також фізичною особою, яка с плачує ринковий здійснюєтьс я за правилами, встановленим и спеціальним законодавство м з цих питань, з урахуванням н орм цього пункту.
Порядок оподаткуванн я доходів фізичних осіб від з аняття підприємницькою діял ьності регулюється Декрето м КМУ від 21.12.92 №13-92 „Про прибутков ий податок з громадян змінам и і доповненнями, далі Декрет № 13-92), та розробленою відповід но до Інструкцією про оподат кування доходів фізичних осі б від заняття підприємницько ї діяльністю, затвердженою н аказом ДПА України від 21.04.93 №12 (і з змінами та доповненнями, да лі - Інструкція №12).
Статтею 13 розділу IV Де крету №13-92 „Про прибутковий по даток з громадян» передбачен о, що оподаткуванню підлягаю ть доходи громадян, одержані протягом календ року від зді йснення підприємницької дія льності без створення юридич ної особи, а також доходи гром адян, не передбачені як об'єкт и оподаткування у розділах II т а III цього Де Оподатковувани м доходом вважається сукуп ний чистий доход, тобто різни ця між вали, доходом (виручки у грошовій та натуральній фор мі) і документально підтверд женими витратами, безпосере дньо пов'язаними з одержання м доходу. Якщо ці витрати не мо жуть о підтверджені документ ально, то вони враховуються п одатковими органами при про1 остаточних розрахунків за нормами, визначеними Гол овною державною податковою інспекцією України за погод женням з Міністерством еконо міки України та Дер-комітето м України по сприянню малим п ідприємствам та підприємниц тву (наведе додатку N 6 до Інст рукції №12). При визначенні сук упного оподатковуваного л вр аховуються доходи, одержані як в натуральній формі, так і в грошовій (національнім іноз емній валюті).
До складу витрат, без посередньо пов'язаних з одер жанням доходів, належать вит рати, включаються до складу в алових витрат виробництва (о бігу) або підлягають амортиз ації згідно з Законом Україн и "Про оподаткування прибутк у підприємств" від 28.12.94 №334-МР, ред акції Закону України від 22.05.97 № 283/97-ВР). наведеними в додатку N 7 д о Інструкції №12.
У відповідності з пун ктом 13 розділу 1У Інструкції № 12 загальним оподаткованим до ходом вважається сукупний чи стий доход, тобто різниця між доходом (виручкою у грошовій та натуральній формі) і доку ментально підтвердженими ви тратами, безпосередньо пов' язаними одержанням доходу. Я кщо ці витрати не можуть бути підтверджені документально , то враховуються податковим и органами при проведені ост аточних розрахунків за норм відсотках до валового доходу , наведеними в додатку №6 до Ін струкції №12.
Пунктом 14 розділу 1У І нструкції №12 утримання подат ку від суми такого доходу за р ахунок, за ставкою, визначено ю пунктом 7.1 статті 7 Закону Укр аїни від 22 травня 2003 889-IV "Про пода ток з доходів фізичних осіб".
Відповідно до додат ку 7 Інструкції №12 фізична осо ба - платник податку не є юриди чною особою і платником пода тку на прибуток, не має обов'яз ку вести бухгалтерській облі к, формує витрати за переліко м статті 5 "Валові витрати" і ві дповідно до статті 8 «Амортиз ація»вказаного Закону з де якими особливостями. Положе ння статті 5 («Валові витрат и») в застосовуються в частин і підтвердження первинними д окументами витрачених сум зг ідно з операціями (які відпов ідають переліку статі 5), за ре зультатами або за участю яки х у податковому періоді (у зв ітному кварталі) безпосередн ьо отриманий дохід. До податк ової декларації за звітний п одатковий період, включаютьс я тільки прямі валові витрат и ї амортизаційних відрахува нь, що відповідають фактичні й сумі отриманого в цьому вал ового доходу в будь-якій форм і від визначеного виду діяль ності та підтверджені докум ентально. Будь-які суми витра т фізичної особи - суб'єкта під приємницької діяльності з м оменту одержання доходу від результату такої діяльності є його власним ризиком відпо відно до статті 1 Закону Укра їни "Про підприємництво". Тобт о, виключно факт одержання мо же бути підставою для включе ння до валових витрат звітно го періоду не всіх видатків, а тільки тієї їх частини, яка пр ямо цьому доходу відповідає.
Відповідно до ч.2 ст.13 Д екрету №13-92 оподатковуваним д оходом вважається сукупний чистий доход, тобто різниця м іж валовим доходом (виручки у грошовій та натуральній док ументально підтвердженими в итратами, безпосередньо пов' язаними з одержанням до.
Підпунктом 7.1. Закону України №889-ІУ передбачено, що ставка податку становить 15 ві дсотків від об'єкта оподатку вання, крім випадків, визначе них у пунктах 7.2 - 7.4 цієї статті.
Перевіркою правильно сті визначення оподатковува ного доходу, встановлено зан иження суми оподатковуваног о (чистого) доходу суб'єкта під приємницької діяльності О СОБА_1 за період з 01.10.09 по 30.09.09 на загальну суму 594 000,00 грн., а саме у кварталі 2006 року на 27 000,0 грн., у 2007р . на 108 000,0 грн., у 2008р. на 108 000,0 грн., 9 міся ців 2009р. на 351 000,0 грн.
Таким чином відповід ачем було правомірно донарах овано податок з доходів фізи чних осіб суб'єкту підприємн ицької діяльності ОСОБА_1 у сумі 89 100,0 грн., а саме у IV кварта лі 2006р 4050,00 грн., у 2007р. у сумі 16200,00 грн. , у 2008р. у сумі 16200,00 грн., за 9 місяців 2009р. у сумі 50,00 грн.
Перевіркою повноти виз начення податкових зобов'яза нь з податку на додану вартіс ть період з 01.10.06 по 30.09.09 встановле но їх заниження всього у сумі 14400,0грн., у тому за вересень 2009р. у сумі 14 400,0 грн.
Згідно наданим до пер евірки документам (пояснення м, договорам) загальна сума ві д здійснення операцій з пост авки товарів (послуг) протяго м останніх дванадцяти календ арних місяців сукупно переви щує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), а саме станом на 01.08.09 сума опера цій складала 360 000,0 грн.
Згідно п.п. 2.3.1 п.2.3 ст.2 За кону України № 168/97 особа підл ягає обов'язковій реєстрації як платник податку у разі кол и загальна сума від здійснен ня операцій з поставки товар ів (послуг), у тому числі з вико ристанням локальної або глоб альної комп'ютерної мережі, п ідлягають оподаткуванню згі дно з цим Законом, нарахована (сплачена, надана) такій особі в рахунок зобов'язань третім особам, протягом останніх дв анадцяти календарних місяці в не перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додан у вартість).
Відповідно до п.10.1 ст .10 Закону України № 168/97 особами , відповідальними за нарахув ання, утримання та сплату (пер ерахування) податку до бюдже ту, є платники податку, визнач ені у статті 2 цього Закону.
Згідно п.9.5 ст.9 Закону У країни № 168/97 заява про реєстра цію направляється на адресу нового органу з повідомлення м про вручення або вручаєтьс я особисто представником осо би службовій особі податково го органу. Податковий орган з обов'язаний видати у (відправ ити поштою) свідоцтво про под аткову реєстрацію такої особ и протягом днів від дня отрим ання реєстраційної заяви.
Згідно п.9.6 ст.9 Закону У країни № 168/97 з урахуванням поло жень пункту 9.5 цієї статті про реєстрацію має бути подана (н адіслана) податковому органу особами, що підлягають реєст рації згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону , не пізніше двадцятого кален дарного дня з моменту дося гнення суми оподатковувани х операцій, визначеної ним п унктом.
Таким чином, СПД ОСО БА_1 занижено податкові зоб ов'язання з податку на додану вартість на 14 400,0грн.
Згідно п.п. 17.1.2 п. 17.1 ст.17 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань псів пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" ві д 21.12.01 №2181-змінами та доповнення ми, далі - Закон України №2181-111) у р азі коли контролюючий орган самостійно визначає суму под аткового зобов'язання платни ка податків за підставами, ви кладеними у підпункті "а" підп ункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, додатково до штрафу, в становленого підпунктом 17.1.1 ц ього пункту, платник податкі в сплачує штраф у розмірі дес яти відсотків суми податково го зобов'язання за кожний пов ний або неповний місяць затр имки податкової декларації, але не більше п'ятдесяти відс отків від суми нарахованого податкового зобов'язання та не менше десяти неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.
З врахуванням встан овлених порушень, до скаржни ка було правомірно застосов ана штрафна (фінансова) санкц ія по податку на додану варті сть на загальну суму 4 490 ,00 грн.
Відповідно до надани х у ході перевірки пояснень ОСОБА_5 встановлено, що прот ягом періоду з 16.04.09 по 30.09.09 їй як н айманій особі СПД ОСОБА_1 виплачувався дохід у вигляді заробітної плати.
Як було встановлено у акті перевірки, у перевіряє мому періоді не утримувався та не перераховувався до бюд жету податок з нарахованого та виплаченого доходу, що при звело заниження податку на 1800 ,0 гривен.
Відповідно до піп.3.1.1, п .п.3.1.2, п.п. 3.1. З п. 3.1 стЗ Закону Украї ни „Про податок ж доходів фіз ичних осіб" від 22.05.03р. №889-ІV із змі нами та доповненнями, обєкто м оподаткування резидента є: загальний місячний оподат ковуваний дохід; чистий ріг оподатковуваний дохід, як ий визначається шляхом зм еншення загального річш опо датковуваного доходу на суму податкового кредиту такого звітного року; доходи джерел ом їх походження з України, як і підлягають кінцевому опода ткуванню при їх виплаті.
Згідно п.п. 4.2.1 п.4.2 зазначе ного закону до складу загаль ного місячного оподатковува ного доходу включаються до ходи у вигляді заробітної пл ати, інші виплати та винагоро д нараховані (виплачені) плат нику податку відповідно до у мов трудового або цивільно-п равої договору.
Згідно п.17.2 Закону Укра їни „Про податок з доходів фі зичних осіб" від 22.05.03р. №8Ї із змі нами та доповненнями, особою , відповідальною за нарахува ння, утримання та сі (перераху вання) до бюджету податку з ін ших доходів, є для оподаткову ваних дохо.] джерелом їх поход ження з України - податковий а гент.
Податковий агент - юр идична особа (її філія, відділ ення, інший відокремлений пі дрозділ або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалеж но організаційно-правового с татусу та способу оподаткува ння іншими податками зобов' язані нараховувати, утримув ати та сплачувати цей подато к до бюджету від імені та за пл атника податку, вести податк овий облік та подавати подат кову звітність податковим ор ганам відповідно до закону, а також нести відповідальніст ь за порушення норм цього Зак ону. Податковим агентом, зокр ема, є фізична особа, що є суб'є ктом підприємницької діяльн ості, що здійснює незалежну п рофесійну діяльність, яка ви користовує найману працю інш их фізичних осіб, щодо виплат и заробітної плати (інших вип лат та винагород) таким іншим фізичним особам (п. 1.15 закону)
Отже, виходячи з наве деного, хоча СПД ОСОБА_1, в п орушення норм трудового зак онодавства, офіційно не заре єстровано найманого працівн ика, він є податковим агентом та при нарахуванні гр. ОСОБ А_5 оподатковуваних доходів , повинен був утримувати пода ток від суми такого доходу, в икористовуючи ставку податк у, визначену у відповідних пу нктах Закону України №889-ІV та сплачувати його до бюджету у порядку ст.8, ст. 16 зазначеного Закону.
У підпункті 20.3.2 Закону У країни №889-ІV зазначено, якщо по датковий агент до або під час виплати доходу на користь пл атника податку не здійснює н арахування, утримання або сп лату (перерахування) податку з доходів, відповідальність за погашення суми податково го зобов'язання або податков ого боргу, що виникає внаслід ок таких дій, покладається на такого податкового агента. П ри цьому платник податку - отр имувач таких доходів звільня ється від обов'язків погашен ня такої суми податкових зоб ов'язань або податкового бор гу.
Таким чином, СПД - фізич ній особі ОСОБА_1 Було пра вомірно донараховано подато к з доходів найманих працівн иків у сумі 1800 грн. (2000 х 6 х 15%).
Відповідно п.п. 17.1.9 п.17.1 ст .17 Закон України №2181-111 у разі кол и платник здійснює продаж (в ідчуження) товарів (продукці ї) або здійснює грошові випл ати без попереднього нарахув ання та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо відповідно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передумовою та кого продажу (відчуження) або виплати, такий платник подат ків сплачує штраф у подвійно му розмірі від суми зобов'яза ння з такого податку, збору (об ов'язкового платежу). Сплата з азначеного штрафу не звільня є платника податків від адмі ністративної або кримінальн ої відповідальності та/або к онфіскації таких товарів (пр одукції) або коштів відповід но до закону.
У зв' язку із чим, за за ниження податку з доходів на йманих працівників у сумі 1800 г рн. до СПД ОСОБА_1 були зас тосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 3600, 00 грн.
Стосовно процедури пр оведення перевірки суд вважа є за необхідне зазначити нас тупне.
З аналізу норм Закону України від 06.07.95 року № 265/95-ВР «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг»із зміна ми та доповненнями вбачаєтьс я, що приписи даного закону не містять у собі визначення те рмінів перевірки суб' єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб, як зазначал ось позивачем.
Крім того, відповідно до вимог ч. 8 ст. 11.1 Закону Україн и від 04.12.1009 року № 509-ХІІ «Про держ авну податкову службу в Укра їні»тривалість планової виї зної перевірки не повинна пе ревищувати 20 робочих днів, а щ одо суб' єктів малого підпри ємництва - 10 робочих днів.
Враховуючи наведене, п исьмове повідомлення від 20.10.09 № 291/17-113 складене без порушень за конодавства.
Стаття 19 Конституції Укра їни встановлює, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Частиною 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України встановлено, що у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б' єктів владних повноважен ь адміністративні суди перев іряють, чи прийняті (вчинені) в они на підставі, у межах повно важень та й спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України кожна сторона повинна довести ті обставини , на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення. Частиною 2 ст . 71 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
Таким чином, виходяч и з вищенаведених правових н орм та досліджених обставин, суд вважає, що відповідачем в судовому засіданні доведени й факт правомірності своїх д ій, у зв' язку з чим позовні в имоги позивача є необґрунто ваними та такими, що не підляг ають задоволенню в повному о бсязі.
На підставі виклад еного, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 15 9-164, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні адм іністративного позову фізич ної особи-підприємця ОСОБА _1 до державної податкової і нспекції у Малиновському рай оні м. Одеси про визнання неп равомірними дій та скасуванн я податкових повідомлень-ріш ень - відмовити повністю.
Постанову може бути оскарж ено до Одеського апеляційног о адміністративного суду шля хом подачі апеляційної скарг и через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення. У разі застосування су дом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийня ття постанови у письмовому п ровадженні апеляційна скарг а подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги. У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Повний текст постанови б ув виготовлений та підписани й суддею 27 січня 2012 року року.
Суддя О.В. Колесниченк о
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2012 |
Оприлюднено | 24.02.2012 |
Номер документу | 21493883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Колесниченко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні