ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2011 року ( о 10 год. 18 хв.) Справа № 2а-0870/8511/11
Запорізький окружний адміністративний суду складі:
головуючого судді Батрак І.В.,
при секретарі Тєтєрєвій К.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за поданням Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алгорифм»
про стягнення коштів за податковим боргом
ВСТАНОВИВ:
11.10.2011 о 14 год. 40 хв. Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (далі – ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, позивач) звернулась до суду із поданням до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алгорифм» (далі – ТОВ «Алгорифм», відповідач), в якому просить суд стягнути з відповідача кошти у сумі податкового боргу по комунальному податку у сумі 1 191,00 грн.
Вимоги подання обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі – ПК України) та зазначає, що відповідач має податковий борг перед бюджетом по комунальному податку у розмірі 1 191,00 грн. Вказує, що фахівцями ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 14.06.2011 проведена перевірка відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої виявлено, що ТОВ «Алгорифм» не надана податкова звітність за період з травня по грудень 2010 року, про що складено акт від 14.06.2011 №656. На підставі акту та виявлених порушень позивачем прийнято податкове повідомлення рішення від 21.06.2011 №0000531502, яким визначено суму податкового зобов'язання з комунального податку у розмірі 1 191,00 грн. Позивачем на адресу відповідача направлено податкову вимогу від 07.06.2011 №721, яка отримана уповноваженим представником відповідача 15.08.2011. Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем податкової заборгованості ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя звернулась із поданням до суду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 10.11.2011 надав суду клопотання (вх. № 44228) про розгляд справи за його відсутності. Крім того, просить долучити до матеріалів справи заяву про уточнення позовних вимог, із змісту якої вбачається, що при складанні подання ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя було допущено технічну помилку в описовій частині подання, а саме: замість ТОВ «Алгорифм» зазначено ТОВ «Дніпроінвестцентр». Позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить стягнути з відповідача податковий борг по комунальному податку у розмірі 1 191,00 грн.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив. Заперечення на адресу суду від відповідача не надходили.
Відповідно до п.3 ч.7 ст. 183-3 КАС України неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами.
У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
ТОВ «Алгорифм» (ідентифікаційний код 35499957) є юридичною особою, яка зареєстрована 10.10.2007 виконавчим комітетом Запорізької міської ради, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 13.09.2011.
Посадовими особами ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено камеральну перевірку відповідача з питання своєчасності подання податкової звітності з комунального податку, за результатами якої складено акт від 14.06.2011 №656. Під час перевірки встановлено порушення відповідачем пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 №2181 (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон №2181), ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки та збори» від 20.05.1993 №56-93, пп.2.5 п.2 Положення «Про комунальний податок», затвердженого рішенням Запорізької міської ради від 30.11.2005 №6, а саме несвоєчасність подання податкової звітності з комунального податку за період з травня по грудень 2010 року. Вказаний акт отримано особисто уповноваженим представником відповідача, про що свідчить його підпис у відповідній графі акту.
За результатами перевірки та з урахуванням виявлених порушень позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.06.2011 №0000531502, яким ТОВ «Алгорифм» нараховано штрафні санкції по комунальному податку у розмірі 1 191,00 грн. Вказане рішення отримано представником відповідача особисто 21.06.2011, про що свідчить його підпис у відповідній графі корінця вказаного податкового повідомлення-рішення.
Матеріалами справи встановлено, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме на адресу відповідача поштою 12.08.2011 була направлена податкова вимога від 06.07.2011 № 721, яка отримана представником відповідача 15.08.2011, про що свідчить його підпис у відповідній графі повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до облікової картки платника відповідач має податковий борг по комунальному податку у розмірі 1 191,00 грн., у зв'язку із чим ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя звернулася до суду із подання про стягнення з відповідача зазначеної суми податкового боргу
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає подання таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, яким регулювався порядок адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) під час виникнення податкового боргу, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем до податкового органу не надана податкова звітність з комунального податку за період з травня по грудень 2010 року, що встановлено та зазначено у акті перевірки від 14.06.2011 №656.
Відповідно до приписів ст. 17 Закону №2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами.
Згідно з пп.17.1.1 п 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку (17,00грн. х 10х 7 = 1 190,00 грн.).
Відповідно до п.1 Прикінцевих положень ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI він набрав чинності з 1 січня 2011 року.
У відповідності до п.7 Підрозділу 10 «Інші перехідні положення» ПК України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства відповідачу нараховані штрафні санкції за неподання розрахунків комунального податку.
Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.
Як свідчать матеріали справи, податкове повідомлення-рішення від 21.06.2011 №0000531502 відповідачем отримано та не оскаржувались, а отже є узгодженними, доказів протилежного відповідачем суду надано не було.
У відповідності до ст. 7 Закону України від 23.12.2010 р. № 2857-VI «Про державний бюджет України на 2011 рік», встановлено, що податки і збори, які справлялися до 1 січня 2011 року, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами /обов'язковими платежами/, сплачуються платниками податку у порядку, встановленому Податковим Кодексом України.
Згідно пп. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Органи державної податкової служби, відповідно до пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 ПК України, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 95.1 – 95.2 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Із матеріалів справи вбачається, що позивач 12.08.2011 надіслав на адресу відповідача податкову вимогу від 06.07.2011 № 721, яка отримана представником відповідача 15.08.2011.
Відповідно до ст. 183-3 КАС України, провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів, зокрема, щодо стягнення коштів за податковим боргом.
Подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.
Із матеріалів справи вбачається, що 11.10.2011 у відповідача виник новостворений податковий борг перед бюджетом по комунальному податку у розмірі 1 191,00 грн.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про наявність необхідної сукупності обставин, які дають підставу для висновку щодо правомірності заявленого подання, а саме: сплив 60-дненного строку з дня направлення податкової вимоги та виникнення новоствореного податкового боргу. Протягом 24 годин, як передбачено ст.183-3 КАС України, з моменту виникнення податкового боргу, позивач звернувся до суду.
Згідно пп. 95.3. ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пп. 95.4. ст.95 ПК України).
Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На момент розгляду справи в суді заборгованість перед бюджетом відповідачем не погашена, проти позову відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 183-3 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Подання Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алгорифм» про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.
Стягнути із рахунків у банках та за рахунок готівки, що належить платнику податків Товариству з обмеженою відповідальністю «Алгорифм» (ідентифікаційний код 35499957) суму податкового боргу по комунальному податку у розмірі 1 191,00 грн. (одна тисяча сто дев'яносто одна грн. 00 коп.) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (р/р 33210828700007, код платежу 16010200, код отримувача 34677145, банк – ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015).
Звернути постанову до негайного виконання відповідно до ч.7 ст.183-3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя (підпис) І.В.Батрак
Постанова виготовлена та підписана у повному обсязі 10.11.2011.
Постанова не набрала законної сили.
Суддя І.В.Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2011 |
Оприлюднено | 28.02.2012 |
Номер документу | 21575355 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні