Постанова
від 09.12.2011 по справі 2а-7410/11/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

< Текст >

09 грудня 2011 р. (12:45) Справа №2а-7410/11/0170/17

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:

позивача - ОСОБА_1, дові реність від 07.10.11р. № 16/308,

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність від 10.03.11р. № 7/10-0, розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву

за позовом Відкритого акці онерного товариства "Суднобу дівний завод "Залів"

до Спеціалізованої держав ної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Сімферополі АР К рим < Текст >

про визнання протиправним и та скасування податкових п овідомлень-рішень

< Текст >

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 01.07.2011 року надійшо в адміністративний позов Від критого акціонерного товари ства "Суднобудівний завод "За лів" до Спеціалізованої держ авної податкової інспекції п о роботі з великими платника ми податків в м. Сімферополі А Р Крим про визнання протипра вними та скасування податков их повідомлень-рішень СДПІ В ПП в. Сімферополі від 17.05.11р. № 0000532300, № 0000542300, № 0000552300, № 000 0562300.

В обґрунтування позову ВАТ "Суднобудівний завод "Залів" з азначено про безпідставне по силання контролюючим органо м в акті перевірки, на підстав і якого прийнято оскаржені д о суду податкові повідомленн я-рішення, на нікчемність пра вочинів, укладених з контраг ентами, які стали підставою д ля виводів акту перевірки що до недотримання податкового законодавства ВАТ "Суднобуд івний завод "Залів". Отримані б ухгалтерські та податкові до кументи від контрагентів пок ладено в основу своєї податк ової звітності, у якій відобр ажено відповідні відомості. З огляду на те, що податкові по відомлення-рішення прийнято на підставі висновків, викла дених в акті перевірки, що не в ідповідають дійсності, позив ач вважає їх протиправними т а такими, що підлягають скасу ванню.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим 01.07.11р. відкрито провадження в адміністратив ній справі за вказаним позов ом. В ході підготовчого прова дження судом з' ясовано пита ння про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено фа кти, які необхідно встановит и для вирішення спору, вивчен о документи надані позивачем , прийнято рішення щодо відсу тності необхідності проведе ння попереднього судового за сідання, внаслідок чого закі нчено підготовче провадженн я, справу призначено до судов ого розгляду на 26.07.11р.

Представник позивача, напо лягаючи на задоволенні позов них вимог, адміністративний позов, за викладених в ньому п ідстав, підтримав у повному о бсязі.

Представник відповідача, н е визнаючи адміністративний позов, проти викладених в ньо му вимог заперечив, наполяга в на запереченнях, наданих су ду, у задоволенні позову прос ив суд відмовити.

Заперечуючи проти адмініс тративного позову представн ик відповідача послався на в исновки проведеної документ альної позапланової невиїзн ої перевірки ВАТ "Суднобудів ний завод "Залів" з питань пере вірки відомостей, та первинн их документів, отриманих від особи, яка мала правові відно сини з платником податків ТО В "Корабел-Сервіс" (ЄДРПОУ 36198409) з а період: з 01.01.09р. по 30.06.10р. та ТОВ "Т рубокомплект" (ЄДРПОУ 32664993) за пе ріод: з 01.01.09р. по 30.06.10р. з врахуванн ям додаткових матеріалів, от риманих в ході проведення ко нтрольно-перевірочних заход ів по віднесенню сум ПДВ по ла нцюгу постачання товарів (по слуг), які увійшли до складу су м податкового кредиту ПДВ та валових витрат з податку на п рибуток. Зокрема, перевіркою встановлено, що операції з пр иймання-передачі робіт (посл уг) між ТОВ "Будівельна фірма " Елефант" та ТОВ "Корабел-Серві с", що є контрагентом ВАТ "Судн обудівний завод "Залів" не про водились, і в силу ст. 216 Цивіль ного кодексу України не ство рюють юридичних наслідків, к рім тих, що пов' язані з їх нед ійсністю. Оскільки ТОВ "Кораб ел-Сервіс" надавались податк ові накладні, акти виконаних робіт (послуг) без мети реальн ого настання правових наслід ків, з метою заниження об' єк ту оподаткування, несплати п одатків, в зв' язку з чим дії п ідприємства призвели до втра т дохідної частини Державног о бюджету України.

Крім того, в ході перевірки встановлено відсутність нео бхідних умов для результату відповідної господарської, е кономічної діяльності, техні чного персоналу, основних фа хівців, виробничих активів і транспортних засобів у ТОВ "Т урбокомплект", діяльність як ого спрямована на проведення операцій пов' язаних з нада нням податкової вигоди треті м особам, а оскільки ВАТ "Судно будівний завод "Залів" є вигод о набувачем за господарським и операціями, які вчинено з по рушенням ст.ст. 203, 215, 216, 228 Цивільн ого кодексу України, і є нікче мними, то платником податків завищено валові витрати, та б езпідставно включено до пода ткового кредиту відповідні с уми, за отриманими податкови ми накладними.

Заслухавши доводи та запер ечення повноважних представ ників сторін, дослідивши зіб рані по справі матеріали в їх сукупності, які сторони визн али достатніми для підтвердж ення своїх вимог та доводів, а налізуючи обставини, якими о бґрунтовувались вимоги і зап еречення, та докази, якими вон и підтверджуються, враховуюч и правові норми, які належить застосовувати до цих спірни х правовідносин, зважаючи на звернення позивача до окруж ного адміністративного суду з підстав, передбачених п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України, суд, з' ясов уючи фактичні обставини, оці нюючи докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, вважає за необхідне задово льнити позовні вимоги в повн ому обсязі, виходячи з наступ них підстав.

Позивач - Відкрите акціон ерне товариство "Суднобудівн ий завод "Залів" - суб' єкт го сподарювання, ідентифікацій ний код юридичної особи 14307251, за реєстрований Виконавчим ком ітетом Керченської міської р ади Автономної Республіки Кр им з 28.11.94р. за місцезнаходження м юридичної особи 98310, АР Крим, м . Керч, вул. Танкістів, буд. 4 (а.с .66-67).

На підставі службового пос відчення серії УКР № 087201, видан ого 05.04.11р. СДПІ ВПП в м. Сімфероп олі, наказу № 231 від 06.04.11р. СДПІ ВП П в м. Сімферополі, повідомлен ня від 06.04.11р. № 1953/10/23-00 повноважною особою Спеціалізованої держ авної податкової інспекції п о роботі з великими платника ми податків в м. Сімферополі А Р Крим у період з 12.04.11р. по 18.04.11р. пр оведено документальну позап ланову невиїзну перевірку Ві дкритого акціонерного товар иства "Суднобудівний завод "З алів" (ЄДРПОУ 14307251) з питань прав ових відносин з платником по датків ТОВ "Корабел-Сервіс" (ЄД РПОУ 36198409) за період з 01.01.09р. по 30.06.10р . та ТОВ "Трубокомплект" (ЄДРПО У 32664993) за період: з 01.01.09р. по 30.06.10р.

Згідно висновків акту пере вірки від 26.04.11р. № 163/23-0/14307251 встанов лено порушення ВАТ "Суднобуд івний завод "Залів" ст.ст. 203, 215, 228, 662, 655, 656 Цивільного кодексу Укра їни, п. 1.32, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п. 6.1 ст. 6 За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств" за № 283/97-ВР від 22.05.97р., в результаті ч ого завищення від' ємного зн ачення об' єкта оподаткуван ня за 2009 рік в сумі 290 549 грн. та зан иження податкових зобов' яз ань по податку на прибуток, що привело до недоплати в окрем о взятих податкових періодах : 9 місяців 2009 року в сумі 62 748 грн., за 1 квартал 2010р. в сумі 72 638 грн., з а 1 півріччя 2010р. в сумі 72 638 грн. Та кож встановлено порушення ВА Т "Суднобудівний завод "Залів " пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України в ід 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на д одану вартість", в результаті чого занижено податок на дод ану вартість, в періоді, що пер евірявся, на загальну суму 36 667 грн., у тому числі за липень 2009 р оку на суму 36 667 грн.; підприємст вом неправомірно отримане бю джетне відшкодування, яке пі длягало перерахуванню на роз рахунковий рахунок підприєм ства за перевіряє мий період в загальній сумі 2 148 грн., у том у числі за серпень 2009 року у сум і 917 грн., за жовтень 2009 року у сум і 1 231 грн. У зв' язку з тим, що да не бюджетне відшкодування по датку на додану вартість бул о отримане на розрахунковий рахунок підприємства дане ві дшкодування вважається недо платою до бюджету. Донарахов ано податку на додану вартіс ть в загальній сумі 2 148 грн. у то му числі за серпень 2009 року у су мі 917 грн., за жовтень 2009 р. у сумі 1 231 грн.; зменшено залишок від' ємного значення, який після б юджетного відшкодування вкл ючається до складу податково го кредиту наступного податк ового періоду (рядок 26) у подат ковій декларації з податку н а додану вартість за перевір яємий період на загальну сум у 19 295 грн. (за вересень 2009 року на суму 126 150 грн., за грудень 2009 року на суму 6 680 грн.).

Податковим повідомленням рішенням від 17.05.11р. № 0000562300 СДП І ВПП в м. Сімферополі повідом лено ВАТ "Суднобудівний заво д "Залів", що на підставі акту п еревірки від 26.04.11р. № 163/23-0/14307251, змен шено суму бюджетного відшкод ування сумою 2 148 грн., застосов ано штрафні (фінансові) санкц ії (штрафи) розміром 537 грн. (а.с.2 5).

Податковим повідомленням рішенням від 17.05.11р. № 0000542300 СДП І ВПП в м. Сімферополі повідом лено ВАТ "Суднобудівний заво д "Залів", що на підставі акту п еревірки від 26.04.11р. № 163/23-0/14307251, збіл ьшено суму грошового зобов' язання по податку на додану в артість сумою 36 667 грн., застосо вано штрафні (фінансові) санк ції (штрафи) розміром 9 166,75 грн. (а .с.25).

Податковим повідомленням рішенням від 17.05.11р. № 0000552300 СДП І ВПП в м. Сімферополі повідом лено ВАТ "Суднобудівний заво д "Залів", що на підставі акту п еревірки від 26.04.11р. № 163/23-0/14307251, змен шено суму від' ємного значен ня об' єкта оподаткування по датком на прибуток у розмірі 290 549 грн. (а.с.26).

Податковим повідомленням рішенням від 17.05.11р. № 0000532300 СДП І ВПП в м. Сімферополі повідом лено ВАТ "Суднобудівний заво д "Залів", що на підставі акту п еревірки від 26.04.11р. № 163/23-0/14307251, збіл ьшено суму грошового зобов' язання по податку на прибуто к приватних підприємств сумо ю 72 638 грн., застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) р озміром 18 159,5 грн. (а.с.25).

Відповідач - Спеціалізов ана державна податкова інспе кція по роботі з великим плат никами податків в м. Сімфероп олі АР Крим - суб' єкт владн их повноважень, який здійсню є свою діяльність на підстав і Положення про державну под аткову інспекцію в районі, мі сті без районного поділу, рай онні в місті, міжрайонну, об' єднану державну податкову ін спекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекці ю, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 25.06.08 р. № 412, заре єстровано в Міністерстві юст иції України 11.07.08 р. № 633/15324, є орга ном державної податкової слу жби у системі органів викона вчої влади, підпорядковуєтьс я Державній податковій адмін істрації в Автономній Респуб ліці Крим і забезпечує реалі зацію єдиної державної подат кової політики на території відповідної адміністративн о-територіальної одиниці, а т акож державної політики в сф ері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів . У своїй діяльності керуєтьс я Конституцією України, Пода тковим кодексом України, Зак оном України від 04.12.90 р. № 509-ХІІ "П ро державну податкову службу в Україні" та іншими законами України, актами Президента У країни, Кабінету Міністрів У країни, іншими нормативно-пр авовими актами органів держа вної влади, у тому числі наказ ами, а також розпорядженнями органів державної податково ї служби вищого рівня.

Податковий кодекс України , який набрав чинності з 01.01.2011р., р егулює відносини, що виникаю ть у сфері справляння податк ів і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства.

Зокрема, права органів держ авної податкової служби пере дбачені положеннями ст. 20 Под аткового кодексу України.

Відповідно до пп. 20.1.4, пп. 20.1.18, пп . 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодек су України органи державної податкової служби мають прав о: проводити перевірки платн иків податків (крім Націонал ьного банку України) в порядк у, встановленому цим Кодексо м; звертатися до суду щодо стя гнення коштів платника подат ків, який має податковий борг , з рахунків у банках, обслугов уючих такого платника, на сум у податкового боргу або його частини; застосовувати до пл атників податків штрафні (фі нансові) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми грошових зо бов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та р озмірі, встановлених цим Код ексом, стягувати суми простр оченої заборгованості суб'єк та господарювання перед держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) за кредитом (позик ою), залученим державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) або під державну (місцеву) га рантію, а також за кредитом з б юджету в порядку, визначеном у цим Кодексом.

З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України, як сп ір за зверненням юридичної о соби щодо оскарження рішення суб' єкта владних повноваже нь у випадку передбаченому з аконом, та, зважаючи на положе ння ст.ст. 18, 50 КАС України, оскі льки однією зі сторін справи є орган державної влади, на це й спір поширюється компетенц ія адміністративних судів, т ому справа підсудна окружном у адміністративному суду.

Досліджуючи оскаржені ріш ення, розглядаючи матеріали справи, доводи та запереченн я сторін, аналізуючи обстави ни, якими обґрунтовувались в имоги і заперечення, та доказ и, якими вони підтверджуютьс я, враховуючи правові норми, я кі належить застосовувати до цих спірних правовідносин, с уд приходить до висновку, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та підлягають задоволенню , виходячи з наступного.

Як убачається з матеріалів справи, відповідачем зафікс овано порушення та визначено суму штрафних (фінансових) са нкцій у період набрання чинн ості Податковим кодексом Укр аїни, при тому що відповідні д ії, вчинені позивачем, які від повідач визначає порушенням податкового законодавства, виникли у період чинності За конів України "Про систему оп одаткування", "Про оподаткува ння прибутку підприємств", "Пр о податок на додану вартість ", положення яких також застос овуються судом при вирішення цієї справи.

Згідно до ст. 67 Господарсько го Кодексу України, відносин и підприємства з іншими підп риємствами, організаціями, г ромадянами в усіх сферах гос подарської діяльності здійс нюються на основі договорів. Підприємства вільні у вибор і предмета договору, визначе нні зобов'язань, інших умов го сподарських взаємовідносин , що не суперечать законодавс тву України.

Права органів державної по даткової служби передбачені положеннями ст. 20 Податковог о кодексу України. Так, зокрем а, згідно з пп. 20.1.1., 20.1.4., 20.1.6., 20.1.8. п. 20.1 ст . 20 Податкового кодексу Украї ни органи державної податков ої служби мають право: запрош увати платників податків або їх представників для переві рки правильності нарахуванн я та своєчасності сплати под атків та зборів, дотримання в имог іншого законодавства, з дійснення контролю за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби. Письмові повідомлення п ро такі запрошення надсилают ься в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пі зніше ніж за 10 календарних дні в до дня запрошення рекоменд ованими листами, в яких зазна чаються підстави запрошення , дата і час, на які запрошуєть ся платник податків (предста вник платника податків); пров одити перевірки платників по датків (крім Національного б анку України) в порядку, встан овленому цим Кодексом; для зд ійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від пл атників податків, у тому числ і благодійних та інших непри буткових організацій, у поря дку, визначеному цим Кодексо м, інформацію, довідки, копії д окументів (засвідчені підпис ом платника податків або йог о посадовою особою та скріпл ені печаткою (за наявності)) пр о фінансово-господарську дія льність, отримувані доходи, в идатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з о бчисленням та сплатою податк ів, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення к онтролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та с татистичну звітність, в поря дку та на підставах, визначен их цим Кодексом; під час прове дення перевірок вивчати та п еревіряти первинні документ и, які використовуються в бух галтерському та податковому обліку, інші регістри, фінанс ову, статистичну звітність, п ов'язані з обчисленням і спла тою податків та зборів, викон анням вимог іншого законодав ства, контроль за дотримання м якого покладено на органи д ержавної податкової служби.

На вимогу положень пп. 54.3.2 п. 54 .3 ст. 54 ПК України, що регулює пи тання з визначення сум подат кових та грошових зобов'язан ь, контролюючий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму грошових зобов'язань, зме ншення (збільшення) суми бюдж етного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'єм ного значення об'єкта оподат кування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість п латника податків, передбачен их цим Кодексом або іншим зак онодавством, якщо дані перев ірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, суми бюджетного відшко дування та/або від'ємного зна чення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від 'ємного значення суми податк у на додану вартість платник а податків, заявлених у подат кових (митних) деклараціях, ут очнюючих розрахунках.

Відповідно до пункту 123.1 стат ті 123 ПК України у разі якщо кон тролюючий орган самостійно в изначає суму податкового зоб ов'язання, зменшення суми бюд жетного відшкодування та/або від'ємного значення суми под атку на додану вартість плат ника податків на підставах, в изначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54 .3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накла дення на платника податків ш трафу в розмірі 25 відсотків су ми визначеного податкового з обов'язання, завищеної суми б юджетного відшкодування.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи відпо відно до статті 19 Конституції України зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Порядок дій органів держав ної податкової служби Україн и під час реалізації владної управлінської функції контр олю за правильністю та повно тою справляння податкових зо бов'язань станом на момент ви никнення спірних правовідно син визначений Законом Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" та Податковим кодексом України.

З аналізу положень статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" т а статті 20 Податкового кодекс у України, що визначають прав а та функції податкових орга нів, вбачається, що відповіда чу відповідно до покладених на нього функцій та повноваж ень не надано право щодо вста новлення висновків в акті пе ревірки про нікчемність прав очинів, укладених чи неуклад ених суб'єктами господарюван ня при перевірці їх господар ської діяльності.

Закон України від 25.06.91р. № 1251-ХІ І "Про систему оподаткування " визначає принципи побудови системи оподаткування в Укр аїні, податки і збори (обов'язк ові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відпо відальність платників.

Зокрема, з положень статті 6 названого Закону об'єктами о податкування є доходи (прибу ток), додана вартість продукц ії (робіт, послуг), вартість пр одукції (робіт, послуг), у тому числі митна, або її натуральн і показники, спеціальне вико ристання природних ресурсів , майно юридичних і фізичних о сіб та інші об'єкти, визначені законами України про оподат кування.

До загальнодержавних пода тків і зборів (обов'язкові пла тежі), за приписами статті 14 вк азаного Закону, відносяться податок на додану вартість т а податок на прибуток підпри ємств, у тому числі дивіденди , що сплачуються до бюджету де ржавними некорпоратизовани ми, казенними або комунальни ми підприємствами.

За приписами п. 1.32 Закону Укр аїни від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про опода ткування прибутку підприємс тв", який до 31.12.10р. визначав плат ників податку на прибуток пі дприємств, валові доходи, вал ові витрати, об'єкти, базу та с тавки оподаткування, правила ведення податкового обліку, порядок нарахування та стро ки сплати податку, відповіда льність платників податку за правильність нарахування, с воєчасність сплати податку т а дотримання податкового зак онодавства, встановлено, що г осподарська діяльність - це будь-яка діяльність особи, на правлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у раз і коли безпосередня участь т акої особи в організації так ої діяльності є регулярною, п остійною та суттєвою. Під без посередньою участю слід розу міти зазначену діяльність ос оби через свої постійні пред ставництва, філіали, відділе ння, інші відокремлені підро зділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку інш у особу, яка діє від імені та н а користь першої особи.

Відповідно п. 5.1. Закону Укра їни від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподат кування прибутку підприємст в" валові витрати виробництв а та обігу (далі - валові витра ти) - сума будь-яких витрат пл атника податку у грошовій, ма теріальній або нематеріальн ій формах, здійснюваних як ко мпенсація вартості товарів ( робіт, послуг), які придбавают ься (виготовляються) таким пл атником податку для їх подал ьшого використання у власній господарській діяльності.

Суми будь-яких витрат, сплач ених (нарахованих) протягом з вітного періоду у зв'язку з пі дготовкою, організацією, вед енням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охо роною праці, у тому числі витр ати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну ), з урахуванням обмежень, уста новлених пунктами 5.3-5.7 цієї ста тті, з положень пп. 5.2.1. п. 5.2. включ аються до складу валових вит рат.

Обмеження щодо неможливос ті віднесення до валових вит рат сум, визначено пунктами 5.3 -5.7 статті 5 Закону. Так, зокрема пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону, на який по силається відповідач у висно вках акту, не належать до скла ду валових витрат будь-які ви трати, не підтверджені відпо відними розрахунковими, плат іжними та іншими документами , обов'язковість ведення і збе рігання яких передбачена пра вилами ведення податкового о бліку.

За приписами статті 9 Закону України "Про систему оподатк ування", норми якої є загальни ми і визначають основні прин ципи оподаткування в Україні , загальні права та обов' язк и платників податку та т.і., до обов' язків платників подат ків і зборів (обов' язкових п латежів), віднесені, у тому чис лі зобов' язання щодо подачі до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов' язані з обчисле нням і сплатою податків та зб орів (обов' язкових платежів ), сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Приймаючи до уваги положен ня частини 1 статті 9 Закону Ук раїни від 16.07.99р. № 996-XIV "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні", який виз начає правові засади регулюв ання, організації, ведення бу хгалтерського обліку та скла дання фінансової звітності в Україні, підставою для бухга лтерського обліку господарс ьких операцій є первинні док ументи, які фіксують факти зд ійснення господарських опер ацій. Таким чином, наявність в казаних документів підтверд жує відповідні господарські дії - зареєстровані та облі ковані події та факти, аналіз яких розкриває об' єктивну картину господарської діяль ності суб' єкта господарюва ння та відображає необхідніс ть їх фіксації в податковій з вітності.

Положення про документаль не забезпечення записів у бу хгалтерському обліку, затвер джене наказом Міністерства ф інансів України від 24.05.95р. № 88, вс тановлює порядок створення, прийняття і відображення у б ухгалтерському обліку, а так ож зберігання первинних доку ментів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності пі дприємствами, їх об'єднанням и та госпрозрахунковими орга нізаціями (крім банків) незал ежно від форм власності (нада лі - підприємства), установ та організацій, основна діяльні сть яких фінансується за рах унок коштів бюджету (надалі - у станови).

Відповідно до п. 2.1 вказаного Положення первинні документ и - це документи, створені у п исьмовій або електронній фор мі, що фіксують та підтверджу ють господарські операції, в ключаючи розпорядження та до зволи адміністрації (власник а) на їх проведення. Господарс ькі операції - це факти підп риємницької та іншої діяльно сті, що впливають на стан майн а, капіталу, зобов'язань і фіна нсових результатів.

Факт наявності первинних д окументів не може бути проіг норований контролюючим орга ном, оскільки тільки аналіз п ервинних документів може дав ати об' єктивну картину госп одарської діяльності і, відо браження її результатів в по датковій та бухгалтерській з вітностях.

До матеріалів справи позив ачем надані завірені копії д оговорів від 01.12.08р. № 01/12/08-001, від 15.01.0 9р. № 01/2009 (а.с.43, 59-60), акти (прийому вик онаних робіт) від 06.10.09р. №29, від 19.09 .09 № 5/1, від 01.12.09р. № 34, податкові нак ладні від 29.09.09р. № 28, від 06.10.09р. № 29, ві д 01.12.09р. № 46, від 01.07.09р. № 44/1, від 07.08.09р. № 52/1, (а.с.44, 56, 55), видаткові накладні від 09.06.09р № Дн-0000068, 09.06.09р № Дн-0000069, від 28.07.09р. № Дн-0000036, 28.07.09р. № Дн-0000037 (а.с.28, 29,122), р ахунки-фактури від 09.06.09р. № Дн-0000 069 (а.с.121) і платіжні документи ві д 08.10.09р. № 5082, № 5088, від 18.12.09р. № 6549, (а.с.57, 58) , про які також вказано в акті перевірки і, які пов' язані з господарською діяльністю по зивача.

Податковими деклараціями з податку на додану вартість від 21.09.09р. № 9001149211, від 20.11.09р. № 9001989699, від 08.02.10р. № 9002987055, від 20.08.09р . № 9000914529 (а.с. 45-47, 50-54),

Деклараціями з податку на п рибуток підприємства від 10.08.09р . № 9000709914, від 09.11.09р. № 9001750505, ві д 08.02.10р. № 9002987055, від 12.05.09р. № 14099, уто чнюючими розрахунками від 24.02 .10р. № 9000442773, від 01.03.10р. № 9000461231, від 07.05.10р. № 900154246 (а.с. 30-31, 32-33, 34-35, 36-42, 48-49).

З урахуванням вище вказани х норм податкового законодав ства щодо оподаткування зобо в' язань по податку на прибу ток підприємств, дії відпові дача по зменшенню сум від' є много значення об' єкта опод аткування податком на прибут ок у розмірі 290 549 грн., а також не обхідності збільшено суми гр ошового зобов' язання по под атку на прибуток приватних п ідприємств сумою 72 638 грн., заст осування штрафних (фінансови х) санкцій (штрафів) розміром 1 8 159,5 грн., гне ґрунтуються на ви могах податкового законодав ства та не знайшли свого підт вердження в ході розгляду сп рави та спростовуються обста винами справи, а також надани ми суду доказами.

Відсутність повноважень к онтролюючого органу в частин і визначення в актом перевір ки нікчемності угод, відобра зивши у ньому певні фактичні дані, є діями не заснованими н а законі, вчинені в межах наяв ної компетенції, оскільки на явність таких фактів, за дост атніми доказами, є підставою для звернення до суду за захи стом порушених прав.

Фактичне виконання позива чем і його контрагентами по в казаних договорах підтвердж ується отриманням позивачем (покупцем) від контрагенту (пр одавця - ТОВ "Трубокомплект ") товарно-матеріальних цінно стей і їх оплатою, про що нагол ошено в акті перевірки та дос ліджено первинні документи ( а.с.21-22). Оборотно-сальдова відо мість по обліку руху матеріа лів - товарно-матеріальних цінностей з 01.07.09р. по 01.12.09р. свідчи ть про рух придбаних товарів та використання їх позиваче м у своїй господарській діял ьності (а.с.120). Оплата наданих п ослуг (робіт) по виконанню збі рних та зварювальних робіт п ідтверджується платіжними д орученнями (а.с.57-58, 123,124-125).

Приведені факти підтвердж уються актом перевірки і від повідачем не заперечуються.

Платники податку на додану вартість, об' єкти, база та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій до 31.12.10р. визначались п оложеннями Закону України ві д 03.04.1997 № 168/97-ВР "Про податок на дод ану вартість".

Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" платник податку це особ а, яка згідно з цим Законом зоб ов' язана здійснювати утрим ання та внесення до бюджету п одатку, що сплачується покуп цем, або особа, яка імпортує то вари на митну територію Укра їни.

З положень пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Зако ну України від 21.12.00р. № 2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податку перед бюджетами та державними ціль овими фондами", платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій де кларації, крім випадків, визн ачених Законом.

Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 цього За кону від 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про подат ок на додану вартість" об' єк том оподаткування є операції платників податку з поставк и товарів та послуг на митній території України.

Податковим зобов' язанням , на вимогу п. 1.6 ст. 1 Закону Укра їни від 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про подато к на додану вартість", є загаль на сума податку, одержана (нар ахована) платником податку в звітному (податковому) періо ді, визначена згідно з цим Зак оном.

Датою виникнення податков их зобов' язань з поставки т оварів (робіт, послуг) за припи сами пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 вказаного За кону вважається дата, яка при падає на податковий період, п ротягом якого відбувається б удь-яка з подій, що сталася ран іше: або дата зарахування кош тів від покупця (замовника) на банківський рахунок платник а податку як оплата товарів (р обіт, послуг), що підлягають по ставці, а у разі поставки това рів (робіт, послуг) за готівков і грошові кошти - дата їх опр ибуткування в касі платника податку, а при відсутності та кої - дата інкасації готівк ових коштів у банківській ус танові, що обслуговує платни ка податку; або дата відванта ження товарів, а для робіт (пос луг) - дата оформлення докум ента, що засвідчує факт викон ання робіт (послуг) платником податку.

Підпунктом 7.2.8 пункту 7.2 стат ті 7 названого Закону на платн ика податків покладено обов' язок з ведення обліку операц ій з поставки та придбання то варів (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами опо даткування згідно із статтею 3 та звільнених від оподаткув ання згідно із статтею 5 цього Закону. Зведені результати т акого обліку відображаються у податкових деклараціях, фо рма і порядок заповнення яки х визначаються відповідно до закону.

Крім того, з положень абзацу третього вказаного підпункт у статті платник податку вед е реєстр отриманих та видани х податкових накладних у док ументальному або електронно му вигляді за його вибором, у я кому зазначаються порядкови й номер податкової накладної , дата її виписки (отримання), з агальна сума та сума нарахов аного податку, а також реєстр аційний номер платника подат ку продавця, який надав подат кову накладну такому платник у податку. Форма і порядок зап овнення реєстрів отриманих т а виданих податкових накладн их встановлюються центральн им податковим органом.

Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом, яку платник податку з обов'язаний надати покупцю, щ о має містити окремими рядка ми вимоги визначені пп. 7.2.1 п. 7.2 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" та відпо відно до пп.7.2.3 складена у момен т виникнення податкових зобо в'язань продавця. Оригінал по даткової накладної надаєтьс я покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, пос луг).

Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг), яку платники податку повинні зберігати протягом строку, передбаченого законо давством для зобов'язань із с плати податків.

Відповідно до п. 1.7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періо ду, визначена згідно з цим Зак оном.

З положень ст. 7.4 Закону пода тковий кредит звітного періо ду визначається виходячи із договірної (контрактної) вар тості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у ра зі якщо договірна ціна на так і товари (послуги) відрізняєт ься більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі то вари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податк у за ставкою, встановленою пу нктом 6.1 статті 6 та статтею8-1 ць ого Закону, протягом такого з вітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів та незавершен их капітальних інвестицій в необоротні капітальні актив и), у тому числі при їх імпорті , з метою подальшого використ ання у виробництві та/або пос тавці товарів (послуг) для опо датковуваних операцій у межа х господарської діяльності п латника податку.

Згідно з пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 цього З акону, датою виникнення прав а платника податку на податк овий кредит, вважається здій снення першої з подій: або дат а списання коштів з банківсь кого рахунку платника податк у в оплату товарів (робіт, посл уг), дата виписки відповідног о рахунку (товарного чека) - у разі розрахунків з використ анням кредитних дебетових ка рток або комерційних чеків; а бо дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Таким чином, Законом Україн и "Про податок на додану варті сть" встановлюється порядок нарахування податкового кре диту та момент виникнення у п латника податку права на под атковий кредит, а не встановл ює виникнення права платника податку на податковий креди т у залежність від підтвердж ення факту перевезення товар у. Як убачається з акту переві рки, контролюючим органом пі д час проведеної перевірки, д осліджено первинні документ и, що підтверджують командир ування повноважних осіб та п еревезення вантажу (придбано го товару) автотранспортом п озивача (а.с.21-22).

Натомість, чинним законода вством передбачається, що по датковий кредит платника под атку складається із сум пода тків, нарахованих (сплачених ) платником податку у зв'язку з придбанням товарів. При цьом у, факт придбання товарів зас відчує отримана платником по датку податкова накладна.

За таких підстав, позивач ма в всі підстави для формуванн я податкового кредиту за опе раціями з Контрагентами щодо придбання товарів (товарно-м атеріальних цінностей), а том у збільшення суми грошового зобов' язання по податку на додану вартість, яке вчинено контролюючим органу на підс таві висновків, що не відпові дають дійсності і суперечать вимогам податкового законод авства, є протиправним та не з аснованим на Законі, з огляду на що донарахована сума грош ових зобов' язань за штрафни ми (фінансовими) санкціями по податку на додану вартість, є також безпідставними. Крім т ого, відповідачем не надано н алежних доказів на підтвердж ення обставин зменшення пози вачем бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть, вчинених всупереч вимог податкового законодавства. Сума зменшення бюджетного ві дшкодування вчинено відпові дачем відповідно до наявних вимог податкового законодав ства та задекларовано у відп овідних деклараціях з податк у на додану вартість від 21.09.09.р № 9001149211 та від 20.11.09р. № 9001989699 (а. с.51-54).

Податкова політика, визнан а державою відповідно до ст. 1 0 Господарського кодексу Укр аїни, спрямована на забезпеч ення економічно обґрунтован ого податкового навантаженн я на суб'єктів господарюванн я, стимулювання суспільно не обхідної економічної діяльн ості суб'єктів, а також дотрим ання принципу соціальної спр аведливості та конституційн их гарантій прав громадян пр и оподаткуванні їх доходів.

Суб'єкти господарювання зг ідно частини першої статті 19 Г К України мають право без обм ежень самостійно здійснюват и господарську діяльність, щ о не суперечить законодавств у.

Отже, посилання податковог о органу на ст. 228 Цивільного ко дексу України - правочин, який порушує публічний порядок, т о ця норма не сприймається су дом, оскільки не стосується з азначеного договору. Перелік правочинів, які є нікчемними як такі, що порушують публічн ий порядок, визначений статт ею 228 ЦК: 1) правочини, спрямован і на порушення конституційни х прав і свобод людини і грома дянина; 2) правочини, спрямован і на знищення, пошкодження ма йна фізичної або юридичної о соби, держави, Автономної Рес публіки Крим, територіальної громади, незаконне заволоді ння ним.

Як роз' яснив Верховний Су д України в постанові Пленум у від 06.11.2009р. №9"Про судову практи ку розгляду цивільних справ про визнання правочинів неді йсними", правочини, що посягаю ть на суспільні, економічні т а соціальні основи держави, з окрема: правочини, спрямован і на використання всупереч з акону комунальної, державної або приватної власності; пра вочини, спрямовані на незако нне відчуження або незаконне володіння, користування, роз порядження об'єктами права в ласності українського народ у - землею як основним націона льним багатством, що перебув ає під особливою охороною де ржави, її надрами, іншими прир одними ресурсами (стаття 14 Кон ституції України); правочини щодо відчуження викраденого майна; правочини, що порушуют ь правовий режим вилучених з обігу або обмежених в обігу о б' єктів цивільного права то що.

Усі інші правочини, спрямов ані на порушення інших об' є ктів права, передбачені інши ми нормами публічного права, не є такими, що порушують публ ічний порядок (п. 18 Постанови П ленуму Верховного Суду Украї ни). Факт порушення публічног о порядку повинен бути довед еним певними засобами доказу вання.

Відповідно до приписів ст. 207 Господарського кодексу Укр аїни господарське зобов'язан ня, що не відповідає вимогам з акону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтерес ам держави і суспільства, або укладено учасниками господа рських відносин з порушенням хоча б одним з них господарсь кої компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, аб о відповідного органу держав ної влади визнано судом неді йсним повністю або в частині .

Отже, можливий захист поруш еного права шляхом звернення до суду із позовом про визнан ня нікчемного правочину дійс ним стосується лише нікчемни х правочинів з дефектом форм и та правочинів без необхідн ого схвалення (параграф 2 глав и 16 ЦК України).

Посилання відповідача на ч астину 1 статті 203, статтю 215, стат тю 216 Цивільного кодексу є без підставним, так як зазначені норми можуть використовуват ися лише при визнанні правоч инів недійсними в судовому п орядку.

Відповідно до частин 1-5 стат ті 203 ЦК України зміст правочи ну не може суперечити цьому К одексу, іншим актам цивільно го законодавства, а також мор альним засадам суспільства т а має бути спрямований на реа льне настання правових наслі дків, що обумовлені ним. Згідн о зі ст. 204 ЦК України, правочин є правомірним, якщо його неді йсність прямо не встановлена законом або якщо він не визна ний судом недійсним.

З положень статті 216 ЦК Украї ни до моменту визнання право чину недійсним або нікчемним правові наслідки, а саме те, щ о недійсний правочин не ство рює юридичних наслідків, крі м тих, що зв'язані з його недій сністю - не настають.

Угоди, укладені між позивач ем та його контрагентами, не в изнані судом недійсними і їх недійсність прямо не встано влена законом, у зв'язку з чим існує презумпція правомірно сті вказаного правочину, а та кож наявність взаємних прав та обов'язків сторін за таким и угодами.

З огляду на викладене навед ені податковим органом в Ак ті перевірки порушення не д ають право податковому орган у вчиняти дії щодо визнання п равочинів нікчемними, а є лиш е підставою, при наявності до статніх доказів, для звернен ня до суду у встановленому за конодавством порядку з вимог ою про визнання правочинів н едійсними (оспорюваний право чин).

Відтак, висновки акту від 26.04 .11р. № 163/23-00/14307251 є необґрунтованими та спростовані матеріалами справи.

Відповідач належних доказ ів на підтвердження доводів правомірності висновків про порушення позивачем норм За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств" та Закону України "Про податок н а додану вартість", викладени х в акті перевірки, які також п окладено в основу податкових повідомлень-рішень, на вимог у статті 71 КАС України, суду не надав, як і не надав інших док азів на підтвердження правом ірності своїх дій з прийнятт я оспорених податкових повід омлень-рішень.

З огляду на викладене, врахо вуючи обставини справи, нада ні сторонами докази, положен ня спеціальних законів, що ре гулюють відповідні спірні пр авовідносини, суд приходить до висновку щодо неправомірн ість дій відповідача, вчинен их без дотримання необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав та інтересів особи, цілями , на досягнення яких спрямова не ці рішення (дії), без дотрим ання вимог податкового закон одавства, у зв' язку з чим поз овні вимоги щодо визнання пр отиправними та скасування по даткових повідомлень-рішень Спеціалізованої державної п одаткової інспекції по робот і з великими платниками пода тків в м. Сімферополі АР Крим від 17.05.11р. № 0000532300, № 0000542300, № 0000552300, № 0000562300 підлягають за доволенню.

За правилами частини першо ї статті 94 КАС України у разі у хвалення судового на користь сторони, яка не є суб'єктом вл адних повноважень, суд прису джує на її користь усі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України. За та ких підстав судові витрати, п онесені позивачем зі сплати судового збору у розмірі 3,40 гр н., факт понесення яких підтве рджено платіжним доручення в ід 06.06.11р. № 2668, підлягають відшко дуванню з Державного бюджету України у повному обсязі.

Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати податкові повідомле ння-рішення від 17.05.11р. № 0000552300, від 17.05.11р. № 0000532300, від 17.05.11р. № 0000542300, від 17.05.11р. № 0000562300.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Відкр итого акціонерного товарист ва "Суднобудівний завод "Залі в", в рахунок відшкодування ви трат зі сплати судового збор у, - 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.

Суддя < підпис > О.В. Папуш а

< Текст >

Дата ухвалення рішення09.12.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21565287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7410/11/0170/17

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Привалова Анжеліка Вячеславівна

Постанова від 09.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні