ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 вересня 2011 року (12 год. 13 хв.) Справ а № 2а-0870/772/11
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Артоу з О.О.
при секретарі судового зас ідання Вітковській С.О.
за участю позивача: ОСОБА _1
представників позивача: ОСОБА_2
відповідача: не з' явився
третьої особи: Ковтуна В.Г .
свідка: ОСОБА_4
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою: ОСОБА _1
до: Василівс ької районної державної адмі ністрації
третя особа: Голова С адово-городнього обслуговую чого кооперативу «Отрада-2»
про: визнанн я незаконною та скасування р еєстрації
ВСТАНОВИВ:
04 лютого 2011 року до Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов ОСОБА_1 до В асилівської районної держав ної адміністрації, третя осо ба Голова садово-городнього обслуговуючого кооперативу «Отрада-2» про визнанн я незаконною та скасування р еєстрації Садово-городнього обслуговуючого кооперативу «Отрада-2» у Василівській РДА 11.10.2005 на підставі сфальсифіков аного протоколу № 11 від 26.06.2005 та і нших документів керівництво м Садівничого товариства «От рада-2».
Ухвалою суду від 07.02.2011 адміні стративний позов було залише но без розгляду.
18.02.2011 на зазначену ухвалу бул о подано апеляційну скаргу.
21.06.2011 ухвалою колегії суддів Дніпропетровського апеляці йного адміністративного суд у апеляційну скаргу було зад оволено, ухвалу Запорізького окружного адміністративног о суду від 07.02.2011 - скасовано.
В адміністративному позов і вказано, що 11.10.2005 Василівською районною державною адмініст рацією зареєстровано Садово -городній обслуговуючий кооп ератив «Отрада-2».
Як вважає позивач, державна реєстрація Садово-городньог о обслуговуючого кооператив у «Отрада-2» відбулась із пору шенням норм діючого законода вства.
Так, державним реєстраторо м Дупленко І.М. прийнято д окументи від казначея Садівн ичого товариства «Отрада» ОСОБА_4, яка не наділена повн оваженнями щодо перереєстра ції товариства.
ОСОБА_4 надала реєстратор у, як зазначає позивач, сфальс ифікований Протокол Загальн их зборів № 11 від 26.06.2005 щодо реєст рації змін до статуту.
Отже, державний реєстратор , в порушення вимог чинного за конодавства, на підставі Про токолу № 11 від 26.06.2005, в якому відс утні прізвища, ім'я та по батьк ові, паспортні дані та підпис и осіб, які брали участь у Зага льних зборах, провів реєстра цію юридичної особи.
Порушення закону знайшли с воє вираження у тому, що Прото кол № 11 від 26.06.2005 не міг бути документом, на підставі якого створювався Садово-го родній обслуговуючий коопер атив «Отрада-2» оскільки зміс т самого Протоколу не відпов ідає вимогам Закону України «Про кооперацію», а отже не мо же бути створено юридичну ос обу на підставі такого докум енту.
Крім того, установчі збори С адово-городнього обслуговую чого кооперативу «Отрада-2» в загалі не проводились. Прото кол № 11 від 26.06.2005, в якому зазначе но про присутність 68 з 88 членів товариства, які начебто мали намір створити нову юридичн у особу, взагалі є сфальсифік ованим. І на підставі цих доку ментів було зареєстровано Са дово-городній обслуговуючий кооператив «Отрада-2».
На підставі викладеного по зивач вважає реєстрацію, про ведену Василівською РДА неза конною і просить суд скасува ти її.
30.08.2011 до суду від позивача над ійшов уточнений адміністрат ивний позов, у якому доповнен о, що 17 вересня 1996 року Розпоряд женням голови Василівської р айонної державної адміністр ації № 768 зареєстроване Садівн иче товариство «Отрада», зас новане на добровільному об' єднанні громадян, яке є юриди чною особою та діє на підстав і затвердженого Статуту.
Зміна організаційно-право вої форми Садівничого товари ства «Отрада» на Садово-горо дній обслуговуючий кооперат ив «Отрада-2» проведена з груб им порушенням норм діючого з аконодавства і тому позивач просить суд:
- визнати недійсною ре єстрацію Садово-огороднього обслуговуючого кооперативу «Отрада-2» (код ЄДРПОУ 24907928) від 11 .10.2005;
- припинити юридичну о собу Садово-огородній обслуг овуючий кооператив «От рада-2» (код ЄДРПОУ 24907928).
В судовому засіданні позив ач та представник позивача п озовні вимоги підтримали у п овному обсязі, з підстав викл адених в уточнюючому адмініс тративному позові. Позов про сили задовольнити.
Представник відповідача н адіслав до суду клопотання п ро розгляд справи в порядку п исьмового провадження на під ставі наявних документів, за значивши, що у випадку визнан ня недійсною державної реєст рації СГОК «Отрада-2», районна державна адміністрація зобо в'язується зареєструвати від повідні зміни у єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів, тим самим виконавши вимог и вищевказаного Закону та рі шення суду по зазначеній спр аві у встановлений законом с трок.
Суд, вислухавши пояснення п озивача та його представника , розглянувши матеріали і з'яс увавши обставини адміністра тивної справи, дослідивши ін ші наявні у справі докази у їх сукупності, прийшов до насту пного висновку.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про об'єднання громад ян», об'єднанням громадян є до бровільне громадське формув ання, створене на основі єдно сті інтересів для спільної р еалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання гром адян, незалежно від назви (рух , конгрес, асоціація, фонд, спі лка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичн ою партією або громадською о рганізацією.
Відповідно до п. 1.6. Статуту С адового товариства «Отрада» , тип товариства - громадськ а організація, створена шлях ом об' єднання фізичних осіб та колективного членства, по єднання особистих колективн их та державних інтересів го сподарчої самостійності, сам оврядування, самофінансуван ня, соціальної справедливост і та додержання законності.
Статтею 3 Закону України «Пр о об'єднання громадян», встан овлено, що громадською орган ізацією є об'єднання громадя н для задоволення та захисту своїх законних соціальних, е кономічних, творчих, вікових , національно-культурних, спо ртивних та інших спільних ін тересів.
Легалізація (офіційне визн ання) об'єднань громадян, відп овідно до ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян» є о бов'язковою і здійснюється ш ляхом їх реєстрації або пові домлення про заснування. Дія льність об'єднань громадян, я кі не легалізовані або приму сово розпущені за рішенням с уду, є протизаконною. У разі ре єстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної ос оби. Дані реєстрації включаю ться до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців шляхо м внесення відповідного запи су в порядку, встановленому з аконом для державної реєстра ції юридичних осіб.
Згідно з п. 1.1. Статуту Садово го товариства «Отрада» є пра вонаступником Обслуговуючо го садівничого кооперативу « Отрада-2, зареєстрованого в Ва силівській райдержадмініст рації від 06.10.2005 № 10801050001000213, який в сво ю чергу є правонаступником С адівничого Товариства «Отра да», зареєстрованого рішення м виконавчого комітету Васил івської районної державної а дміністрації № 768 від 17.09.1996.
Матеріалами справи встано влено, що 11 жовтня 2005 року Садів ниче товариство «Отрада» зве рнулось до державного реєстр атора з рішенням Загальних з борів (Протокол від 26.06.2005 № 11) для проведення державної реєстрації змін до установч их документів, а саме зміну по вного найменування на Садово -городній обслуговуючий кооп ератив «Отрада-2» та ре єстрацію Статуту в новій ред акції. Але, як зясувалось, уста новчі збори Садово-городньог о обслуговуючого кооператив у «Отрада-2 не проводились, до суду надано Список членів СТ «Отрада», які не надавали зго ди на вступ в СГОК «Отрада-2».
Також, позивач зазначав, що ніхто з членів товариства не писав заяву про вступ до кооп еративу, не приймалось рішен ня про ліквідацію товариства , не призначалась ліквідацій на комісія.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про об'єднання громад ян», припинення діяльності о б'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорг анізації або ліквідації (сам орозпуску, примусового розпу ску). Реорганізація об'єднанн я громадян здійснюється відп овідно до його статуту. Реєст рація новоствореного об'єдна ння здійснюється у порядку, в становленому цим Законом. Лі квідація об'єднання громадян здійснюється на підставі ст атуту або рішення суду.
Кооператив, згідно зі ст. 2 За кону України «Про кооперацію » це юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'є дналися на основі членства д ля ведення спільної господар ської та іншої діяльності з м етою задоволення своїх еконо мічних, соціальних та інших п отреб на засадах самоврядува ння.
Відповідно до ст. 7 зазначен ого Закону, Кооператив створ юється його засновниками на добровільних засадах. Заснов никами кооперативу можуть бу ти громадяни України, інозем ці та особи без громадянства , а також юридичні особи Украї ни та іноземних держав, які бе руть участь у діяльності коо перативів через своїх предст авників. Рішення про створен ня кооперативу приймається й ого установчими зборами. Ріш ення установчих зборів оформ ляється протоколом, який під писують головуючий та секрет ар зборів. У протоколі зазнач аються особи, які брали участ ь в установчих зборах: для фіз ичної особи - прізвище, ім'я та по батькові, паспортні дані (д ля осіб без громадянства, які постійно проживають в Украї ні, - дані документа, який його замінює); для юридичної особи - прізвище, ім'я та по батькові уповноваженого представник а юридичної особи, дані про де ржавну реєстрацію, що підтве рджуються випискою або витяг ом з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців, докумен т, що підтверджує його повнов аження. Дані про фізичну особ у засвідчуються її особистим підписом, а про юридичну особ у - підписом її уповноваженог о представника. Чисельність членів кооперативу не може б ути меншою ніж три особи. При с творенні кооперативу склада ється список членів та асоці йованих членів кооперативу, який затверджується загальн ими зборами.
Вступ до кооперативу, на під ставі ст. 11 Закону України «Пр о кооперацію», здійснюється на підставі письмової заяви. Особа, яка подала заяву про вс туп до кооперативу, вносить в ступний внесок і пай у порядк у та розмірах, визначених йог о статутом. Рішення правлінн я чи голови кооперативу про п рийняття до кооперативу підл ягає затвердженню загальним и зборами його членів. Порядо к прийняття такого рішення т а його затвердження визначає ться статутом кооперативу.
Суд вважає, що державний реє стратор повинен був залишити без розгляду документи, які б ули подані для реєстрації.
Так, відповідно до ст. 19 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців», дер жавний реєстратор залишає бе з розгляду документи, подані для внесення змін до відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі, якщо:
- документи подані не за міс цем проведення державної реє страції;
- документи не відповідають вимогам, встановленим части нами першою - п'ятою статті 8 ць ого Закону;
- документи подані не у повн ому обсязі;
- документи подані особою, я ка не має відповідних повнов ажень.
Так, державним реєстраторо м Дупленко І.М. прийнято д окументи від казначея Садівн ичого товариства «Отрада» ОСОБА_4, яка не наділена повн оваженнями щодо перереєстра ції товариства.
Згідно ст. 24 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», для проведення державної реєстрації юридич ної особи засновник (засновн ики) або уповноважена ними ос оба повинні особисто подати державному реєстратору (наді слати поштовим відправлення м з описом вкладення або в раз і подання електронних докуме нтів подати опис, що містить в ідомості про надіслані елект ронні документи, в електронн ій формі) такі документи:
- заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації юридичної особи;
- примірник оригіналу (ксеро копію, нотаріально засвідчен у копію) рішення засновників або уповноваженого ними орг ану про створення юридичної особи у випадках, передбачен их законом;
- два примірники установчих документів (у разі подання ел ектронних документів - один п римірник);
- документ, що засвідчує вне сення реєстраційного збору з а проведення державної реєст рації юридичної особи. У разі подання електронних докумен тів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення пла ти за проведення державної р еєстрації юридичної особи є примірник електронного розр ахункового документа, засвід ченого електронним цифровим підписом;
- інформацію з документами, що підтверджують структуру в ласності засновників - юриди чних осіб, яка дає змогу встан овити фізичних осіб - власник ів істотної участі цих юриди чних осіб.
У разі утворення юридичної особи на підставі модельног о статуту в реєстраційній ка ртці на проведення державної реєстрації юридичної особи проставляється відповідна в ідмітка з посиланням на типо вий установчий документ.
Якщо документи для проведе ння державної реєстрації юри дичної особи подаються особо ю, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної осо би, державному реєстратору д одатково пред'являється її п аспорт та надається документ , що засвідчує її повноваженн я, або в разі подання електрон них документів документ, що з асвідчує повноваження цієї о соби, в електронній формі зал учається до документів, пере дбачених частинами першою - с ьомою цієї статті.
Державний реєстратор зобо в'язаний залишити без розгля ду документи, які подані для п роведення державної реєстра ції юридичної особи, якщо:
- документи подані за ненале жним місцем проведення держа вної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені час тинами першою, другою, четвер тою - сьомою статті 8 та частин ою п'ятою статті 10 цього Закон у;
- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо з аборони у проведенні реєстра ційних дій;
- документи подані не в повн ому обсязі;
- документи подано особою, я ка не має на це повноважень.
Відповідно до вимог ст. 37 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців», д ля проведення державної реєс трації припинення юридичної особи в результаті злиття, пр иєднання, поділу або перетво рення голова комісії з припи нення або уповноважена ним о соба після закінчення процед ури припинення, яка передбач ена законом, але не раніше дво х місяців з дати публікації п овідомлення у спеціалізован ому друкованому засобі масов ої інформації, повинні подат и особисто (надіслати поштов им відправленням з описом вк ладення) державному реєстрат ору такі документи:
- заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті злит тя, приєднання, поділу або пер етворення;
- оригінал установчих докум ентів;
- нотаріально посвідчену ко пію передавального акта, якщ о припинення здійснюється в результаті злиття, приєднанн я або перетворення, або нотар іально посвідчену копію розп одільчого балансу, якщо прип инення здійснюється в резуль таті поділу;
- довідку архівної установи про прийняття документів, як і відповідно до закону підля гають довгостроковому збері ганню;
- документ про узгодження пл ану реорганізації з органом державної податкової служби (за наявності податкового бо ргу);
- довідку відповідного орга ну державної податкової служ би про відсутність заборгова ності по податках, зборах (обо в'язкових платежах);
- довідку відповідного орга ну Пенсійного фонду України про відсутність заборговано сті.
З огляду на процесуальні пр инципи належності та допусти мості доказів, встановлені с таттею 70 КАС України, виходячи із правил державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи , суд вважає, що в порушення ви мог Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців», державний реєстратор п ротиправно здійснив державн у реєстрацію, оскільки не вия вив недоліків та неповноти в ідомостей в установчих докум ентах і не залишив без розгля ду документи, які були подані .
Також, слід зазначити той фа кт, що відповідач не з' явивс я у судове засідання та надіс лав до суду клопотання про ро згляд справи в порядку письм ового провадження на підстав і наявних документів, зазнач ивши, що у випадку визнання не дійсною державної реєстраці ї СГОК «Отрада-2», районна держ авна адміністрація зобов'язу ється зареєструвати відпові дні зміни у єдиному державно му реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, т им самим виконавши вимоги ви щевказаного Закону та рішенн я суду по зазначеній справі у встановлений законом строк.
Відповідно до п. 2 ст. 71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.
Ураховуючи вище викладене , суд вважає позовні вимоги є д оведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Василівської рай онної державної адміністрац ії, третя особа Голова садово -городнього обслуговуючого к ооперативу «Отрада-2» про виз нання незаконною та скасуван ня реєстрації - задовольнит и в повному обсязі.
Визнати недійсною реєстра цію Садово-огороднього обслу говуючого кооперативу «Отра да-2» (код ЄДРПОУ 24907928) від 11.10.2005.
Припинити юридичну особу С адово-огородній обслуговуюч ий кооператив «Отрада-2 » (код ЄДРПОУ 24907928).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України, або прийняття пос танови у письмовому провадже нні - з дня отримання копії п останови, апеляційної скарги , з подачею її копії відповідн о до кількості осіб, які берут ь участь у справі.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб' єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя /підпис/ О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2011 |
Оприлюднено | 28.02.2012 |
Номер документу | 21575523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні