Постанова
від 01.02.2012 по справі 2а/1570/5243/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/5243/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2012 року                                                                                                     м.Одеса

Міжнародної благодійної організації “Ромський жіночий фонд “Чіріклі”до Відділу Держкомзему у Кілійському районі Одеської області, третя особа Приморська сільська рада Кілійського району Одеської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-            

            ВСТАНОВИВ:

            До Одеського окружного адміністративного суду  надійшла позовна Міжнародної благодійної організації “Ромський жіночий фонд “Чіріклі” до Відділу Держкомзему у Кілійському районі Одеської області, третя особа Приморська сільська рада Кілійського району Одеської області, в якій позивач просить суд визнати протиправними  дії Відділу Держкомзему у Кілійському районі Одеської області по застосуванню коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 2, 5 як земельної ділянки комерційного призначення для обчислення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 9800 кв.м. наданої Міжнародній благодійній організації “Ромський жіночий фонд “Чіріклі” для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку в рекреаційній зоні с. Приморського Кілійського району; зобов'язати Відділ Держкомзему у Кілійському районі Одеської області видати новий витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 9800 кв.м. для будівництва, експлуатації та розміщення бази відпочинку в рекреаційній зоні с. Приморського Кілійського району з застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 0, 5 який застосовується для земель рекреаційного призначення.

            В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем при складанні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 29.12.2010 року № 11-11-6/3415 безпідставно завищено коефіцієнти у максимальному значенні, наслідком чого є підвищення орендної плати за оренду земельної ділянки.     

 Представник позивача  в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги із викладених вище підстав, просили суд їх задовольнити.  

 Представник відповідача в ході судового розгляду заперечував проти задоволення адміністративного позову із підстав викладених в запереченнях на позов, крім того пояснив суду, що нормативна грошова оцінка виконана відповідно до “Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів”, затвердженою Постановою КМУ №213 від 23.03.1995 р. зі змінами та доповненнями та Порядком грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства сільського господарства і продовольства, Державним комітетом у справах містобудування і архітектури, Українською академією аграрних наук від 27.11.2006 р. за №18/15/21/11, який визначає цільове призначення та функціональне використання земель.                    

Представник третьої особи на стороні позивача –Приморська сільська рада Кілійського району Одеської області, був належним чином  повідомлений про час та місце судового розгляду, однак на неодноразові вимоги суду в судове засідання не з'явився, письмових доводів та заперечень проти позову по суті заявлених вимог не надав, у зв'язку з чим справа розглядається за наявними матеріалами в порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

     Як було встановлено в ході судового розгляду, Міжнародна благодійна організація “Ромський жіночий фонд “Чіріклі” 30.11.2004 року було зареєстровано Голосієвською районною у м.Києві державною адміністрацією за номером 10000585760.

     Відповідно до договору оренди земельної ділянки від 19.06.2007 року, укладеного між позивачем та Приморською сільською радою, позивач приймає в строкове платне користування земельну ділянку із земель  рекреаційного  призначення площею 0,980га, яка знаходиться на території Приморської сільської ради в межах населеного пункту. Договір укладено на 49 років та зареєстровано у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії ЦДЗК, про що у державному реєстрі вчинено запис від 19.06.2007 року № 040752200005. Відповідно до пп. 5.1, 5.2 вказаного договору земельна ділянка, цільове призначення якої –землі рекреаційного призначення, передається в оренду для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку (а.с.8-11).

   Згідно акту приймання-передачі земельної ділянки від 19.06.2007 року земельну ділянку передано позивачу, на момент передачі земельна ділянка знаходиться у задовільному стані і придатна для її використання згідно визначеного проектом відведення цільового призначення –будівництво, експлуатація та обслуговування бази відпочинку (а.с.12).

   11.06.2007 року директором ТОВ «Одеський регіональний центр землеустрою та оцінки земель», Приморським сільським головою, в.о. начальника Кілійського районного відділу земельних ресурсів, Міжнародною благодійною організацією “Ромський жіночий фонд “Чіріклі”, суміжними власниками землі та землекористувачами –Приморською сільською радою був підписаний акт встановлення (відновлення) в натурі меж земельної ділянки, наданої позивачу в оренду(а.с. 13). Згідно цього акту, надана земельна ділянка може бути використана тільки за цільовим призначенням з дотриманням вимог ст. 96 Земельного кодексу України.

  29.12.2010 року за № 11-11-6/3415 відділом держкомзему у Кілійському районі Одеської області надано інформацію –витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки с. Приморське, Кілійського р-ну, Одеської області         (а.с. 61). Згідно даного витягу, нормативна грошова оцінка земельної ділянки позивача склала –2 470 874,00 грн. при використанні коефіцієнту Кф –2,5.

     Вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

      Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним Кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

      Статтею 2 Закону України «Про плату за землю»визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

      Згідно ч. 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель»нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та відповідно до статті 6 цього ж Закону витяг з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, виданий уповноваженим органом виконавчої влади, містить інформацію про грошову оцінку орендованої земельної ділянки, обов'язкову для врахування й сплати орендарем орендної плати.

      Відповідно до ст. 201 Земельного кодексу України залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною.

      Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

      Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 №213 затверджена методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

     На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 23.03.95 №213 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.06 №18/15/21/11 затверджено «Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів».

    Відповідно до п. 3.3. «Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою: Цн =В х Нп:Нк х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

   Додатком №1 до «Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»затверджені коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф).

     Так, згідно вказаного Порядку чітко визначено які землі відносяться до земель комерційного використання, з коефіцієнтом 2,5 та з коефіцієнтом 0,5. З аналізу Порядку вбачається, що коефіцієнт 0,5 застосовується в тому числі до земель оздоровчого та рекреаційного призначення.

      Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010  N 548 затверджено класифікацію видів цільового призначення земель, відповідно до розділу ІІ якого встановлено, що землі рекреаційного призначення включають: (земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки,зайняті територіями будинків відпочинку,пансіонатів,об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій,дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об'єктів, а також земельні ділянки,надані для дачного будівництва і спорудження інших об'єктів стаціонарної рекреації).

       У відповідності до п.1 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою КМУ від 19.03.2008 року № 224 Державний комітет із земельних ресурсів є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

       Пунктом 7 Положення встановлено, що Держкомзем здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, районах, містах, а також через міськрайонні, міжміські, міжрайонні територіальні органи і затверджує положення про них.

      Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначені Законом України «Про оцінку земель».

      Згідно статті 5 дані з економічної оцінки земель є основою при проведенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

       Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначена розділом 3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

        Згідно із пунктом 3.5 розділу 3 Порядку, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

       Також, за приписами наведеної норми віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

      Згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 16311/04 від 14.04.2004 року, виданої Головним межрегіональним управлінням статистики у м.Києві, видами діяльності Міжнародної благодійної організації “Ромський жіночий фонд “Чіріклі” за КВЕД визначено: 91.33.09 Громадські організації, не віднесеного до інших угрупувань; 85.32.5 Благодійна діяльність.

      Слід зазначити, що на момент розгляду справи цільове використання земельної ділянки не змінювалось. У судовому засіданні представник відповідача пояснив, що додаткових угод до договору оренди земельної ділянки не зареєстровано.

       Відтак, з огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що враховуючи цільове призначення земельної ділянки, яка знаходиться в оренді позивача –земля рекреаційного призначення, яке не було змінене відповідно до приписів чинного законодавства, необхідно застосовувати коефіцієнт функціонального використання 0,5, як для землі оздоровчого та рекреаційного призначення, тобто відповідачем –відділом Держкомзему у Кілійському районі Одеської області не правильно застосовано коефіцієнт функціонального використання 2,5.

        Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

       Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

      Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

       З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів, суд дійшов висновку, що відповідач діяв не на підставі закону, необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

      Оскільки судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд керуючись п. 1 ст. 94 КАС України присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати (судовий збір у розмірі 3 грн. 40 коп.) з Державного бюджету України.

           Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164,  167, 254 КАС України, суд, -

 П О С Т А Н О В И В :

               Адміністративний позов Міжнародної благодійної організації “Ромський жіночий фонд “Чіріклі”до Відділу Держкомзему у Кілійському районі Одеської області, третя особа Приморська сільська рада Кілійського району Одеської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії –задовольнити повністю.

             Визнати протиправними  дії Відділу Держкомзему у Кілійському районі Одеської області по застосуванню коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 2, 5 як земельної ділянки комерційного призначення для обчислення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 9800 кв.м. наданої Міжнародній благодійній організації “Ромський жіночий фонд “Чіріклі” для будівництва, експлуатації та обслуговування бази відпочинку в рекреаційній зоні с. Приморського Кілійського району.

             Зобов'язати Відділ Держкомзему у Кілійському районі Одеської області видати новий витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 9800 кв.м. для будівництва, експлуатації та розміщення бази відпочинку в рекреаційній зоні с. Приморського Кілійського району з застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 0, 5 який застосовується для земель рекреаційного призначення.

  Присудити позивачу здійснені ним документально підтверджені судові витрати (судовий збір у розмірі 3 грн. 40 коп.) з Державного бюджету України.

    

             Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 01 лютого 2012 року року.

Суддя                                                                                                      О.В. Колесниченко

   

.

                                                     

              

               

                                            

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21493942
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/5243/2011

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 10.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Ухвала від 08.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Постанова від 01.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні