Ухвала
від 26.01.2012 по справі 2а-4036/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-4036/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Марулі на Л.О.

Суддя-доповідач: Твердо хліб В.А.

У Х В А Л А

Іменем України

"26" січня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Твердохліб В .А.,

суддів Троян Н.М., Бужак Н.П.,

за участю секретаря Стоць кого О.І.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Києві а пеляційну скаргу Державної п одаткової інспекції у Шевчен ківському районі м.Києва на п останову Окружного адмініст ративного суду м.Києва від 13 т равня 2011 року у справі за адмін істративним позовом Державн ої податкової інспекції у Ше вченківському районі м.Києва до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ІВК «Каштан », третя особа: Шевченківська районна в м.Києві державна ад міністрація про припинення ю ридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні м.Києва (далі - Позивач) з вернулася до Окружного адмін істративного суду м.Києва з п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю «ІВК « Каштан»(далі - Відповідач), т ретя особа: Шевченківська ра йонна в м.Києві державна адмі ністрація про припинення юри дичної особи.

Постановою Окружного адм іністративного суду м.Києва від 13 травня 2011 року в задоволе нні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, Позивач подав апе ляційну скаргу, в якій просит ь суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду пер шої інстанції та прийняти но ву, якою позовні вимоги задов ольнити.

Свої вимоги апелянт мотиву є тим, що судом першої інстанц ії були допущені порушення н орм матеріального права.

Перевіривши матеріали спр ави та доводи апеляційної ск арги, колегія суддів вважає, щ о апеляційна скарга задоволе нню не підлягає з наступних п ідстав.

Судом першої інстанції вс тановлено та підтверджено ма теріалами справи, що Відпові дач зареєстрований Шевченкі вською районною у м. Києві дер жавною адміністрацією 25.09.2006 ро ку за адресою: 04170, АДРЕСА_1, т а взятий на податковий облік Державною податковою інспек цією у Шевченківському район і м.Києва.

Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог зазначає, що на його адресу надійшли пи сьмові пояснення громадянин а ОСОБА_2, відібрані співр обітником ГВ ПМ ДПІ у Шевченк івському районі м. Києва, з яки х вбачається, що громадянин ОСОБА_2 значиться засновни ком товариства, проте фактич но ніякого відношення до фін ансово-господарської діяльн ості підприємства не має, а ді яльність, яка, можливо, спрямо вана на нанесення шкоди екон омічним інтересам держави, в ід імені підприємства ведеть ся невстановленими особами.

Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 року №2755-VI органи державн ої податкової служби мають п раво у випадках, встановлени х законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної о соби та підприємницької діял ьності фізичної особи-підпри ємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) д окументів суб'єктів господар ювання.

Згідно п.6 ст.58 Господарськог о кодексу України суб'єкт гос подарювання ліквідується: за ініціативою осіб, зазначени х у частині першій цієї статт і; у зв'язку із закінченням стр оку, на який він створювався, ч и у разі досягнення мети, зара ди якої його було створено; у р азі визнання його в установл еному порядку банкрутом, крі м випадків, передбачених зак оном; у разі скасування його д ержавної реєстрації у випадк ах, передбачених законом.

Статтею 247 Господарського к одексу України встановлено, що у разі здійснення суб'єкто м господарювання діяльності , що суперечить закону чи уста новчим документам, до нього м оже бути застосовано адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації цього суб'є кта та його ліквідації.

Частиною ст.38 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV встановлено, що постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: ви знання судом недійсною держа вної реєстрації юридичної ос оби через допущені при її ств оренні порушення, які не можн а усунути, а також в інших випа дках, встановлених законом; п ровадження нею діяльності, щ о суперечить установчим доку ментам, або такої, що забороне на законом; невідповідність мінімального розміру статут ного капіталу юридичної особ и вимогам закону; неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону; наявність в Єди ному державному реєстрі запи су про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезн аходженням.

Частинами 1 та 2 ст.110 Цивільно го кодексу України визначено , що юридична особа ліквідуєт ься:

1) за рішенням її учасників а бо органу юридичної особи, уп овноваженого на це установчи ми документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строк у, на який було створено юриди чну особу, досягненням мети, д ля якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;

2) за рішенням суду про визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особи через допущені при її створе нні порушення, які не можна ус унути, а також в інших випадка х, встановлених законом.

Вимога про ліквідацію юрид ичної особи на підставах, заз начених у пункті 2 частини пер шої цієї статті, може бути пре д'явлена до суду органом, що зд ійснює державну реєстрацію, учасником юридичної особи, а щодо акціонерних товариств - також Національною комісіє ю з цінних паперів та фондово го ринку.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»спеціа льно уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконав чої влади, який забезпечує ре алізацію державної політики у сфері підприємництва.

Однією з функцій, покладени х на нього, є, зокрема, здійсне ння державного нагляду за до триманням законодавства у сф ері державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Колегія суддів погоджуєть ся із висновком суду першої і нстанції про те, що нормами по даткового законодавства не н аділено Позивача повноважен нями щодо здійснення контрол ю за дотриманням законодавст ва у сфері державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою припинен ня юридичної особи на підста ві визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення закону, допущені при створ енні юридичної особи, які н е можна усунути з моменту й ого внесення та такі дії Пози вача виходять за межі повнов ажень органів державної пода ткової служби, а тому рішення про відмову у задоволенні по зову є обґрунтованим та вірн им.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків с уду першої інстанції.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновк у, що судом першої інстанції п ри розгляді справи допущені порушення норм матеріальног о чи процесуального права, як і передбачені ст. ст. 201, 202 КАС Ук раїни.

З урахуванням вищевиклад еного, колегія суддів вважає , що судом першої інстанції пр авильно встановлено обстави ни справи, судове рішення пос тановлено з додержанням норм матеріального та процесуаль ного права і підстав для його скасування не вбачається, а т ому апеляційну скаргу слід з алишити без задоволення, а по станову суду першої інстанці ї слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 198, 200, 20 5, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м.К иєва залишити без задоволен ня, а постанову Окружного адм іністративного суду м.Києва від 13 травня 2011 року - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни в порядку та строки, пере дбачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Твердохліб В.А.

Судді: Троян Н.М.

Бужа к Н.П.

Ухвала складена в повном у обсязі 31 січня 2012 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено27.02.2012
Номер документу21594424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4036/11/2670

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 13.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні