ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2011 року 15:11 Справа № 2а-4480/09/0870
м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стрельнікової Н.В.,
при секретарі Павлові С.О.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області,
м. Запоріжжя,
до: Запорізької обласної державної насіннєвої інспекції, м. Запоріжжя
про: стягнення економічних санкцій,
за участю представників:
від позивача: не з'явився,
від відповідача: ОСОБА_1 за довіреністю б/н від 28.10.2011,
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з контролю за цінами в Запорізькій області (далі – Держінспекція цін, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Запорізької обласної державної насіннєвої інспекції (далі – Насіннєва інспекція, відповідач), в якому просить суд стягнути з відповідача на користь державного бюджету Жовтневого району м. Запоріжжя суму економічних санкцій у розмірі 269944 грн. 77 коп.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначає, що Держінспекцією цін, на підставі плану роботи на І квартал 2009 року, було проведено перевірку відповідача з питання додержання держдисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні державних і регульованих цін (тарифів) на продукцію, роботи, послуги. Зазначеною перевіркою було встановлено необґрунтоване отримання відповідачем виручки внаслідок застосування непередбаченої законодавством націнки до затверджених розмірів плати за послуги в період з 01.06.2008 по 31.01.2009. За результатами перевірки Держінспекцією цін було складено акт №94 від 27.09.2009 на підставі якого, відповідно до вимог ст. ст. 13, 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» та Інструкції про застосування економічних, фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, прийнято рішення №57 від 06.03.2009, яким до Насіннєвої інспекції були застосовані економічні санкції у розмірі 269944 грн. 77 коп. за порушення державної дисципліни цін. Однак, у визначений термін сума економічних санкцій відповідачем не сплачена, повідомлення про виконання рішення до Держінспекції цін не надходило.
Представник позивача у судове засідання 31.10.2011 не з'явився, однак до канцелярії суду надійшло клопотання (вх. №41822) Голови комісії з проведення ліквідації Держінспекції з контролю за цінами в Запорізькій області у якому він просить суд розглянути справу за відсутності представника держінспекції, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, надав суду пояснення у яких зазначив, що Насіннєва інспекція не є суб'єктом перевірки Держінспекції цін. Крім того, представник відповідача наголосив на тому, що Запорізька обласна державна насіннєва інспекція є окремою юридичною особою, районні насіннєві інспекції не є її структурними підрозділами, а тому, на думку представника відповідача, застосування до відповідача фінансової санкції за порушення, які допущенні районними насіннєвими інспекціями, є незаконним.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, вислухавши пояснення представника відповідача, суд з'ясував наступне.
27 лютого 2009 року Держінспекцією цін у Запорізькій області складено акт №94 за наслідками планової перевірки Запорізької обласної державної насіннєвої інспекції щодо дотримання державної дисципліни цін при формуванні, встановленні та застосуванні державних фіксованих і регульованих цін (тарифів) на продукцію, роботи, послуги. Перевірка проводилась з 09.02.2009 до 27.02.2009, перевіряємий період – з 01.01.2008 по 31.01.2009.
За результатами вказаної перевірки, Держінспекцією цін, відповідно до первинних бухгалтерських документів за період з 01.06.2008 по 31.01.2009, було встановлено, що відповідачем, у порушення Наказу Міністерства аграрної політики України та Мінекономіки України №240/247 від 23.08.2002, внаслідок застосування непередбаченої законодавством націнки до затверджених розмірів плати за послуги, необґрунтовано отримано виручку в розмірі 89981 грн. 59 коп. за період з 01.06.2009 по 31.01.2009.
06 березня 2009 року Держінспекцією цін прийняте рішення №57 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким позивач вирішив вилучити у відповідача 269944 грн. 77 коп. (89981 грн. 59 коп. – сума порушення, 179963 грн. 18 коп. – штраф у розмірі 200% від суми порушення).
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, Насіннєва інспекція звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Держінспекції цін про скасування рішення №57 від 06.03.2009.
30 вересня 2009 року Запорізький окружний адміністративний суд, розглянувши у відкритому судовому засідання справу №2а-4787/09/0870 за вказаним позовом, прийняв постанову якою відмовив Насіннєвій інспекції у задоволенні позову про скасування рішення №57 від 06.03.2009.
Скориставшись правом на апеляційне оскарження судового рішення, Насіннєва інспекція подала скаргу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 30.09.2009 у справі №2а-4787/09/0870.
Ухвалою від 29.03.2001 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд відмовив Насіннєвій інспекції у задоволенні апеляційної скарги, а постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 30.09.2009 у справі №2а-4787/09/0870 залишив без змін.
Згідно ч. 3 ст. 254 КАС України, у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Отже постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 30.09.2009 у справі №2а-4787/09/0870 набрала законної сили 29.03.2011, про що свідчить наявна у матеріалах справи копія вказаної постанови.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» №507 від 03.12.1990, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход державного бюджету. Крім того, у доход відповідних бюджетів, згідно вимог законодавства, стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.
Таким чином, з огляду на те, що правомірність прийняття Держінспекцією цін рішення №57 від 06.03.2009 про застосування до Насіннєвої інспекції економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін була предметом розгляду у іншій справі, судове рішення у якій, відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України, набрало законної сили, суд вважає, що адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області до Запорізької обласної державної насіннєвої інспекції про стягнення економічних санкцій підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158, 161-163, 257 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області до Запорізької обласної державної насіннєвої інспекції про стягнення економічних санкцій – задовольнити повністю.
Стягнути з Запорізької обласної державної насіннєвої інспекції (код ЄДРПОУ 00731287) на користь державного бюджету Жовтневого району м. Запоріжжя суму економічних санкцій згідно із рішенням Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області №57 від 06.03.2009 у розмірі 269944 (двісті шістдесят дев'ять тисяч дев'ятсот сорок чотири) гривні 77 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі у десятиденний строк з дня її проголошення, а разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова буде складена в повному обсязі у строк, визначений ч. 3 ст. 160 КАС України.
Суддя (підпис) Н.В. Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2011 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21686725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні