Постанова
від 24.03.2011 по справі 2а-14185/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 березня 2011 р. (12:13) Справа №2а-14185/10/15/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульової О.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Ялта АР Кр им

до Дочірнього підприємств а «Віст - маркет»

про стягнення

Суть спору: до Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим звернула сь з позовом Державна податк ова інспекція в м. Ялта АР Кри м до Дочірнього підприємств а «Віст - маркет» про стягне ння заборгованості зі штрафн их санкцій за порушення Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг”, Закону України “Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів” на загальну суму 6885,00 г ривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час перевірок торг івельного об' єкту відповід ача було встановлено поруше ння Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг», Закону Україн и “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів”. За резуль татами перевірки був складен ий акт, на підставі якого прий няти рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій на загальну суму 6885,00 гривен ь, але сума штрафних санкцій у встановлений діючим законод авством строк сплачена не бу ла.

Ухвалами суду від 04.11.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

У судовому засіданні предс тавник позивача наполягав на задоволенні позивних вимог з підстав, зазначених в позов ної заяві, надав пояснення по суті спору.

Представник відповідача п роти позову заперечував. Пре дставник відповідача зазнач ив, що спірне рішення про заст осування до відповідача фіна нсових санкцій на суму 6800,00 гри вень за порушення вимог ст. 15-3 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ліку спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів» прийнято податковим орга ном з перевищенням повноваже нь, оскільки ДПІ в м. Ялта ні є п ідрозділом Департаменту кон тролю за виробництвом та обл іком спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів ДПА У країни, у зв' язку з чим позив ачем був порушений порядок з астосування фінансових санк цій, встановлених ст. 17 Закону України «Про державне регул ювання виробництва і обліку спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів». Пр едставник відповідача зазна чив про помилковість висновк ів податкового органу про по рушення підприємством забор они продажу алкогольних напо їв особам, які не досягли віку 18 років. За твердженням предс тавника відповідача неповно літня особа, яка придбала пив о, виглядала значно старше св ого віку і сумнівів щодо її по вноліття не виникло у продав ця, тому продавець не був зобо в' язаний переконатися у вік у покупця.

В судовому засіданні допит аний у якості свідка співроб ітник податкового органу, як ий здійснював перевірку, ОС ОБА_1.

Зі свідчень, наданих ОСОБ А_1 слідує, що він є працівник ом ДПІ в м. Ялта АР Крим, здійсн ював перевірку господарсько го обєкту позивача на підста ві направлень, виданих ДПІ в м . Ялта АР Крим. Особа, яка придб ала пиво, участі у перевірки н е приймала, з боку працівникі в податкового органу будь-як их дій, спрямованих на примуш ення продати алкогольний нап ій неповнолітній особі, не бу ло, ревізори лише стали свідк ами продажу пива цій особі і п ересвідчились щодо її віку, п еревіривши документи.

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, свідка, дос лідивши матеріали справи і о цінивши докази по справі у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К АС України передбачено, що ко мпетенція адміністративних судів поширюється на спори з а зверненням суб' єкта владн их повноважень у випадках, вс тановлених законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції (адміністрати вна справа) - переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ в редакції на час ви никнення спірних правовідно син встановлено, що державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі.

Згідно п.2 ст.11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” в редакції на час виникнення спірних прав овідносин, органи державної податкової служби мають прав о здійснювати контроль за до держанням порядку проведенн я готівкових розрахунків за товари(послуги) у встановлен ому законом порядку, наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб' єктів підприєм ницької діяльності, ліцензій на провадження видів господ арської діяльності, що підля гають ліцензуванню відповід но до закону, з наступною пере дачею матеріалів про виявлен і порушення органам, які вида ли ці документи, торгових пат ентів.

Відповідно до ст.ст. 15, 16 Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (в реда кції на час виникнення спірн их правовідносин) контроль з а додержанням суб'єктами під приємницької діяльності пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вим ог цього Закону здійснюють о ргани державної податкової с лужби України шляхом проведе ння планових або позапланови х перевірок згідно із законо давством України.

Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров'я грома дян, а також посилення бороть би з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напої в і тютюнових виробів на тери торії України, визначені Зак оном України “Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ”№ 481/95-ВР від 19.12.1995 року, який діяв на час виникнення спірних пр авовідносин.

Відповідно до ст. 16 та ч. 4 ст. 17 З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів " контроль за дотриманням нор м цього Закону здійснюють ор гани, які видають ліцензії, а т акож інші органи в межах комп етенції, визначеної законами України; рішення про стягнен ня штрафів, передбачених час тиною другою цієї статті, при ймаються органом, який видав ліцензію на право виробницт ва і торгівлі спиртом етилов им, коньячним і плодовим, спир том етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етилов им ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алк огольними напоями і тютюнови ми виробами, та іншими органа ми виконавчої влади у межах ї х компетенції, визначеної за конами України.

Отже, враховуючи вищезазна чене, Державна податкова інс пекція в м. Ялта АР Крим у відн осинах відповідачем, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених закон одавством України, є суб' єк том владних повноважень.

Судом встановлено, що позив ач є юридичною особою, іденти фікаційний код юридичної осо би 30271556, державну реєстрацію як ої проведено Виконавчим комі тетом Ялтинської міської рад и 29.01.1999 року.

Таким чином, судом встановл ено, що позивач є суб' єктом г осподарювання, юридичною осо бою, зобов' язаний виконуват и обов' язки, покладені на нь ого законами у зв' язку зі зд ійсненням господарської дія льності та дотримуватися вим ог податкового та іншого зак онодавства.

Судом встановлено, що 08.05.10 рок у посадовими особами Державн ої податкової інспекції в м. Я лта АР Крим на підставі напра влень від 01.05.2010 року №01320, 01321 здійсн ено перевірку господарсько ї одиниці відповідача - бар «Дельта», розташованого за а дресою: м. Ялта, вул. Московськ а, 21. За результатами перевірк и був складений акт №2523/01/12/23/3027556 ві д 08.05.10р. (надалі - Акт).

Перевіркою контролю за зді йсненням розрахункових опер ацій в сфері готівкового та б езготівкового обігу було вст ановлено порушення відповід ачем ст. 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробн ицтва та обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів", п. 11 ст. З Закону Укр аїни "Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування і послуг" ві д 06.07.05р. №265/95-ВР, зокрема:

- продаж 1 пляшки пива « Оболонь світле», 0,5 літрів, змі ст алкоголю не менше 4.5% оборот ів по ціні 6.50 гривень ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1;

- порушення режиму поп ереднього програмування на йменування товару, а саме в ка совому чеку №5295 відсутнє найм енування товару - пиво, зазн ачено «Оболонь св».

За порушення вимог ст. 15-3 Зак ону України “Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв і тютюнових виробів” з гідно з абзацом 8 частини дру гої статті 17 Закону України "П ро державне регулювання виро бництва та обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів" позивачем при йнято рішення №0004902303 від 18.05.2010 рок у про застосування до відпов ідача штрафних (фінансових) с анкцій на суму 6800,00 гривень.

За порушення вимог п.11, ст. З З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій в сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг» відповідно до п.6 ст. 17 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій в сфері торгі влі, громадського харчування та послуг» ДПІ в м. Ялта АР Кри м було прийнято рішення №0004912303 в ід 18.05.2010 року про застосування д о відповідача штрафних санкц ій у розмірі 85,00 гривень.

Судом встановлено, що зазна чені рішення були спрямовані на адресу відповідача, але по штове відправлення було пове рнуто ДПІ в м. Ялта, у зв' язку з чим зазначені рішення були розміщення на дошці податко вих оголошень, про що складен ий акт №1523/23-3 від 14.06.2010 року.

Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення по зивачем фінансових санкцій з а рішенням №0004902303 від 18.05.2010 року пр о застосування до відповідач а штрафних (фінансових) санкц ій на суму 6800,00 гривень, суд зазн ачає наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 15-3 Зако ну №481 забороняється продаж пи ва (крім безалкогольного), алк огольних, слабоалкогольних н апоїв, вин столових та тютюно вих виробів особам, які не дос ягли 18 років.

За порушення вимог статті 15 -3 цього Закону до суб'єктів го сподарювання застосовуютьс я фінансові санкції у вигляд і штрафів у розмірі 6800 гривень (абз. 8 ч. 2 ст. 17 Закону №481).

Відповідно до акту перевір ки встановлено продаж - продаж 1 пляшки пива «Оболонь світле», 0,5 літрів, зміст алког олю не менше 4.5% оборотів за цін ою 6,50 гривень ОСОБА_2 10.06.1992 рок у (якому на час проведення пер евірки не виповнилось 18 років ). Представник відповідача не заперечував проти факту про дажу неповнолітній особі пив а. Разом із тим, представник ві дповідача зазначає, що факт д осягнення цією особою повнол іття не викликав сумнівів у п родавців, оскільки ОСОБА_2 . виглядав значно старше.

Суд вважає, що доводи позива ча не мають правового значен ня для вирішення питань про п орушення позивачем закону і правомірність накладення на нього фінансових санкцій.

Не дивлячись на те, що закон прямо не зобов'язує перевіря ти вік кожної особи, яка купує алкогольні напої або тютюно ві вироби, наявність у ст. 15-3 За кону №481 категоричної заборон и їх продажу неповнолітній о собі обумовлює необхідність належного рівня обачності с уб'єктів господарювання, яки й би унеможливлював порушенн я вказаної заборони.

Суд зазначає, що перевірка у покупця паспорту це право пр одавця, якім він відповідно д о вимог Закону №461 може скорис туватися для засвідчення вік у покупця або ні. Але наявніст ь цього права зовсім не звіль няє суб' єкта господарюванн я від відповідальності за по рушення вимог Закону №481, яким зокрема передбачена відпові дальність саме за реалізацію неповнолітній особі пива, ал когольних чи слабоалкогольн их напоїв та інше.

А відтак, враховуючи, що ст. 15 -3 Закону №481 встановлена пряма заборона реалізації алкогол ьних напоїв неповнолітнім ос обам, суд вважає, що у будь-яко му випадку, продаж алкогольн их напоїв (пива) неповнолітні й особи тягне за собою застос ування фінансових санкцій.

Стосовно доводів представ ника відповідача щодо поруше ння порядку організації і пр оведення перевірки, суд зазн ачає наступне.

Суд підкреслює, що Законом, який визначає функції та пра вові основи діяльності орган ів податкової служби є Закон України “Про державну подат кову службу в Україні”.

Відповідно до п.1 ст.8 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” до функц ій Державної податкової адм іністрації України відносит ься здійснення контролю за п роведенням роботи по боротьб і з незаконним обігом алкого льних напоїв та тютюнових ви робів, веденням реєстрів імп ортерів, експортерів, оптови х та роздрібних торговців, мі сць зберігання алкогольних н апоїв та тютюнових виробів, у частю у розробленні пропозиц ій щодо основних напрямів де ржавної політики і проектів державних програм у сфері бо ротьби з незаконним обігом а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів, організацією вик онання актів законодавства у межах своїх повноважень, зді йсненням систематичного кон тролю за їх реалізацією, узаг альненням практики застосув ання законодавства, застосув анням у випадках, передбачен их законодавством, фінансови х санкцій до суб'єктів підпри ємницької діяльності за пору шення законодавства про виро бництво і обіг спирту етилов ого, коньячного, плодового, ал когольних напоїв і тютюнових виробів, здійсненням заході в по вилученню та знищенню аб о передачі на промислову пер еробку алкогольних напоїв, з нищенню тютюнових виробів, щ о були незаконно вироблені ч и знаходилися у незаконному обігу.

Згідно зі ст.9 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” державні под аткові адміністрації в Автон омній Республіці Крим, облас тях, містах Києві та Севастоп олі, державні податкові інсп екції в містах з районним под ілом (крім міст Києва та Севас тополя) виконують функції, пе редбачені статтею 8 цього Зак ону, крім функцій, зазначених у пунктах 2, 3, 8, 11, 12, 13, 16, а також пунк ті 15 цієї статті у частині заб езпечення виготовлення маро к акцизного збору.

Отже, судом встановлено, що до функцій державної податко вої адміністрації в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі , державних податкових інспе кцій в містах з районним поді лом входить, крім того, здійс нення контролю за проведення м роботи по боротьбі з незако нним обігом алкогольних напо їв та тютюнових виробів.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”незако нний обіг спирту етилового, к оньячного, плодового, спирту етилового ректифікованого в иноградного, спирту етиловог о ректифікованого плодового , спирту-сирця виноградного, с пирту-сирця плодового, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів - імпорт, експорт, трансп ортування, зберігання, торгі вля спиртом етиловим, коньяч ним і плодовим, спиртом етило вим ректифікованим виноград ним, спиртом етиловим ректиф ікованим плодовим, спиртом-с ирцем виноградним, спиртом-с ирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими вироб ами з порушенням вимог закон одавства, що регулює ці питан ня.

Отже, проаналізувавши вище зазначене, суд приходить до в исновку, що державна податко ва адміністрація в Автономні й Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі, д ержавні податкові інспекції в містах з районним поділом уповноважені здійснювати ко нтроль, в т.ч. за імпортом, експ ортом, транспортуванням, збе ріганням, торгівлею алкоголь ними напоями та тютюновими в иробами.

Крім того, згідно зі ст.16 Зако ну України “Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів” к онтроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють орга ни, які видають ліцензії, а так ож інші органи в межах компет енції, визначеної законами У країни.

Відповідно до ст. 16 та ч. 4 ст. 17 З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів " контроль за дотриманням нор м цього Закону здійснюють ор гани, які видають ліцензії, а т акож інші органи в межах комп етенції, визначеної законами України; рішення про стягнен ня штрафів, передбачених час тиною другою цієї статті, при ймаються органом, який видав ліцензію на право виробницт ва і торгівлі спиртом етилов им, коньячним і плодовим, спир том етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етилов им ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алк огольними напоями і тютюнови ми виробами, та іншими органа ми виконавчої влади у межах ї х компетенції, визначеної за конами України.

Відповідно до п. 5 Порядку за стосування фінансових санкц ій, передбачених статтею 17 Зак ону України "Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів"", за твердженого постановою Кабі нету міністрів України № 790 ві д 02.06.2003, підставою для прийняття рішення про застосування фі нансових санкцій є:

- акт перевірки додерж ання суб'єктом підприємницьк ої діяльності встановлених з аконодавством вимог, обов'яз кових для виконання під час з дійснення оптової і роздрібн ої торгівлі алкогольними нап оями та/або тютюновими вироб ами, складений органом, що вид ав ліцензію, у якому зазначає ться зміст порушення і конкр етні порушені норми законода вства;

- результати проведен ня органом, який видав ліценз ію, іншими органами виконавч ої влади в межах їх компетенц ії перевірок суб'єкта підпри ємницької діяльності, пов'яз аної з виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- матеріали правоохор онних, податкових та інших ор ганів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підп риємницької діяльності вимо г законодавчих та інших норм ативно-правових актів про ви робництво та обіг спирту, алк огольних напоїв та тютюнових виробів.

Згідно з пунктом 6 Порядку з астосування фінансових санк цій, передбачених статтею 17 За кону України "Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів", з атвердженого постановою Каб інету Міністрів від 02.06.2003 р. N 790, рі шення про застосування фінан сових санкцій приймаються ке рівником, а у разі його відсут ності - заступником керівник а органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгі влі спиртом етиловим, коньяч ним і плодовим, спиртом етило вим ректифікованим виноград ним, спиртом етиловим ректиф ікованим плодовим, спиртом-с ирцем виноградним, спиртом-с ирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими вироба ми (Департамент з питань адмі ністрування акцизного збору і контролю за виробництвом т а обігом підакцизних товарів Державної податкової адміні страції, його регіональні уп равління та їх територіальні підрозділи, Мінекономіки), чи керівником (його заступнико м) органів МВС, МОЗ, Державної податкової адміністрації, Де ржкомстату, Держспоживстанд арту у межах їх компетенції, в изначеної законодавством.

Отже, з вищевказаного також вбачається, що органи податк ової служби мають право пров одити перевірки щодо недотри мання суб'єктами підприємниц ької діяльності вимог законо давчих та інших нормативно-п равових актів про виробництв о та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та приймати за результатами перевірки відповідні рішенн я.

Таким чином, доводи позивач а щодо того, що посадові особи ДПІ в м. Ялта не мали права зді йснювати перевірку дотриман ня позивачем вимог Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” суд ви знає безпідставними.

Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення по зивачем фінансових санкцій з а рішенням рішення №0004912303 від 18.05 .2010 року про застосування до ві дповідача штрафних санкцій у розмірі 85,00 гривень, суд зазнач ає наступне.

Відповідно до п. 11 ст.3 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (надал і Закон) суб'єкти підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані: проводити розрахунко ві операції через реєстратор и розрахункових операцій з в икористанням режиму поперед нього програмування наймену вання, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості

З матеріалів справи вбачає ться, що під час перевірки був встановлений факт порушення режиму попереднього програм ування найменування товару, а саме: в касовому чеку №5295 відс утнє найменування товару - пиво, зазначено «Оболонь св» .

Відповідно до абзацу четве ртого ст. 2 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг" розрахунк ова операція - це приймання ві д покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), в идача готівкових коштів за п овернутий товар (ненадану по слугу), а в разі застосування б анківської платіжної картки - оформлення відповідного ро зрахункового документа щодо оплати в безготівковій форм і товару (послуги) банком поку пця або, у разі повернення тов ару (відмови від послуги), офор млення розрахункових докуме нтів щодо перерахування кошт ів у банк покупця.

Згідно з наведеним в абзаці п'ятнадцятому цієї статті ви значенням розрахунковим док ументом є документ установле них форми та змісту (касовий ч ек, товарний чек, розрахунков а квитанція, проїзний докуме нт тощо), що підтверджує факт п родажу (повернення) товарів, н адання послуг, отримання (пов ернення) коштів, купівлі-прод ажу іноземної валюти, надрук ований у випадках, передбаче них цим Законом, і зареєстров аний у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.

У пункті 3.1 Положення про фор му та зміст розрахункового д окумента (затверджене наказо м Державної податкової адмін істрації України від 1 грудня 2000 року N 614, зареєстроване в Мін істерстві юстиції України 5 л ютого 2001 року за N 105/5296) зазначено , що фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахун ковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахун ків за продані товари (надані послуги). Обов'язковими рекві зитами фіскального касового чека є, зокрема, його порядков ий номер, найменування, кільк ість і вартість товару (послу г), дата й час проведення розра хункової операції та напис "ф іскальний чек".

Слід зазначити, що використ ання режиму попереднього про грамування найменування і ці н товарів, забезпечує відобр аження в касових чеках, які др укуються реєстраторами, назв продавця, їх адресу, найменув ання кожного виду товару, йог о вартість, а також загальну в артість придбаних засобів. В идача покупцям таких касових чеків дозволяє в повній мірі реалізувати вимоги Закону У країни "Про захист прав спожи вачів", а саме забезпечити мож ливість захисту права спожив ача у разі продажу неякісної продукції.

Таким чином, виходячи зі змі сту п. 11 ст. 3 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій в сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» назва т оварів може бути узагальнено ю, повинна відображати спожи вчі ознаки групи товарів та в ідрізнятися від інших запрог рамованих найменувань.

Відповідно до п. 6 ст. 17 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприєм ницької діяльності, які здій снюють розрахункові операці ї за товари (послуги), за рішен ням відповідних органів держ авної податкової служби Укра їни застосовуються фінансов і санкції у таких розмірах: п'я ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян - у разі п роведення розрахункових опе рацій через реєстратори розр ахункових операцій без викор истання режиму попереднього програмування найменування , цін товарів (послуг) та облік у їх кількості.

Враховуючи відсутність у к асовому чеку найменування пр идбаного товару, у даному вип адку «пиво», що є порушенням п . 11 ст. 3 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій в сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг», суд дійшов ви сновку про обґрунтованість з астосування до відповідача ш трафних санкцій у сумі 85,00 грив ень (17х5).

Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення №0004912303 від 18.05.2010 ро ку про застосування до відпо відача штрафних санкцій у ро змірі 85,00 гривень прийнято поз ивачем відповідно до закону, обґрунтовано та у межах нада них владних повноважень.

Враховуючи встановлені су дом обставини, які підтвердж уються належними доказами, с уд дійшов висновку про обґру нтованість позивних вимог, а відтак позовні вимоги підля гають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 24.03.2011 року проголоше ні вступна та резолютивна ча стина постанови, а 29.03.2011 року по станова складена у повному о бсязі

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити.

2. Стягнути з Дочірньог о підприємства «Віст-Маркет» (ЄДРПО 30271556) заборгованість по ш трафним санкціям у сумі 6885,00 гр н. на р/р 31110104700039, державний бюджет , ГУ ДКУ в АРК, код платежу 21080900, М ФО 824026.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.03.2011
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21567239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14185/10/15/0170

Ухвала від 19.09.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Привалова Анжеліка Вячеславівна

Постанова від 24.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні