Рішення
від 13.02.2012 по справі 13/167-6/547
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 13/167-6/547 13.02.12

За позовом Ві йськового прокурора Євпато рійського гарнізону в інтере сах держави в особі Міністер ства охорони навколишнього п риродного середовища Україн и (органу, уповноваженого зді йснювати відповідні функції у спірних відносинах) та Респ убліканського комітету Авто номної республіки Крим з охо рони навколишнього природно го середовища

до Державно го підприємства Міністерств а оборони України «Укроборон лізінг»

про стягненн я 77913,72 грн.

Представники уча сників процесу:

від прокуратури ОСОБА_ 1 (за дов.)

від Міністерства охорони н авколишнього

природного середовища Укр аїни (позивач-1) не з' яви лись

від Республіканського ком ітету Автономної

республіки Крим з охорони н авколишнього

природного середовища (поз ивач-2) не з' явили сь

від відповідача ОСОБА _2 (за дов.)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Військовий прокурор Євпаторійського гарнізону з вернувся до суду з позовом в і нтересах держави в особі Мін істерства охорони навколишн ього природного середовища У країни (органу, уповноважено го здійснювати відповідні фу нкції у спірних відносинах) т а Республіканського комітет у Автономної республіки Крим з охорони навколишнього при родного середовища до держав ного підприємства Міністерс тва оборони України «Укробор онлізінг» про стягнення шко ди, спричиненої державі, в роз мірі 77913,72 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач на територ ії дитячого оздоровчого табо ру «Піонер», що є його філією, здійснив забруднення земель загальною площею 43,5 кв.м неочи щеними господарсько-побутов ими стоками, чим заподіяв шко ду навколишньому природному середовищу. На підтвердженн я вищевказаних обставин прок урор посилається на акт пере вірки дотримання вимог приро доохоронного законодавства , складений Управлінням екол огічної інспекції Західно-Кр имського регіону, акт відбо ру ґрунтів від 02.09.2010 р. та проток ол №71 вимірювання показників складу та властивостей ґрун тів № 271-275 від 20.09.2010 р..

Відповідач у наданому суду відзиві позовні вимоги відх илив зазначивши, що перевірк а проведена з порушенням зак онодавства, документи, склад ені за результатами її прове дення, належним чином не офор млені і є неналежними доказа ми у справі. Документи з боку в ідповідача підписані неповн оважною особою - ОСОБА_3, до кола посадових повноважень якого не було віднесено учас ть у перевірці і представниц тво табору у відносинах з кон тролюючими органами. Крім то го, в день їх складання і підпи сання останній був звільнени й.

Ухвалою господарського су ду міста Києва від 17.05.2011 р. поруш ено провадження у справі №13/167.

Рішенням суду № 13/167 від 18.07.2011 р., з алишеним без змін постановою Київського апеляційного гос подарського суду від 12.09.2011 р., в п озові відмовлено повністю.

Постановою Вищого господа рського суду України від 15.11.2011 р . постанову Київського апеля ційного господарського суду від 12.09.2011 р. та рішення господар ського суду міста Києва від 18. 07.2011 р. у справі № 13/167 скасовано та передано на новий розгляд до господарського суду міста К иєва.

Скасовуючи рішення та пост анову попередніх інстанцій колегія суддів зазначила, що протиправність дій державн их інспекторів з охорони нав колишнього природного серед овища в АР Крим при проведенн і перевірки не встановлено в порядку адміністративного с удочинства, у зв' язку з чим с удом не спростовано факт пор ушення відповідачем вимог пр иродоохоронного законодавс тва шляхом забруднення земел ь. Заступник директора табор у ОСОБА_3 на час проведенн я перевірки мав належні повн оваження на підписання акту, який підписано ним без заува жень.

Ухвалою суду від 07.12.2011 р. справ і присвоєно № 13/167-6/547 розгляд ост анньої призначено на 16.01.2012 р..

Під час нового розгляду в ійськова прокурора Євпаторі йського гарнізону та Міністе рство охорони навколишнього природного середовища Украї ни підтримали позовні вимоги , зазначивши, що господарсько му суду слід виходити з презу мпції вини правопорушника, у зв' язку з чим позивач не пов инен доводити наявність вини відповідача у заподіянні шк оди навколишньому природном у середовищу.

Заперечення відповідача ґ рунтуються на тих же підстав ах, а саме: неможливості викор истання як доказів акту пере вірки від 02.09.2010 р., акту відбору ґ рунтів від 02.09.2010 р. та протоколу № 71 вимірювання показників, о скільки останні складені з п орушенням законодавства, а т ому не є носіями доказової ін формації.

Розглянувши надані учас никами судового процесу доку менти і матеріали, заслухавш и пояснення представника від повідача, всебічно та повно з ' ясувавши обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, об' єктивно о цінивши в сукупності докази, які мають значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

Екологічною інспекцією Західно-Кримського регіону Республіканського коміте ту Автономної Республіки Кри м з охорони навколишнього пр иродного середовища на підст аві звернень громадян провед ена позапланова перевірка до тримання вимог природоохоро нного законодавства на терит орії філії державного підпри ємства Міністерства оборони України «Укроборонлізинг»« Дитячий оздоровчий табір «Пі онер»(м. Євпаторія, смт. Заозер не, вул. Алея Дружби, б. 87).

За результатами перевірки начальником Управління екол огічної інспекції Західно-Кр имського регіону Семанчен ковим А.В. та його заступник ом Недоспасовим В.А., у при сутності заступника директо ра з адміністративно-господа рської частини філії державн ого підприємства Міністерст ва оборони України «Укроборо нлізинг»«Дитячий оздоровчи й табір «Піонер»ОСОБА_3, б ув складений акт перевірки д отримання вимог природоохор онного законодавства б/н від 02.09.2010 р.. Відповідно до вказаног о акту фахівцями екологічної інспекції Західно-Кримськог о регіону Республіканського комітету Автономної Республ іки Крим з охорони навколишн ього природного середовища в иявлено забруднення земель неочищеними господарсько-по бутовими стоками загальною п лощею 43,5 кв.м.

Також в ході перевірки фахі вцями екологічної інспекції були відібрані 5 проб ґрунтів на території дитячого оздор овчого табору «Піонер»зі скл аданням акту відбору ґрунтів № 71 від 02.09.2010 р.. Результати вимір ювання показників складу та властивостей ґрунтів № 271-275 від ображені у протоколі № 71 від 20.0 9.2010 р., які показали понаднорма тивний вміст хімічних речови н у ґрунті.

02.09.2010 р. старшим державним інс пектором з охорони навколишн ього природного середовища А Р Крим складено протокол про адміністративне правопоруш ення № 001354 стосовно заступника директора дитячого оздоровч ого табору «Піонер»ОСОБА_3 і цього ж дня цим же інспект ором постановою про накладен ня адміністративного стягне ння № 001354/02/32 від 02.09.2010 р. було визнан о ОСОБА_3 винним у скоєнні адміністративного правопор ушення, передбаченого ст. 52 Ко дексу України по адміністрат ивні правопорушення і наклад ено адміністративне стягнен ня у вигляді штрафу.

Вищевказані документи, за в иключенням протоколу вимірю вання показників складу та в ластивостей ґрунтів, підписа ні ОСОБА_3 без зауважень.

За розрахунками, проведени ми фахівцями Республіканськ ого комітету АР Крим з охорон и навколишнього природного с ередовища згідно з «Методико ю визначення розмірів шкоди, заподіяної забрудненням та засміченням земельних ресур сів у зв'язку з порушенням при родоохоронного законодавст ва України», затвердженої на казом Міністерства охорони н авколишнього природного сер едовища України від 04.04.2007 р. № 149, р озмір шкоди, заподіяної філі єю державного підприємства М іністерства оборони України «Укроборонлізинг»«Дитячий оздоровчий табір «Піонер»на вколишньому природному сере довищу, складає 77913,72 грн.

Відповідно до ст. 40 Закону У країни «Про охорону навколиш нього природного середовища », використання природних ре сурсів громадянами, підприєм ствами, установами та органі заціями здійснюється з додер жанням обов'язкових екологіч них вимог.

Згідно зі ст. 20 Закону Україн и «Про охорону навколишнього природного середовища»Респ убліканський комітет Автоно мної Республіки Крим з охоро ни навколишнього природного середовища є спеціально упо вноваженим органом державно го управління в області охор они навколишнього природног о середовища та використання природних ресурсів, в числі і нших функцій здійснює держав ний контроль за використання м та охороною земель.

Відповідно до положення пр о Республіканський комітет А втономної Республіки Крим з охорони навколишнього приро дного середовища, Комітет є с пеціально уповноваженим орг аном виконавчої влади у сфер і екології та природних ресу рсів в Автономній Республіці Крим та входить до сфери упра вління Міністерства екологі ї та природних ресурсів Укра їни, яке відповідно до Указу П резидента України 1573/99 от 15.02.1999 р. «Про зміни та доповнення в ст руктурі центральних органів державної виконавчої влади» є центральним органом викона вчої влади.

Згідно з Положенням про Дер жавну екологічну інспекцію У країни (далі - Положення), зат вердженим Указом Президента України від 13.04.2011 р. № 454/2011, Державн а екологічна інспекція Украї ни (далі - Інспекція) є централ ьним органом виконавчої влад и, діяльність якого спрямову ється і координується Кабіне том Міністрів України через Міністра екології та природн их ресурсів України. Інспекц ія входить до системи органі в виконавчої влади та утворю ється для забезпечення реалі зації державної політики із здійснення державного нагля ду (контролю) у сфері охорони н авколишнього природного сер едовища, раціонального викор истання, відтворення і охоро ни природних ресурсів.

Як передбачено Положенням , Інспекція в межах своїх повн оважень забезпечує здійснен ня державного нагляду (контр олю) за додержанням вимог зак онодавства у сфері охорони н авколишнього природного сер едовища, раціонального викор истання, відтворення та охор они природних ресурсів; доде ржанням режиму територій та об'єктів природно-заповідног о фонду; за екологічною та рад іаційною безпекою (у тому чис лі у пунктах пропуску через д ержавний кордон і в зоні діял ьності митниць призначення т а відправлення) під час імпор ту, експорту та транзиту вант ажів і транспортних засобів; біологічною і генетичною бе зпекою щодо біологічних об'є ктів природного середовища п ри створенні, дослідженні та практичному використанні ге нетично модифікованих орган ізмів (ГМО) у відкритій систем і; поводженням з відходами (кр ім поводження з радіоактивни ми відходами) і небезпечними хімічними речовинами, пести цидами та агрохімікатами.

Відповідно до п. 7 Положення , Інспекція здійснює свої пов новаження безпосередньо та ч ерез свої територіальні орга ни в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі, морські еколог ічні інспекції (Азовська, Азо во-Чорноморська, Північно-За хідного регіону Чорного моря ).

Згідно з Положенням, Інспек ція та її посадові особи під ч ас виконання покладених на н их завдань особи мають право :

- обстежувати в установлено му порядку підприємства, уст анови та організації незалеж но від форм власності та виді в господарської діяльності в ійськові й оборонні об'єкти, а також об'єкти органів внутрі шніх справ, органів Служби бе зпеки України та Державної п рикордонної служби України в місцях їх постійної дислока ції, при проведенні військов их навчань, маневрів, а також п ід час передислокації військ та військової техніки, крім в ипадків особливих ситуацій, що оголошуються відповідно д о законодавства України, у бу дь-який час з метою перевірки додержання ними вимог охоро ни навколишнього природного середовища, екологічної та в межах своєї компетенції рад іаційної безпеки;

- пред'являти підприємствам , установам та організаціям н езалежно від форм власності і видів господарської діяльн ості, громадянам, а також іноз емним фізичним і юридичним о собам вимоги щодо здійснення відповідних заходів з охоро ни, раціонального використан ня, відтворення природних ре сурсів, екологічної та в межа х своєї компетенції радіацій ної безпеки, організації вир обничого інструментально-ла бораторного контролю за вики дами (скидами) забруднюючих р ечовин у навколишнє природне середовище відповідно до га лузі атестації вимірювальни х лабораторій (охорона навко лишнього природного середов ища);

- посадові особи під час вик онання покладених на них зав дань мають право: - складати ак ти перевірок і протоколи про адміністративні порушення з аконодавства у сфері охорони навколишнього природного се редовища, використання, відт ворення та охорони природних ресурсів, екологічної та в ме жах своєї компетенції радіац ійної безпеки. У разі неможли вості встановлення особи пор ушника на місці державні інс пектори з охорони навколишнь ого природного середовища мо жуть доставляти порушника до органів внутрішніх справ, ор ганів місцевого самоврядува ння та Державної прикордонно ї служби України;

- давати обов'язкові для вик онання приписи про усунення виявлених порушень з питань, що належать до її повноважен ь;

- розглядати справи про адмі ністративні правопорушення у галузі охорони навколишнь ого природного середовища, р аціонального використання, в ідтворення та охорони природ них ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції ра діаційної безпеки відповідн о до законодавства;

- застосовувати у випадках, передбачених законодавство м, економічні санкції до підп риємств, установ та організа цій за порушення вимог закон одавства, уживати в установл еному порядку заходів досудо вого врегулювання спорів та подавати позови про відшкоду вання збитків і втрат, завдан их унаслідок порушення вимог законодавства про охорону н авколишнього природного сер едовища.

Законом України «Про основ ні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності»від 05.04.2007 р. № 877-У (далі - Закон № 877), передбачено , що державний нагляд (контрол ь) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територ іальних органів, органів міс цевого самоврядування, інших органів в межах повноважень , передбачених законом, щодо в иявлення та запобігання пору шенням вимог законодавства с уб'єктами господарювання та забезпечення інтересів сусп ільства, зокрема належної як ості продукції, робіт та посл уг, прийнятого рівня небезпе ки для населення, навколишнь ого природного середовища.

Заходами державного нагля ду (контролю) є планові та поза планові заходи, які здійснюю ться шляхом проведення перев ірок, ревізій, оглядів, обстеж ень та інших дій (ст. 1 Закону № 8 77). Плановий чи позаплановий з ахід повинен здійснюватися у присутності керівника або й ого заступника, або уповнова женої особи суб'єкта господа рювання (ч. 11 ст. 4 Закону № 877).

Згідно зі ст. 6 Закону № 877 та п. 3.6 Порядку організації та про ведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотрима ння вимог природоохоронного законодавства підставами дл я здійснення позапланових за ходів є, зокрема, звернення фі зичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господа рювання вимог законодавства . Позаплановий захід у цьому р азі здійснюється тільки за н аявності згоди центрального органу виконавчої влади на й ого проведення.

Частинами 1, 2, 5 ст. 7 Закону № 877 в изначено, що для здійснення п ланового або позапланового з аходу орган державного нагля ду (контролю) видає наказ, який має містити найменування су б'єкта господарювання, щодо я кого буде здійснюватися захі д, та предмет перевірки. На під ставі наказу оформлюється по свідчення (направлення) на пр оведення заходу, яке підпису ється керівником або заступн иком керівника органу держав ного нагляду (контролю) із заз наченням прізвища, ім'я та по б атькові і засвідчується печа ткою.

Перед початком здійснення заходу посадові особи орган у державного нагляду (контро лю) зобов'язані пред'явити кер івнику суб'єкта господарюван ня або уповноваженій ним осо бі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що з асвідчує посадову особу орга ну державного нагляду (контр олю), і надати суб'єкту господа рювання копію посвідчення (н аправлення). Посадова особа о ргану державного нагляду (ко нтролю) без посвідчення (напр авлення) на здійснення заход у та службового посвідчення не має права здійснювати дер жавний нагляд (контроль) суб'є кта господарювання.

Пунктом 4.16 Порядку організа ції та проведення перевірок суб'єктів господарювання щод о дотримання вимог природоох оронного законодавства, затв ердженого наказом Міністерс тва охорони навколишнього пр иродного середовища України від 10.09.2008 р. № 464 передбачено, що д о акта перевірки додаються (з а наявності) порівняльні таб лиці, графіки, схеми, оформлен і належним чином, підписані т а надані посадовими особами суб'єкта господарювання, що п еревіряється.

Відповідно до ст. 13 Закону № 8 77 відбір зразків продукції зд ійснюється на підставі письм ового вмотивованого рішення керівника органу державного нагляду (контролю) або його за ступника згідно із законом. У рішенні про необхідність ві дбору зразків продукції зазн ачаються кількість зразків д ля кожного виду або типу прод укції, необхідних для експер тизи, а також місце здійсненн я цієї експертизи. Відбір зра зків продукції здійснюється в кількості не менш як два екз емпляри, один (контрольний) з я ких залишається у суб'єкта го сподарювання.

Згідно з ч. 2, 3 ст. 14 Закону № 877 до початку відбору зразків про дукції посадова особа органу державного нагляду (контрол ю) зобов'язана пред'явити ріше ння про відбір зразків проду кції та роз'яснити суб'єкту го сподарювання порядок відбор у зразків продукції. Суб'єкт г осподарювання має право бути присутнім при всіх діях поса дової особи органу державног о нагляду (контролю) під час ві дбору зразків продукції і за являти клопотання з приводу цих дій, про що вноситься запи с до акта відбору зразків про дукції.

Правила відбору зразків пр одукції затверджуються Кабі нетом Міністрів України. Кіл ькість зразків продукції, що відбираються, має відповіда ти кількості, зазначеній у рі шенні органу державного нагл яду (контролю) про відбір зраз ків продукції.

Відповідно до ст. 15 Закону № 8 77 за наслідками відбору зразк ів продукції посадова особа органу державного нагляду (к онтролю) складає акт відбору зразків. Акт відбору зразків продукції складається у трь ох примірниках. Всі примірни ки акта підписуються посадов ою особою, яка відібрала зраз ки продукції, та суб'єктом гос подарювання або уповноважен ою ним особою.

Один примірник акта відбор у зразків додається до оплом бованих (опечатаних) зразків продукції та передається ра зом із зразками до уповноваж еної та/або акредитованої ор ганізації, що призначена для проведення експертизи (випр обування) та зазначена в ріше нні про відбір зразків проду кції, другий - залишається у су б'єкта господарювання, треті й - в особи, яка здійснила відб ір зразків продукції.

В акті відбору зразків прод укції зазначаються: місце і д ата складення акта; номер і да та рішення керівника органу державного нагляду (контролю ), на підставі якого здійснюєт ься відбір зразків продукції , посади, прізвища, імена та по батькові посадових осіб, які здійснюють їх відбір; наймен ування та місцезнаходження ю ридичної особи та/або її відо кремленого підрозділу або пр ізвище, ім'я та по батькові фіз ичної особи - підприємця, в яки х здійснюється відбір зразкі в продукції; посада та прізви ще, ім'я і по батькові уповнова женої особи суб'єкта господа рювання; перелік та кількіст ь відібраних зразків продукц ії із зазначенням виробника, дати виробництва, серії (номе ра) партії, загальної вартост і зразків.

Судом встановлено, що позап ланова перевірка дотримання вимог природоохоронного зак онодавства на території філі ї державного підприємства Мі ністерства оборони України « Укроборонлізинг»«Дитячий о здоровчий табір «Піонер»(м. Є впаторія, смт. Заозерне, вул. А лея Дружби, б. 87) була проведена фахівцями екологічної інспе кції Західно-Кримського рег іону Республіканського ко мітету Автономної Республік и Крим з охорони навколишньо го природного середовища за відсутності: дозволу Міністе рства охорони навколишнього природного середовища; нака зу Республіканського коміте ту Автономної Республіки Кри м з охорони навколишнього пр иродного середовища, посвідч ення (направлення) на проведе ння позапланової перевірки.

Акт перевірки не містить сх еми розміщення земельних діл янок, точної адреси, за якою во ни знаходяться (на яких саме з емлях виявлено засмічення, о б'єм забруднюючої речовини, ї ї назва та група небезпечнос ті).

Акт відбору проб ґрунту № 71 в ід 02.09.2010 р. також складено з пору шенням вимог законодавства, а саме: за відсутності рішенн я керівника органу державног о нагляду (контролю) або його з аступника. Відбір проб всупе реч ст. 13 Закону № 877 здійснено у кількості 1 екземпляр також с кладено 1 екземпляр акту відб ору.

В силу частини 2 статті 34 Госп одарського процесуального к одексу України обставини спр ави, які відповідно до законо давства повинні бути підтвер джені певними засобами доказ ування, не можуть підтверджу ватись іншими засобами доказ ування.

За таких обставин, акт перев ірки та акт відбору проб ґрун ту № 71 не є допустимим засобом доказування, оскільки склад ений з порушенням вимог зако нодавства.

При цьому, принцип презумпц ії вини правопорушника покла дає на відповідача обов' язо к довести, що у діях його праці вника відсутні вина у заподі янні шкоди, однак жодним чино м не звільняє позивача від об ов' язку доведення факту зап одіяння відповідачем самої ш коди.

Виходячи з визначеного поз ивачем процесуального стату су акта перевірки та акта від бору проб ґрунту як доказів, ї х оцінка судом здійснюється за загальними правилами оцін ки доказів, встановленому ст . 43 ГПК України. Предметом оска рження у порядку адміністрат ивного судочинства можуть бу ти дії відповідних посадових осіб, однак не акт перевірки т а акт відбору проб ґрунту № 71, о скільки останні не носять но рмативного та зобов' язальн ого характеру. А тому можливі сть прийняття чи неприйняття вказаних актів як допустими х доказів є елементом оцінки доказів, що є обов' язком суд у, і не суперечить вимоги ст. 12 Г ПК України та ст. 17 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Порушення закону при прове дені перевірки та складанні акту перевірки та акту відбо ру проб ґрунту роблять юриди чно неспроможними дані докум енти як докази, і, відповідно, факти та обставини, які ними ф іксуються, тобто факти поруш ення відповідачем природоох оронного законодавства та за подіяння шкоди.

У зв' язку з чим за відсутно сті встановленого факту пору шення відповідачем природоо хоронного законодавства при тягнення останнього до відпо відальності є неможливим.

Підписання акту перевірки та акту відбору проб ґрунту з аступником директора ОСОБ А_3 без зауважень не легітим ізує вказані документи як до пустимі докази, оскільки зак он не передбачає відповідні правові наслідки з вчиненням даної дії, а сам факт підписан ня не усуває вищевказані пор ушення закону при проведенні перевірки.

Також не засвідчують факт п орушення відповідачем приро доохоронного законодавства документи про притягнення ОСОБА_3 до адміністративно ї відповідальності. Зокрема, відповідно до статті 35 Господ арського процесуального код ексу України преюдиційне зна чення для господарського суд у мають вирок суду з кримінал ьної справи щодо певних поді й та ким вони вчиненні або ріш ення суду з цивільної справи щодо фактів, які встановлені судом. В інших питаннях щодо в ини конкретних осіб вирішуєт ься господарським судом само стійно за результатами дослі дження всіх обставин та мате ріалів справи, у тому числі і а дміністративних матеріалів . У зв' язку з цим суд повинен самостійно здійснювати анал із обставин, що, до речі, також зазначено у роз' ясненні пр езидії Вищого арбітражного с уду України від 01.04.94 № 02-5/215 «Про де які питання практики вирішен ня спорів пов' язаних з відш кодуванням шкоди»(п. 4 роз' яс нення).

Порушення, які допущенні по зивачем при відібранні зразк ів проб в одному екземплярі, с тавить під сумнів не розмір п ідлягаючої до стягнення шкод и, а достовірність результат ів вимірювань показників скл аду та властивостей ґрунтів (протоколу № 71). Відсутність ін ших екземплярів відбору зраз ків ґрунту, в свою чергу, унемо жливлюють призначення відпо відної експертизи.

Відповідно до ст. 32 Господар ського процесуального кодек су України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на п ідставі яких господарський с уд у визначеному законом пор ядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги чи запе речення сторін, а також інші о бставини, які мають значення для правильного вирішення г осподарського спору.

Згідно зі ст. 33 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог і заперечень.

Приймаючи рішення, суд зобо в' язаний керуватись надани ми сторонами доказами.

Прокурором та позивачами н е надано допустимих доказів порушення відповідачем прир одоохоронного законодавств а та заподіяння шкоди.

Враховуючи вищезазначене суд вважає, що позовні вимоги про стягнення шкоди належни м чином необґрунтовані, доку ментально не доведені та не п ідлягають задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 82-85 ГПК України, с уд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Суддя С. А. Ковтун

Рішення підписано 22.02.2012 р .

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.02.2012
Оприлюднено02.03.2012
Номер документу21659664
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/167-6/547

Ухвала від 17.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Постанова від 26.04.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Мальченко А.О.

Рішення від 13.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 06.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 16.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 07.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні