Постанова
від 31.10.2011 по справі 2а-4562/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 жовтня 2011 р. 16:35 Справа №2а-4562/10/14/0170

Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Кірєєва Д.В., при сек ретарі Жигаловій К.Ю.

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 з а довіреністю від 10.01.2011 р.,

від відповідача - ОСОБА _2, за довіреністю від 06.07.2009 р.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю «С увенір»

до Державної податкової ін спекції в м. Ялта АР Крим

про скасування акту про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість № 185/1 від 04.12.2009 року.

Суть спору: Товариство з об меженою відповідальністю «С увенір» (далі - позивач) звер нувся до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з адмін істративною позовною заявою до Державної податкової інс пекції в м. Ялта АР Крим (далі - відповідач) про скасування а кту Державної податкової інс пекції в м. Ялта АР Крим № 185/1 від 04.12.2009 року про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість № 185/1 від 04.12.2009 року .

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення про анулюванн я платника податку на додану вартість, оформлене актом пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть №185/1 від 04.22.2009 року не правомі рне і прийнято всупереч діюч ому законодавству. Виводи ві дповідача про надання податк ової звітності з ПДВ про відс утність оподаткованих поста вок протягом дванадцяти посл ідовних податкових місяців з а період з листопада 2008 р. до жо втня 2009 р. не відповідають факт ичним обставинам справи, оск ільки відповідно до податков их декларацій з податку на до дану вартість за квітень та т равень 2009 року позивачем здій снювалися операції з поставк и товарів впродовж останніх дванадцяти місяців до підпис ання вищевказаного акту.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 09.04.2010 р. відкрито провадження п о адміністративній справі, з акінчено підготовче провадж ення та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 11. 05.2010 р. клопотання позивача про забезпечення адміністратив ного позову шляхом зупинки д ії рішення Державної податко вої інспекції про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, викладен ого в акті про анулювання реє страції платника податку на додану вартість ТОВ «Сувенір » № 185/1 від 04.12.2009 р. задоволено.

У судовому засіданні 22.07.2010 ро ку позивач надав уточнення п озовних вимог, згідно яких пр осить визнати протиправним т а скасувати Рішення Державно ї податкової інспекції у м. Ял та № 185 від 04.12.2009 року про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Сувенір», викладеног о у акті про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість Товариства з о бмеженою відповідальністю « Сувенір» № 185/1 від 04.12.2009 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 02. 06.2011 р. зупинено провадження по справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 28. 07.2011 р. провадження по справі по новлено.

В судовому засіданні 31.10.2011 р. п редставник позивача підтрим ав уточнені позовні вимоги з підстав, зазначених в адміні стративному позову, надав по яснення по суті позову.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти поз овних вимог заперечував з ти х мотивів, що позивачем було порушено п.п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, а сам е у період дванадцяти місяці в (з грудня 2008 року по листопад 2009 року) Товариством з обмежен ою відповідальністю «Сувені р» надавались до Державної п одаткової інспекції в м. Ялта АР Крим декларації з податку на додану вартість, які свідч ать про відсутність оподатко ваних поставок. Відповідно д о декларацій за квітень-трав ень 2009 року позивачем по подат ковому кредиту було відображ ення придбання товарів (посл уг) і не відображено поставок по податковим зобов' язання м.

Заслухавши пояснення учас ників процесу з урахуванням уточнених позовних вимог, до слідивши матеріали справи, в себічно і повно з'ясувавши вс і фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАСУ України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.

Відповідно до пункту 1 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адм іністративних судів поширює ться на спори фізичних чи юри дичних осіб із суб' єктом вл адних повноважень щодо оскар ження його рішень (нормативн о-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), ді й чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття суб'єктів в ладних повноважень, до яких н алежать орган державної вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа, інший суб'єкт при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Пунктом 1. ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.

Відповідно до статті 19 Конс титуції України органи подат кової служби зобов' язані зд ійснювати свої функції, у том у числі стосовно проведення перевірок суб' єктів господ арювання виключно на підстав і, у спосіб, в межах повноважен ь, визначених законом.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Сувенір» є юридичною особою, ідентифікаційний ко д юридичної особи 23658587.

Державну реєстрацію позив ача проведено Виконавчим ком ітетом Ялтинської міської Ра ди Автономної Республіки Кри м 13.09.1995 р. ( а.с. 6)

Матеріалами справи підтве рджено, що відповідно до Свід оцтва № 00517634 від 17.08.2006 року позива ч зареєстрован платником по датку на додану вартість. (а.с. 78)

Порядок проведення реєстр ації платника податку на дод ану вартість встановлено Зак оном України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03. 04.1997 р.

Відповідно до п. 9.3 Закону № 168/ 97-ВР особи, які підпадають під визначення пункту 2.3 статті 2 ц ього Закону, зобов'язані заре єструватися як платник подат ку у податковому органі за їх місцезнаходженням (місцем п роживання). Форма заяви про ре єстрацію визначається у поря дку, визначеному центральним податковим органом. Дані з ре єстру платників податку підл ягають оприлюдненню в порядк у, визначеному центральним п одатковим органом.

Пунктом 9.5. Закону № 168/97-Р перед бачено, що заява про реєстрац ію направляється на адресу п одаткового органу з повідомл енням про вручення або вруча ється особисто представнико м такої особи службовій особ і податкового органу. Податк овий орган зобов'язаний вида ти заявнику (відправити пошт ою) свідоцтво про податкову р еєстрацію такої особи протяг ом десяти днів від дня отрима ння реєстраційної заяви.

При винесенні рішення про а нулювання платника податку н а додану вартість, оформлене актом про анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість №185/1 від 04.22.2009 року Д ержавна податкова інспекція у м. Ялта АР Крим керувалась п . 9.8 «г» Закону № 168/97-ВР у якому заз начено, що свідоцтво про реєс трацію платника податку на д одану вартість анулюється як що особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання.

З такими висновками відпов ідача суд не погоджується з н аступних підстав.

Згідно з Постановою Господ арського суду Автономної Рес публіки Крим від 16 червня 2009 ро ку по справі № 2-6/11006-2008 Товариство з обмеженою відповідальніст ь «Сувенір» було визнано бан крутом та відкрито щодо ТОВ « Сувенір» ліквідаційну проце дуру відповідно до ст. 22 Закон у України «Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом с троком на шість місяців». (а.с. 18-19)

Ухвалою Господарського су ду Автономної Республіки Кри м від 09 червня 2011 року по справі № 2-6/11006-2008 продовжено строк лікві даційної процедури Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Сувенір» на шість місяц ів з дати винесення ухвали до 09 грудня 2011 року.

04.12.2009 року Державною податков ою інспекцію у м. Ялта АР Крим було винесено акт № 185/1 про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т овариства з обмеженою відпов ідальність «Сувенір», на під ставі п.9.8. «г» ст. 9 Закону Украї ни № 168/97-ВР. Актом № 185/1 від 04.12.2009 року було встановлено відсутніст ь оподаткованих операцій на протязі 12 послідовних податк ових місяців у період з листо пада 2008 року по жовтень 2009 року, згідно з податковими деклара ціями з податку на додану вар тість за вказаний період.

Відповідно до ст. 19 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб і фізични х осіб- підприємців», п.п. 9.8 «г» ст.. 9 Закону України «Про пода ток на додану вартість» пода тковий орган може анулювати реєстрацію платника податку на додану вартість лише післ я внесення державним реєстра тором до Єдиного державного реєстру запису про відсутніс ть підтвердження відомостей про юридичну особу або про ві дсутність юридичної особи за його місцезнаходженням з до триманням вимог Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних ос іб - підприємців»

Відповідно п. 1.4. ст. 1 Закону № 168/97-ВР поставка товарів - будь-я кі операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі -продажу, міни, поставки та інш ими цивільно-правовими догов орами, які передбачають пере дачу прав власності на такі т овари за компенсацію незалеж но від строків її надання, а та кож операції з безоплатної п оставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізинго давцем) на баланс орендаря (лі зингоотримувача) згідно з до говорами фінансової оренди ( лізингу) або поставки майна з гідно з будь-якими іншими дог оворами, умови яких передбач ають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати ос таннього платежу.

Судом встановлено, що позив ачем здійснювались операці ї з поставки товарів впродов ж дванадцяти послідовних под аткових місяців з листопада 2008 року по жовтень 2009 року, що пі дтверджується податковою де кларацією з податку на додан у вартість за грудень 2008 року. ( а.с. 70-71); податковою деклараціє ю з податку на додану вартіст ь за січень 2009 року. (а.с. 68-69); подат ковою декларацією з податку на додану вартість за березе нь 2009 року. (а.с. 64-65); податковою де кларацією з податку на додан у вартість за квітень 2009 року. ( а.с. 60-61); податковою деклараціє ю з податку на додану вартіст ь за травень 2009 року. (а.с. 58-59); пода тковою декларацією з податку на додану вартість за липень 2009 року. (а.с. 54-55); податковою декл арацією з податку на додану в артість за серпень 2009 року. (а.с . 52-53); податковими накладними з а період з листопада 2008 року по серпень 2009 року ( а.с. 205-236) та випис ками банку (а.с. 199-204).

Таким чином, суд прийшов до висновку, що відповідачем бе зпідставно було винесено ріш ення про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість, викладеного в ак ті про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість ТОВ «Сувенір» № 185/1 від 04.12.2009 р.

Крім того відповідачем не н адано доказів внесення запис ів в Єдиний державний реєстр про відсутність підтверджен ня реєстраційних відомостей про місцезнаходження позива ча на час прийняття акту про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь ТОВ «Сувенір»

Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст.71 КАС України кожна ст орона повинна довести ті обс тавини, на яких ґрунтуються ї ї вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.. 72 ц ього кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Всупереч зазначених норм з акону відповідачем не було н адано до суду належних доказ ів та допустимих доказів пор ушення позивачем п.п. 9.8 «г» ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість».

Приймаючи до уваги зазначе не вище, суд дійшов висновку, щ о Державною податковою інспе кцією у м. Ялта АР Крим неправо мірно, необґрунтовано, тобто без з' ясування дійсних обс тавин з порушенням норм діюч ого законодавства було прийн ято рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Сувенір» з підстав, зазнач ених в акті № 185/01 від 04.12.2009 року.

З урахуванням викладеного , суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним т а скасування акту Державної податкової інспекції в м. Ялт а АР Крим про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість № 185/1 від 04.12.2009 рок у підлягають задоволенню

В судовому засіданні 31.10.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 04.11.2011 року.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.

Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити.

2. Визнати протиправни м та скасувати рішення Держа вної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товарист ва з обмеженою відповідальні сть «Сувенір», оформлене акт ом № 185/1 від 31.10.2010 р.

3. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальність витрати зі спл ати судового збору у сумі 3,40 гр н.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду.

Суддя < підпис > Кірєєв Д.В.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.10.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21566254
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4562/10/14/0170

Ухвала від 15.05.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 31.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні