Постанова
від 29.11.2010 по справі 2а-6525/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфе рополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

29 листопада 2010 р. (11:19) Справа №2а-6525/10/15/0170

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Тоскіної Г.Л., при секр етарі судового засідання Мал яр К.В., за участю

представника позивача - Бахаревої Н.Ю.,

представника відповідача - Дубової Л.В.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів

до Театру-студія ляльок "Ма ріонетки"

про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій в розмірі 6000,00 грн.

Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту і нвалідів звернулось до Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом д о Театру-студія ляльок "Маріо нетки" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій в розмірі 6000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідн о до Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” зобов' яз аний виконувати норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів, а в разі недотр имання цієї норми повинен сп латити штрафні санкції за не зайняті інвалідами робочі м ісця.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і з підстав, викладених у адмі ністративному позові та пояс нив, що відповідач не забезпе чив у 2008 році працевлаштуванн я одного інваліда на підприє мстві, у зв' язку з чим зобов' язаний сплатити позивачу адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся в розмірі середньорічної заробітної плати за кожне ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інваліда і не зайняте ним.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував з мотивів, в икладених у письмових поясне ннях, посилаючись на те, що Теа тр-студія ляльок "Маріонетки " є неприбутковою організаці єю, що повністю фінансується за рахунок місцевого бюджет у, у зв' язку з чим повинна бут и звільнена від сплати адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених ст.20 Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні”. Таким чином, на думк у представника відповідача, у позові повинно бути відмов лено.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та відпо відача, дослідивши надані до кази, суд

ВСТАНОВИВ:

Виконавчим комітетом Євпа торійської міської ради АР К рим Театр-студія ляльок "Марі онетки" 27.12.1994 року зареєстрова но в якості юридичної особи (Є ДРПОУ 22274944).

Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні” від 21.03.1991 ро ку № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”від 21.03.1991 року № 875 (дал і - Закон) для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за №1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності №3-ПН “Звіт п ро наявність вакансій” (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інст рукції щодо заповнення форм и звітності №3-ПН “Звіт про ная вність вакансій”, зазначено, що відповідно до Закону Укра їни “Про зайнятість населенн я” підприємства, установи й о рганізації, їх структурні пі дрозділи та філії незалежно від форми власності та госпо дарювання повинні за наявнос ті вакансій у повному обсязі подавати інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латника страхових внесків.

Судом встановлено, що 28.04.2010р. п озивачем проведена позаплан ова виїзна перевірка виконан ня відповідачем ст.ст. 19, 20 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”, в ході якої встано влено, що Форма № 10-ПІ “Звіт про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів”за 2008 рік відпо відачем до позивача не подан а. Відповідач відповідно до вимог ст. 19 Закону України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні” пов инен був працевлаштувати у 2008 році 1-го інваліда, фактично у 2008 році непрацевлаштований ж одний інвалід. Середньорічна заробітна плата на підприєм стві у 2008 році складала 12000,00 грн., у зв' язку чим сума адмініст ративно-господарських санкц ій складає 6000,00 грн.

За результатами перевірки складений Акт від 28.04.2010р.(а.с. 8).

Суд вважає, що позовні вимог и задоволенню не підлягають з наступних підстав.

Частина 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” (далі Закон) передбачає сплат у підприємствами, установами , організаціями, у тому числі п ідприємствами, організаціям и громадськими організаціям и інвалідів, фізичними особа ми, які використовують найма ну працю, де середньообліков а чисельність працюючих інва лідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст аттею 19 цього Закону адмініст ративно-господарських санкц ій, проте положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Згідно з ч. 3 ст. 20 Закону сплат у адміністративно-господарс ьких санкцій і пені підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, проводять відповід но до закону за рахунок прибу тку, який залишається в їх роз порядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язков их платежів).

З системного аналізу вищез азначених норм вбачається, щ о діяльність роботодавців де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , які відповідно до ч. 1 ст. 20 Зако ну сплачують адміністративн о-господарські санкції, пови нна передбачати отримання пр ибутку. Сплата таких санкцій неприбутковими організація ми, що утримуються за рахунок коштів бюджету не передбача ється.

Згідно до статуту Театр-сту дія ляльок "Маріонетки" знахо диться у підпорядкуванні Мін істерства культури Криму і У правління з культури та істо рико - культурної спадщини м. Є впаторії.

Пункт 1.1. Статуту передбачає , що Театр-студія ляльок "Маріо нетки" створений для розвитк у і пропаганди дитячого теат рального мистецтва, вдоскона лення організації дозвілля н аселення, розширення та полі пшення культурного обслугов ування дітей та дорослих. А та кож для розвитку нових орган ізаційно - економічних форм т еатру та надання необхідної методичної та практичної доп омоги самодіяльним театром л яльок. Крім того у Статуті за значено, що фінансування від повідача - бюджетне.

В матеріалах справи є довід ка № 534 від 01.07.2010 року фінансового управління Євпаторійської м іської ради, в якій зазначено , що фінансування відповідач здійснюється з місцевого бю джету по КЕКВ 1310 «Субсидії та п оточні трансферти підприємс твам, установам, організація м». Згідно економічної класи фікації видатків по даному к оду здійснюються поточні вит рати одержувачів бюджетних к оштів, у тому числі оплата за с поживану електроенергію.

Пунктом 7.11 ст. 7 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств” (далі Закон), пе редбачено оподаткування неп рибуткових установ і організ ацій, в абз. “а” підпункту 7.11.1 як ої зазначено, що до неприбутк ових установ і організацій, в ідносяться, зокрема, органи д ержавної влади України, орга ни місцевого самоврядування та створені ними установи аб о організації, що утримуютьс я за рахунок коштів відповід них бюджетів.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Основи законодавства України про культуру” (далі З акон) діяльністю у сфері куль тури є: створення, розповсюдж ення і популяризація творів літератури та мистецтва; збе реження та використання куль турних цінностей; естетичне виховання; організація спеці альної освіти, відпочинку і д озвілля громадян.

Суб'єктами діяльності у сфе рі культури є: професійні тво рчі працівники, професійні т ворчі колективи, працівники культури, окремі громадяни; д ержавні і приватні заклади, п ідприємства, організації і у станови, що діють у сфері куль тури; творчі спілки, націонал ьно-культурні товариства, фо нди, асоціації, інші громадсь кі об'єднання, їх підприємств а; держава в особі її органів в лади та управління.

Діяльність у сфері культур и здійснюється на професійні й чи аматорській основі у пор ядку, визначеному цими Основ ами, законодавством України про підприємства, підприємни цьку діяльність, некомерційн і організації та об'єднання, а також законодавством, що рег улює конкретні види діяльнос ті у сфері культури.

Ст. 21-1 Закону передбачено, що неприбутковими організація ми у сфері культури є юридичн і особи, які здійснюють діяль ність, визначену статтею 12 цих Основ, і відповідають критер іям неприбутковості, встанов леним цією статтею.

Неприбуткова організація у сфері культури може здійсн ювати фінансово-господарськ у діяльність відповідно до ц ілей її утворення та в межах ї ї цивільної правоздатності.

Кошти та інше майно, майнові права (у грошовому виразі), на буті неприбутковою організа цією внаслідок її фінансово- господарської діяльності, за результатами звітного періо ду не можуть більше ніж у три р ази перевищувати її надходже ння за той же період у вигляді бюджетних коштів, коштів та і ншого майна, майнових прав (у г рошовому виразі), наданих орг анізації засновником (заснов никами) організації, в тому чи слі у вигляді членських внес ків, внесків учасників, а тако ж безповоротної фінансової д опомоги чи допомоги товарами , роботами, послугами (за їх ри нковою вартістю), що надані бе зоплатно.

Обсяг майна суб'єктів підпр иємницької діяльності (часто к у їхньому майні), яке на вста новленому законом праві нале жить неприбутковій організа ції, не може більше ніж у три р ази перевищувати загальний о бсяг іншого майна, що належит ь неприбутковій організації на кінець звітного періоду. Т аке перевищення має бути усу нено протягом року, наступно го за звітним.

Майно неприбуткової орган ізації у сфері культури може бути передано суб'єктам підп риємницької діяльності лише в тимчасове користування на компенсаційній основі, за ви нятком внесення майна до ста тутного фонду господарськог о товариства чи наділення ма йном іншого суб'єкта підприє мницької діяльності.

Компенсація за користуван ня майном неприбуткової орга нізації не може бути нижчою з а звичайну ціну, крім випадкі в, коли майно надається в кори стування іншим неприбуткови м організаціям.

Законом для окремих форм не прибуткових організацій у сф ері культури та за видами їх д іяльності можуть встановлюв атися інші критерії ознак не прибутковості.

За таких обставин суд вважа є, що діяльність відповідача відповідно до його Статуту н е суперечить вимогам Закону України “Основи законодавст ва України про культуру” та П останови Кабінету Міністрів України від 05.06.1997 року № 534, якою в ідповідно до Основ законодав ства України про культуру за тверджений перелік платних п ослуг, які можуть надаватися закладами культури і мистец тв, заснованими на державній та комунальній формі власно сті, що відповідає вимогам п. 7 .11 ст. 7 Закону України “Про опод аткування прибутку підприєм ств”.

Виходячи з встановлених су дом обставин та наведених но рм законодавства, суд дійшов висновку, що діяльність відп овідача не має на меті одержа ння прибутку, отже відповіда ч є неприбутковою організаці єю.

Відповідно до планів відпо відача використання бюджетн их коштів на 2008 рік, затверджен их директором відповідача та погоджених Міністром культу ри і мистецтв АР Крим, з місцев ого бюджету відповідачу у 2008 р оці виділено 120000,00 грн., з яких 120000, 00 грн. - поточні видатки, у том у числі оплата праці працівн иків в сумі 87745,00 грн., нарахуванн я на заробітну плату - 32255,00 грн .

До матеріалів справи надан ий звіт про фінансові резуль тати відповідача за 2008 рік, згі дно з яким у нього не було приб утку, а взагалі відповідачем був понесений збиток за звіт ний період.

Суд звертає увагу позивача на те, що відповідач є неприбу тковою організацією, відпові дно до вимог ст. 21-1 Закону Украї ни “Основи законодавства Укр аїни про культуру”, тобто не о тримує прибутку від своєї ді яльності та фактично утримує ться за рахунок коштів місце вого бюджету.

Таким чином вимоги ч. 1 ст. 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” щодо сплати роб отодавцями, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону адміні стративно-господарських сан кцій, не поширюється на відпо відача як на організацію, що у тримується за рахунок коштів місцевого бюджету.

В силу викладеного суд вваж ає, що позивачем нараховані а дміністративно-господарськ і санкції без фактичного вив чення обставин справи.

У зв' язку з чим у суду не ма є підстав для задоволення по зову.

Під час судового засідання , яке відбулось 29.11.10р. були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідн о до ст. 163 КАСУ постанову склад ено у повному обсязі та підпи сано 03.12.10р.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .

ВСТАНОВИВ:

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.11.2010
Оприлюднено03.03.2012
Номер документу21672760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6525/10/15/0170

Постанова від 29.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні