ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 червня 2011 р. (17:20) Справа №2а-16706/10/15/0170
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульової О.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем'єра п аркету"
про стягнення,
Суть спору: до Окружного ад міністративного суду Автоно мної Республіки Крим звернул ась з позовом Державна подат кова інспекція в м. Сімферопо лі АР Крим до Товариства з об меженою відповідальністю "Пр ем'єра паркету" про стягнення заборгованості зі штрафних санкцій за порушення Закону України “Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г”, Закону України “Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів” на загальну суму 11289,45 гри вень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час перевірки торг івельного об' єкту відповід ача було встановлено порушен ня Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг», Закону України «Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів». За результ атами перевірки було складен о акт, на підставі якого прийн яті рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й на загальну суму 11289,45 гривень . Зазначені рішення були отри мані відповідачем, але сума ш трафних санкцій у встановлен ий діючим законодавством стр ок сплачена не була.
Ухвалами суду від 26.01.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, надіслав клопотан ня про розгляд справи за відс утністю його представника. П озовні вимоги підтримує у по вному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату, час і місце судовог о розгляду повідомлений нале жним чином, причин неявки не п овідомив.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі ст. 128 КАС Україн и розглядати справу за відсу тності представників сторін , на підставі наявних у справі матеріалів.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши доказів в їх су купності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Пунктом 4 частини 1 статті 17 К АС України передбачено, що ко мпетенція адміністративних судів поширюється на спори з а зверненням суб' єкта владн их повноважень у випадках, вс тановлених законом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни справа адміністратив ної юрисдикції (адміністрати вна справа) - переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ в редакції на час ви никнення спірних правовідно син встановлено, що державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі.
Згідно п.2 ст.11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” в редакції на час виникнення спірних прав овідносин, органи державної податкової служби мають прав о здійснювати контроль за до держанням порядку проведенн я готівкових розрахунків за товари(послуги) у встановлен ому законом порядку, наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб' єктів підприєм ницької діяльності, ліцензій на провадження видів господ арської діяльності, що підля гають ліцензуванню відповід но до закону, з наступною пере дачею матеріалів про виявлен і порушення органам, які вида ли ці документи, торгових пат ентів.
Відповідно до ст.ст. 15, 16 Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995 року (в реда кції на час виникнення спірн их правовідносин) контроль з а додержанням суб'єктами під приємницької діяльності пор ядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вим ог цього Закону здійснюють о ргани державної податкової с лужби України шляхом проведе ння планових або позапланови х перевірок згідно із законо давством України.
Відповідно до ст. 16 та ч. 4 ст. 17 З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів " контроль за дотриманням нор м цього Закону здійснюють ор гани, які видають ліцензії, а т акож інші органи в межах комп етенції, визначеної законами України; рішення про стягнен ня штрафів, передбачених час тиною другою цієї статті, при ймаються органом, який видав ліцензію на право виробницт ва і торгівлі спиртом етилов им, коньячним і плодовим, спир том етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етилов им ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алк огольними напоями і тютюнови ми виробами, та іншими органа ми виконавчої влади у межах ї х компетенції, визначеної за конами України.
Отже, враховуючи вищезазна чене, Державна податкова інс пекція в м. Сімферополі АР Кри м у відносинах з відповідаче м, під час реалізації своїх за вдань та функцій, встановлен их законодавством України, є суб' єктом владних повноваж ень.
ТОВ "Прем'єра паркету" зареє строване виконавчим комітет ом Феодосійської міської ра ди 25.02.2004р., про що видано свідоцт во Серії А01 №017573, ідентифікацій ний номер 32865079.
Судом встановлено, що 26.04.2010 ро ку посадовими особами Держав ної податкової інспекції в м . Сімферополі АР Крим здійсне но перевірку господарської одиниці відповідача - кафе - бар «Адмирал», розташовано го за адресою: м. Сімферополь, вул. Б.Хмельницького, б. 26/7. За ре зультатами перевірки був скл адений акт номер бланку 003761 (на далі - Акт).
Перевіркою контролю за зді йсненням розрахункових опер ацій в сфері готівкового та б езготівкового обігу було вст ановлено порушення відповід ачем п.13 ст. З Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій в с фері торгівлі, громадського харчування та послуг», ст. 15 За кону України “Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ” №481/95-ВР від 19.12.1995 року,
- не забезпечення відп овідність сум наявних грошов их коштів на місці проведенн я розрахунків сумі коштів вк азаних у денному звіті РРО, су ма невідповідності склала 1401, 39 грн.;
- зберігання алкоголь них напоїв на суму 3282,50 грн. в міс цях зберігання не внесених д о єдиного державного реєстру таких місць;
- продаж алкогольних н апоїв через РРО Мини 500 МЕ № ПБ 5 6114324, не зазначений у ліцензії .
За порушення вимог ч. 7 ст. 15 За кону України "Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів" з гідно з абзацом 5, 11 ч.2 ст. 17 Закон у України "Про державне регул ювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" поз ивачем прийнято рішення № 0 008492303 від 17.05.2010 року про застосув ання до відповідача штрафних (фінансових) санкцій на суму 4282,50 гривень.
За порушення вимог п.13 ст. З З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій в сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг» відповідно ст.22 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» ДПІ в м. Сімферополі АР Кр им було прийнято рішення №00084623 03 від 17.05.2010 року про застосуванн я до відповідача штрафних са нкцій у розмірі 20,00 гривень.
Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення по зивачем фінансових санкцій з а рішенням № 0008492303 від 17.05.2010 ро ку про застосування до відпо відача фінансових санкцій на суму 4282,50 гривень, судом встано влено наступне.
Згідно з частиною 19 ст. 15 Зако ну України “Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів” № 481/95-ВР від 19.12.1995 року - ліцензія ви дається за заявою суб'єкта го сподарювання, до якої додаєт ься виписка або витяг з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців. Для отримання ліце нзії на роздрібну торгівлю а лкогольними напоями додаєть ся довідка податкової служби про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових о перацій), що знаходяться у міс ці торгівлі.
Відповідно до абз. 5 ч. 2 ст. 17 За кону України “Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ” № 481/95-ВР від 19.12.1995 року до суб`єкт ів підприємницької діяльнос ті застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у випадку роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касо вий апарат (книгу обліку розр ахункових операцій) не зазна чений у ліцензії - 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий ап арат (книгу обліку розрахунк ових операцій) продукції, але не менше 1000 гривень.
Таким чином, суд встановив, що позивачем вірно застосова ні фінансові санкції у розмі рі 1000,00 гривень за роздрібну то ргівлю алкогольними напоями через РРО Мини 500 МЕ № ПБ 56114324, не зазначений у ліцензії.
Частиною 34 ст. 15 Закону Украї ни “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів” № 481/95-ВР від 19.12.1995 року передбачено, що збері гання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюєт ься в місцях зберігання алко гольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, к ому належить таке місце збер ігання, або того, за заявою яко го суб'єкта господарювання т аке місце зберігання було вн есено до Єдиного реєстру.
Згідно частини 35 ст. 15 Закону України “Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів” № 481 /95-ВР від 19.12.1995 року встановлено, що внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підс таві заяви суб'єкта господар ювання з обов'язковим зазнач енням місцезнаходження місц я зберігання алкогольних нап оїв та тютюнових виробів, а та кож: для юридичних осіб - найме нування, місцезнаходження, к оду Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців; для фізич них осіб - підприємців - прізви ща, імені, по батькові, місця п роживання, номера свідоцтва про державну реєстрацію суб' єкта господарювання.
Як вбачається з матеріалів справи під час перевірки бул о встановлено зберігання алк огольних напоїв в місцях збе рігання не внесених до єдино го державного реєстру таких місць зберігання. Фат зберіг ання алкогольних напоїв та т ютюнових виробів підтверджу ється актом перевірки від 26.04.20 10 року. Будь-яких доказів внес ення даних про місце зберіга ння алкогольних напоїв до Єд иного реєстру та отримання в ідповідної довідки на час пр оведення перевірки відповід ач суду не надав.
Згідно з абзацом 11 частини д ругої статті 17 Закону України "Про державне регулювання ви робництва та обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів", до суб`єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафів у вип адку зберігання спирту, або а лкогольних напоїв, або тютюн ових виробів у місцях зберіг ання, не внесених до Єдиного р еєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в та кому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Таким чином, суд встан овив, що позивачем вірно заст осовані фінансові санкції у розмірі 3285,50 гривень за зберіг ання алкогольних напоїв та т ютюнових виробів у місцях зб ерігання, не внесених до Єдин ого реєстру.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення №0008492303 від 17.05.2010 ро ку про застосування до відпо відача фінансових санкцій на суму 4282,50 гривень (1000,00 грн.+ 3282,50 грн. = 4282,50 грн.) прийнято позивачем о бґрунтовано та у межах надан их владних повноважень.
Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення по зивачем фінансових санкцій з а рішенням №0008462303 від 17.05.2010 року пр о застосування до відповідач а штрафних санкцій у розмірі 7006,95 гривень, судом встановлен о наступне.
Згідно з п.13 статті 3 Закону с уб'єкти підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) при продажу товарі в (наданні послуг) у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг зобов'язані забез печувати відповідність сум г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахунк ових операцій, а у випадку вик ористання розрахункової кни жки - загальній сумі продажу з а розрахунковими квитанціям и, виданими з початку робочог о дня.
Відповідно до статті 22 Зако ну у разі невідповідності су ми готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті, а у випадку викорис тання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я, до суб'єктів підприємницьк ої діяльності застосовуєтьс я фінансова санкція у п'ятикр атному розмірі суми, на яку ви явлено невідповідність .
Відповідно до ст.2 Закону мі сце проведення розрахунків - місце, де здійснюються ро зрахунки із покупцем за про дані товари (надані послуги ) та зберігаються отримані з а реалізовані товари (надан і послуги) готівкові кошти.
Судом встановлено, що під ча с проведення перевірки відпо відності суми коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, зазначеній в денном у звіті реєстратора розрахун кових операцій відповідача в иявлена різниця, яка складає 1401,39 гривень.
Отже, суд зазначає, що позив ачем вірно застосована фіна нсова санкція у п' ятикратно му розмірі суми, на яку виявле но невідповідність, а саме: гр ивень 1401,39 грн. х 5 = 7006,95 гривень.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що рішення №0008462303 від 17.05.2010 ро ку про застосування до відпо відача штрафних санкцій у ро змірі 7006,95 гривень прийнято по зивачем відповідно до закону , обґрунтовано та у межах нада них владних повноважень.
Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового код ексу України органи державно ї податкової служби мають пр аво звертатися до суду щодо с тягнення коштів платника под атків, який має податковий бо рг, з рахунків у банках, обслуг овуючих такого платника, на с уму податкового боргу або йо го частини.
Відповідачем відповідно д о вимог ст. 71 КАС України не над ано доказів сплати заборгова ності.
Враховуючи, що заборговані сть у розмірі 11289,45 гривень відп овідачем станом на день розг ляду справи не сплачена, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Пода ткового кодексу України вва жає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з То вариства з обмеженою відпові дальністю "Прем'єра паркету" з аборгованості у розмірі 11289,45 г ривень з рахунків у банках, об слуговуючих Товариство з обм еженою відповідальністю "Пре м'єра паркету", 7006,95 грн. на р/р №311141 04700002, код платежу 3021080908 до держ . бюджету м. Сімферополь, ГУ ДК У в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026 та 4282,50 г рн. на р/р №31112106700002, код платежу 30 21081107 до держ. бюджету м. Сімфер ополь, ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026.
Приймаючи до уваги встанов лені судом обставини, наведе ні норми законодавства, а так ож враховуючи, що відповідач ем не надано суду доказів, які спростовують висновки подат кового органу у актах переві рки, натомість позивач довів належними та допустимими до казами свою правову позицію, суд дійшов висновку про обґр унтованість позивних вимог, у зв' язку з чим уточнені поз овні вимоги підлягають задов оленню.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задов ольнити.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Прем'єра паркету" (ЄДРПОУ 3573 7456) заборгованість зі сплати ф інансових санкцій у сумі 11289,45 г ривень з рахунків у банках, о бслуговуючих Товариство з об меженою відповідальністю "Пр ем'єра паркету", перерахувавш и 7006,95 грн. на р/р №31114104700002, код платеж у 3021080908 до держ. бюджету м. Сі мферополь, ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПО У 34740405, МФО 824026 та 4282,50 грн. на р/р №31112106700 002, код платежу 3021081107 до держ. б юджету м. Сімферополь, ГУ ДКУ в АРК, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Тоскіна Г.Л.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2011 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21567716 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні