Постанова
від 27.01.2011 по справі 2а-13209/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 січня 2011 р. (о 17:15) Справа №2а-13209/10/15/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючої с удді Тоскіної Г.Л., при секрета рі Налбандян Р.В.,

за участю представників ст орін:

від позивача - Бахарєва Н.Ю.,

від відповідача - Бабіч Л.Й.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Орбій»

про стягнення адміністрат ивно-господарської санкції,

ВСТАНОВИВ:

Кримське республіканське відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів звернуло сь до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Орбій» із вимогами пр о стягнення адміністративно -господарських санкцій в роз мірі 22876,00 гривень за невиконан ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів за 2009 рік.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідн о до Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” зобов' яз аний виконувати норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів. Якщо середньо облікова чисельність працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, то відпо відач зобов' язаний сплатит и відповідним відділенням фо нду адміністративно-господа рські санкції, які дорівнюют ь середньорічній заробітній платі роботодавця за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів т а не зайняте ними. Приймаючи д о уваги, що відповідач повине н був забезпечити у 2009 році пра цевлаштування 7 інвалідів, у н ього фактично працював лише 5, що підтверджується відомос тями наданого відповідачем з віту за формою №10-ПІ. Отже, відп овідач повинен сплатити адмі ністративно-господарську са нкцію в розмірі 22876,00 гривень.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив адміністративний позов задовольнити з підста в, зазначених у позовній заяв і та письмових пояснень.

Представник відповідача п ід час судового розгляду спр ави проти позову заперечував , зазначив, що підприємство пр иймало всі можливі заходи дл я працевлаштування інваліді в, на підприємстві працювало п' ять інвалідів, необхідна кількість інвалідів не була працевлаштована у 2009 році не з вини відповідача, у зв' язку з чим, вважає, що позовні вимо ги не підлягають задоволенню .

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши подані документи та матеріа ли справи, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтуються позо вні вимоги, об' єктивно оцін ивши докази, які мають юридич не значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , судом встановлене наступне .

Товариство з обмеженою від повідальністю «Орбій» зареє стровано у якості юридичної особи, дані внесені до Єдиног о державного реєстру підприє мств і організацій України, п ро що свідчить довідка Голов ного управління статистики в АР Крим від 15.09.2010 року № 05.3-8.1/2360.

Таким чином, відповідач є су б' єктом господарювання, юри дичною особою, зобов' язаний виконувати обов' язки, покл адені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господар ської діяльності.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державний гарантій для забезпечення ін валідів рівними правами з ін шими громадянами регулюєтьс я Законом України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кілько сті одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основ ним місцем роботи працює 8 і бі льше осіб, реєструються у від повідних відділеннях Фонду с оціального захисту інваліді в за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875 підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.

Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.

Відповідно до пункту 2 Поряд ку сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70, роботода вці сплачують суму адміністр ативно-господарських санкці й відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів (далі - в ідділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юри дичних осіб або фізичних осі б - підприємців на рахунки, від криті в органах Державного к азначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому ві дбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.

Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.

Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республіка нському відділенню Фонду соц іального захисту інвалідів з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів.

Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у кількості 7 місць. Він зазначив середньооблікову ч исельність штатних працівни ків облікового складу, що пра цювали у 2009р. у кількості 178 осіб , з них середньооблікова кіль кість штатних працівників, я ким відповідно до чинного за конодавства встановлена інв алідність склала 5 осіб; кільк ість інвалідів - штатних пра цівників, які повинні працюв ати на робочих місцях, створе них відповідно до вимог ст. 19 З акону України “Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні” склала 7 осіб; ф онд оплати праці штатних пра цівників склав 2035,5 тис. гривен, при цьому середньорічна зар обітна плата штатного праців ника становіть - 11435,40 гривен.

Судом встановлено, що посад овими особами позивача була проведена перевірка виконан ня ст. 19.20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні” відпо відачем. В ходе перевірки бул и виявлені розбіжності у пок азниках рядка 04,05,06. За результа тами перевірки складений акт від 16.08.2010 року, який був отриман ий представником відповідач а

Судом встановлено, що на від повідача не поширюється піль га передбачена частиною 1 ста тті 20 Закону, яка встановлює с плату санкції в розмірі 50% сер едньорічної заробітної плат и, оскільки така пільга перед бачена виключно для підприєм ств, на яких працює від 8 до 15 ос іб.

Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2010 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів.

Під час судового розгляду с прави, судом встановлено, що в ідповідачем до Джанкойськог о міськрайонного центру зайн ятості інформація про потреб у в робітниках з числа осіб з о бмеженими фізичними можливо стями за формою звітності №3-П Н з відміткою про вільні робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів надавалася лише 24.04.2009 року та 01.12.2009 року, що підтвер джується довідкою Джанкойсь кого міськрайонного центру з айнятості від 14.10.2010.

Однак, у відповідності до по ложень ч. 4 статті 20 Закону Укра їни "Про зайнятість населенн я" підприємства, установи і ор ганізації незалежно від форм и власності реєструються у м ісцевих центрах зайнятості з а їх місцезнаходженням як пл атники збору до Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття, що місяця подають цим центрам а дміністративні дані у повном у обсязі про наявність вільн их робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з не залежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством. Несвоєчас на реєстрація або відмова ві д неї, порушення порядку пода ння адміністративних даних т ягне за собою відповідальніс ть, передбачену законом.

Приймаючі до уваги, що створ ення робочого місця та праце влаштування інваліду можлив о лише після виконання відпо відачем обов' язку, передбач еного частиною 4 ст. 20 Закону Ук раїни “Про зайнятість населе ння” про необхідність поданн я до центру зайнятості відпо відних звітів, які подаються щомісячно, тоді як цього обов ' язку відповідач виконав не в повному обсязі подав лише д ва звіту № 3-ПН замість двонад цяти.

Таким чином, Закон не вимага є від підприємства самостійн о займатися пошуком інваліді в, але відповідно до Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння" саме на підприємство пок ладено надання до центру зай нятості відповідних звітів. У зв' язку з чим, суд зазначає , що невиконання приписів Зак ону стаття (18 Закону № 875-ХІІ) є пі дставою для застосування до підприємства адміністратив но-господарських санкцій.

Таким чином, суд не може пог одиться із доводами представ ника відповідача стосовно то го, що у 2009 році не було працевл аштоване необхідне кількіст ь інвалідів не з вини підприє мства, оскільки, відповідаче м не доведено належним чином інформування відповідних де ржавних органів з працевлашт ування про вільні робочі міс ця, призначені для працевлаш тування інвалідів відповідн о до діючого законодавства.

В порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2009 році 2 ін валіда, також не надано доказ ів сплати адміністративно-го сподарської санкції у розмір і 22876,00 гривень, натомість позив ач надав суду наявність тако ї заборгованості.

За таких обставин позовні в имоги Кримського республіка нського відділення Фонду соц іального захисту інвалідів є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню у повному обся зі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 27.01.2011 рок у. Повний текст постанови був виготовлений та підписаний 01.02.2011 року.

З урахуванням викладеного , керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

ПОС ТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повніс тю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «О рбій» (ідентифікаційний код 32066228) на користь Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 2287 6,00 гривень.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.01.2011
Оприлюднено03.03.2012
Номер документу21672735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13209/10/15/0170

Постанова від 27.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні