ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
< Текст >
05 грудня 2011 р. < Текст > Справа №2а-11297/11/0170/3
м. .Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Шкляр Т.О., при секре тарі Желудковій О.О., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Євпатор ії АР Крим < Список > < Позива ч в особі >
до Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ- ЦЕС-ХОЛДИНГ" < Список > < Відпо відач в особі > < Текст >
про скасування державної р еєстрації змін до установчих документів
за участю представників ст орін:
від позивача - не зявився,
від відповідача - не зявився .
Суть справи:
Державна податкова інспек ція в м. Євпаторії АР Крим звер нулась до Окружного адмініст ративного суду АР Крим із адм іністративним позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альністю "КОМПАНІЯ-ЦЕС-ХОЛДИ НГ" про визнання недійсними у становчих (засновницьких) до кументів, на підставі яких пр оведено державну реєстрацію змін до установчих документ ів; скасування державної реє страції змін до установчих д окументів.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 16.09.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, спра ву призначено до судового ро згляду.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на підстави, викладені в позовн ій заяві, основні з яких такі, що відповідачем при реєстрац ії змін до установчих докуме нтів допущені сутєєві поруше ння діючого законодавства, я кі, на думку позивача, є підста вою для визнання недійсними установчих документів відпо відача, на підставі яких пров едено державну реєстрацію зм ін до установчих документів, зокрема Статуту, затверджен ого загальними зборами (прот окол № 2 від 14.06.2010 р.).
Відповідачем письмових за перечень проти позову не над ано.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро час, дату та місце судового розгляду справи повідомлени й належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час, дату та місце судо вого розгляду справи повідом лений належним чином.
Враховуючи вищезазначені обставини, вивчивши матеріал и справи, дослідивши надані д окази та оцінивши їх у сукупн ості, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "КОМПАНІЯ-ЦЕС-ХОЛДИ НГ" (ЄДРПОУ 33180520) зареєстровано 2 2.09.2004 р. Виконавчим комітетом Кр еменчуцької міської ради Пол тавської області за адресою місцезнаходження: 39614, вул. Перш отравнева, 15/1, м. Кременчук, Авт озаводський р-н, Полтавська о бл., Україна.
24.07.2006 р. Виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Полтавської області здійсне но державну реєстрацію змін до установчих документів юри дичної особи, а саме місцезна ходження: 39600, Полтавська обл асть, м. Кременчук, Крюківськи й р-н, вул. Першотравнева, буд. 57 , кв. 49.
Згідно з даними Запису 6 дов ідки з ЄДР 05.08.10 р. Виконавчим ком ітетом Кременчуцької місько ї ради Полтавської області б уло здійснено державну реєст рацію змін до установчих док ументів юридичної особи ТОВ "КОМПАНІЯ-ЦЕС-ХОЛДИНГ", а саме змінено місцезнаходження: 97400 , АР Крим, м. Євпаторія, вул. Фрун зе, буд. 20, а також внесено зміни до відомостей про юридичну о собу, що не пов' язані зі змін ами в установчих документах, про що також свідчить Витяг з ЄДР станом на 22.06.11 р., виданий Ви конавчим комітетом Євпаторі йської міської ради АР Крим.
Згідно з новою редакцією Ст атуту ТОВ "КОМПАНІЯ-ЦЕС-ХОЛДИ НГ", зареєстрованою 05.08.2010 р., єдин им учасником товариства є О СОБА_2, частка якої у формува нні статутного капіталу скла дає 250000,00 грн. (100% статутного капі талу).
За даними управління еконо міки Євпаторійської міської ради (вих. № 593/1 від 06.04.2011) приміщен ня в оренду відповідачу не на давалися, за даними інших оре ндодавців об'єктів комунальн ої власності (КП “Жилищник” 1-5 , КП “Гарант” та ін.) вказаному підприємству приміщення в о ренду також не надавалися. Ак том перевірки відповідності юридичної адреси, складеним старшим оперуповноваженим В ПМ ДПІ в м. Євпаторії АР Крим Турчановичем Ю.Л. в присутн ості понятих, встановлено ві дсутність за юридичною адрес ою відповідача. За даними КРП “БРТІ м. Євпаторії” вих. № 1513/01-13 в ід 08.04.11 об'єкти власності за адр есою: м. Євпаторія, вул. Фрунзе , 20, за відповідачем не зареєст ровані. За даними відділу Дер жкомзему у м. Євпаторії АР Кри м вих. № 560/10-0615 від 16.03.11 правовстано влюючі документи на земельні ділянки за відповідачем не з ареєстровані. За даними РУ ДС АТ ДПА України в АР Крим відпо відачу за період з 2010-2011 роки ліц ензії на право роздрібної то ргівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами не вид авалися. За даними Управлінн я торгівлі і підприємництва Євпаторійської міської ради дозвіл на розміщення на тери торії об'єктів благоустрою с поруд, пересувних малих архі тектурних форм соціально-кул ьтурно, побутового, торговог о і іншого призначення відпо відачу за період 2010-2011 роки не ви давалось. За даними УДАЇ ГУ МВ С України в АР Крим за відпові дачем транспорт не зареєстро ваний.
Позивач посилається на те, щ о господарська діяльність зд ійснювалась без відома та уч асті особи, яка юридично є зас новником та учасником товари ства, чим порушені приписи за конодавчих актів України, в ч астині, яка стосується вимог до створення, проведення дер жавної реєстрації юридичної особи, відомостей, які вносят ься до установчих документів , тощо.
В матеріали справи на підт вердження позовних вимог над ані позивачем копії поясненн ь та заяви ОСОБА_2, згідно я ким в 2010 році на вул. Анголенко до неї підійшла жінка, яка зап ропонувала заробити 300 грн. за підпис на документах, одноча сно попросила зробити копії паспорту та довідки про прис воєння ідентифікаційного ко ду; ОСОБА_2 підписала доку менти і отримала за це 300 грн.; в она не має відношення до ство рення і діяльності ТОВ “КОМП АНІЯ-ЦЕС-ХОЛДИНГ”.
Вказані докази не відповід ають вимогам, встановленим ч инним процесуальним законо давством, в частині належнос ті та допустимості доказів д ля підтвердження підстав для визнання недійсними установ чих документів та скасування державної реєстрації.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС У країни юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на публічно-правові спори, зокр ема спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених Консти туцією та законами України.
Так, ч.3 ст. 6 КАС України перед бачено, що суб' єкти владних повноважень мають право зве рнутися до адміністративног о суду у випадках, передбачен их Конституцією та законами України.
Вказана норма кореспондує з п. п.20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового Ко дексу України, згідно якому о ргани державної податкової с лужби мають право у випадках , встановлених законом, у випа дках, встановлених законом, з вертатися до суду щодо припи нення юридичної особи та при пинення підприємницької дія льності фізичною особою - під приємцем та/або про визнання недійсними установчих (засн овницьких) документів суб'єк тів господарювання.
Згідно положень п. 67.2. ст. 67 Под аткового кодексу України (№2755 -VI від 02.12.2010) органи державної под аткової служби в установлено му законом порядку мають пра во звертатися до суду про вин есення судового рішення щодо , зокрема, скасування державн ої реєстрації змін до устано вчих документів.
При цьому ст.. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» визначено фу нкції податкових органів, а с аме:
1) здійснюють контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів;
2) забезпечують облік платни ків податків, інших платежів , правильність обчислення і с воєчасність надходження цих податків, платежів, а також зд ійснюють реєстрацію фізични х осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів ;
3) контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і бал ансів, податкових декларацій , розрахунків та інших докуме нтів, пов'язаних з обчислення м податків, інших платежів, а т акож перевіряють достовірні сть цих документів щодо прав ильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів;
4) здійснюють у межах своїх п овноважень контроль за закон ністю валютних операцій, дод ержанням порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку, за наявні стю документа, що підтверджу є державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців відповідно до закон у, за наявністю ліцензій на пр овадження видів господарськ ої діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передаче ю матеріалів про виявлені по рушення органам, що видають ц і документи, за наявністю тор гових патентів;
5) ведуть облік векселів, що в идаються суб'єктами підприєм ницької діяльності при здійс ненні операцій з давальницьк ою сировиною у зовнішньоекон омічних відносинах та щоміся ця подають інформацію про це місцевим органам державної статистики; здійснюють контр оль за погашенням векселів; в идають суб'єктам підприємниц ької діяльності дозволи на в ідстрочення оплати (погашенн я) векселів із зазначених опе рацій;
6) забезпечують застосуванн я та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передба чених цим Законом та іншими з аконодавчими актами України за порушення податкового за конодавства, а також стягнен ня адміністративних штрафів за порушення податкового за конодавства, допущені посадо вими особами підприємств, ус танов, організацій та громад янами;
7) аналізують причини і оцін юють дані про факти порушень податкового законодавства;
8) проводять перевірки факті в приховування і заниження с ум податків та зборів (обов'яз кових платежів) у порядку, вст ановленому цим Законом та ін шими законами України;
9) за дорученням спеціальних підрозділів по боротьбі з ор ганізованою злочинністю про водять перевірки своєчаснос ті подання та достовірності документів, пов'язаних з обчи сленням і сплатою податків, і нших платежів в порядку, вста новленому законом;
10) передають відповідним пр авоохоронним органам матері али за фактами правопорушень , за які передбачено кримінал ьну відповідальність, якщо ї х розслідування не належить до компетенції податкової мі ліції;
11) подають до судів позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів, о держаних без установлених за коном підстав, а також про стя гнення заборгованості перед бюджетом і державними цільо вими фондами за рахунок їх ма йна;
звертаються до суду в інших випадках, передбачених зако ном;
111) подають до судів позови пр о застосування санкцій, пов'я заних із забороною організац ії і проведення азартних іго р на території України;
12) проводять роботу, пов'язан у з виявленням, обліком, оцінк ою та реалізацією у встановл еному законом порядку, безха зяйного майна, майна, що перей шло за правом успадкування д о держави, скарбів і конфіско ваного майна;
13) контролюють дотримання в иконавчими комітетами сільс ьких і селищних рад порядку п рийняття і обліку податків, і нших платежів від платників податків, своєчасність і пов ноту перерахування цих сум д о бюджету;
14) розглядають звернення гр омадян, підприємств, установ і організацій з питань опода ткування та, в межах своїх пов новажень, з питань валютного контролю, а також скарги на ді ї посадових осіб державних п одаткових інспекцій в порядк у, встановленому законом, зді йснюють апеляційні процедур и узгодження податкових зобо в'язань;
15) подають відповідним фіна нсовим органам та органам Де ржавного казначейства Украї ни звіт про надходження пода тків, інших платежів;
16) здійснюють контроль за на явністю марок акцизного збор у на пляшках (упаковках) алког ольних напоїв і на пачках (упа ковках) тютюнових виробів пі д час їх транспортування, збе рігання і реалізації;
161) здійснюють контроль за до триманням суб'єктами підприє мницької діяльності, які зді йснюють роздрібну торгівлю т ютюновими виробами, максимал ьних роздрібних цін на тютюн ові вироби, встановлених вир обниками або імпортерами так их тютюнових виробів;
17) надавати відповіді на зап ити платника податків із дод ержанням вимог, встановлених Податковим кодексом України та іншими законами України;
18) виконують функції, передб ачені пунктом 17 статті 8, а тако ж інші функції, пов'язані із зд ійсненням відповідними підр озділами податкової міліції повноважень, передбачених с таттею 21 цього Закону;
19) при отриманні органом под аткової міліції інформації у випадках, встановлених зако ном, приймають рішення про пр оведення позачергової подат кової перевірки платника под атку без його попереднього п опередження, якщо органом по даткової міліції отримано ін формацію про ухилення такого платника від оподаткування.
Таким чином, компетенція ор ганів державної податкової с лужби поширюється саме на ві дносини у сфері оподаткуванн я. Тобто, органи державної под аткової служби можуть зверта тись з вимогами про припинен ня юридичної особи та припин ення підприємницької діяльн ості фізичною особою - підпри ємцем та/або про визнання нед ійсними установчих (засновни цьких) документів суб'єктів г осподарювання; з вимогами пр о скасування державної реєст рації змін до установчих док ументів не в усіх випадках, а л ише у тих, коли податкові орга ни діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому ор гани державної податкової сл ужби вправі звертатись з вка заними вимогами у випадках з дійснення діяльності, безпос ередньо спрямованої на ухиле ння від оподаткування.
Суб' єктом владних повнов ажень не наведено доказів зд ійснення відповідачем діяль ності, безпосередньо спрямов аної на ухилення від оподатк ування.
Відповідно до ст. 31 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» № 755 у ра зі постановлення судового рі шення щодо скасування рішенн я засновників (учасників) юри дичної особи або уповноважен ого ними органу про внесення змін до установчих документ ів юридичної особи, або про ви знання повністю або частково недійсними змін до установч их документів юридичної особ и суд у день набрання законно ї сили судовим рішенням надс илає його державному реєстра тору для внесення запису про судове рішення щодо скасува ння державної реєстрації змі н до установчих документів ю ридичної особи.
Відповідно до ст. 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» № 755 під ставами для постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов'я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема є:
визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;
провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
невідповідність мінімальн ого розміру статутного капіт алу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Тобто, ст.. 31 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачені пі дстави для скасування держав ної реєстрації змін до устан овчих документів, а саме - пост ановлення судового рішення щ одо скасування рішення засно вників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ни ми органу про внесення змін д о установчих документів юрид ичної особи, або про визнання повністю або частково недій сними змін до установчих док ументів юридичної особи - у з в' язку із чим суд у день набр ання законної сили судовим р ішенням надсилає його держав ному реєстратору для внесенн я запису про судове рішення щ одо скасування державної реє страції змін до установчих д окументів юридичної особи.
При цьому вимоги податково го органу про визнання недій сними установчих документів можуть бути предметом розгл яду у тому випадку, коли подат кові органи діють на реаліза цію своєї владної компетенці ї у разі порушення відповіда чем - юридичною особою вимо г податкового законодавства .
Позивачем в порядку ст. 71 КАС України не надано доказів, як і підтверджуть обгрунтуванн я позовних вимог.
Позовні вимоги задоволенн ю не підлягають.
Постанову у повному обсязі складено 05.12.11 р.
Керуючись ст.ст. 158, 160-163,167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відм овити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
< Текст >
Суддя < підпис > Шкляр Т.О.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні