Постанова
від 24.11.2011 по справі 2а-13678/11/0170/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

24 листопада 2011 р. 11:29 Справа №2а-13678/11/0170/15

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секре тарі Рульовій О.О., за участю

від позивача - Джемільо ва А.Н.;

від відповідача - не з' яв ився;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Державної податкової інсп екції у Бахчисарайському рай оні АР Крим

до Бахчисарайського комун ального унітарного підприєм ства "Теплоенерго"

про стягнення 844,43 грн., С уть спору: до Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим звернулас я з позовом Державна податко ва інспекція у Бахчисарайськ ому районі АР Крим (далі - по зивач) до Бахчисарайського к омунального унітарного підп риємства "Теплоенерго" (далі-в ідповідач) про стягнення под аткового боргу в розмірі 844,43 гр н. з податку на додану вартіст ь.

Позовні вимоги мотивовані тим, що всупереч вимогам Пода ткового кодексу України відп овідачем не були надані декл арації з податку на додану ва ртість за січень, лютий, берез ень, квітень 2011 р., у зв' язку з ч им у відповідності до вимог п одаткового законодавства до підприємства застосовані шт рафні (фінансові) санкції на з агальну суму 844,43 грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 01.11.2011 року було відкрите прова дження в адміністративній сп раві, закінчено підготовче п ровадження та справу признач ено до судового розгляду.

Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні адміністративн ого позову з підстав, викладе них в позовній заяві, надав по яснення по суті спору.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, з аперечення на позовну заяву до суду не надав, про причини н еявки суд не повідомив.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставника відповідача, кер уючись ст. 128 КАС України, на під ставі наявних доказів.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув матеріали справи, дослідив д окази, надані позивачем, всеб ічно і повно з'ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, суд -

ВСТАНОВИВ:

Бахчисарайське комунальне унітарне підприємство "Тепл оенерго" являється юридичною особою, зареєстрована як суб ' єкт підприємницької діяль ності Бахчисарайською район ною державною адміністраціє ю АРК з ідентифікаційним код ом юридичної особи 36286238, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи серії А00 №794002, довідкою з ЄДР юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців.

Відповідач узятий на облік як платник податків у ДПІ у Ба хчисарайському районі АР Кри м з 10.12.2008 року.

Таким чином, Бахчисарайськ е комунальне унітарне підпри ємство "Теплоенерго" являєть ся суб' єктом господарюванн я, юридичною особою, платнико м податків, зобов' язане вик онувати обов' язки, покладен і на нього законами у зв' язк у зі здійсненням господарськ ої діяльності, у тому числі ст осовно належного нарахуванн я та сплати податків.

09.03.2011 року податковою інспекц ією була проведена камеральн а перевірка даних, задекларо ваних у податковій звітності з податку на додану вартість , за результатами якої було ск ладено акт № 27/15-02/36286238 від 09.03.11 р.

За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18. ст. 49 пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодек су України, у зв' язку з непо данням відповідачем податко вої декларації з податку на д одану вартість за січень 2011 ро ку у строки, визначені законо давством, а саме: до 21.02.2011 року.

На підставі акту перевірки № 27/15-02/36286238 від 09.03.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0000191502 від 17.03.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на додану вар тість в розмірі 1020,00 гривень. З азначене податкове повідомл ення-рішення було спрямовано на адресу відповідача та отр имане ним, про що свідчить коп ія поштового повідомлення пр о отримання.

05.05.2011 року податковою інспекц ією була проведена камеральн а перевірка даних, задекларо ваних у податковій звітності з податку на додану вартість , за результатами якої було ск ладено акт № 55/15-02/36286238 від 05.05.11 р.

За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18. ст. 49 пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодек су України, у зв' язку з непо данням відповідачем податко вої декларації з податку на д одану вартість за лютий, бере зень 2011 року у строки, визначен і законодавством, а саме: до 21.03 .2011 року та 20.04.2011 року відповідно .

На підставі акту перевірки № 55/15-02/36286238 від 05.05.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0000561502 від 20.05.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на додану вар тість в розмірі 02,00 гривень. За значене податкове повідомле ння-рішення було спрямовано на адресу відповідача та отр имане ним, про що свідчить коп ія поштового повідомлення пр о отримання.

24.05.2011 року податковою інспекц ією була проведена камеральн а перевірка даних, задекларо ваних у податковій звітності з податку на додану вартість , за результатами якої було ск ладено акт № 62/15-02/36286238 від 24.05.11 р.

За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18. ст. 49 пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодек су України, у зв' язку з непо данням відповідачем податко вої декларації з податку на д одану вартість за квітень 2011 р оку у строки, визначені закон одавством, а саме: до 20.05.2011 року.

На підставі акту перевірки № 62/15-02/36286238 від 24.05.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0000611502 від 31.05.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на додану вар тість в розмірі 01,00 гривень. Заз начене податкове повідомлен ня-рішення було спрямовано н а адресу відповідача та отри мане ним, про що свідчить копі я поштового повідомлення про отримання.

Перевіряючи наявність під став для задоволення адмініс тративного позову, суд зазна чає наступне.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства встановлені Подат ковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.

Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Подат кового кодексу України N 2755-VI ві д 02.12.2010р. платник податків зобов 'язаний за кожний встановлен ий цим Кодексом звітний пері од подавати податкові деклар ації щодо кожного окремого п одатку, платником якого він є , відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провад ив такий платник податку гос подарську діяльність у звітн ому періоді.

Згідно п. 203.1. ст. 203 розділу V Под аткового кодексу України под аткова декларація подається за базовий звітний (податков ий) період, що дорівнює календ арному місяцю, протягом 20 кале ндарних днів, що настають за о станнім календарним днем зві тного (податкового) місяця.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем не нада ні податкові декларації з по датку на додану вартість за с ічень, лютий, березень, квітен ь 2011 року, у зв' язку з чим за по датковими повідомленнями-рі шеннями до відповідача засто совані штрафні санкції на пі дставі п. 120.1. ст. 120 Податкового к одексу України у розмірі 1020,00 г рн. за податковим повідомлен ням-рішенням №0000191502 від 17.03.2011 р., 02,00 г рн. - за податковим повідомл енням-рішенням №0000561502 від 20.05.2011 р., 01,00 грн. - за податковим повідо мленням-рішенням № 0000611502 ві д 31.05.2011 р.

Таким чином, судом встановл ено, що відповідачем порушен і норми податкового законода вства щодо своєчасності нада ння податкової декларації з податку на додану вартість.

Разом з тим суд вважає необґ рунтованим застосування до п озивача штрафних санкцій за податковим повідомленням-рі шенням №0000191502 від 17.03.2011 р. у розмірі 1020 грн., виходячи з наступного .

Суд зауважує, що при вирішен ні питання щодо розміру штра фних санкцій за несвоєчасну подачу податкової звітності слід враховувати таке.

Згідно з пунктом 7 підрозділ у 10 розділу XX "Перехідні положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що штрафні санкції за порушення податк ового законодавства за періо д з 1 січня по 30 червня 2011 року за стосовуються у розмірі не бі льше 1 гривні за кожне порушен ня.

Таким чином, на штрафні санк ції в розмірі не більше 1 гривн і встановлюються за порушенн я податкового законодавства , яке вчинене платником подат ків з 1 січня по 30 червня 2011 року.

Слід зазначити, що пунктом 1 розділу XIX "Прикінцеві положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що цей Коде кс набрав чинності з 1 січня 2011 року, крім окремих положень ц ього Кодексу, визначених цим пунктом.

Згідно з пунктом 2 мотивувал ьної частини Рішення Констит уційного Суду України у спра ві за конституційним звернен ням Національного банку Укра їни щодо офіційного тлумачен ня положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в час і законів та інших нормативн о-правових актів) від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 за загальновизнан им принципом права закони та інші нормативно-правові акт и не мають зворотної дії в час і. Цей принцип закріплений у ч астині першій статті 58 Консти туції України, за якою дію нор мативно-правового акта в час і треба розуміти так, що вона п очинається з моменту набранн я цим актом чинності і припин яється з втратою ним чинност і, тобто до події, факту застос овується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали аб о мали місце.

Враховуючи наведені норми діючого законодавства, у дан ому випадку, податковий орга н при визначені розміру відп овідальності за порушення по даткового законодавства поз ивачу, зокрема, за ненадання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість за січе нь 2011 року, яка повинна була над ана до 21.02.2011 року, зобов' язаний був керуватися п. 7 Перехідних положень Податкового кодекс у України, ані нормами статті 120 Податкового кодексу Україн и.

Таким чином, виходячи з дії нормативно-правових актів у часі, в частині визначення ві дповідальності за порушення податкового законодавства з а період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року, підлягає застосуванню спеці альна норма Податкового коде ксу України, яка встановлює р озмір відповідальності за по рушення податкового законод авства, допущене до 30.06.2011 року у розмірі 1 грн.

Разом з тим, суд зазначає, що визначення розміру відповід альності за порушення податк ового законодавства відноси ться до виключеної компетенц ії податкового органу, а відт ак, суд не має повноважень щод о втручання в діяльність под аткового органу та самостійн о визначати розмір штрафної санкції, яка підлягає застос уванню за ненадання податков ої звітності у встановлені с троки.

А відтак податкове повідом лення-рішення №0000191502 від 17.03.2011 р., я ким відповідачеві визначена сума штрафних санкцій по под атку на додану вартість в роз мірі 1020,00 гривень, прийнято з по рушенням норм Податкового ко дексу України та основних пр инципів адміністративної пр оцедури, визначених ч. 2 ст. 3 КАС України, тому є протиправним , у зв' язку з чим позовні вимо ги в частині стягнення подат кового боргу у сумі 841,43 грн. за п одатковим повідомленням-ріш енням №0000191502 від 17.03.2011 р. грн. не під лягають задоволенню.

Враховуючи наведені норми Податкового кодексу, суд заз начає, що розмір штрафної сан кції за податковими повідомл еннями-рішеннями №0000561502 від 20.05.2011 р., № 0000611502 від 31.05.2011 р., податков им органом визначений вірно у розмірі 2,00 грн. та 1,00 грн. відпо відно.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Подат кового кодексу України у раз і визначення грошового зобов 'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 ста тті 54 цього Кодексу, платник п одатків зобов'язаний сплатит и нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 кален дарних днів, що настають за дн ем отримання податкового пов ідомлення-рішення, крім випа дків, коли протягом такого ст року такий платник податків розпочинає процедуру оскарж ення рішення контролюючого о ргану. Аналогічна норма міст илася в Законі.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право в тому числ і стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або п одаткового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановл ених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового к одексу України орган державн ої податкової служби здійсню є за платника податків і на ко ристь держави заходи щодо по гашення податкового боргу та кого платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності. Податкова вимога надсила ється платнику податків орга ном державної податкової слу жби в порядку, визначеному дл я надсилання (вручення) подат кового повідомлення-рішення , у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 П одаткового кодексу України, тобто з урахуванням змісту п оняття “податковий борг”, вс тановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податко вого кодексу України, податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків на сум у податкового боргу.

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов' язання та по винна містити вказану в п. 59.3 с т. 59 Податкового кодексу Украї ни інформацію, зокрема, розмі р податкового боргу.

З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:

- після надіслання под аткової вимоги на податковий борг із зазначенням конкрет ного розміру податкового бор гу;

- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.

Судом встановлено, 10.06.2011 року податковим органом виставле на вимога №239 на суму 843,43 грн., яка отримана представником відп овідача, про що свідчить пошт ове повідомлення.

Матеріали справи свідчать , що станом на день розгляду сп рави податковий борг з подат ку на додану вартість у розмі рі 3,00 грн. відповідачем не спла чений.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості з под атку на додану вартість у сум і 3,00 грн.

Враховуючи, що заборговані сть у розмірі 3,00 грн. відповіда чем станом на день розгляду с прави не сплачена, суд відпов ідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податковог о кодексу України вважає нео бхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Бахчисар айського комунального уніта рного підприємства "Теплоене рго" податкового боргу з пода тку на додану вартість у розм ірі 3,00 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Бахчисарайсь кого комунального унітарног о підприємства "Теплоенерго" .

На підставі викладеного, пр оаналізувавши надані докази , суд дійшов висновку про обґр унтованість позовних вимог в частині стягнення податково го боргу з податку на додану в артість у сумі 3,00 грн. та частко во задовольняє позов.

Під час судового засідання , яке відбулось 24.11.2011 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 29.11.20 11 року

На підставі викладеного, ке руючись статтями 94, 160, 163,167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити частково.

2. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Бахчи сарайське комунальне унітар не підприємство "Теплоенерго " (ідентифікаційний код 36286238), по датковий борг з податку на до дану вартість у розмірі 3,00 грн . в дохід державного бюджету н а р/р 31112029700048 ГУ ДКУ в АРК м. Сімфер ополь МФО 824026 ОКПО 34741000, код плате жу 14010100.

3. В решті позивних вимо г відмовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.11.2011
Оприлюднено03.03.2012
Номер документу21672399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13678/11/0170/15

Ухвала від 09.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 26.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 24.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні