ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 січня 2012 р. м. Львів № 2а-7462/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судо вого засідання Панчишин Н.Я., п редставника позивача Дуди П.В., представника відповід ача Томашівського О.Г., ро зглянув у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу за позовом Львівсько го комунального підприємств а «Шляхово-ремонтне підприєм ство Личаківського району»д о державної податкової інспе кції у Личаківському районі м. Львова про скасування пода ткових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Львівське комунальне підприємство «Шляхово-ремон тне підприємство Личаківськ ого району»(далі - ЛКП ШРП Ли чаківського району м. Львова ) звернулось до суду з позовом до державної податкової інс пекції у Личаківському район і м. Львова про скасування под аткових повідомлень-рішень № 0000942320/7156 від 28.03.2011 року та № 0001802320 в ід 14.06.2011 року. В обґрунтування п озовних вимог позивач зазнач ив, що спірні рішення орган ДП С прийняв на основі безпідст авних висновків про неправом ірне включення до складу вал ових витрат підприємства вар тість підрядних робіт, викон аних ПП «Мірт», неправомірне коригування валових витрат за третій квартал 2008 року на су му 75977 грн., а також про безпідст авне віднесення до складу по даткового кредиту за квітень 2009 року податку на додану варт ість в сумі 32617,83 грн. Стосовно св оїх взаємовідносин з ПП «Мір т»позивач зазначив, що його к онтрагент є одним із провідн их підприємств, який займаєт ься будівництвом та ремонтом доріг, має для цього необхідн і виробничі потужності та кв аліфікований персонал. З огл яду на значний обсяг робіт по поточному ремонту доріг у м. Л ьвові та брак техніки і робіт ників, ЛКП ШРП Личаківського району м. Львова самостійно н е встигало виконувати догові рні зобов' язання, у зв' язк у з чим було вирішено залучит и субпідрядника ПП «Мірт». По слуги по ремонту доріг надав ались на підставі договорів субпідряду, копії яких долуч ено до матеріалів справи. По ф акту виконання робіт ПП «Мір т»видало податкові накладні , на підставі який позивач вкл ючив до складу податкового к редиту суми податку на додан у вартість, сплачені в ціні пі дрядних робіт, а також сформу вав валові витрати. Щодо судж ень органу ДПС про економічн у недоцільність залучення до виконання робіт по ремонту в улиць субпідрядника ПП «Мірт », то позивач вважає такі суб' єктивними та упередженими. Щ одо коригування валових витр ат за третій квартал 2008 року шл яхом їх збільшення на суму 75977 г рн. у зв' язку з виправленням помилки в обчисленні валови х витрат за перший квартал 2008 р оку позивач зазначив, що це пр аво платника передбачено у п . 5.2.7. ст. 5 Закону України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств». Щодо завищення подат кового кредиту за квітень 2009 р оку на загальну суму 32617,83 грн. у зв' язку з відсутністю подат кових накладних ТОВ «Львівсь ке шляхове ремонтно-будівель не управління»на цю суму поз ивач зазначив, що такий висно вок органу ДПС не відповідає дійсності. Податкові наклад ні, про відсутність яких зазн ачено в акті перевірки, випис ало позивачу ТОВ «Галбупоста ч»за наслідками виконання зо бов' язань за договором пост авки. Зазначену у них суму под атку на додану вартість на за гальну суму 32617,83 грн. позивач і в ключив до складу податкового кредиту звітного періоду та відобразив у декларації з ПД В за квітень 2009 року. Проте, у до датку № 5 до цієї декларації «Р озшифровка податкових зобов ' язань та податкового креди ту з ПДВ у розрізі контрагент ів»було допущено описку в ін дивідуальному податковому н омері ТОВ «Галбудпостач», що і призвело до помилкового ви сновку про завищення податко вого кредиту. З огляду на зазн ачені вище обставини предста вник позивача просить позов задовольнити повністю.
Відповідач позов заперечи в повністю з підстав, викладе них у письмових запереченнях на позовну заяву та додатков их письмових поясненнях, змі ст яких зводиться до наступн ого. Внаслідок планової виїз ної перевірки ЛКП «Шляхово-р емонтне підприємство Личакі вського району»з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного та іншого законодавс тва за період з 01.04.2008 р. по 30.09.2010 р. ор ган ДПС, на основі системного аналізу здійснення господар ської діяльності позивача ді йшов висновку про наявність достатніх трудових, матеріал ьних та технічних ресурсів д ля виконання позивачем робіт без залучення субпідрядних послуг від ПП «Мірт». Крім цьо го, відповідно до автоматизо ваного співставлення податк ових зобов'язань і податково го кредиту в розрізі контраг ентів на рівні ДПА України по стачальниками ПП «Мірт»є кон трагенти з ознаками фіктивно сті. Перевіркою не встановле но, чи залучало ПП «Мірт»на об ' єкти, замовником яких було ЛКП «Шляхово-ремонтне підпр иємство Личаківського район у»такі підприємства. Наведен і факти в цілому, на переконан ня органу ДПС, свідчать про те , що отримані субпідрядні пос луги від ПП «Мірт» не пов' яз ані з веденням господарської діяльності, оскільки підпри ємство не отримано від них ек ономічного ефекту. Як виснов ок контролюючий орган стверд ив, що в порушення п.5.1, пп. 5.2.1. п.5.2. с т.5 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в»позивач завищив валові вит рати на 1061680 грн. З тих же підстав зроблено висновок про завищ ення податкового кредиту на суму 212336 грн. Крім того, проведе ною перевіркою показників, в ідображених у рядку 05 Деклара цій «коригування валових вит рат»встановлено, що задеклар ована сума 180434 грн. складається з витрат, що не включені в ІІ к варталі до складу валових ви трат в сумі 104458 грн. Згідно з роз шифровкою рядка 05.2 декларації з податку на прибуток за ІІІ к вартал 2008 року частину задекл арованих витрат в сумі 75977 грн. складають витрати понесені в І кварталі 2008 року, проте в акт і за наслідками проведеної п еред тим планової перевірки від 01.07.2008 року №265/23-2/03348956 не встанов лено заниження валових витра т за І квартал 2008 року. Даний ак т підписували директор Оле ксин Т.І. та головний бухгал тер Ошовська О.Б. Встановл ені порушення та суми, донара ховані на підставі висновків попереднього акта перевірки , сплачено в бюджет, ЛКП ШРП Ли чаківського району м. Львова заперечення на акт не подава ло та не оскаржувало в адміні стративному чи судовому поря дку. Додав також, що позивач не долучив до матеріалів справ и реєстру документів, що за йо го твердженням свідчать про виникнення валових витрат са ме в І кварталі 2008 року. Разом з тим зауважив, що документи, до лучені до матеріалів справи, не є аргументом для тверджен ня про виникнення валових ви трат в першому кварталі 2008 рок у, оскільки відповідно до акт а №265/23-2/03348956 від 01.07.2008 року, який скла дено за наслідками перевірки , яка охоплювала період з 01.04.2005 р . по 31.03.2008 р. не встановлено поруш ень ст. 11 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємства»щодо дати списання к оштів та/або оприбуткування товару, навпаки, орган ДПС кон статував правильність визна чення валових витрат підприє мства за перший квартал 2008 рок у. Тому, коригування валових в итрат за третій квартал 2008 рок у шляхом їх збільшення на сум у витрат, понесених у першому кварталі 2008 року, є безпідстав ним і зважаючи на наведені ви ще факти, дає обґрунтовані пі дстави для висновку про їх за вищення на суму 75977 грн. Під час перевірки також встановлено , що у реєстр отриманих податк ових накладних за квітень 2009 р оку включено податкові накла дні отримані від ТОВ «Львівс ьке шляхове ремонтно- будів ельне управління». Відповідн о до автоматизованого співст авлення податкових зобов'яза нь і податкового кредиту в ро зрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами подат кових зобов'язань та/або пода ткового кредиту з податку на додану вартість та його конт рагентів встановлено, що роз біжність в задекларованих су мах з контрагентом ТОВ «Льві вське шляхове ремонтно- буд івельне управління»за квіте нь 2009 р. становить 32617,83 грн. Проте , до перевірки не представлен о податкових накладних від н азваного контрагента на зага льну суму 32617,93 грн., що на думку в ідповідача свідчить про зави щення позивачем податкового кредиту за квітень 2009 року на з агальну суму 32618 грн.
Ухвалою від 29.09.2011 року суд зал учив до участі у справі у якос ті третіх осіб на стороні поз ивача, що не заявляють самост ійних вимог на предмет спору , Личаківську районну адміні страцію Львівської міської р ади (контрагента позивача - замовника підрядних робіт) т а ПП «Мірт»(контрагента пози вача - субпідрядника). У свої х письмових поясненнях треті особи повідомили, що вважают ь позовні вимоги обґрунтован ими з тих же підстав, що й пози вач.
Розглянув матеріали спр ави, заслухав пояснення осіб , що беруть участь у справі, до слідив долучені до матеріалі в справи письмові докази та о цінив їх в сукупності, суд вст ановив наступні фактичні обс тавини справи та відповідні їм правовідносини:
Львівське комунальне підп риємство «Шляхово-ремонтне п ідприємство Личаківського р айону м. Львова», створене Льв івською міською радою і підп орядковане Управлінню інжен ерного господарства Львівсь кої міської ради. З 08.08.2005 року ЛК П ШРП Личаківського району м . Львова зареєстроване як пла тник податку на додану варті сть, про що отримав відповідн е свідоцтво № 18082937 (том І, а.с. 86).
З 14 січня 2011 року по 17 лютого 2011 р оку ДПІ у Личаківському райо ні м. Львова провела планову в иїзну перевірку ЛКП «Шляхово -ремонтне підприємство Личак івського району м. Львова»з п итань дотримання вимог подат кового, валютного та іншого з аконодавства за період з 01.04.2008 р оку по 30.09.2010 року, за наслідками якої складено акт перевірки №118/23-2/03348956від 25.02.2011 року (далі - акт перевірки від 25.02.2011 року, а.с. 15-51). З а змістом названого акта пер евірки від 25.02.2011 року виявлено н аступні порушення податково го законодавства:
І) щодо правильності нараху вання податку на прибуток пі дприємства:
За період з 01.04.2008 року по 30.09.2010 ро ку ЛКП ШРП Личаківського рай ону м. Львова задекларувало с кориговані валові витрати в сумі 17474989 грн. Перевіркою повно ти визначення валових витрат за названий період встановл ено їх завищення всього в сум і 1137663 грн., в т. ч. за ІІ квартал 2008 р . в сумі 123333 грн., ІІІ квартал 2008 р. в сумі 208595 грн., ІV квартал 2008 р. в сум і 206657 грн., ІІІ квартал 2009 р. в сумі 289024 грн., ІV квартал 2009 р. в сумі 114303 г рн., ІІІ квартал 2010 р. в сумі 195751 гр н., а саме:
1) Відповідно до оборотно- с альдової відомості та журнал у ордеру по К-ту рах. 685 по контр агенту ПП «Мірт» обліковуєть ся сума 1274015,60 грн., в т. ч. ПДВ 212335,93 гр н. До перевірки представлено акти виконаних робіт (форми К Б 2, КБ 3) отримані від ПП «Мірт». Відповідно до штатних розпи сів, розрахунків по комуналь ному податку кількість праці вників за основним місцем ро боти на ЛКП «Шляхово-ремонтн е підприємство Личаківськог о району»становила: червень 2008 р. - 81 чол.; вересень 2008 р. - 93 чо л.; листопад 2008 р. - 84 чол.; серпен ь 2009 р. - 93 чол.; грудень 2009 р. - 90 чо л.; липень 2010 р. - 91 чол. Станом на 01.04.2008 р. ЛКП ШРП Личаківського р айону м. Львова володіло осно вними фондами на суму 368863 грн. (з алишкова вартість); станом на 30.09.2010 р. - на суму 518019 грн. (залишков а вартість). З системного анал ізу здійснення господарсько ї діяльності ЛКП ШРП Личаків ського району м. Львова встан овлено наявність достатніх т рудових, матеріальних та тех нічних ресурсів для виконанн я робіт без залучення субпід рядних послуг від ПП «Мірт». К рім цього, відповідно до авто матизованого співставлення податкових зобов'язань і под аткового кредиту в розрізі к онтрагентів на рівні ДПА Укр аїни постачальниками ПП «Мір т»є контрагенти з ознаками ф іктивності (припинені, переб увають в процедурі банкрутст ва, відсутні за місцезнаходж енням тощо). В ході перевірки о рган ДПС не встановив, чи залу чало ПП «Мірт» згадані підпр иємства на об' єкти, замовни ком яких було ЛКП ШРП Личаків ського району м. Львова. Як нас лідок, орган ДПС дійшов висно вку, що отримані субпідрядні послуги від ПП «Мірт»не можу ть бути пов' язані з ведення м господарської діяльності, оскільки підприємством не от римано економічного ефекту в ід їх отримання. Як наслідок, Д ПІ у Личаківському районі м. Л ьвова зазначило, що в порушен ня п.5.1, пп. 5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств»ЛКП ШРП Личак івського району м. Львова зав ищило витрати всього на суму 1061680 грн., в т. ч. ІІ квартал 2008 р. в су мі 123333 грн., ІІІ квартал 2008 р. в сум і 132612 грн., ІV квартал 2008 р. в сумі 20665 7 грн., ІІІ квартал 2009 р. в сумі 289024 г рн., ІV квартал 2009 р. в сумі 114303 грн., ІІІ квартал 2010 р. в сумі 195751 грн.;
2) Проведеною перевіркою пок азників, відображених у рядк у 05 Декларацій «коригування в алових витрат»встановлено, щ о задекларована сума 180434 грн. с кладається з витрат, що не вкл ючені в ІІ кварталі 2008 року до с кладу валових витрат (Деклар ація за І півріччя 2008 р.) в сумі 10 4458 грн., в т. ч. витрати на придбан ня товарів, робіт, послуг за ІІ квартал 2008 року - 84387,71 грн., інші ви трати - 20069,84 грн. Відповідно до н аданої головним бухгалтером Ошовською О. Б. розшифров ки рядка 05.2 декларації з подат ку на прибуток за ІІІ квартал 2008 року частину задекларован их витрат в сумі 75977 грн. склада ють витрати, понесені в І квар талі 2008 року (витрати на придба ння товарів, робіт, послуг за І квартал 2008 р. - 57388,29 грн.; інші витр ати за І квартал 2008 р. (витрати, н е включені в І кварталі 2008 року в зв'язку з відсутністю підтв ерджуючих документів) - 6502,72 гр н.; витрати на оплату праці, по милково не включені в І кварт алі 2008 року - 12085,57 грн.). Проте, в ак ті попередньої планової пере вірки від 01.07.2008 року № 265/23-2/03348956 не вс тановлено заниження валових витрат за І квартал 2008 року. Да ний акт підписали директор Олексин Теодор Іванович та головний бухгалтер Ошовсь ка Ольга Богданівна. Встано влені порушення та суми, дона раховані попереднім актом пе ревірки, сплачено в бюджет, ЛК П ШРП Личаківського району м . Львова заперечення на акт не подавало та не оскаржувало в адміністративному чи судово му порядку. Як висновок, орган ДПС зазначив, в порушення п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, пп.5.3.9 п.5.3, ст.5 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств»ЛКП ШРП Лич аківського району м. Львова з авищено витрати всього в сум і 75977 грн., в т. ч. ІІІ квартал 2008 р. в сумі 75977 грн.
Отже, на основі описаних в п . 3.1.2 акту перевірки від 25.02.2011 року порушень щодо повноти визна чення податку на прибуток вс тановлено, що всупереч вимог п .5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п.5.3, ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», ЛКП Ш РП Личаківського району м. Ль вова занизило податок на при буток всього в сумі 284417 грн., в т. ч. за ІІ квартал 2008 року в сумі 30 834 грн., ІІІ квартал 2008 року в сум і 51448 грн., ІV квартал 2008 року в сум і 51665 грн., ІІІ квартал 2009 року в су мі 72256 грн., ІV квартал 2009 року в су мі 28576 грн., ІІІ квартал 2010 року в с умі 48238 грн.
ІІ) щодо правильності нарах ування податку на додану вар тість:
Стосовно результатів пере вірки показників податковог о кредиту з податку на додану вартість, то в акті від 25.02.2011 рок у зазначено, що за період з 01.04.200 8 року по 30.09.2010 року ЛКП ШРП Личак івського району м. Львова зад екларувало податкового кред иту з ПДВ в сумі 2141072 грн. Перевір кою повноти визначення подат кового кредиту встановлено й ого завищення всього в сумі 262 362 грн., в т.ч. за липень 2008 р. в сумі 24666 грн., вересень 2008 р. в сумі 43929 гр н., листопад 2008 р. в сумі 41333 грн., кв ітень 2009 р. в сумі 32618 грн., серпень 2009 р. в сумі 57805 грн., грудень 2009 р. в сумі 22861 грн., липень 2010 р. в сумі 3915 0 грн., а саме:
1) Орган ДПС зазначив, що відп овідно до встановлених поруш ень, які описані в п. 3.1.2 розділу 3 акта перевірки від 25.02.2011 року (й деться про оцінку органом ДП С господарських взаємовідно син позивача з ПП «Мірт»щодо виконання підрядних робіт п о ремонту доріг) ЛКП ШРП Личак івського району м. Львова неп равомірно включило до складу податкового кредиту суми ПД В від вартості отриманих пос луг від ПП «Мірт». Відповідно до пп. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть»у разі якщо платник пода тку придбаває (виготовляє) ма теріальні та нематеріальні а ктиви (послуги), які не признач аються для їх використання в господарській діяльності та кого платника, то сума податк у, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), н е включається до складу пода ткового кредиту. Таким чином , як зазначено в акті перевірк и від 25.02.2011 року, підприємство з авищило податковий кредит в сумі 212337 грн., в. т. ч. липень 2008 р. в с умі 24666 грн., вересень 2008 р. в сумі 26522 грн., листопад 2008 р. в сумі 41333 гр н., серпень 2009 р. в сумі 57805 грн., гру день 2009 р. в сумі 22861 грн., липень 2010 р. в сумі 39150 грн.
2) встановлено, що до реєстру отриманих податкових наклад них за квітень 2009 року включен о податкові накладні, отрима ні від ТОВ «Львівське шляхов е ремонтно-будівельне управл іння». Проте, йдеться далі, до перевірки не представлено по даткових накладних від ТОВ « Львівське шляхове ремонтно-б удівельне управління», а сам е: п/н від 27.04.09 р. №10 на загальну су му 97150,0 грн., в т. ч. ПДВ в сумі 16191,67 гр н.; п/н від 30.04.09 р. №11 на загальну су му 98557,0 грн., в т. ч. ПДВ в сумі 16426,16 гр н. Відповідно до автоматизов аного співставлення податко вих зобов'язань і податковог о кредиту в розрізі контраге нтів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'яза нь та/або податкового кредит у з податку на додану вартіст ь та його контрагентів встан овлено розбіжність з контраг ентом ТОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управлі ння»за квітень 2009 року на суму ПДВ 32617,93 грн. (ТОВ «Львівське шл яхове ремонтно-будівельне уп равління»задекларувало под аткових зобов' язань на суму 4002,92 грн., а ЛКП ШРП Личаківськог о району м. Львова задекларув ало податкового кредиту на с уму ПДВ 36620,75 грн. Відхилення ста новить 32617,83 грн.). В акті перевір ки від 25.02.2011 року зазначено, що п озивач із заявою про відмову з боку постачальника товарі в (послуг) надати податкову на кладну або при порушенні ним порядку її заповнення до ДПІ у Личаківському районі м. Льв ова не звертався. На цій підст аві орган ДПС зазначив, що ЛКП ШРП Личаківського району м. Л ьвова в порушення п. 1.3, 1.7 ст. 1, пп. 7.2.4, 7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»завищило податков ий кредит всього в сумі 32618 грн. , в т. ч. квітень 2009 р. в сумі 32618 грн. Далі в акті перевірки від 25.02.2011 року зазначено, що відповідн о до автоматизованого співст авлення податкових зобов'яза нь і податкового кредиту в ро зрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами подат кових зобов'язань та/або пода ткового кредиту з податку на додану вартість та його конт рагентів в ході перевірки бу ло встановлено заниження под аткового кредиту за квітень 2009 року по контрагенту ТОВ «Га лбудпостач»(ЄДРПОУ 30583310) на сум у 32617,84 грн.
Відтак, перевіркою повноти визначення податкового кред иту встановлено, що всупереч вимог п. 1.3, п.1.7 ст. 1, пп. 7.2.4, пп..7.2.6 п. 7.2, пп. 7.4.1, пп..7.4.4, пп.7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» ЛКП ШРП Личаківс ького району м. Львова завищи ло податковий кредит всього в сумі 262362 грн., в т. ч. липень 2008 р. в сумі 24666 грн., вересень 2008 р. в сум і 43929 грн., листопад 2008 р. в сумі 41333 г рн., квітень 2009 р. в сумі 32618 грн., се рпень 2009 р. в сумі 57805 грн., грудень 2009 р. в сумі 22861 грн., липень 2010 р. в с умі 39150 грн.
Свою незгоду з висновками о ргану ДПС, викладених в акті п еревірки від 25.02.2011 року позивач висловив у письмових запере ченнях (том ІІІ, а.с. 126-128) в підсум ку розгляду яких орган ДПС пр ийняв два податкових повідом лення-рішення: №0000942320/7156 від 28.03.2011 року, яким збільшено грош ове зобов' язання з податку на прибуток в сумі 355521,25 грн. (284417 г рн. за основним платежем, 71104,25 гр н. - за штрафними (фінансовим и) санкціями), та № 0000952320/7157 від 28.03.2011 р оку, яким збільшено грошове з обов' язання з податку на до дану вартість на суму 327952,50 грн. (262362 грн. - за основним платеже м, 65590,50 грн. - за штрафними (фіна нсовими) санкціями, том І, а.с. 12 , 14).
Позивач, не погодившись з оз наченими вище рішеннями орга ну ДПС оскаржив їх в адмініст ративному порядку, звернувши сь до ДПА у Львівській област і зі скаргою від 08.04.2011 року (том І , а.с. 53-56). За результатами розгля ду первинної скарги ДПА у Льв івській області прийняла ріш ення від 06.06.2011 року (том І, а.с. 57-63), в ідповідно до якого податкове повідомлення-рішення ДПІ у Л ичаківському районі м. Львов а №0000942320/7156 від 28.03.2011 року скасовано в частині нарахування 17407 грн. основного платежу з податку на додану вартість та 4351,75 грн. ш трафних (фінансових) санкцій . В решті скаргу платника зали шено без задоволення. З ураху ванням висновків ДПА у Львів ській області, ДПІ у Личаківс ькому районі м. Львова прийня ла податкове повідомлення-рі шення №0001802320 від 14.06.2011 року, яким зб ільшено грошове зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть в сумі 306193,75 грн. (244955,0 грн. за осн овним платежем, 61238,75 грн. за штра фними (фінансовими) санкціям и, том І, а.с. 3). На цьому процедур а адміністративного оскарже ння податкових повідомлень-р ішень позивач завершив, післ я чого звернувся з даним позо вом до суду.
Даючи оцінку правовідно синам, з приводу яких між стор онами виник спір, суд керував ся наступними нормами законо давства:
Стаття 19 Конституції Украї ни встановлює, що органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Відповідно до п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств», до складу валових витрат включ аються суми будь-яких витрат , сплачених (нарахованих) прот ягом звітного періоду у зв'яз ку з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції (робіт, послу г) і охороною праці, у тому чис лі витрати з придбання елект ричної енергії (включаючи ре активну), з урахуванням обмеж ень, установлених пунктами 5.3- 5.7 цієї статті. Валові витрати виробництва та обігу (далі - в алові витрати) - це сума будь-я ких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здій снюваних як компенсація варт ості товарів (робіт, послуг), я кі придбаваються (виготовляю ться) таким платником податк у для їх подальшого використ ання у власній господарській діяльності. Згідно з норми пп . 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 згаданого Закону, не належать до складу валових в итрат будь-які витрати, не під тверджені відповідними розр ахунковими, платіжними та ін шими документами, обов' язко вість ведення яких передбаче на правилами ведення податко вого обліку.
Відповідно до п. 11.2.1 ст. 11 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств»датою збільшення валових витрат в иробництва (обігу) вважаєтьс я дата, яка припадає на податк овий період, протягом якого в ідбувається будь-яка з подій , що сталася раніше: або дата с писання коштів з банківських рахунків платника податку н а оплату товарів (робіт, послу г), а в разі їх придбання за гот івку - день їх видачі з каси пл атника податку; або дата опри буткування платником податк у товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання п латником податку результаті в робіт (послуг).
За змістом ст. 3 Закону Украї ни «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні»податкова звітність ґр унтується на даних бухгалтер ського обліку. Відповідно до ст. 9 названого Закону підстав ою для бухгалтерського облік у господарських операцій є п ервинні документи, які фіксу ють факти здійснення господа рських операцій. Первинні до кументи повинні бути складен і під час здійснення господа рської операції, а якщо це нем ожливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю т а впорядкування оброблення д аних на підставі первинних д окументів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені обліков і документи можуть бути скла дені на паперових або машинн их носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місц е складання; назву підприємс тва, від імені якого складено документ; зміст та обсяг госп одарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції.
Відповідно до п. 1.7. ст. 1 Закону України «Про податок на дода ну вартість»(чинного на моме нт виникнення спірних правов ідносин), податковий кредит - сума, на яку платник податку м ає право зменшити податкове зобов' язання звітного пері оду, визначена згідно з цим За коном. Відповідно до пп. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7 цього Закону, податкова н акладна складається у момент виникнення податкових зобов 'язань продавця у двох примір никах. Оригінал податкової н акладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Подат кова накладна є звітним пода тковим документом і одночасн о розрахунковим документом. Податкова накладна виписуєт ься на кожну повну або частко ву поставку товарів (робіт, по слуг). У разі коли частка товар у (робіт, послуг) не містить ві докремленої вартості, перелі к (номенклатура) частково пос тавлених товарів зазначаєть ся в додатку до податкової на кладної у порядку, встановле ному центральним органом дер жавної податкової служби Укр аїни, та враховується у визна ченні загальних податкових з обов'язань.
Відповідно до пп. 7.4.1., пп. 7.4.4., пп . 7.4.5. п.7.4 ст.7 цього ж Закону, подат ковий кредит звітного період у складається із сум податкі в, нарахованих (сплачених) пла тником податку у звітному пе ріоді, у зв' язку з придбання м або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку, при цьому такі сум и повинні бути підтверджені податковими накладними чи ми тними деклараціями (іншими п одібними документами, визнач еними цим Законом).
Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит відповідно до підп. 7.5.1 п . 7.5 ст. 7 Закону «Про податок на д одану вартість»вважається д ата здійснення першої з поді й: 1) або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків; 2) або дата отримання по даткової накладної, що засві дчує факт придбання платнико м податку товарів (робіт, посл уг).
При вирішенні спору суд виходить з наступного:
1) Щодо господарських п равовідносин ЛКП ШРП Личаків ського району м. Львова з ПП «М ірт»та формування за їх насл ідками валових витрат та под аткового кредиту.
У період з 2008 року по 2010 рік ПП « Мірт» та позивач уклали дого вори субпідряду, предметом я ких є ремонтні роботи доріг т а інших елементів благоустро ю Личаківського району м. Льв ова. Укладення таких договор ів зумовлене договірними зоб ов' язаннями ЛКП ШРП Личаків ського району м. Львова за дог оворами з Личаківською район ною адміністрацією Львівськ ої міської ради про виконанн я ремонту вулично-шляхових м ереж. Зокрема, протягом 2008-2010 рок ів Личаківська районна адмін істрація (за договорами - За мовник) та ЛКП ШРП Личаківськ ого району м. Львова (за догово рами - Генпідрядник або Вико навець) уклали: - договір № 13 від 23.04.2008 р. на виконання робіт по ву л. Різьбярська - вул. Вітвера у м. Львові (том І, а.с. 88-89); - догові р № 23 від 22.07.2008 р. на виконання роб оти по реконструкції вул. Кук урудзяної у м. Львові (том І, а.с . 95-96); - договір № 35 від 24.07.2008р. на вико нання роботи по реконструкці ї вул.. Медової Печери у м. Льво ві (том І, а.с. 98-100); - договір № 4/33-53 ві д 30.07.2009 р. на виконання роботи по поточному ремонту вулично-ш ляхової мережі та інших елем ентів благоустрою Личаківсь кого району (вул. Довбуша у м. Л ьвові, том І, а.с. 98-100); - договір № 4/3 3-68 від 16.10.2009 р. на виконання робот и по поточному ремонту вулич но-шляхової мережі та інших е лементів благоустрою Личакі вського району (вул. Пекарськ а, 55 та вул. Опришківська у м. Ль вові, том І, а.с. 102-104); - договір № 4/33-1 56 від 11.05.2010 р. на виконання роботи по поточному ремонту вуличн о-шляхової мережі та інших ел ементів благоустрою на вулиц і Опришківська у м. Львові (том І, а.с. 107-108). З метою своєчасного т а належного виконання взятих на себе договірних зобов' я зань ЛКП ШРП Личаківського р айону м. Львова залучило субп ідрядника ПП «Мірт». Личаків ська районна адміністрація ц ей факт підтвердила, зазначи вши, що таке рішення позивача позитивно вплинуло на хід та якість виконаних робіт.
ПП «Мірт»зареєстроване як юридична особа 14.08.1997 року викон авчим комітетом Львівської м іської ради і йому присвоєно ідентифікаційний код 22396799. 12 лю того 1998 року ПП «Мірт»отримал о свідоцтво платника податку на додану вартість № 18063984 (том І , а.с. 84, 87). Правовою основою діял ьності ПП «Мірт»є його Стату т (том І, а.с. 75-82), відповідно до як ого одним із видів діяльност і підприємства передбачено, зокрема, будівництво автостр ад, доріг, вулиць, залізниць, з літно-посадочних смуг на аер одромах, створення покриття автострад, доріг, вулиць, шосе й інших автомобільних і пішо хідних доріг. Для виконання р обіт, пов' язаних зі створен ням об' єктів архітектури, П П «Мірт»отримало ліцензію Де ржархбудінспекції № 445751 від 23.12. 2008 року (том ІІ, а.с. 126) з переліком дозволених йому робіт (додат ок до ліцензії). Щодо матеріал ьно-технічної бази ПП «Мірт» , то підприємство використов ує у господарській діяльност і як власну спеціальну дорож ню техніку (автомобілі борто ві, бульдозери, каток BW-135 та кат ок BW-138АС, екскаватори, самоскид и, вантажівки), так і орендован у спецтехніку. Наведене підт верджується в т.ч. долученими до матеріалів справи копіям и свідоцтв про реєстрацію тр анспортних засобів (том ІІ, а.с . 128-139), договором суборенди май на з ФОП ОСОБА_5 від 30.06.2010 р. № 3 0/06) та актом приймання-передач і майна на виконання цього до говору (том ІІ, а.с. 107-111, 112), договор ами оренди транспортних засо бів (віброкоток 100 AD, асфальтоук ладчик DYNAPAC 12000AR, асфальтоукладчи к RM-220) від 12.01.2009 р. з ФОП ОСОБА_6 (т ом ІІ, а.с. 113-118, 123-125). Крім того, ПП «М ірт»уклало з ФОП ОСОБА_7 д оговір від 01.04.2009 р. про надання п ослуг автомобілем ЗІЛ-130 (том І І, а.с.122), а з ТОВ Львівське шляхо -будівельне управління № 40»- д оговір від 25.03.2009 р. про надання п ослуг фрезою WIRTGEN 1000F (том ІІ, а.с. 119-1 21). З даних звітності ПП «Мірт» з праці (том ІІІ, а.с. 82-117), середнь ооблікова кількість працівн иків підприємства за період, охоплений перевіркою, стано вила понад 100 чоловік. З наведе ного вбачається, що ПП «Мірт» має необхідні основні засоби , трудові та матеріальні ресу рси для виконання робіт з рем онту доріг.
ЛКП ШРП Личаківського райо ну м. Львова на виконання пере лічених вище договорів з Лич аківською районною адмініст рацією (за договорами - Генп ідрядник) залучило до викона ння ремонтних робіт ПП «Мірт »(Субпідрядника) на підставі таких правочинів: - договір су бпідряду № 1/06 від 02.06.2008 р. на викон ання робіт по поточному ремо нту вулично-шляхової мережі та інших елементів благоустр ою вул. Різьбярська - вул. Віт вера у м. Львові (том І, а.с. 90); - дог овір субпідряду № 1/07 від 28.07.2008 р. н а виконання роботи по реконс трукції вул. Медової Печери у м. Львові (том І, а.с. 94); - договір с убпідряду № 3/08 від 20.08.2008 р. на вико нання роботи по реконструкці ї вул. Кукурудзяна у м. Львові (том І, а.с. 97); - договір субпідряд у № 5/08 від 02.08.2009 р. на виконання роб оти по поточному ремонту вул ично-шляхової мережі та інши х елементів благоустрою Лича ківського району (вул. Довбуш а у м. Львові, том І, а.с. 101); - догов ір субпідряду № 1/11 від 01.11.2009 р. щод о виконання роботи по поточн ому ремонту вулично-шляхової мережі та інших елементів бл агоустрою Личаківського рай ону (вул. Пекарська, 55 у м. Львов і, а.с. 105) та договір субпідряду № 2/11 від 01.11.2009р. щодо виконання ро боти по поточному ремонту ву лично-шляхової мережі та інш их елементів благоустрою Лич аківського району (вул. Оприш ківська у м. Львові, том І, а.с. 106) ; - договір субпідряду № 1/07 від 02. 07.2010 р. щодо виконання роботи по поточному ремонту вулично-ш ляхової мережі та інших елем ентів благоустрою на вулиці Опришківська у м. Львові, том І , а.с. 109).
ПП «Мірт»в повному об' ємі виконало взяті зобов' язанн я щодо реконструкції вулиць Різьбярської - Вітвера, Медо вої Печери, Кукурудзяної, Дов буша, Пекарської, Опришківсь кої у м. Львові, що підтверджує ться актами виконаних робіт типової форми № КБ-2в, підписан ими Личаківською районною ад міністрацією (Замовником), ЛК П ШРП Личаківського району м . Львова (Генпідрядником) та ПП «Мірт»(Субпідрядником), в т.ч. : - виконання робіт за договоро м № 13 від 23.04.2008 року (договором су бпідряду № 1/06 від 02.06.2008 р.) підтвер джується актом про приймання виконаних робіт № 6/06-М, підписа ним сторонами 30.06.2008р. та 01.07.2008р., на суму 147999,60 грн. (том І, а.с. 110-113); - вико нання робіт за договором під ряду № 23 від 22.07.2008 року (та за дого вором субпідряду № 3/08 від 20.08.2008 р .) підтверджується актом про п риймання виконаних робіт № 9/08 , підписаним сторонами 08.08.2008 р. т а 01.09.2008 р., на суму 159134,40 грн. (том І, а.с . 113-114); - виконання робіт за догов ором підряду № 35 від 24.07.2008 року (т а відповідним йому договором субпідряду № 1/07 від 28.07.2008 р.) підтв ерджується актом про прийман ня виконаних робіт № 1/10-С, підпи саним сторонами 17.11.2008 р. на суму 247998,00 грн. (том І, а.с. 116-118); - виконанн я робіт за договором підряду № 4/33-156 від 11.05.2010 р. (та відповідним йому договором субпідряду № 5/08 від 02.08.2009 р.) підтверджується а ктом про приймання виконаних робіт № 6/08, підписаним сторона ми 17.08.2009 р., на суму 346828,80 грн. (том І, а .с. 121-123); - виконання робіт за дого вором підряду № 4/33-68 від 16.10.2009 р. (та відповідним йому договором субпідряду №1/11 від 01.11.2009 р.) підтв ерджується актом про прийман ня виконаних робіт № 8/11, підпис аним сторонами 01.12.2009р., на суму 124 286,40 грн. (том І, а.с. 126-128) та актом про приймання виконаних робіт № 42/12, підписаним сторонами 31.12.2009р , на суму 12 877,20 грн. (том І, а.с. 131-133); - ви конання робіт за договором № 4/33-156 від 11.05.2010 р. (відповідним йому договором субпідряду 1/07 від 02. 07.2010 р.) підтверджується актом п ро приймання виконаних робіт № 1, підписаним сторонами 31.07.2010р ., на суму 234901,20 грн. (том І, а.с. 136-137).
Загальна вартість виконан их ПП «Мірт»протягом 2008 - 2010 рр . на замовлення позивач робіт , відповідно до перелічених в ище актів, склала 1274025,60 грн. Для в иконання зазначених робіт ПП «Мірт»задіяло як власну тех ніку, так і орендовану у ФОП ОСОБА_6 , ТОВ «Львівське ШБУ № 40 та ФОП ОСОБА_8 на підста ві згаданих вище договорів.
ПП «Мірт»видав позивачу на ступні податкові накладні: № 166 від 31.07.2008р. на суму ПДВ 24666,10 грн.; № 286 від 30.09.2008р. на суму ПДВ 26522,00 грн.; № 340 від 17.11.2008р. на суму ПДВ 41 333,00 грн.; № 245 від 31.08.2009р. на суму ПДВ 57 804,80 грн.; № 429 від 31.12.2009 р. на суму ПДВ 2 146,20 грн.; № 430 від 31.12.2009р. на суму ПДВ 20714,40 грн.; № 152 від 31.07.2010р. на суму ПДВ 39150,20 грн. (т ом ІІ, а.с. 100-106). На підставі перел ічених податкових накладних позивач відніс до складу под аткового кредиту за липень, в ересень та листопад 2008 року, се рпень 2009 року, грудень та липен ь 2010 року суми податку на додан у вартість, сплаченого у варт ості наданих ПП «Мірт»послуг . Витрати, понесені у зв' язку з виконанням ремонтних робі т на підставі перелічених ви ще договорів субпідряду на з агальну суму 1061680 грн. позивач в ідніс до складу валових витр ат підприємства.
Закріплені у пп. 11.2.1 ст. 11 згада ного вище Закону «Про оподат кування прибутку підприємст в»правила ведення податково го обліку з податку на прибут ок підприємства передбачают ь, що валові витрати можуть пі дтверджуватись документом, я кий підтверджує списання гро шових коштів в оплату товарі в (робіт, послуг), або їх придба ння за готівкові кошти, або до кументом, який підтверджує о прибуткування товарів чи фак тичне отримання результатів робіт (послуг).
Виходячи зі змісту положен ь пп. 7.4.4. та пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість», законом передбач ено два випадки, за яких немож ливе включення витрат по спл аті ПДВ до податкового креди ту, а саме: придбання товарів ( послуг), які не призначені для їх використання в господарс ькій діяльності платника под атку, та відсутність податко вої накладної. При цьому, Зако н України «Про податок на дод ану вартість»не передбачає о бов'язку або права одного пла тника податків контролювати господарські операції чи по казники податкової звітност і іншого платника податків.
Факт реального виконання П П «Мірт»умов договорів субпі дряду та використання отрима них послуг у господарській д іяльності позивач довів долу ченими до матеріалів справи письмовими доказами ( в т.ч. до говорами підряду, субпідряду , актами КБ-2, КБ-3 тощо). Треті осо би - ПП «Мірт»та Личаківська районна адміністрація додат ково підтвердили факт викона ння та прийняття робіт, долуч ивши до своїх письмових пояс нень ті ж договори підряду, су бпідряду, а також акти викона них робіт типової форми, підп исані повноважними представ никами усіх трьох сторін. Нео бхідність залучення ПП «Мірт »до виконання ремонтних дорі г вулиць м. Львова позивач поя снив недостатністю у нього к валіфікованих робітників та спеціального обладнання, не обхідного для виконання таки х робіт, а також значним обсяг ом робіт та стислими строкам и для їх виконання. Натомість ПП «Мірт»довело, що має у розп орядженні достатні матеріал ьні і трудові ресурси, а також значний досвід роботи у цій с фері господарювання. Як насл ідок, ремонтні роботи викона но своєчасно та якісно, що під твердив замовник робіт Личак івська районна адміністраці я м. Львова. Суд констатує, що д оводи відповідача на обґрунт ування висновків про завищен ня валових витрат та податко вого кредиту в контексті пра вовідносин позивача з ПП «Мі рт»зводяться до суб' єктивн ого твердження про економічн у недоцільність укладення до говорів субпідряду, а також д о аналізу відомостей про кон трагентів ПП «Мірт». Будь-яки х доказів, які б свідчили про н еобґрунтованість формуванн я валових витрат та податков ого кредиту за охоплений пер евіркою період по відносинах з ПП «Мірт»відповідач не над ав і не назвав. Тому суд дійшов висновку про безпідставніст ь та надуманість висновків о ргану ДПС про завищення вало вих витрат підприємства на 1061 691 грн. та завищення податково го кредиту на 212337 грн. за наслід ками господарських операцій з ПП «Мірт»та обґрунтованіс ть позовних вимог про скасув ання податкових повідомлень -рішень в частині визначення податкового зобов' язання з податку на прибуток в сумі 33778, 44 грн. (265422,75 грн. - основне зобов' язання, 66355,69 грн. (265422,75*25%) - санкції ) та з податку на додану вартіс ть в сумі 265421,25 грн. (212337 грн. - основн ий платіж, 53084,25 грн. (212337*25%) - санкції ).
2) щодо висновку податков ого органу про заниження під приємством зобов' язання з п одатку на прибуток за ІІІ кв. 2 008 р. внаслідок коригування (зб ільшення) позивачем валових витрат за ІІІ квартал 2008 року н а суму 75977 грн. за рахунок витра т, помилково не включених до в алових витрат за І кв. 2008 року:
У рядку 05.2 декларації з пода тку на прибуток за ІІІ кварта л 2008 року (том ІІ, а.с. 149-152) підприєм ство зазначило, що сума самос тійно виявлених помилок за р езультатами минулих періоді в становить 180434 грн. З названої суми 75977 грн. складають витрати , понесені в І кварталі 2008 року (витрат на придбання товарів , робіт, послуг, витрати на опл ату праці та інші витрати), та не включені до декларації за цей період внаслідок помилк и. На підтвердження факту пон есення у І кв. 2008р. витрат в сумі 75977 грн. представник позивач до лучив копії первинних докуме нтів, на підставі яких здійсн ив коригування валових витра т (накладні, акти прийому-пере дачі виконаних робіт, розрах унки за отримані послуги (том ІІ, а.с. 146-245) розрахункові відом ості в розрізі професій (том І ІІ, а.с. 1-4) журнали проводок за І квартал 2008 року (том ІІІ, а.с. 5-37), з вітність до Пенсійного фонду за січень-березень 2008 року та д о Фонду соціального страхува ння від нещасних випадків на виробництві (том ІІІ, а.с. 38-51).
В той же час діяльність ЛКП ШРП Личаківського району м. Л ьвова на предмет дотримання вимог податкового законодав ства за І кв. 2008 р. (за період з 01.04.20 05 року по 31.03.2008 року) вже перевір ялася податковим органом, за результатами якого складено акт № 265/23-2/03348956 від 01.07.2008 року (далі - акт перевірки від 01.07.2008 року, то м ІІІ, а.с. 52-81). Як зазначено у п. 3.1.2 . згаданого акта від 01.07.2008 року, п еревіркою правильності визн ачення показників валових ви трат встановлено порушення, що призвели до їх завищення н а 80005 грн., у т.ч. за ІІ квартал 2007 ро ку - на суму 79672 грн., за ІІІ квар тал 2007 року на суму 333 грн. (стор. 15 акта перевірки від 01.07.2008 року, т ом ІІІ, а.с. 66). Тобто, за змістом а кта перевірки від 01.07.2008 року орг ан ДПС не виявив порушень щод о повноти декларування валов их витрат підприємства за І к вартал 2008 року. Сторони визнаю ть, що акт від 01.07.2008 року директо р Олексин Т.І. та головний бухгалтер Ошовська О.Б. п ідписали без будь-яких запер ечень, а суми, донараховані на підставі висновків акта пер евірки від 01.07.2008 року сплачено в бюджет, без їх оскарження в ад міністративному чи судовому порядку.
У відповідності до вже згад аного вище пп. 11.2.1 ст. 11 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств»датою збі льшення валових витрат вироб ництва (обігу) вважається дат а, яка припадає на податковий період, протягом якого відбу вається будь-яка з подій, що ст алася раніше: 1) або дата списа ння коштів з банківських рах унків платника податку на оп лату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівк у - день їх видачі з каси плат ника податку; 2) або дата оприб уткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отримання пл атником податку результатів робіт (послуг).
Наявність однієї із передб ачених пп. 11.2.1 ст. 11 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств»подій (напр., п ерерахування коштів) у І кв. 2008 р. жодним чином не спростовує того, що інша подія (напр., пост авка товару) могла мати місце в іншому податковому період і, напр. у ІІІ кв. 2007 року, та плат ник податку вже включив такі витрати до валових витрат.
Акт від 25.02.2011 року складений з а наслідками перевірки, яка н е охоплювала період І кв. 2008 рок у. Натомість перевірка, резул ьтати якої оформлено актом в ід 01.07.2008 року, свідчить про дотр имання підприємством вимог З акону щодо дати списання кош тів та/або оприбуткування то вару та, як наслідок, правильн ість формування валових витр ат підприємства за І квартал 2008 року, що свідчить про відсут ність будь-яких помилок.
Суд враховує, що оскаржуван і податкові повідомлення-ріш ення орган ДПС прийняв на під ставі висновків акта перевір ки від 25.02.2011 року. Вирішуючи пит ання щодо їх правомірності с уд обмежений в дослідженні о бставин справи та їх правові й оцінці тим періодом, який бу в охоплений перевіркою. Відт ак, дослідження правомірност і формування валових витрат ЛКП ШРП Личаківського району м. Львова за І квартал 2008 року в иходить за межі перевірки та судового розгляду справи. То му суд погоджується з виснов ками відповідача про те, що до лучені позивачем до матеріал ів справи первинні документи не доводять правомірності к оригування складу валових ви трат за ІІІ квартал 2008 року на с уму 75977 грн.
Отже, позивач всупереч вимо г п.5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, пп.5.3.9 п.5.3, ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»завищ ив валові витрати, відповіда ч правомірно нарахував йому податкове зобов' язання з по датку на прибуток в сумі 18994,25 гр н. - основного платежу (75977,00 грн .* 25%) і 4748,56 грн.(18994,25 х 25%) - штрафних (ф інансових) санкцій, а тому у з адоволенні позовних вимог у цій частині суд відмовляє.
3) щодо висновку податков ого органу про завищення поз ивачем податкового кредиту з податку на додану вартість з а квітень 2009 року на суму 32617,83 грн .:
Відповідно до декларації з податку на додану вартість за квітень 2009 року (том І, а.с. 174-176) позивач визначив податковий кредит у сумі 138212 грн. (рядок 17 де кларації). Додатком № 5 до декл арації з ПДВ є «Розшифровка п одаткових зобов' язань та по даткового кредиту в розрізі контрагентів», відповідно до якої податковий кредит за кв ітень 2009 року в частині суми 36620, 75 грн. сформований, судячи з ін дивідуального податкового н омера, за наслідками господа рських операції з ТОВ «Шляхо ве ремонтно-будівельне управ ління»(номер вказаний у рядк у 33 розділу ІІ Додатку № 5 до дек ларації з ПДВ за квітень 2009 р. (т ом І, а.с. 176).
Під час перевірки орган ДПС встановив, що розбіжність мі ж задекларованою позивачем с умою податкового кредиту та сумою ПДВ, яку ТОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління»віднесло до скла ду свого податкового зобов' язання за квітень 2009 року за на званим видом платежу станови ть 32617,83 грн., оскільки названий к онтрагент позивача задеклар ував лише 4002,92 грн. ПДВ, належног о до сплати до бюджету за насл ідками господарських взаємо відносин з ЛКП ШРП Личаківсь кого району м. Львова.
В обґрунтування висновків про завищення податкового к редиту орган ДПС зазначив, що платник податку не надав под аткових накладних, виданих Т ОВ «Львівське шляхове ремонт но-будівельне управління», н а підставі яких до податково го кредиту за квітень 2009 року б уло віднесено суму 32617,83 грн. ПДВ , а саме податкової накладної від 27.04.09 р. № 10 на загальну суму 9715 0,0 грн., в т. ч. ПДВ 16191,67 грн. та подат кової накладної від 30.04.09 р. № 11 на загальну суму 98557,0 грн., в т. ч. ПДВ 16426,16 грн.
У реєстрі отриманих та вида них податкових накладних за квітень 2009 року (том І, а.с. 171-173) є н аступні записи: під порядков им номером 48 - про отримання п озивачем 27.04.2009 року від ТОВ «Шля хове ремонтно-будівельне упр авління»(ІПН 348141813066) податкової накладної № 10 на суму 97150 грн. у т .ч. ПДВ в сумі 16191,67 грн., під порядк овим номером 52 - про отриманн я позивачем 30.04.2009 року від ТОВ « Шляхове ремонтно-будівельне управління»(ІПН 348141813066) податко вої накладної № 11 на суму 98557 грн ., у т.ч. ПДВ в сумі 16426,16 грн.
Представник позивача пояс нив, що податкові накладні на загальну суму ПДВ 32617,83 грн., в т.ч . № 10 на суму 97150 грн., у т.ч. ПДВ в сум і 16191,67 грн. та № 11 на суму 98557 грн., у т .ч. ПДВ в сумі 16426,16 грн. (том І, а.с. 169, 170) насправді видало ТОВ «Галб удпостач»за наслідками вико нання зобов' язань за догово ром поставки № 1/04 від 01.04.2009 року (т ом І, а.с. 164-166). За змістом цього до говору ТОВ «Галбудпостач»(за договором - Постачальник) з обов' язується поставляти н а умовах договору бітум нафт овий дорожній БДН 60/130 (товар), а Л КП ШРП Личаківського району м. Львова (за договором - Поку пець) зобов' язується прийня ти та оплатити вартість пост авленого товару в строки, вст ановлені даним договором. По факту поставки ТОВ «Галбудп остач»оформило накладні на т овар № 8 від 27.04.2009 року - на суму 9 7150 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 16191,67 грн. та накладну № 9 від 30.04.2009 року - на з агальну суму 98557 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 16426 грн. (том І, а.с. 167, 168) та вид ало ЛКП ШРП Личаківського ра йону м. Львова згадані податк ові накладні (том І, а.с. 169, 170). На п ідставі цих податкових накла дних позивач відніс до склад у податкового кредиту за кві тень 2009 року 32617,83 грн. (із загальн ої задекларованої суми 138212 грн .).
Однак, як пояснив позивач, п ід час заповнення додатку до податкової декларації та ре єстру отриманих та виданих п одаткових накладних за квіте нь 2009 року допущено описку при зазначенні індивідуального податкового номеру, а саме: 34814 1813066 (код ТОВ «Львівське шляхов е ремонтно-будівельне управл іння») замість 305833113055 (ТОВ «Галбу дпостач»). Наголошує, щодо всі інші реквізити податкових н акладних, в т.ч. їх номери, дати видачі, суми податку, - вкказ ані вірно.
Проте, помилка в ІПН постача льника стала підставою для в исновку податкового органу п ро необґрунтоване формуванн я податкового кредиту за кві тень 2009 року в частині включен ня до його складу 32617,83 грн.
На вимогу суду представник відповідача надав інформаці ю про результати автоматизов аного співставлення податко вих зобов'язань і податковог о кредиту в розрізі контраге нтів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'яза нь та/або податкового кредит у ЛКП ШРП Личаківського райо ну м. Львова та його контраген та ТОВ «Галбудостач», а також детальну інформацію по декл арації ТОВ «Галбудпостач»за квітень 2009 року.
Судячи з отриманих відомос тей, різниця між задекларова ною сумою податкового зобов' язання ТОВ «Галбудпостач»(81217 ,01 грн.) та сумою податкового кр едиту контрагента ЛКП ШРП Ли чаківського району м. Львова (48653,17 грн.) становить 32617,84 грн. (81217,01 г рн. - 48653,17 грн.). Отже, різниця, яку податковий орган трактує як завищення податкового креди ту у відносинах позивача з ТО В «Шляхове ремонтно-будівель не управління»одночасно є за ниженням податкового кредит у по взаємовідносинах позива ча з ТОВ «Галбудпостач». Суд в раховує той факт, що платник п одатку наполягав на наявност і податкових накладних ТОВ « Галбудпостач»на загальну су му 32617,84 грн. в запереченнях на ак т перевірки від 16.03.2011р. (том ІІІ, а .с. 128), тому податковий орган мі г і повинен був врахувати цю о бставину при прийнятті оскар жуваного рішення. Отже, встан овлені судом факти, а саме: ная вність податкових накладних ТОВ «Галбудпостач»на загаль ну суму 32617,84 грн., виданих за нас лідками виконання договірни х зобов' язань за договором поставки, відомості про заде кларовані ТОВ «Галбудпостач »податкові зобов' язання пе ред бюджетом на цю ж суму, що п ідтверджується результами ї х співставлення з податковим кредитом ЛКП ШРП Личаківськ ого району м. Львова, в цілому дають достатні підстави пого дитись з позивачем, про те, що включена до складу податково го кредиту сума 32617,84 грн. є обґру нтованою та документально пі дтвердженою. Тому суд вважає , що донарахована позивачем с ума податкового зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть 40772,29 грн. (32617,83грн.- основного п латежу і 8154,50 грн. (32617,83 х 25%) - штраф них (фінансових) санкцій) є нас лідком неповної перевірки го сподарсько-фінансових відно син ЛКП ШРП Личаківського ра йону м. Львова та неправильно го трактування допущеної пла тником податку описки в ІПН к онтрагента. Відтак, позовні в имоги в цій частині підлягаю ть задоволенню.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дій чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
З огляду на наведені в позов ній заяві обставини та долуч ені до позову докази на їх під твердження суд дійшов виснов ку про часткове задоволення позовних вимог.
Враховуючи частков е задоволення позовних немай нового характеру суд присудж ує позивачу з державного бюд жету половину понесених ним судових витрат.
Керуючись ст.ст. 17-19, 35, 71, 94, 160-163 КА С України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити частково.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння - рішення ДПІ у Личаківськ ому районі м. Львова № 0001802320 в ід 14.06.2011 року.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння - рішення ДПІ у Личаківськ ому районі м. Львова № 0000942320/7156 від 28.03.2011 року в частині збільшення ЛКП «Шляхово-ремонтне підпр иємство Личаківського район у»грошового зобов' язання з а платежем податок на прибут ок підприємств в сумі 331778,44 грн., в т.ч. 265422,75 грн. - за основним пла тежем, 66355,69 грн. - штрафних (фіна нсових) санкцій.
В задоволенні інших позовн их вимог - відмовити.
Стягнути з державного бюдж ету на користь ЛКП «Шляхово-р емонтне підприємство Личакі вського району» судові витрати у формі судового збо ру в сумі 1 (одна) гривня 70 копій ок.
Апеляційну скаргу на поста нову суду першої інстанції м оже бути подано протягом дес яти днів з дня отримання повн ого тексту постанови. Апеляц ійна скарга подається до адм іністративного суду апеляці йної інстанції через суд пер шої інстанції, який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після п овернення апеляційної скарг и, відмови у відкритті апеляц ійного провадження або набра ння законної сили рішенням з а наслідками апеляційного пр овадження.
Повний текст постанови виг отовлено 27 січня 2012 року.
Суддя Москаль Р.М.
З оригіналом згідно
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2012 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21580420 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Заверуха Олег Богданович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні