Постанова
від 31.01.2012 по справі 2а/2570/6229/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

31.01.2012                                                                       Справа №  2а/2570/6229/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

27 січня 2012 р.                                                                                    м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді                                                            Клопот С.Л.,

при секретарі                                                                      Герасенко А.В.,

з участю представника відповідача

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в Срібнянському  районі Чернігівської області до приватного сільськогосподарського підприємства «Сокиринське» про стягнення заборгованості,  -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі Чернігівської області (далі – УПФУ в Срібнянському районі) звернулось до суду з адміністративним позовом до приватного сільськогосподарського підприємства «Сокиринське» (далі – ПСП «Сокиринське») про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкціях і пені, всього в сумі 89476,18 грн.  Свої вимоги обґрунтовують тим, що відповідач, відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є платником єдиного внеску та, у відповідності з ч. 8 ст. 9 цього Закону,  зобов'язаний сплачувати такий внесок, нарахований за базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Відповідач не сплатив в повному обсязі внески, а тому рішенням № 29 від 04.08.2011 року до останнього за несвоєчасну сплату єдиного внеску застосовано фінансові санкції та нараховано пеню. У відповідності до ч. 4 ст. 25 Закону відповідачу було надіслано вимогу про сплату боргу на всю суму існуючої заборгованості по недоїмці № Ю-03 від 04.11.2011 року. Вказана вимога відповідачем отримана 05.11.2011 року, у встановлені строки не оскаржена, однак борг не сплачено, чим ставиться під загрозу своєчасність акумулювання коштів, необхідних для виплати пенсій громадянам, чим спричиняється шкода державним інтересам.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, в матеріалах справи наявні додаткові письмові пояснення, в яких представник позивача позов підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та поясненнях.   

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити в повному обсязі та пояснив, що УПФУ в Срібнянському районі порушено п. 6.3 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, так як орган пенсійного фонду повинен надсилати вимогу про сплату боргу платнику єдиного внеску, якщо останній на кінець звітного базового періоду має недоїмку. Вимога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом. Однак в порушення вказаної норми, позивачем було надіслано вимогу про сплату боргу, в яку враховано всю існуючу недоїмку та фінансову санкцію.  

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) ПСП «Сокиринське» є платником єдиного внеску та у відповідності до ч. 3 цієї статті є страхувальником для платників єдиного внеску, зазначених у пунктах 2, 3, 6 - 14 частини першої цієї статті. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону відповідач набув обов'язок платника єдиного внеску  з дня державної реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

Частина 2 статті 6 Закону передбачає, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Згідно з ч. 4 ст. 8 Закону порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.

Порядок нарахування та сплати єдиного внеску регламентується Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. за № 21-5 та зареєстрованою в Мінюсті України 27.10.2010р. за № 994/18289.

Частина 8 статті 9 Закону передбачає, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, однак відповідач в порушення вказаної норми Закону своєчасно не сплатив суму єдиного внеску, оскільки сплачено 1566,44 грн.

Згідно з ч. 4 ст. 25 Закону територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Відповідно до пункту 6.2 - 6.3. Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону підпунктом 4.3.6 пункту 4.3, абзацом другим підпункту 4.5.2, підпунктом 4.5.3 пункту 4.5 та підпунктом 4.6.2 пункту 4.6 розділу IV цієї Інструкції, обчислена органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Органи Пенсійного фонду надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки у випадках, зокрема якщо платник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати єдиного внеску.

Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Пункт 2 ч. 11 ст. 25 Закону передбачає, що територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Згідно ч. 14 ст. 25 Закону про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Так, УПФУ в Срібнянському районі до відповідача рішенням № 29 від 04.08.2011 року застосовано фінансові санкції в розмірі 1370,02 грн. та нараховано пеню в розмірі 1814,21 грн. Вказане рішення відповідачем отримано 06.08.2011 року, до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду не оскаржив, однак суми фінансових санкцій та пені не сплатив.

Частина 15 статті 25 Закону передбачає, що суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

У відповідності до Закону та Інструкції УПФУ в Семеніськовму районі відповідачу було надіслано вимогу про сплату боргу на всю суму існуючої заборгованості № Ю-03 від 04.11.2011 року, яку ПСП «Сокиринське» отримано 05.11.2011 року, що підтверджується копією зворотного повідомлення, наявного в матеріалах справи.

Відповідно до ст. 25 Закону платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач вимогу отримав 05.11.2011 року, оскаржив останню до головного управління ПФУ в Чернігівській області, 25.11.2011 року останнім прийнято рішення № 8461/10 про повернення скарги без розгляду.

Посилання представника відповідача як на підставі для відмови в задоволенні позову на скрутне матеріальне становище підприємства є протиправним, оскільки ч 12 ст. 9 Закону передбачає, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Крім того суд вважає за необхідне зазначити, що факт наявності заборгованості відповідача зі сплати єдиного внеску, фінансових санкцій та пені не заперечується представником відповідача.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі Чернігівської області до приватного сільськогосподарського підприємства «Сокиринське» підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а заборгованість зі сплати єдиного внеску, фінансових санкцій та пені стягненню на користь управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі Чернігівської області.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі Чернігівської області - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з приватного сільськогосподарського підприємства "Сокиринське" (ідентифікаційний код 30147867) на користь управління Пенсійного фонду України в Срібнянському районі Чернігівської області заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій та пені в розмірі 89476 (вісімдесят дев'ять тисяч чотириста сімдесят шість) грн. 18 коп. на р\р 2560930303401211, Чернігівське обласне управління АТ Державний ощадний банк України, МФО 353553).  

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Суддя:                                                                                          Клопот С.Л.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2012
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21496283
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/6229/2011

Постанова від 27.01.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 20.12.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 09.12.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні