ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.02.12 Справа № 5015/6378/11
м. Львів
Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Галушко Н.А.
суддів Краєвської М.В.
Орищин Г.В.
розглянув апеляційну скаргу Львівської міської ради, м.Львів
№ 1104/вих.-3644 від 30.12.2011 р.
на рішення господарського суду Львівської області від 20.12.2011 р.
у справі № 5015/6378/11
до відповідача 1: Львівської міської ради, м.Львів
до відповідача 2: виконавчого комітету Львівської міської ради, м.Львів
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: ОКП ЛОР “Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки”
про визнання права власності
за участю представників сторін:
від позивача: Максимів Р.І.; Мартин Д.І. - представники
від відповідача 1: Патер М.І. - представник
від відповідача 2: Патер М.І. - представник
від третьої особи: не з'явився
Представникам сторін роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст. 20, 22 ГПК України.
Клопотань про здійснення фіксації судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу, в порядку ст. 81№ГПК України учасниками судового процесу не заявлено.
Рішенням господарського суду Львівської області від 20.12.2011 р. у справі №5015/6378/11 (суддя Деркач Ю.Б.) позов задоволено повністю: визнано недійсним рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 25.12.2009 р. №1169 “Про оформлення права комунальної власності на нежитлові приміщення по вул.Простій, 12-а”; визнано недійсним рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 21.04.2010 р. №433 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 25.12.2009 р. №1169”; визнано за ТОВ “Львівське спеціалізоване підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації”, м.Львів право власності на нежитлову будівлю, літера А-2, загальною площею 369,2 кв.м АДРЕСА_1
Львівською міською радою подано апеляційну скаргу № 1104/вих.-3644 від 30.12.2011 р., в якій просить скасувати рішення господарського суду Львівської області від 20.12.2011 р. у справі № 5015/6378/11 повністю та припинити провадження у справі, посилаючись на те, що рішення прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права. Зокрема, скаржник зазначає, що справа №5015/6378/11 має встановлені нормами КАС України ознаки адміністративної справи і, відповідно, не повинна вирішуватися господарським судом. Окрім того, скаржник вважає, що при розгляді справи та ухваленні рішення господарським судом був порушений принцип змагальності сторін.
В судових засіданнях представник скаржника вимоги апеляційної скарги підтримав із зазначених у ній мотивів. Посилається на недоведеність обставин, які суд вважав доведеними, невідповідність висновків суду обставинам справи.
ТОВ “Львівське спеціалізоване підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації ”у відзиві на апеляційну скаргу рішення суду просить залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Розглянувши матеріали справи, апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, суд апеляційної інстанції встановив наступне:
В ході розгляду справи в суді першої інстанції встановлено, що у зв'язку із утворенням у місті Львові спеціалізованого монтажно-налагоджувального управління тресту «Укрспецавтоматика»та необхідністю створення належних умов для роботи цього управління, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради депутатів трудящих від 18.10.1973 року № 531 Львівському спеціалізованому монтажно-налагоджувальному управлінню протипожежної автоматики і охоронної сигналізації тресту «Укрспецавтоматика»передано будинок площею АДРЕСА_1 (а.с.31).
Державне підприємство ВОО «Укрспецавтоматика»входило до складу Міністерства машинобудування військово-промислового комплексу і конверсії України, яке згідно із Положенням про Міністерство машинобудування, військо-промислового комплексу і конверсії України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 1992 р. № 217, було центральним органом державної виконавчої влади країни, підвідомчим Кабінету Міністрів України та реалізувало державну політику розвитку народного господарства України в машинобудуванні та військово-промисловому комплексі, сприяло структурній перебудові економіки, формувало систему заходів щодо забезпечення економічної та військово-політичної самостійності України.
Як вбачається із матеріалів справи, листом Управління головного архітектора м. Львова № 10/1118 від 02.07.1976р. Львівському спеціалізованому монтажно-налагоджувальному управлінню треста «Укрспецавтоматика»погоджено часткову надбудову другого поверху будинку по АДРЕСА_1 (а.с.32).
Також, як вбачається з листа ВОО «Укрспецавтоматика»№ 533-11/01 від 11.04.1993 р., за дозволом голови Радянського райвиконкому Львівському спеціалізованому монтажно-налагоджувальному управлінню треста «Укрспецавтоматика»надано дозвіл на прибудову на першому поверсі виробничої майстерні, приміщення котельні та електрики, та надбудову приміщень на другому поверсі (а.с.33).
З матеріалів Інвентаризаційної справи, зокрема поверхових планів та експлікації приміщень спірної будівлі, виготовлених 20.09.1993 року Львівським міжміським бюро технічної інвентаризації, вбачається, що після завершення реконструкції одноповерхової будівлі площею 100,6 м.кв., Львівським спеціалізованим монтажно-налагоджувальним управлінням протипожежної автоматики і охоронної сигналізації тресту «Укрспецавтоматика»створено двоповерхову будівлю позначену в технічному паспорті літерою А-2 загальною площею 366,9 м.кв., яка складається з підвалу площею 88,7 м.кв., І-го поверху площею 136,6 м.кв. та ІІ-го поверху площею 141,6 м.кв.
01 січня 1990 року було введено в дію Закон СРСР № 810-І «Основи законодавства Союзу РСР і союзних республік про оренду», яким відповідно до статті 2 цього Закону, регулювалися відносини у питаннях оренди.
Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону СРСР «Основи законодавства Союзу РСР і союзних республік про оренду»трудовому колективу державного підприємства (об'єднання) забезпечувалося право утворити організацію орендарів як самостійну юридичну особу для створення на її основі орендного підприємства.
Реалізуючи право, надане вищезазначеним Законом, членами трудового колективу Львівського спеціалізованого монтажно-налагоджувального управління протипожежної автоматики і охоронної сигналізації державного підприємства ВО «Укрспецавтоматика»створено та 15 березня 1990 року зареєстровано Орендне підприємство Львівського спеціалізованого монтажно-налагоджувального управління протипожежної автоматики і охоронної сигналізації.
25 червня 1993 року між Організацією орендарів Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації (орендар) та Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області (орендодавець) було укладено договір оренди № 16 за умовами якого орендар прийняв в оренду майно Львівського спеціалізованого монтажно-налагоджувального управління протипожежної автоматики і охоронної сигналізації державного підприємства ВО «Укрспецавтоматика», у тому числі основні засоби (а.с.66-71).
Пунктом 1.1. договору оренди № 16 від 25.06.1993 року передбачено, що після підписання цього Договору та прийому майна, орендар набуває статусу орендного підприємства і має назву Львівське орендне підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, а також набуває прав юридичної особи та стає правонаступником майнових прав і обов'язків підприємства, майно якого передано в оренду.
Відповідно до п.4.1 договору орендодавець передає орендарю в оренду майно: основні виробничі фонди та обороні засоби, а згідно розділу ІІІ Договору, орендар має право викупляти орендоване майно.
Перереєстрація орендного підприємства Львівського спеціалізованого монтажно-налагоджувального управління протипожежної автоматики і охоронної сигналізації на Львівське орендне підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, у зв'язку із набранням чинності Закону України «Про оренду майна державних підприємств та організацій»та укладенням договору оренди № 16 від 25.06.1993 р., відбулася 09.08.1993 р., що підтверджується свідоцтвом про державну перереєстрацію, виданим Міською адміністрацією Львівської міської ради народних депутатів (а.с.22).
Відповідно до ст.2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»державну політику у сфері оренди здійснюють: Кабінет Міністрів України, а також Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва –щодо державного майна.
Згідно із ст..25 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»приватизація об'єкта оренди здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного майна»від 04.03.1992 р. до статутного капіталу товариства вноситься державне майно, здане в оренду (за винятком майна, що не підлягає приватизації), та майно, що є власністю орендаря.
Згідно із п.п.4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про приватизацію цілісних майнових комплексів державних підприємств та їхніх структурних підрозділів, зданих в оренду»(чинного на момент приватизації спірного майна) до статутного фонду товариства вноситься державне майно, здане в оренду, та майно, що є власністю орендаря і перебуває на балансі підприємства, створеного орендарем.
Пунктом 3 Положення «Про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання)», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993р. №158 інвентаризації підлягає все майно державних підприємств, що приватизуються, а також майно державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, чи їх окремих структурних підрозділів, включаючи об'єкти невиробничого призначення, діючі об'єкти, об'єкти та предмети, що передані у прокат, оренду або перебувають на реконструкції, модернізації, консервації, у ремонті, запасі або резерві незалежно від технічного стану, а також зараховані чи не зараховані з різних причин на баланс.
Відповідно до ст..15 Закону України «Про приватизацію майна державних підприємств»у редакції, яка діяла на час приватизації спірного майна, приватизація державного майна здійснюється шляхом: продажу об'єктів приватизації та незавершеного будівництва на аукціоні, за конкурсом, в тому числі з виключним застосуванням майнових сертифікатів, вільно конвертованої валюти; продажу часток (акцій, паїв) у майні підприємств на аукціоні, за конкурсом, на фондовій біржі та іншими способами, що передбачають конкуренцію покупців; викупу майна державного підприємства, зданого в оренду; викупу майна державного підприємства згідно з альтернативним планом приватизації; викупу об'єктів малої приватизації товариствами покупців, створеними працівниками цих об'єктів.
За визначенням п. 1.1 Порядку створення та реєстрації товариства покупців у процесі приватизації, затвердженого Наказом ФДМ України № 235 від 25.05.1993 р. товариство покупців –це добровільне об'єднання громадян, які уклали угоду про спільну діяльність, з метою придбання об'єктів приватизації у колективну власність.
Відповідно до п. 1.5 Порядку товариство покупців вважається створеним з моменту реєстрації протоколу загальних зборів та угоди про спільну діяльність у відповідному органі приватизації.
Як встановлено судом першої інстанції, наказом регіонального відділення ФДМ України по Львівській області № 250 від 15.02.1996р. зареєстровано угоду про спільну діяльність товариства покупців членів трудового колективу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації.
Матеріалами справи підтверджується, що 25 березня 1996 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області та товариством покупців членів трудового колективу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації було укладено договір купівлі-продажу №149, зареєстрований 22.04.1996р. в управлінні економічного розвитку департаменту економічної політики та ресурсів Львівського міськвиконкому за реєстраційним № 222 про купівлю товариством покупців орендованого державного майна Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, яке знаходилося за адресами: АДРЕСА_1 (а.с.84-88).
Відповідно до п. 1.1. договору купівлі-продажу № 149 від 25.03.1996 р. майно підприємства, що підлягає викупу, включає в себе інвентар, обладнання, устаткування та інше майно, що було передано згідно з договором оренди від 25.06.1993 року та яким підприємство наділене згідно розподільчого балансу станом на 01.12.1995 року.
Актом оцінки вартості майна Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, (дільниця № 1), затвердженому начальником РВ ФДМ України по Львівській області 21.03.1996 року, визначено склад та вартість майна, що було об'єктом купівлі-продажу за договором та згідно з яким залишкова вартість основних засобів по Львівській дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації станом на 01.12.1995 р. складала 5 285 млн. крб. (а.с.73-76).
При цьому, як вбачається із Відомості розрахунку вартості будівель, споруд і передаваємих пристроїв Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації станом на 01.12.1995 р. (інвентаризаційний № 666), до складу орендованого майна, що було об'єктом купівлі-продажу за договором № 149 від 25.03.1996 р. ввійшов адмінбудинок за залишковою вартістю у розмірі 3 024 млн. крб., залишкова вартість якого разом із залишковою вартістю іншого орендованого майна (машин, обладнання, транспортних засобів), яка складала 0,380 млн. крб., дорівнювала залишковій вартості всього орендованого майна.
Приватизоване товариством покупців майно передано покупцеві за актом приймання-передачі державної частки цілісного майнового комплексу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, складеним 26.06.1996 року, до складу якого, відповідно, увійшов адміністративний будинок за інвентаризаційним номером № 666 відповідно до відомості розрахунку вартості будівель, споруд і передаваємих пристроїв станом на 1 грудня 1995 року по Львівській дільниці № 1 ЛОП ППА і ОС (орендоване майно) (а.с.91).
За умовами ст.3 договору купівлі-продажу №149, посвідченого нотаріально 25.03.1996 року приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу ОСОБА_1., право власності на відчужений об‘єкт перейшло до покупця –товариства покупців членів трудового колективу Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі, який було підписано сторонами договору купівлі-продажу № 149, а саме: 26.06.1996 року, про що Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області покупцеві –товариству покупців трудового колективу, видано Свідоцтво на власність від 26.06.1996 року реєстраційний номер 381 на майно цілісного майнового комплексу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації (а.с.25).
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” (у редакції, яка була чинною на момент укладення договору купівлі-продажу) цілісним майновим комплексом є господарський об'єкт з закінченим циклом виробництва продукції (робіт, послуг).
Як вбачається із матеріалів справи, до складу цілісного майнового комплексу, який підлягає приватизації, входить спірна будівля як така, що виконує виробничі функції підприємства та була передана рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради депутатів трудящих від 18.10.1973 року № 531 «Про передачу будинку по АДРЕСА_1 спеціалізованому монтажно-налагоджувальному управлінню протипожежної автоматики і охоронної сигналізації тресту «Укрспецавтоматика»саме для цих цілей, в подальшому перебудована та добудована за власні кошти державного підприємства.
Умови статті 3 договору купівлі-продажу № 149 від 25.03.1996р. узгоджувалися із приписами статті 128 ЦК УРСР (чинної на момент виникнення спірних правовідносин), згідно з якими право власності (право оперативного управління) у набувача майна за договором виникає з моменту передачі речі, якщо інше не передбачено законом або договором.
Таким чином, набуття права власності на нерухоме майно на момент укладення договору №149, а саме на 25 березня 1996 року, не пов'язувалось з фактом державної реєстрації прав на нерухоме майно, тому до правовідносин щодо виникнення права власності підлягають застосуванню положення ЦК УРСР, Закону України «Про власність»та норми Законів України «Про приватизацію майна державних підприємств»(в редакції від 22.02.1994 року), «Про оренду майна державних підприємств та організацій»(в редакції від 26.01.1994 року).
У зв'язку із приватизацією товариством покупців членів трудового колективу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації державного майна підприємства та досягненням у такий спосіб товариством покупців поставленої при його створенні мети, діяльність останнього припинилася, що узгоджується із положеннями п. 7 Порядку створення та реєстрації товариства покупців у процесі приватизації, затвердженого Наказом ФДМ України № 235 від 25.05.1993 р.
В подальшому, на засадах угоди товариства покупців членів трудового колективу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації, шляхом об'єднання майнових вкладів усіх його учасників було створено Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівське спеціалізоване підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації»(п. 1.1. Статуту, зареєстрованого представником реєстраційної палати в Франківській райадміністрації міста Львова (запис № 113 від 28.08.1996 р.)).
Відповідно до п. 1.4. Статуту товариство є правонаступником майнових прав та зобов'язань Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації в частині майна, яким була наділена Львівська дільниця № 1 згідно з розподільчим балансом станом на 01.12.1995р. та правопопередником якої є Львівське спеціалізоване монтажно-налагоджувальне управління протипожежної автоматики і охоронної сигналізації тресту «Укрспецавтоматика».
Згідно п.1.1 Статуту ТОВ «Львівське спеціалізоване підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації»товариство створене на засадах угоди товариства покупців –членів трудового колективу Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації та згідно п. 1.4 Статуту є правонаступником Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації.
Про реєстрацію ТОВ «Львівське спеціалізоване підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації»останньому видано Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія АОО № 761344. При цьому, як вбачається із відповідного Свідоцтва місцем знаходження (юридичною адресою) Товариства значилася адреса: АДРЕСА_1, за якою в адміністративному будинку, позначеному літерою А-2 загальною площею 369,2 кв.м, продовжує перебувати його виконавчий орган.
Згідно вимог ст. 345 ЦК України, юридична особа може набути право власності у разі приватизації державного майна. Приватизація здійснюється у порядку, встановленому законом.
З огляду на вищенаведене, судова колегія погоджується із висновко суду першої інстанції, що в процесі приватизації державного підприємства, Організація орендарів Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації набула права власності на цілісний майновий комплекс Львівського спеціалізованого монтажно-налагоджувальне управління протипожежної автоматики і охоронної сигналізації тресту «Укрспецавтоматика», в тому числі і на спірний об'єкт нерухомості –нежитлову будівлю літера А-2 загальною площею 369,2 кв.м. по АДРЕСА_1, як такий, що увійшов до цілісного майнового комплексу державного підприємства, а з 26.06.1996 р. (моменту підписання акту приймання-передачі майна) власником нерухомого майна стало ТОВ «Львівське спеціалізоване підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації», як правонаступника організації орендарів Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації.
Відповідно до ст. 392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Як вбачається із матеріалів справи, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 25.12.2009 р. № 1169 «Про оформлення права комунальної власності на нежитлові приміщення на АДРЕСА_1»вирішено оформити територіальній громаді м. Львова в особі Львівської міської ради право комунальної власності на нежитлові приміщення загальною площею 369,2 кв.м. у будівлі під літерою «А-1»на АДРЕСА_1 згідно з технічним паспортом; зобов‘язано Відділ приватизації державного житлового фонду Франківського району оформити та видати свідоцтво про право власності на нежитлові приміщення, а Управління комунальної власності департаменту економічної політики –зареєструвати свідоцтво про право власності в Обласному комунальному підприємстві Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки»(а.с.37).
Надалі, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №433 від 21.04.2010 року «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 25.12.2009 р. № 1169»внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 25.12.2009 р. № 1169 «Про оформлення права комунальної власності на нежитлові приміщення на АДРЕСА_1», а саме: у назві слова «на нежитлові приміщення»замінено словами «на будівлю», у преамбулі слова «користування нежитловими приміщеннями»замінено словами «користування будівлею», пункт 1 викладено у новій редакції –оформити територіальній громаді м. Львова в особі Львівської міської ради право комунальної власності на будівлю під літерою «А-2»загальною площею 369,2 кв.м. на АДРЕСА_1 згідно з технічним паспортом», у пункті 2 слова «право власності на нежитлові приміщення»замінено словами «право власності на будівлю»(а.с.38).
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
Згідно із ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Відповідно до приписів ст. 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Як зазначено у п. 2 роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 26.01.2000 р. № 02-5/35 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів»підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації –позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.
З огляду на встановлені фактичні обставини справи, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції, що вищезазначені оскаржувані рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №1169 від 25.12.2009р. та №433 від 21.04.2010 року не відповідають вимогам чинного законодавства через порушення, у зв'язку із їх прийняттям, права власності позивача на нежитлову будівлю літера А-2 загальною площею 369,2 кв.м. по АДРЕСА_1 у місті Львов, набутого його правопопередником –Львівським орендним підприємством протипожежної автоматики і охоронної сигналізації (Львівська дільниця № 1) в процесі приватизації державного майна Львівської дільниці № 1 Львівського орендного підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації.
Оскаржувані рішення позбавляють позивача, як носія права власності на спірне майно, можливості здійснювати, реалізовувати своє право повністю або частково, а тому є незаконними.
Згідно із ч. 1 ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого права але лише у випадку його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання права.
Згідно із ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до абзацу 2 ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Доводи наведені скаржником в апеляційній скарзі не спростовують висновків суду першої інстанції, у зв»язку із чим не можуть бути підставою для скасування рішення суду.
Не беруться до уваги посилання скаржника в апеляційній скарзі на те, що справа №5015/6378/11 має встановлені нормами КАС України ознаки адміністративної справи і, відповідно, не повинна вирішуватися господарським судом, з огляду на наступне.
Вищий господарський суд України у своєму Інформаційному листі від 18.03.2008 року № 01-8/164 «Про деякі питання застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у 2007 році»зазначив, що у вирішенні відповідних питань слід враховувати такі положення рекомендацій президії Вищого господарського суду України від 27.06.2007 № 04-5/120 «Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам»: - господарські суди на загальних підставах вирішують спори, пов'язані з захистом права власності, в тому числі з визнанням цього права (пункт 3); - до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах про оскарження лише таких рішень, ухвалених суб'єктом владних повноважень, якими останній зобов'язує суб'єкта господарювання вчинити певні дії, утриматись від вчинення певних дій або нести відповідальність, за умови, що оскаржуваний акт згідно із законодавством України є обов'язковим до виконання; інші ж справи за участю суб'єктів господарювання та суб'єктів владних повноважень не мають ознак справ адміністративної юрисдикції і повинні розглядатися господарськими судами на загальних підставах (пункт 5).
З огляду на викладене, оскільки спірними рішення виконавчого комітету Львівської міської ради фактично заперечується право власності позивача на спірне майно, вимоги щодо недійсності останніх правомірно об'єднані позивачем з вимогою про визнання права власності на це майно та підвідомчі господарському суду.
З врахуванням вищенаведеного, колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду вважає рішення місцевого господарського суду таким, що прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги та скасування оскаржуваного рішення не вбачає.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, –
Львівський апеляційний господарський суд ПОСТАНОВИВ :
1. Рішення господарського суду Львівської області від 20.12.2011 р. у справі №5015/6378/11 залишити без змін, апеляційну скаргу – без задоволення.
2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.
3. Матеріали справи повернути до господарського суду Львівської області.
Головуючий –суддя Галушко Н.А.
Суддя Краєвська М.В.
Суддя Орищин Г.В.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 27.02.2012 |
Номер документу | 21606666 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Галушко Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні