Ухвала
від 27.09.2011 по справі 2а-1670/3409/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2011 р. Справа № 2а-1670/3409/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Сіренк о О.І.

Суддів: Любчич Л.В. , Спаскін а О.А.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційними скаргами Управлін ня Пенсійного фонду України в Шишацькому районі Полтавсь кої області, Відділення вико навчої дирекції Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни в Диканському районі П олтавської області на постан ову Полтавського окружного а дміністративного суду від 11. 05.2011р. по справі № 2а-1670/3409/11

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ш ишацькому районі Полтавсько ї області < Список > < Текст >

до Відділення виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань Украї ни в Диканському районі Полт авської області < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за учас тю > < Текст >

про стягнення витрат на виплату і доставку пенсії по інвалідності, виплату допом оги на поховання, адресної до помоги,

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду від 11 травня 2011 року а дміністративний позов Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Шишацькому районі Полта вської області (далі - УПФУ в Шишацькому районі) до Відділ ення виконавчої дирекції Фон ду соціального страхування в ід нещасних випадків на виро бництві та професійних захво рювань України в Диканському та Шишацькому районах Полта вської області (далі - ВВД Фо нду соціального страхування від нещасних випадків на вир обництві та професійних захв орювань України в Диканськом у та Шишацькому районах) про с тягнення витрат на виплату і доставку пенсії по інвалідн ості, виплату допомоги на пох овання, адресної допомоги бу ло задоволено частково.

Стягнуто з ВВД Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни в Диканському та Шишац ькому районах на користь УПФ У в Шишацькому районі суму ви трат по виплаті основного ро зміру пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві, призначеної ОСОБА_1, за січень - березен ь 2011 року в розмірі 2250 грн.

В задоволенні іншої частин и позовних вимог було відмов лено.

Не погодившись з даною пост ановою суду, УПФУ в Шишацьком у районі та ВВД Фонду соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни в Диканському та Шишаць кому районах було подано апе ляційні скарги.

Позивач в апеляційній скар зі, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невід повідність висновків суду об ставинам справи, просив скас увати оскаржувану постанову в частині відмови в задоволе нні позовних вимог та ухвали ти нову, якою стягнути з відпо відача витрати на виплату до помоги на поховання ОСОБА_1 в сумі 1500 грн. та виплату щомі сячної державної адресної до помоги за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року в сумі 62109 грн. 59 коп.

В обґрунтування апеляційн ої скарги зазначив, що відшко дування витрат на виплату до помоги на поховання та щоміс ячної державної адресної доп омоги покладається на Фонд с оціального страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь України (далі - Фонд). УПФУ в Шишацькому районі було випл ачено ОСОБА_1 допомогу на поховання в сумі 1500 грн. та щом ісячну державну адресну доп омогу за період з 01.01.2011 року по 31. 03.2011 року в сумі 62109 грн. 59 коп. але ц і кошти Відділенням сплачені не були.

Відповідач в апеляційній с карзі посилаючись на порушен ня судом першої інстанції ви мог чинного законодавства, н езаконність та необґрунтова ність оскаржуваного рішення , просив скасувати оскаржува ну постанову та ухвалити нов у, якою в задоволенні позовни х вимог відмовити в повному о бсязі.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги зазначив, що п риймаючі рішення про частков е задоволення позовних вимог суд першої інстанції дійшов до неправомірного висновку про наявність у відповідача обов' язку виплачувати пози вачу понесені витрати на вип лату основного розміру пенсі ї по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробни цтві, призначеної ОСОБА_1 за січень - березень 2011 року в р озмірі 2250 грн. Апелянт зазначи в, що визнавати суми, які підля гають відшкодуванню може лиш е той орган, який вправі здійс нювати таке відшкодування, а саме Фонд соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві та професійн их захворювань України, оскі льки саме він вправі остаточ но визначити суму, яку відшко довує, а відповідну вимогу пр о відшкодування має право за являти лише орган, до якого пр оводиться відшкодування, а с аме Пенсійний фонд України.

Сторони в судове засідання не з'явилися, належним чином п овідомлені про дату, місце та час розгляду справи, що підтв ерджується наявними у матері алах справи повідомленнями п ро вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с.91 -92).

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 Коде ксу адміністративного судоч инства України (далі - КАС Укра їни) справа розглянута в поря дку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, правильні сть застосування судом першо ї інстанції норм чинного зак онодавства, дослідивши письм ові докази по справі, перевір ивши доводи апеляційної скар ги, дійшла висновку, що апеляц ійні скарги не підлягають за доволенню, виходячи з наступ ного.

Задовольняючи частково по зовні вимоги, суд першої інст анції виходив з того, що оскіл ьки страховиком, який має вип лачувати пенсію по інвалідно сті особі, яка стала інвалідо м від нещасного випадку на ви робництві на території колиш ніх республік СРСР, а в разі ви плати такої органами Пенсійн ого фонду України - відшкодув ати останньому витрати, є Фон д соціального страхування ві д нещасних випадків. В зв' яз ку з чим, суд дійшов висновку п ро протиправне неприйняття В ВД Фонду соціального страхув ання від нещасних випадків н а виробництві та професійних захворювань України в Дикан ському та Шишацькому района х до заліку витрат на пенсію ОСОБА_1 за період з 01.01.2011 по 31.03.2011 року.

Щодо позовних вимог в части ні стягнення з відповідача в итрат на виплату щомісячної державної адресної допомоги за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 рок у в сумі 62109 грн. 59 коп., суд дійшов висновку що відповідно до ді ючого законодавства, державн а адресна допомога, надбавки та підвищення до пенсії не пе редбачені у переліку соціаль них послуг та виплат, які згід но ст. 21 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування від нещасного випадку на виробни цтві та професійного захворю вання, які спричинили втрату працездатності” від 23.09.1999 року № 1105-XIV (далі - Закон України № 11 05-XIV) здійснюються та відшкодов уються Фондом. Також відсутн я щомісячна державна допомог а серед переліку виплат, які в ідшкодовуються Фондом Пенсі йному фонду України, згідно п ункту 4 Порядку відшкодуванн я Фондом соціального страхув ання від нещасних випадків н а виробництві та професійних захворювань України Пенсійн ому фонду України витрат, пов 'язаних з виплатою пенсій по і нвалідності внаслідок нещас ного випадку на виробництві або професійного захворюван ня та пенсій у зв'язку із втрат ою годувальника, який помер в наслідок нещасного випадку н а виробництві або професійно го захворювання, який затвер джено постановою правління П енсійного фонду України та п равління Фонду соціального с трахування від нещасних випа дків на виробництві та профе сійних захворювань України в ід 04.03.2003 р. №5-4/4(далі - Порядок №5-4/4).

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог в частині стя гнення з відповідача витрат на виплату допомоги на похов ання ОСОБА_1 в сумі 1500 грн., с уд першої інстанції виходив з того, що оскільки позивачем під час судового розгляду не було надано доказів на підтв ердження причинного зв' язк у смерті інвалідів з одержан им каліцтвом або іншим ушкод женням здоров' я, то позовні вимоги є необґрунтованими.

Колегія суддів погоджуєть ся з даним висновком суду вих одячи з наступного.

Судове рішення суду першої інстанції, відповідно до ч. 1 с т. 195 КАС України, переглянуто с удом апеляційної інстанції в межах доводів апеляційної с карги.

Судом першої інстанції вст ановлено та знайшло своє під твердження під час апеляційн ого розгляду, що ВВД Фонду соц іального страхування від нещ асних випадків на виробництв і та професійних захворювань України у Диканському район і не прийнято до заліку суму в итрат пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві гр. ОСОБА_1 за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 рок у в сумі 2250 грн, суму витрат на в иплату допомоги на поховання ОСОБА_1 в сумі 1500 грн, та сум у витрат на виплату щомісячн ої державної адресної допомо ги за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 р оку в сумі 62109 грн 59 коп., що підтв ерджується наявними у матер іалах справи актами щомісячн ої звірки витрат, відповідни ми таблицями розбіжностей, с писками осіб, яким виплачено пенсії по інвалідності внас лідок нещасного випадку на в иробництві або професійного захворювання, та не заперечу ється відповідачем.

Згідно наявних у матеріала х справи документів, нещасни й випадок на виробництві із г р. ОСОБА_1 стався 04.07.1986 року в АДРЕСА_1 про що свідчить а кт про нещасний випадок на ви робництві від 05.07.1986 року. Розпор ядженням № 236 від 08.08.2003 року призн ачено гр. ОСОБА_1 пенсію по інвалідності з 01.02.2003 року.

Щодо позовних вимог про ст ягнення з відповідача суми в итрат по виплаті основного р озміру пенсії по інвалідност і внаслідок нещасного випадк у на виробництві, призначено ї гр. ОСОБА_1 за січень - бер езень 2011 року в розмірі 2250 грн., к олегія суддів дійшла наступн ого висновку.

Статтею 1 Основ законодавст ва України про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування встановлено, що за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування - це сис тема прав, обов'язків і гарант ій, яка передбачає надання со ціального захисту, що включа є матеріальне забезпечення г ромадян у разі хвороби, повно ї, часткової або тимчасової в трати працездатності, втрати годувальника, безробіття з н езалежних від них обставин, а також у старості та в інших ви падках, передбачених законом , за рахунок грошових фондів, щ о формуються шляхом сплати с трахових внесків власником а бо уповноваженим ним органом , громадянами, а також бюджетн их та інших джерел, передбаче них законом.

Відповідно до ст. 4 Основ в Ук раїні залежно від страхового випадку є такі види загально обов'язкового державного соц іального страхування: пенсій не страхування; страхування у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими народженням т а похованням; медичне страху вання; страхування від нещас ного випадку на виробництві та професійного захворюванн я, які спричинили втрату прац ездатності; страхування на в ипадок безробіття.

За пенсійним страхуванням згідно зі ст. 25 Основ надаютьс я такі види соціальних послу г та матеріального забезпече ння: пенсії за віком, по інвалі дності внаслідок загального захворювання (в тому числі ка ліцтва, не пов'язаного з робот ою, інвалідності з дитинства ); пенсії у зв'язку з втратою го дувальника, крім передбачени х п. 4 цієї статті; медичні проф ілактично-реабілітаційні за ходи; допомога на поховання п енсіонерів.

За страхуванням від нещасн ого випадку на виробництві т а професійного захворювання відповідно до п. 4 цієї статті надається, зокрема, такий вид соціальних послуг та матері ального забезпечення, як пен сія по інвалідності внаслідо к нещасного випадку на вироб ництві або професійного захв орювання.

Частиною 4 статті 26 Основ вст ановлено, що якщо після призн ачення застрахованій особі м атеріальної допомоги чи нада ння соціальних послуг між ст раховиками виник спір щодо п онесених витрат, виплата зді йснюється страховиком, до як ого звернулася застрахована особа. При цьому неналежний с траховик має право звернутис я до належного страховика що до відшкодування понесених н им витрат.

Враховуючи те, що пенсія по інвалідності внаслідок неща сного випадку на виробництві або професійного захворюван ня та пенсія у зв'язку з втрато ю годувальника, який помер вн аслідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання є наслідком с трахування від нещасного вип адку на виробництві та профе сійного захворювання, належн им страховиком, тобто тим, хто має надавати застрахованій особі матеріальну допомогу ч и соціальні послуги, відпові дно до ст. 25 Основ, є Фонд соціал ьного страхування від нещасн их випадків.

Пунктом 2 статті 7 ("Прикінцев і положення") Закону "Про страх ові тарифи на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування від нещасного випад ку на виробництві та професі йного захворювання, які спри чинили втрату працездатност і", який набрав чинності з 01.04.2001 р оку, встановлено, що фонд спла чує страхові виплати та нада є соціальні послуги працівни кам (членам їх сімей), які поте рпіли на виробництві до 01.04.2001, з того часу, коли відповідні пі дприємства передали в устано вленому порядку фонду докуме нти, що підтверджують право ц их працівників (членів їх сім ей) на такі страхові виплати т а соціальні послуги, або коли таке право встановлено в суд овому порядку.

Потерпілі, документи яких н е передані до фонду, продовжу ють отримувати належні випла ти та соціальні послуги від с вого роботодавця, Пенсійного фонду України та Фонду соціа льного страхування України. При цьому кошти, виплачені по терпілому страхувальником, з араховуються фондом у рахуно к його страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасного випадку на виробниц тві та професійного захворюв ання, а між страховиками з інш их видів страхування і фондо м у подальшому відбуваються відповідні розрахунки.

Частиною 2 ст. 24 Закону Україн и № 1105-XIV закріплене аналогічне правило - якщо після призначе ння застрахованій особі мате ріальної допомоги чи надання соціальних послуг між Фондо м соціального страхування ві д нещасних випадків і страхо виками з інших видів соціаль ного страхування виникають с пори щодо понесених витрат, в иплата здійснюється страхов иком, до якого звернувся заст рахований. При цьому страхов ик, до якого звернувся застра хований, має право звернутис я до відповідного страховика з інших видів соціального ст рахування щодо відшкодуванн я понесених ним витрат .

Сфера дії зазначеного Зако ну поширюється на таку катег орію інвалідів, до якої належ ить гр. ОСОБА_1 , щодо відшко дування витрат на виплату пе нсії.

За змістом ч. 2 ст. 2 зазначено го Закону особи, право яких на отримання відшкодування шко ди раніше було встановлено з гідно із законодавством СРСР або законодавством України про відшкодування шкоди, зап одіяної працівникам внаслід ок травмування на виробництв і або професійного захворюва ння, пов'язаних з виконанням н ими трудових обов'язків, мают ь право на забезпечення по ст рахуванню від нещасного випа дку відповідно до цього Зако ну.

При цьому право на таке забе зпечення, яке встановлено в У країні, не залежить від того, в якій із колишніх республік С РСР стався нещасний випадок на виробництві з застрахован ою особою або виникло профес ійне захворювання, пов'язане з виконанням нею трудових об ов'язків.

Підпунктом "а" ст. 27 Закону Ук раїни "Про пенсійне забезпеч ення" встановлено, що громадя нам України - переселенцям з і нших держав, які не працювали в Україні, пенсії по інвалідн ості внаслідок трудового кал іцтва або професійного захво рювання призначаються незал ежно від стажу роботи.

Посилання відповідача щод о поширення на спірні віднос ини положень Угоди про взаєм не визнання прав на відшкоду вання шкоди, завданої праців никам каліцтвом, професійним захворюванням або іншим ушк одженням здоров'я, пов'язані з виконанням ними трудових об ов'язків, підписаної 09.09.94 між ча стиною держав колишнього СРС Р, колегія суддів вважає безп ідставними, виходячи з насту пного.

Статтею 2 вище зазначеної Уг оди передбачено, що відшкоду вання шкоди, завданої праців нику внаслідок трудового кал іцтва, іншого ушкодження здо ров'я (у тому числі при настанн і втрати працездатності в ре зультаті нещасного випадку н а виробництві, пов'язаного з в иконанням працівниками труд ових обов'язків, після переїз ду потерпілого на територію іншої сторони), смерті здійсн юється роботодавцем сторони , законодавство якої поширюв алось на працівника в момент одержання каліцтва, іншого у шкодження здоров'я, смерті. Ро ботодавець, відповідальний з а завдання шкоди, здійснює її відшкодування відповідно до свого національного законод авства.

Виходячи із змісту вище заз наченої норми, колегія судді в дійшла висновку, що вона не с тосується даного спору, оскі льки вона пов'язана з відшкод уванням витрат Пенсійного фо нду України, понесених у зв'яз ку з виплатою пенсій особам, я кі стали інвалідами внаслідо к нещасного випадку на вироб ництві на території інших ре спублік СРСР до проголошення Україною незалежності.

Відповідно до ст. 1 Угоди про гарантії прав громадян держ ав - учасниць Співдружності Н езалежних Держав у сфері пен сійного забезпечення, яка 13.03.19 92 року була підписана Україно ю і набрала для неї чинності, пенсійне забезпечення грома дян держав - учасниць даної уг оди та членів їх сімей здійсн юється за законодавством дер жави, на території якої вони п роживають.

Відповідно до ст. 3 Угоди вст ановлено, що всі витрати, пов'я зані зі здійсненням пенсійно го забезпечення за даною уго дою, несе держава, яка надає за безпечення.

Враховуючи наведене, колег ія суддів зазначає, що всі роз рахунки між державами можуть проводитися лише на підстав і двосторонніх договорів.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що що страхо виком, який має виплачувати п енсію по інвалідності особі, яка стала інвалідом від неща сного випадку на виробництві на території колишніх респу блік СРСР, а в разі виплати так ої органами Пенсійного фонду України - відшкодувати остан ньому витрати, є Фонд соціаль ного страхування від нещасни х випадків . За таких обставин , неприйняття Відділенням ви конавчої дирекції Фонду соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Диканському та Шиш ацькому районах до заліку ви трат на пенсію гр. ОСОБА_1 пов'язані з відшкодуванням в итрат Пенсійного фонду Украї ни, понесених у зв'язку з випла тою пенсій особам, які стали і нвалідами внаслідок нещасно го випадку на виробництві на території інших республік С РСР до проголошення Україною незалежності є неправомірни м.

Пунктами 5, 6, 7 Порядку N 5-4/4, вста новлено, що органи Пенсійног о фонду щомісяця проводять з відділеннями виконавчої дир екції Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в звірку витрат по особових с правах потерпілих, складають акт щомісячної звірки, в яком у визначають загальну суму в итрат, що підлягає відшкодув анню, та до 15 числа місяця, наст упного за звітним, подають йо го відповідно головним управ лінням Пенсійного фонду і уп равлінням виконавчої дирекц ії Фонду на місцях.

Враховуючи те, що ВВД Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробн ицтві та професійних захворю вань України в Диканському р айоні було безпідставно відм овлено включити до заліку ви трати на пенсію гр. ОСОБА_1 за період з 01.01.2011 по 31.03.2011 року, то к олегія суддів дійшла висновк у про обґрунтованість позовн их вимог в частині стягнення суми заборгованості в розмі рі 2250 грн.

Доводи відповідача про те, щ о Порядком передбачено лише механізм відшкодування кошт ів на централізованому рівні між Фондом соціального стра хування від нещасних випадкі в на виробництві та Пенсійни м фондом України, колегія суд дів до уваги не приймає, оскіл ьки Порядок не врегульовує с пірних відносин, які виникли в цьому випадку, оскільки вст ановлене ним правило підписа ння актів звірки розрахован о на відсутність спору, у разі незгоди на підписання актів з боку Фонду соціального стр ахування від нещасних випадк ів, вирішується питання про с тягнення спірних сум.

Що стосується позовних вим ог в частині стягнення з відп овідача витрат по виплаті до помоги на поховання гр. ОСО БА_1 в сумі 1500 грн., колегія суд дів зазначає наступне.

Відповідно до п.5 ч.1 ст. 24 Закон у України № 1105-XIV Фонд соціально го страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань Укра їни зобов' язаний співпраць овувати з фондами з інших вид ів соціального страхування у фінансуванні заходів пов' я заних з матеріальним забезпе ченням та наданням соціальни х послуг застрахованим, у кож ному конкретному випадку спі льно приймаючи рішення щодо того, хто з них братиме участь у фінансуванні цих заходів.

Статтею 21 зазначеного Закон у визначено, що соціальні пос луги та виплати, які здійснюю ться та відшкодовуються Фонд ом. Так, у разі настання страхо вого випадку, він, у встановле ному законом порядку, повине н, зокрема, своєчасно та в повн ому обсязі відшкодовувати шк оду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його зд оров' я або в разі смерті, вип лачувати відповідні кошти йо му або особам, які перебували на його утриманні; організов увати поховання померлого, в ідшкодовувати вартість пов' язаних ритуальних послуг від повідно до місцевих умов.

Відповідно до ч. 8 ст. 34 Закону України №1105-Х1У у разі смерті п отерпілого від нещасного вип адку або професійного захвор ювання витрати на його похов ання несе Фонд згідно з поряд ком, визначеним Кабінетом Мі ністрів України.

Порядок проведення витрат на поховання у разі смерті по терпілого від нещасного випа дку на виробництві або профе сійного захворювання (далі - Порядок), затверджений поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 11 липня 2001 року №826, регу лює питання відшкодування Фо ндом таких витрат страхуваль нику або сім' ї застраховано го, чи іншій особі, яка здійсню вала поховання потерпілого, на організацію поховання та пов' язаних з цим ритуальних послуг. Витрати на поховання провадяться у разі смерті по терпілого, що настала за обст авин, за яких настає страхови й випадок державного соціал ьного страхування громадян в ід нещасного випадку на виро бництві та професійного захв орювання, перелік яких навед ено Кабінетом Міністрів Укра їни (пункт 2 Порядку). Організа ція поховання працівника, як ий загинув на виробництві аб о помер у лікарні під час ліку вання отриманої на виробницт ві травми, проводиться страх увальником ( п.5 Порядку).

Абзац 2 частини 9 статті 34 Зак ону України №1105-Х1У передбачає , що у разі смерті потерпілого , який одержував страхові вип лати і не працював, розмір ві дшкодування шкоди особам, з азначеним у статті 33 цього За кону, визначається виходячи із суми щомісячних страхови х виплат і пенсії, які одержу вав потерпілий на день його с мерті, з відповідним коригу ванням щомісячних страхови х виплат згідно із статтею 29 цього Закону. Причинний зв 'язок смерті потерпілого з о держаним каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я має під тверджуватися висновками ві дповідних медичних закладів .

Враховуючи вище викладене , колегія суддів дійшла висно вку про наявність у Фонду обо в' язку щодо відшкодування виплаченої іншими страховик ами суми допомоги на похован ня лише у випадку наявності п ричинного зв' язку між смерт ю особи, яка потерпіла від нещ асного випадку на виробництв і або професійного захворюва ння, із одержаним нею каліцтв ом або іншим ушкодженням здо ров' я.

Позивачем, як під час розгля ду справи у суді першої інста нції так і під час апеляційно го розгляду не було надано на лежних доказів, які б підтвер джували причинний зв' язок с мерті інвалідів з одержаним каліцтвом або іншим ушкоджен ням здоров' я.

Враховуючи вище зазн ачене, колегія суддів погодж ується з висновком суду перш ої інстанції щодо відмови в з адоволенні позовних вимог че рез ненадання позивачем відо мостей щодо причинного зв' я зку між смертю гр. ОСОБА_1 з одержаним ним каліцтвом аб о іншим ушкодженням здоров' я.

На підставі викладеного, ко легія суддів вважає що суд пе ршої інстанції під час розгл яду справи дійшов до правомі рного висновку про відсутніс ть підстав для задоволення п озовних вимог в частині відш кодування витрат на похованн я.

Доводи апеляційної скарги , щодо обов'язку відповідача в ідшкодовувати понесені пози вачем витрати колегія суддів вважає безпідставними з вищ е зазначених підстав .

Що стосується позовних вим ог в частині стягнення з відп овідача витрат по виплаті що місячної державної адресної допомоги за період з 01.01.2011 року по 31.03.2011 року в сумі 62109 грн. 59 коп., к олегія суддів зазначає насту пне.

Відповідно до ст. 25 Основ зак онодавства України про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування, належним страховиком, тобто тим, хто ма є надавати застрахованій осо бі матеріальну допомогу чи с оціальні послуги, є Фонд соці ального страхування від неща сних випадків.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України №1105-Х1У передбачено, що якщо після призначення заст рахованій особі матеріально ї допомоги чи надання соціал ьних послуг між Фондом соціа льного страхування від нещас них випадків і страховиками з інших видів соціального ст рахування виникають спори що до понесених витрат, виплата здійснюється страховиком, д о якого звернувся застрахова ний. При цьому страховик, до як ого звернувся застрахований , має право звернутися до відп овідного страховика з інших видів соціального страхуван ня щодо відшкодування понесе них ним витрат.

Постановою № 5-4/4 від 04.03.2003 року у правління Пенсійного фонду У країни та управління Фонду с оціального страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь України затверджено Поряд ок відшкодування Фондом соці ального страхування від неща сних випадків на виробництві та професійних захворювань України Пенсійному фонду Укр аїни витрат, пов'язаних з випл атою пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професій ного захворювання та пенсій у зв'язку із втратою годуваль ника, який помер внаслідок не щасного випадку на виробницт ві або професійного захворюв ання.

Порядком визначено механі зм відшкодування на централі зованому рівні Фондом соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни Пенсійному фонду Украї ни.

Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 26.03.2008 р. №265 встановлено, що у разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат, державної соціально ї допомоги інвалідам з дитин ства і дітям-інвалідам, особа м, які не мають права на пенсію , та інвалідам (з урахуванням надбавок, підвищень, додатк ових пенсій, цільової грошов ої допомоги, сум індексації та інших доплат, встановлен их законодавством, крім пенс ій за особливі заслуги перед Україною) не досягає прожитк ового мінімуму, встановленог о законом для осіб, які втрати ли працездатність, таким ос обам надається щомісячна дер жавна адресна допомога у сум і, що не вистачає до зазначено го прожиткового мінімуму.

Частиною 1 пункту 6 Прикінце вих положень Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” від 09.07.2003 р. №1058-ІV передбачено, що до прийняття відповідного Закону до пенсій, передбачен их цим Законом, установлюєть ся надбавка та здійснюється їх підвищення згідно із Зако ном України “Про пенсійне за безпечення”. Зазначені надба вки та підвищення встановлюю ться в розмірах, що фактично в иплачувалися на день набранн я чинності цим Законом з наст упною індексацією відповідн о до законодавства про індек сацію грошових доходів насел ення. Виплати їх здійснюютьс я за рахунок коштів Державно го бюджету України.

З положень статті 21 Закону У країни №1105-Х1У вбачається, що за коном не передбачено обов'яз ку Фонду відшкодувати Пенсі йному фонду витрати, пов'язан і з виплатою державної адрес ної допомоги та підвищення д о пенсії інвалідам, інвалідн ість яких настала внаслідок нещасного випадку на виробни цтві або професійного захвор ювання.

Крім того, відповідно до пун кту 4 Порядку №5-4/4 встановлено перелік виплат, які відшкодо вуються Фондом Пенсійному ф онду, серед яких відсутні вит рати, пов'язані з виплатою дер жавної адресної допомоги та підвищення до пенсії інвалід ам, інвалідність яких настал а внаслідок нещасного випадк у на виробництві або професі йного захворювання.

Колегія суддів зазначає, що жодним нормативним актом не передбачено обов'язку відпо відача відшкодовувати ПФУ ви трати на виплату державної а дресної допомоги та підвищен ня до пенсії інвалідам, інвал ідність яких настала внаслід ок нещасного випадку на виро бництві або професійного зах ворювання.

Таким чином, у відповідача в ідсутній обов' язок відшкод овувати позивачу понесені ви трати на виплату щомісячної державної адресної допомоги , що виплачувалась інвалідам , інвалідність яких настала в наслідок нещасного випадку н а виробництві або професійно го захворювання, а тому позов ні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягают ь.

З огляду на вищезазначене, п останова суду першої інстанц ії ухвалена з дотриманням но рм процесуального права, у ві дповідності до вимог норм ма теріального права, тому коле гія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.

Інші доводи апеляційних ск арги не впливають на висновк и суду першої інстанції.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову а бо ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.

Керуючись ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційні скарги Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Шишацькому районі Пол тавської області, Відділення виконавчої дирекції Фонду с оціального страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь України в Диканському рай оні Полтавської області зали шити без задоволення.

Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 11.05.2011р. по справі № 2а-1670/3409 /11 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.

Головуючий суддя (підпис) Сіренко О.І.

Судді (підпис)

(підпис) Любчич Л.В.

Спаскін О.А.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Любчич Л.В.

< повний текст > < Дата > < р. >

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2011
Оприлюднено24.02.2012
Номер документу21519337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/3409/11

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 27.09.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 11.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 26.04.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні