Ухвала
від 01.02.2012 по справі 2а-11878/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-11878/10/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Василь ченко І.П.

Суддя-доповідач: Борисю к Л.П.

У Х В А Л А

Іменем України

"01" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляцій ний адміністративний суд у с кладі колегії суддів:

Головуючого судді

суддів

при секретарі Борисюк Л.П.,

Ісаєнко Ю.А., Собківа Я.М.

Рижковій Ю.О.

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної податк ової інспекції у Шевченківсь кому районі м. Києва на постан ову Окружного адміністратив ного суду м. Києва від 28 жовтня 2010 року у справі за позовом Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м. К иєва до Товариства з обмежен ою відповідальністю «НПФ «Ек ватор», третя особа: Шевченкі вська районна у м. Києві держа вна адміністрація про визнан ня недійсним запису про пров едення державної реєстрації , анулювання свідоцтва про ре єстрацію платника податку на додану вартість, припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2010 року ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва з вернулася до Окружного адмін істративного суду м. Києва із позовом до ТОВ «НПФ «Екватор », третя особа: Шевченківська районна у м. Києві державна ад міністрація в якому просила визнати недійсним запис про проведення державної реєстр ації ТОВ «НПФ «Екватор»через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути з момент у його внесення, анулювання с відоцтва про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть, припинення юридичної ос оби.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 28 жовтня 2010 року провадження у справі в частині вимоги ану лювання свідоцтва про реєстр ацію платника податку на дод ану вартість ТОВ «НПФ «Екват ор»закрито.

В задоволенні позову в част ині визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації, припинення юридич ної особи ТОВ «НПФ «Екватор» відмовлено.

Позивач, не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду, звер нувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржува на постанова суду не відпові дає вимогам матеріального та процесуального права, а саме , судом першої інстанції непо вно з' ясовано та не доведен о обставини, що мають значенн я для справи, висновки суду пе ршої інстанції не відповідаю ть обставинам справи, в зв' я зку з чим просить скасувати п останову суду та прийняти но ве рішення, яким позовні вимо ги задовольнити.

Сторони, будучи належним чи ном повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгл яду справи, в судове засіданн я не з' явилися. Третя особа п одала клопотання про розгляд апеляційної скарги без її уч асті.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов' яз кова, колегія суддів у відпов ідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи з а відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України, фікс ування судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснювалося.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наст упних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального і процесуа льного права.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ «НПФ «Е кватор»(ідентифікаційний ко д 36126989) зареєстроване Шевченкі вською районною у м. Києві дер жавною адміністрацією 17.09.2008 та згідно Довідки про взяття на облік платника податків від 19.09.2008 №34385/29-107 ТОВ «НПФ «Екватор»вз яте на облік в ДПІ у Шевченкі вському районі м. Києва 19.09.2008 за № 34385.

Як вбачається з наявної в ма теріалах справи копії Свідоц тва № 100145323 про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть з 14.10.2008 є платником податку н а додану вартість.

Як вбачається з наданого по зивачем витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців, станом на 01.10.2010 місцезнаход ження ТОВ «НПФ «Екватор»: 04116, м . Київ, Шевченківський район, в ул. Ванди Василевської, буд.18.

Обговорюючи питання щодо а нулювання свідоцтва про реєс трацію платника податку на д одану вартість з моменту реє страції, колегія суддів пого джується з висновком суду пр о закриття провадження в цій частині, виходячи з наступно го.

Згідно з пунктом 9.8 статті 9 З акону України «Про податок н а додану вартість»(в редакці ї, що діяла на момент подання ц ього позову) Реєстрація діє д о дати її анулювання, яка відб увається у випадках, якщо:

а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;

б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);

в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;

г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 81 цього З акону;

ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання;

д) установчі документи особ и, зареєстрованої як платник податку, за рішенням суду виз нані недійсними;

е) в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців зроблен о запис про відсутність юрид ичної особи або фізичної осо би за її місцезнаходженням.

Відповідно до абз.9 п. 9.8 цієї ж статті Закону, анулювання ре єстрації на підставах, визна чених у підпункті «а»цього п ункту, здійснюється за заяво ю платника податку.

У свою чергу, анулювання реє страції на підставах, визнач ених у підпунктах «б»- «е»ць ого пункту, здійснюється за і ніціативою відповідного под аткового органу або такої ос оби.

При цьому рішення про анулю вання свідоцтва про реєстрац ію платника податку на додан у вартість як за ініціативою платника податків, так і за ін іціативою податкового орган у, приймається податковим ор ганом. Форма зазначеного ріш ення встановлена додатком 5 д о Положення про реєстрацію п латників податку на додану в артість, затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 01.03.2000 № 79.

З огляду на викладене, як ві рно зазначено судом першої і нстанції, позовні вимоги под аткових органів про анулюван ня свідоцтва реєстрації плат ника податку на додану варті сть не можуть виступати пред метом розгляду в адміністрат ивному суді, оскільки суд не м оже підміняти собою компетен тні державні органи, уповнов ажені на прийняття відповідн ого рішення. Такими органами в розглядуваному випадку є о ргани державної податкової с лужби.

Що стосується позовних вим ог ДПІ у Шевченківському рай оні м. Києва про визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації та прип инення юридичної особи, коле гія суддів зважає на наступн е.

Згідно із визначенням, наве деним в статті 42 Господарсько го кодексу України (далі - ГК України) підприємництво - ц е самостійна, ініціативна, си стематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб' єктами го сподарювання (підприємцями) з метою досягнення економічн их і соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до ч.2 ст. 45 ГК Укра їни, порядок створення, держа вної реєстрації, діяльності, реорганізації та ліквідації суб' єктів підприємництва о кремих організаційних форм в изначається цим Кодексом та іншими законами.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»(далі - З акон України № 755- IV) державна ре єстрація юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців пр оводиться державним реєстра тором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у рай онній, районній у містах Києв і та Севастополі державній а дміністрації за місцезнаход женням юридичної особи або з а місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів визначений вищевказаним з аконом та включає, зокрема: пе ревірку комплектності докум ентів, які подаються державн ому реєстратору для проведен ня державної реєстрації, та п овноти відомостей, що вказан і в реєстраційній картці, та п еревірку документів, які под аються державному реєстрато ру, на відсутність підстав дл я відмови у проведенні держа вної реєстрації.

Статтею 104 Цивільного кодек су України (далі - ЦК України ) передбачено, що юридична осо ба припиняється в результаті передання всього свого майн а, прав та обов' язків іншим ю ридичним особам - правонаст упникам або в результаті лік відації.

Юридична особа ліквідуєть ся, зокрема, за рішенням суду п ро визнання судом недійсною державної реєстрації юридич ної особи через допущені при її створенні порушення, які н е можна усунути, а також в інши х випадках, встановлених зак оном (п. 2 ч. 1 ст.110 ЦК України).

Частиною другою статті 38 За кону України № 755-IV передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припин ення юридичної особи, що не по в'язано з банкрутством юриди чної особи, а саме: визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації через порушення закону, допущені п ри створенні юридичної особи , які не можна усунути; провадж ення діяльності, що суперечи ть установчим документам, аб о такої, що заборонена законо м; невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону; неподання протягом рок у органам державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності відповідно до закон у; наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним місцезнаходженням.

Як вбачається з матеріалів справи, державна реєстрація відповідача була проведена відповідно до вимог Закону У країни № 755-IV.

Крім того, в матеріалах спр ави відсутні докази порушенн я закону реєструючим органом під час державної реєстраці ї відповідача та докази, що ді яльність відповідача визнав алась фіктивною в судовому п орядку.

Також не було надано доказі в про наявність в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність відповідача за вк азаним місцезнаходженням.

Частиною 2 ст. 110 ЦК України пе редбачено, що вимога про лікв ідацію юридичної особи на пі дставі визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушен ня закону, допущені при ство ренні юридичної особи, які не можна усунути, може бути пред ' явлена до суду органом, що з дійснює державну реєстрацію , а також учасником юридичної особи.

Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»встановлено, що органи де ржавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право звертатися у передбачених з аконом випадках до судових о рганів із заявою (позовною за явою) про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності. (п.17 с т.11 Закону).

Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в», державний нагляд за дотри манням законодавства у сфері державної реєстрації юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців здійснює спеціальн о уповноважений орган з пита нь державної реєстрації, яки м відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 26.04.2007 № 667 є Державний комітет Ук раїни з питань регуляторної політики та підприємництва.

В силу ст. 19 Конституції Укра їни, органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в' язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

З огляду на зазначене та вра ховуючи, що засвідчення факт у створення або припинення ю ридичної особи, а також вчине ння інших реєстраційних дій, які передбачені Законом Укр аїни № 755-IV, шляхом внесення від повідних записів до Єдиного державного реєстру проводит ься державним реєстратором, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що вим оги позивача про визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації та пр ипинення юридичної особи зая влені необґрунтовано, безпід ставно та незаконно.

Згідно зі ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.

З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції вір но встановив фактичні обстав ини справи, дослідив наявні д окази, надав їм належну оцінк у та прийняв законне і обґрун товане рішення, з дотримання м норм матеріального і проце суального права, а тому підст ав для його скасування не вба чається.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 21 2, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Ки єва на постанову Окружного а дміністративного суду м. Киє ва від 28 жовтня 2010 року - зал ишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 28 жовтня 2010 року - залишит и без змін.

Ухвала набирає за конної сили з моменту прогол ошення та може бути оскаржен а протягом двадцяти днів з дн я складання в повному обсязі , шляхом подачі касаційної ск арги безпосередньо до Вищого адміністративного суду Укра їни.

Головуючий суддя Борисюк Л.П.

Судді: Ісаєнко Ю.А.

Со бків Я.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21695853
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11878/10/2670

Ухвала від 12.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Борисюк Л.П.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні