КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-4036/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Марулі на Л.О.
Суддя-доповідач: Твердо хліб В.А.
У Х В А Л А
Іменем України
"26" січня 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Твердохліб В .А.,
суддів Троян Н.М., Бужак Н.П.,
за участю секретаря Стоць кого О.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Києві а пеляційну скаргу Державної п одаткової інспекції у Шевчен ківському районі м.Києва на п останову Окружного адмініст ративного суду м.Києва від 13 т равня 2011 року у справі за адмін істративним позовом Державн ої податкової інспекції у Ше вченківському районі м.Києва до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ІВК «Каштан », третя особа: Шевченківська районна в м.Києві державна ад міністрація про припинення ю ридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні м.Києва (далі - Позивач) з вернулася до Окружного адмін істративного суду м.Києва з п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю «ІВК « Каштан»(далі - Відповідач), т ретя особа: Шевченківська ра йонна в м.Києві державна адмі ністрація про припинення юри дичної особи.
Постановою Окружного адм іністративного суду м.Києва від 13 травня 2011 року в задоволе нні позову відмовлено.
Не погоджуючись з прийняти м рішенням, Позивач подав апе ляційну скаргу, в якій просит ь суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду пер шої інстанції та прийняти но ву, якою позовні вимоги задов ольнити.
Свої вимоги апелянт мотиву є тим, що судом першої інстанц ії були допущені порушення н орм матеріального права.
Перевіривши матеріали спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга задоволе нню не підлягає з наступних п ідстав.
Судом першої інстанції вс тановлено та підтверджено ма теріалами справи, що Відпові дач зареєстрований Шевченкі вською районною у м. Києві дер жавною адміністрацією 25.09.2006 ро ку за адресою: 04170, АДРЕСА_1, т а взятий на податковий облік Державною податковою інспек цією у Шевченківському район і м.Києва.
Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог зазначає, що на його адресу надійшли пи сьмові пояснення громадянин а ОСОБА_2, відібрані співр обітником ГВ ПМ ДПІ у Шевченк івському районі м. Києва, з яки х вбачається, що громадянин ОСОБА_2 значиться засновни ком товариства, проте фактич но ніякого відношення до фін ансово-господарської діяльн ості підприємства не має, а ді яльність, яка, можливо, спрямо вана на нанесення шкоди екон омічним інтересам держави, в ід імені підприємства ведеть ся невстановленими особами.
Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 року №2755-VI органи державн ої податкової служби мають п раво у випадках, встановлени х законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної о соби та підприємницької діял ьності фізичної особи-підпри ємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) д окументів суб'єктів господар ювання.
Згідно п.6 ст.58 Господарськог о кодексу України суб'єкт гос подарювання ліквідується: за ініціативою осіб, зазначени х у частині першій цієї статт і; у зв'язку із закінченням стр оку, на який він створювався, ч и у разі досягнення мети, зара ди якої його було створено; у р азі визнання його в установл еному порядку банкрутом, крі м випадків, передбачених зак оном; у разі скасування його д ержавної реєстрації у випадк ах, передбачених законом.
Статтею 247 Господарського к одексу України встановлено, що у разі здійснення суб'єкто м господарювання діяльності , що суперечить закону чи уста новчим документам, до нього м оже бути застосовано адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації цього суб'є кта та його ліквідації.
Частиною ст.38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV встановлено, що постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: ви знання судом недійсною держа вної реєстрації юридичної ос оби через допущені при її ств оренні порушення, які не можн а усунути, а також в інших випа дках, встановлених законом; п ровадження нею діяльності, щ о суперечить установчим доку ментам, або такої, що забороне на законом; невідповідність мінімального розміру статут ного капіталу юридичної особ и вимогам закону; неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону; наявність в Єди ному державному реєстрі запи су про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезн аходженням.
Частинами 1 та 2 ст.110 Цивільно го кодексу України визначено , що юридична особа ліквідуєт ься:
1) за рішенням її учасників а бо органу юридичної особи, уп овноваженого на це установчи ми документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строк у, на який було створено юриди чну особу, досягненням мети, д ля якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;
2) за рішенням суду про визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особи через допущені при її створе нні порушення, які не можна ус унути, а також в інших випадка х, встановлених законом.
Вимога про ліквідацію юрид ичної особи на підставах, заз начених у пункті 2 частини пер шої цієї статті, може бути пре д'явлена до суду органом, що зд ійснює державну реєстрацію, учасником юридичної особи, а щодо акціонерних товариств - також Національною комісіє ю з цінних паперів та фондово го ринку.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»спеціа льно уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконав чої влади, який забезпечує ре алізацію державної політики у сфері підприємництва.
Однією з функцій, покладени х на нього, є, зокрема, здійсне ння державного нагляду за до триманням законодавства у сф ері державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Колегія суддів погоджуєть ся із висновком суду першої і нстанції про те, що нормами по даткового законодавства не н аділено Позивача повноважен нями щодо здійснення контрол ю за дотриманням законодавст ва у сфері державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою припинен ня юридичної особи на підста ві визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення закону, допущені при створ енні юридичної особи, які н е можна усунути з моменту й ого внесення та такі дії Пози вача виходять за межі повнов ажень органів державної пода ткової служби, а тому рішення про відмову у задоволенні по зову є обґрунтованим та вірн им.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків с уду першої інстанції.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновк у, що судом першої інстанції п ри розгляді справи допущені порушення норм матеріальног о чи процесуального права, як і передбачені ст. ст. 201, 202 КАС Ук раїни.
З урахуванням вищевиклад еного, колегія суддів вважає , що судом першої інстанції пр авильно встановлено обстави ни справи, судове рішення пос тановлено з додержанням норм матеріального та процесуаль ного права і підстав для його скасування не вбачається, а т ому апеляційну скаргу слід з алишити без задоволення, а по станову суду першої інстанці ї слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 198, 200, 20 5, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м.К иєва залишити без задоволен ня, а постанову Окружного адм іністративного суду м.Києва від 13 травня 2011 року - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни в порядку та строки, пере дбачені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Твердохліб В.А.
Судді: Троян Н.М.
Бужа к Н.П.
Ухвала складена в повном у обсязі 31 січня 2012 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2012 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21594424 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Твердохліб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні